recki Opublikowano 12 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2018 No czy z tej czy z tej ale spod korka lać na zewnątrz się nie powinno. U mnie jakiś czas temu dziwnie rosło ciśnienie w układzie, węże twardniały na kamień, jeden aż popuścił. Winnym okazał się właśnie korek - zanim zdążyłem kupić nowy postanowiłem wyczyścić stary. Szczoteczka i pod bieżąca wodą przepłukałem, rozruszałem. To było 30kkm temu, nowy jeździ w bagażniku i czeka aż stary się podda. Tylko że ja mam NA. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziulotomek Opublikowano 12 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2018 Byłem u mechanika sprawdziliśmy zawartość CO2 w płynie chlodniczym nic nie wykazalo (wiec praktycznie na 100% UPG została wyeliminowana) dzisiaj jechałem prawie 20km temp. Trzymala się 90 stopni nie wzrastała ale ciągle pluło przez korek. Gość co się tym zajmuje powiedział ze to normalne jeśli jest ciśnienie to wywala przez korek. Drugi obieg wydaje się być zamkniety, zaczniemy od kupna nowego termostatu, miejmy nadzieję że to termostat Dodam, że chłodnica ciągle była zimna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudy__ Opublikowano 12 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2018 (edytowane) dodam tylko od siebie ze radze ci wiecej nie jezdzic jesli masz termostat walniety (ja bym juz dawno odpuscil 20km odcinki wiedzac ze cos jest z ukladem chlodzenia) no chyba ze chcesz sie ugotowac na amen a jak masz zimna chlodnice to najprawdopodobniej masz zamkniety termostat i leci ci caly czas na malym obiegu. jak masz kanal to termostat wymienisz sam bez problemu Edytowane 12 Lutego 2018 przez chudy__ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
recki Opublikowano 12 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2018 Jezeli chlodnica zimna to moze spokojnie wskazywac ze termostat. Ze korkiem wypluwa- normalne w ukladach o cisnieniu atmosferycznym. W ukladach cisnieniowych nie jest to normalne I juz. Korek popuszcza conajwyzej do wyrownawczego. Jezeli plynu by przybylo litr czy wiecej- wyleje sie przez wejscie do wyrownaczego.Test CO2 nie jest 100% ale Twoj wynik negatywny mowi zebys na razie przynaniej szukal gdzie indziejWysłane z mojego HTC Desire X przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziulotomek Opublikowano 12 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2018 (edytowane) Autko juz jest u mechanika on się tym zajmie, coś było nie tak z układem chłodzenia ale ciągle jednak było te 90 stopni fakt ze jak sprawdzalismy tez korek co z niego wywalalo to trzymałem 2tys obr. I go wywaliło i tryskało plynem i się kopcilo na biało ale to norma bo przeciez było jednak to 90stopni a jednak płyn musi być rozgrzany żeby sprawdzić zawartość CO2 Edytowane 12 Lutego 2018 przez ziulotomek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rydzada Opublikowano 12 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2018 Kolego, nie jeździj więcej ! Możesz ugotować silnik albo głowice pękną. Możecie wyjąć całkiem wkład termostatu z obudowy i sprawdzić co się dzieje, czy temp nie skacze, itp. Na postoju. Czy wentylatory się załączają? Powinny, nawet jak chłodnica jest zimna, a płyn za gorący. Póki płyn jest w obiegu, nawet o temp. ponad 100C, nie powinno się nic stać. Gorzej, jak płyn wyrzuca na zewnątrz, silnik się przegrzewa, tworzy się w obiegu pustka. Wtedy jest bardzo źle. Inna sprawa: pod żadnym pozorem nie wolno dolewać brakującego płynu przez zbiorniczek wyrównawczy do gorącego silnika. Wtedy jest po głowicach. Po prostu pękną. Nie że zawsze, ale ryzyko ogromne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziulotomek Opublikowano 12 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2018 2 minuty temu, rydzada napisał: Kolego, nie jeździj więcej ! Możesz ugotować silnik albo głowice pękną. Możecie wyjąć całkiem wkład termostatu z obudowy i sprawdzić co się dzieje, czy temp nie skacze, itp. Na postoju. Czy wentylatory się załączają? Powinny, nawet jak chłodnica jest zimna, a płyn za gorący. Póki płyn jest w obiegu, nawet o temp. ponad 100C, nie powinno się nic stać. Gorzej, jak płyn wyrzuca na zewnątrz, silnik się przegrzewa, tworzy się w obiegu pustka. Wtedy jest bardzo źle. Inna sprawa: pod żadnym pozorem nie wolno dolewać brakującego płynu przez zbiorniczek wyrównawczy do gorącego silnika. Wtedy jest po głowicach. Po prostu pękną. Nie że zawsze, ale ryzyko ogromne. Tak jak mówisz wentylator ciągle włączony jest, właśnie dzisiaj tak zrobiliśmy jak wybilo płyn przez korek to przez zbiornik wyrownawczy dolalismy płynu chlodniczego żeby poczekać aż się zagrzeje i sprawdzić w tym płynie zawartość CO2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rydzada Opublikowano 12 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2018 Co do testu CO2 to często nie wychodzi. Albo płyn testowy stary, albo dużo dolanego świeżego płynu i nie jest wysycony CO2 albo niewielka nieszczelność uszczelki. Różnie bywa, więc nie wykluczajcie UPG. I nie przejmuj się. Jeśli nawet, to są dużo gorsze awarie niż UPG. Stawiałbym jednak na termostat i korek. W drugiej kolejności UPG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziulotomek Opublikowano 12 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2018 4 minuty temu, rydzada napisał: Co do testu CO2 to często nie wychodzi. Albo płyn testowy stary, albo dużo dolanego świeżego płynu i nie jest wysycony CO2 albo niewielka nieszczelność uszczelki. Różnie bywa, więc nie wykluczajcie UPG. I nie przejmuj się. Jeśli nawet, to są dużo gorsze awarie niż UPG. Stawiałbym jednak na termostat i korek. W drugiej kolejności UPG A czemu nie tylko termostat? Co z korkiem jest nie tak? Pełni swoją funkcję... A co do Twojej wypowiedzi żebym więcej nie jeździł i to w dodatku 20km jechałem i ciągle zaglądałem na temp. Gdyby wskoczyło ponad 100 zaraz wyłączam silnik ale na szczęście było 90 ciagle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rydzada Opublikowano 12 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2018 54 minuty temu, ziulotomek napisał: A czemu nie tylko termostat? Co z korkiem jest nie tak? Pełni swoją funkcję... A co do Twojej wypowiedzi żebym więcej nie jeździł i to w dodatku 20km jechałem i ciągle zaglądałem na temp. Gdyby wskoczyło ponad 100 zaraz wyłączam silnik ale na szczęście było 90 ciagle Sprawnym korkiem nie powinno wywalać na zewnątrz tylko do zbiornika przelewowego. Przynajmniej tak jest w 2,5T. W 2,0T raczej tak samo. Z tym pomiarem temp. też jest różnie. Nie wiem jak mierzysz, zakładam, że na czytniku podłączonym do OBDII? Jednak jak płynu jest mało, bo go wywala, pomiar jest niewiarygodny, czujnik mierzy nie wiadomo co i w rzeczywistości silnik już się gotuje. Trzeba bardzo uważać. Powodzenia w dalszej diagnostyce i koniecznie napisz co było Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filip Cz Opublikowano 13 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2018 (edytowane) 10 godzin temu, rydzada napisał: Sprawnym korkiem nie powinno wywalać na zewnątrz tylko do zbiornika przelewowego. Dokładnie tak. Słuchaj kolegów, którzy już choć raz już robili UPG. Jeśli u ciebie to nie UPG, to jesteś farciarzem roku. Chyba, że przegrzałeś już silnik i UPG zbliża się wielkimi krokami. W każdym razie jeżdżąc tak - kusisz los . Z drugiej strony patrząc, zrobienie UPG gwarantuje ogromny komfort psychiczny przez jakiś czas więc może warto mieć już to za sobą Edytowane 13 Lutego 2018 przez Filip Cz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nysiopysio84 Opublikowano 13 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2018 27 minut temu, Filip Cz napisał: Z drugiej strony patrząc, zrobienie UPG gwarantuje ogromny komfort psychiczny przez jakiś czas więc może warto mieć już to za sobą Ehh, no właśnie ja ze swoim autem mam z tym teraz problem, przez jaki czas będzie ten komfort psychiczny po remoncie ;p Mechanik zapewnia, że na kolejne wiele lat, niemniej jednak silnik już składany nie przez fabrykę w Japonii, więc to różnie z tym. Zamierzam jednak tym jeździć jeszcze sporo więc to sprawdzę na własnej skórze i za ileś tam lat dam znać jak to jest, chociaż już wtedy pewnie nikogo nie będzie te auto interesowało... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filip Cz Opublikowano 13 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2018 1 minutę temu, nysiopysio84 napisał: Ehh, no właśnie ja ze swoim autem mam z tym teraz problem, przez jaki czas będzie ten komfort psychiczny po remoncie ;p Mechanik zapewnia, że na kolejne wiele lat, niemniej jednak silnik już składany nie przez fabrykę w Japonii, więc to różnie z tym. Tak powinno być. W trzylitrowym H6 panewka to rzadkość, bo w 2.0T to już różnie bywa. Ja sprzedałem WRXa bo poszła mu uszczelka i dobrze zrobiłem, bo nowy właściciel kupił go do zakucia i po otwarciu okazało się, że panewki były już brązowe. Gdybym naprawił tylko UPG i dalej jeździł, to teraz ja bym robił remont :/ A nawet jeśli nie, to byłbym w plecy o uszczelkę. @ziulotomek Jaki masz przebieg? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rydzada Opublikowano 13 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2018 47 minut temu, Filip Cz napisał: Z drugiej strony patrząc, zrobienie UPG gwarantuje ogromny komfort psychiczny przez jakiś czas więc może warto mieć już to za sobą Przez jakiś czas U mnie ten czas minął po ...23 tys.km w miarę spokojnego jeżdżenia. Jak napisał Kolega Tremba: z Subaru nie sposób się nudzić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nysiopysio84 Opublikowano 13 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2018 3 minuty temu, Filip Cz napisał: Tak powinno być. W trzylitrowym H6 panewka to rzadkość, bo w 2.0T to już różnie bywa. Ja sprzedałem WRXa bo poszła mu uszczelka i dobrze zrobiłem, bo nowy właściciel kupił go do zakucia i po otwarciu okazało się, że panewki były już brązowe. Gdybym naprawił tylko UPG i dalej jeździł, to teraz ja bym robił remont :/ A nawet jeśli nie, to byłbym w plecy o uszczelkę. @ziulotomek Jaki masz przebieg? Wiesz jak to jest, mimo, że rzadkość to może się przytrafić, w końcu to tylko mechanika i nie wiadomo jak poprzednicy "dbali" o silnik. No, ale u mnie motor już na stole, dół sprawdzony i jest w nienagannym stanie więc robimy tylko górę i czas pokaże ile to wytrzyma, na pewno nie mam zamiaru jeździć zachowawczo - "bo remont", po prostu dbać, wymieniać olej częściej niż 10k, zwracać uwagę na chłodnicę i ją czyścić w razie potrzeby, nie katować na zimnym i tak dalej. Sam jestem ciekaw jak to wyjdzie w dłuższej perspektywie. Patrząc na auta z dzisiaj powiedzmy z przedziału 200-300koni to chyba już lżej nie będzie jeśli chodzi o rynek wtórny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filip Cz Opublikowano 13 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2018 1 minutę temu, nysiopysio84 napisał: na pewno nie mam zamiaru jeździć zachowawczo Nie po to się ma Spec. B 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziulotomek Opublikowano 13 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2018 15 minut temu, Filip Cz napisał: Tak powinno być. W trzylitrowym H6 panewka to rzadkość, bo w 2.0T to już różnie bywa. Ja sprzedałem WRXa bo poszła mu uszczelka i dobrze zrobiłem, bo nowy właściciel kupił go do zakucia i po otwarciu okazało się, że panewki były już brązowe. Gdybym naprawił tylko UPG i dalej jeździł, to teraz ja bym robił remont :/ A nawet jeśli nie, to byłbym w plecy o uszczelkę. @ziulotomek Jaki masz przebieg? Mój przebieg to 139tys Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filip Cz Opublikowano 13 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2018 2 godziny temu, ziulotomek napisał: Mój przebieg to 139tys Eeeee. To salon prawie. Masz jeszcze czas na penewę. Ale z UPG należy się już powoli liczyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziulotomek Opublikowano 13 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2018 3 godziny temu, Filip Cz napisał: Eeeee. To salon prawie. Masz jeszcze czas na penewę. Ale z UPG należy się już powoli liczyć. To dobra i zła wiadomość Dzisiaj lub jutro zostanie założony nowy termostat i zobaczymy co dalej, dziwi mnie tylko, że Wy gadacie ze jak przez korek pluje to znaczy ze korek jest zepsuty, zaś ten mechanik mi mówi ze to normalne, takie działanie ten korek ma. On nie widzi problemu w korku... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
recki Opublikowano 13 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2018 Hehe nie zna sie poprostu na dżapanis endżinerink (podobne uklady sa np w hondach)Wysłane z mojego HTC Desire X przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
namiot Opublikowano 13 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2018 wydaje mi się ze korek jest walnięty a dlatego pluje jak się zagrzeje bo płyn zwiększa swoja objętość sprawdź termostat lub wymień zapobiegawczo dobry zamiennik 60 zł i wymień korek 20 zł zamiennik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filip Cz Opublikowano 13 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2018 To dobra i zła wiadomość Dzisiaj lub jutro zostanie założony nowy termostat i zobaczymy co dalej, dziwi mnie tylko, że Wy gadacie ze jak przez korek pluje to znaczy ze korek jest zepsuty, zaś ten mechanik mi mówi ze to normalne, takie działanie ten korek ma. On nie widzi problemu w korku... Dziwne jest to że wywala płyn na silnik, a nie do zbiorniczka wyrównawczego. Ten zbiorniczek jest po to żeby odprowadzić płyn jak się rozszerzy od temperatury. Silnik jak wystygnie to sobie go z powrotem wciąga. A jak wywali na silnik, to skąd ma wciągnąć? Z kałuży? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziulotomek Opublikowano 13 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2018 36 minut temu, namiot napisał: wydaje mi się ze korek jest walnięty a dlatego pluje jak się zagrzeje bo płyn zwiększa swoja objętość sprawdź termostat lub wymień zapobiegawczo dobry zamiennik 60 zł i wymień korek 20 zł zamiennik Dzwonił mi mechanik, że autko do odbioru wymienił termistat i wszystko jest okej, jutro jadę po autko wiec dam znać więcej co i jak... powiedział ze temp się trzyma i zawór otwiera się wtedy kiedy powinien (ileś tam stopni) jak zobaczę znowu silnik opyrskany plynem chlodniczym to tak jak mówicie kupie sobie nowy korek najlepiej oem Pozdrawiam Was i jutro zdam więcej relacji jak się przejade autem. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
abecer Opublikowano 13 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2018 43 minuty temu, ziulotomek napisał: Dzwonił mi mechanik, że autko do odbioru wymienił termistat i wszystko jest okej, jutro jadę po autko wiec dam znać więcej co i jak... powiedział ze temp się trzyma i zawór otwiera się wtedy kiedy powinien (ileś tam stopni) jak zobaczę znowu silnik opyrskany plynem chlodniczym to tak jak mówicie kupie sobie nowy korek najlepiej oem Pozdrawiam Was i jutro zdam więcej relacji jak się przejade autem. To dobre informacje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziulotomek Opublikowano 13 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2018 17 minut temu, abecer napisał: To dobre informacje też tak myślę, chyba jestem farciarzem, ale nie zapeszam... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się