Skocz do zawartości

Wzrost temperatury! Termostat? Uszczelka pod głowicą?


ziulotomek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowicze.

Od około tygodnia dość często wywala mi płyn chłodniczy z zaworu bezpieczeństwa na silnik, płynu jest ciągle tyle samo (nie ubywa w oczach) dodam, iż pod korkiem z oleju niema żadnego kożucha, wiec uszczelka pod głowica odpada.

Dzisiaj autko stało załączone jakieś 10min wsiadłem i jadę temp. Mi pokazała prawie max, zjechałem na pobocze wyłączyłem silnik z zaworu bezpieczeństwa oczywiście wywaliło płyn, właczylem silnik, włączyłem ogrzewanie na full i temp trzymała się około 100 stopni potem lekko spadło dojechałem 5km do domu i autko stoi. 

Pytanie dla Was co to może być?

Najprawdopodobniej termostat, prawda?dodam, że auto nie kopci na biało itp wiec uszczelka pod głowicą odpada... 

Pozdrawiam!

Auto subaru impreza Wrx 2.0t 2003r 225km

Edytowane przez ziulotomek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyn wywala jak temp wzrasta czy wcześniej?
No nie odpada uszczelka niestety. Test CO2 coś więcej może powiedzieć. Jeżeli uszczelka puściła między cylindrem a kanałem wodnym to taki będzie objaw. Termostat, przy obecnych temp i tylko 10 min od odpalenia to raczej mniej prawdopodobny

Wysłane z mojego HTC Desire X przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, recki napisał:

Płyn wywala jak temp wzrasta czy wcześniej?
No nie odpada uszczelka niestety. Test CO2 coś więcej może powiedzieć. Jeżeli uszczelka puściła między cylindrem a kanałem wodnym to taki będzie objaw. Termostat, przy obecnych temp i tylko 10 min od odpalenia to raczej mniej prawdopodobny

Wysłane z mojego HTC Desire X przy użyciu Tapatalka
 

Temp. Wcześniej była okej, a to 10min co autko stało to ja już wcześniej zrobiłem 10km 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Statystycznie niestety wychodzi że upg. Co do cen- nie pomogę niestety.
Oprócz termostatu bierz pod uwagę przycinajacy sie korek chłodnicy

Wysłane z mojego HTC Desire X przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

korek chodnicy (napis WARNING !!... )  

Hehe ładne!:)

To nie jest żaden zawór bezp tylko korek cisnieniowy. Jezeli z niego pluje to jest napewno do wymiany, wtedy mozesz dalej sprawdzac. Wymieniaj na oem dedykowany do Twojegp auta

Wysłane z mojego HTC Desire X przy użyciu Tapatalka


Hehe ładne!

To nie jest żaden zawór bezp tylko korek cisnieniowy. Jezeli z niego pluje to jest napewno do wymiany, wtedy mozesz dalej sprawdzac. Wymieniaj na oem dedykowany do Twojegp auta

A jeszcze jedno- dobrze masz go w ogole zalozonego?
Wysłane z mojego HTC Desire X przy użyciu Tapatalka




Wysłane z mojego HTC Desire X przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, recki napisał:


Hehe ładne!:)

To nie jest żaden zawór bezp tylko korek cisnieniowy. Jezeli z niego pluje to jest napewno do wymiany, wtedy mozesz dalej sprawdzac. Wymieniaj na oem dedykowany do Twojegp auta

Wysłane z mojego HTC Desire X przy użyciu Tapatalka
 

oj... sorki mój błąd nie znam się tak bardzo... hehe 

do wymiany? po to jest ten korek cisnieniowy ze w razie duzego cisnienia pluje, taka pełni funkcje, prawda? może termostat albo chłodnica zawalona i tworzy się ciśnienie niema obiegu i zaczyna pluć... sam nie wiem ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, owad napisał:

Pluć powinien do zbiornika przelewowego. Zmien korek, moze bedziesz mial szczescie....

Ten korek ma coś wspólnego z tą rosnąca temp.? moze wymiana korka i termostata pomoże ale jako pierwsze sprawdzimy stęzenie CO2 to jest 100% pewności jesli chodzi o UPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj... sorki mój błąd nie znam się tak bardzo... hehe 
do wymiany? po to jest ten korek cisnieniowy ze w razie duzego cisnienia pluje, taka pełni funkcje, prawda? może termostat albo chłodnica zawalona i tworzy się ciśnienie niema obiegu i zaczyna pluć... sam nie wiem ;/

Uklad Subaru jest ukladem cisnieniowym. Pracuje przy cisnieniu cos kolo 1,3atm. Jezeli cisnienie wzrasta ponad nominal ten korek ma za zadanie puscic to do wyrownawczego ale napewno nie na zewnatrz. łorning jest zeby nie ołpenic jak jest nagrzany bo po oczach popluje. Sprawdz cat jest dobrze zalozony! Powinien zakliknac I wtedy ponad 90 st obrotu

Wysłane z mojego HTC Desire X przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, recki napisał:


Uklad Subaru jest ukladem cisnieniowym. Pracuje przy cisnieniu cos kolo 1,3atm. Jezeli cisnienie wzrasta ponad nominal ten korek ma za zadanie puscic to do wyrownawczego ale napewno nie na zewnatrz. łorning jest zeby nie ołpenic jak jest nagrzany bo po oczach popluje. Sprawdz cat jest dobrze zalozony! Powinien zakliknac I wtedy ponad 90 st obrotu

Wysłane z mojego HTC Desire X przy użyciu Tapatalka
 

" . Sprawdz cat jest dobrze zalozony! Powinien zakliknac I wtedy ponad 90 st obrotu " 

napisz to tak żebym mógł zrozumieć, haha dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisalem z tel. Chodzilo CZY jest dobrze zalozony. Nakladasz na dziure trzymajac tak by byl symetrycznie poziomo. Obracasz lekko dociskajac az trafisz ulozenie ze wejdzie jakies 4-5 mm glebiej I wtedy obracasz o jakies 90 st, az poczujesz wyrazny opor

Wysłane z mojego HTC Desire X przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, recki napisał:

Pisalem z tel. Chodzilo CZY jest dobrze zalozony. Nakladasz na dziure trzymajac tak by byl symetrycznie poziomo. Obracasz lekko dociskajac az trafisz ulozenie ze wejdzie jakies 4-5 mm glebiej I wtedy obracasz o jakies 90 st, az poczujesz wyrazny opor

Wysłane z mojego HTC Desire X przy użyciu Tapatalka
 

Tak zrobiłem, poczułem opór i zostawiłem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj trochę w "katalogu" tematów w dziale Techniczny / Forester. Jak nie korek (raczej nie w tym wypadku) to obstawiam niestety uszczelkę pod głowicą. Będziesz wiedział więcej, jak zrobisz test na CO2. Koszt: od 3000-3500 wzwyż, nawet do 7000, w zależności od tego, co przy okazji wyjdzie, np. rozrząd, i na jakich częściach będzie składane - ori, czy trochę lepsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, marcos napisał:

W 99% termostat zacina się otwarty. Pozostaje albo korek albo uszczelka .

Nie zgodze sie . U mnie termostat zacinal sie i nie otwierał nie spotkalem sie z zacietym termostatem w pozycji otwartej zreszta jesli w tej pozycji sie zatnie to raz ze silnik dluzej bedzie sie nagrzewal bo caly cas na duzy obieg bedzie otwarty. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, andre82 napisał:

Nie zgodze sie . U mnie termostat zacinal sie i nie otwierał nie spotkalem sie z zacietym termostatem w pozycji otwartej zreszta jesli w tej pozycji sie zatnie to raz ze silnik dluzej bedzie sie nagrzewal bo caly cas na duzy obieg bedzie otwarty. 

Ja też się nie zgodzę. Zacina się również w pozycji zamkniętej, co grozi przegrzaniem silnika, wywaleniem płynu, itd. Dlatego elementem sprawdzenia na szybko jest wyjęcie wkładu termostatu i zostawienie silnika do testów na otwartym na chłodnicę obiegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, rydzada napisał:

Ja też się nie zgodzę. Zacina się również w pozycji zamkniętej, co grozi przegrzaniem silnika, wywaleniem płynu, itd. Dlatego elementem sprawdzenia na szybko jest wyjęcie wkładu termostatu i zostawienie silnika do testów na otwartym na chłodnicę obiegu.

Nie znam się, aż tak ale mi się wydaje ze to tylko termostacik szlag trafił i jest w pozycji zamkniętej i nie otwiera drugiego obiegu, dzisiaj zrobimy test na CO2 to wyjdzie... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ziulotomek napisał:

Nie znam się, aż tak ale mi się wydaje ze to tylko termostacik szlag trafił i jest w pozycji zamkniętej i nie otwiera drugiego obiegu, dzisiaj zrobimy test na CO2 to wyjdzie... 

Dokładnie,  zrób test na upg i będziesz wiedział co jest grane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, ziulotomek napisał:

Nie znam się, aż tak ale mi się wydaje ze to tylko termostacik szlag trafił i jest w pozycji zamkniętej i nie otwiera drugiego obiegu, dzisiaj zrobimy test na CO2 to wyjdzie... 


W takim wypadku chłodnica powinna być zimna. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...