KotMorderca Opublikowano 2 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2018 Pacjent to Impreza MY06 STI ze skrzynią 6MT. Jak robi się trochę zimniej (poniżej 5 stopni)to jedynka zaczyna ciężko wchodzić(wchodzi powiedzmy poniżej 10km/h). Jak się robi zimno (poniżej 0 stopni) to jedynka już wchodzi tylko jeżeli się nie poruszam, a dwójka też zaczyna ciężko wchodzić. Biegi wchodzą słabo tylko w przypadku redukowania i jest to bardzo mocno związane z temperaturą otoczenia. W górę wchodzą raczej normalnie, może nie perfekcyjnie, ale na pewno nie uciążliwie. Jak się trochę porusza auto (i rozgrzeje) to biegi zaczynają wchodzić lepiej, ale przy obecnej aurze nie wraca do 100% sprawności. Czy da się wywróżyć przez internet czy jest to tylko wina oleju i wystarczy go wymienić czy raczej będzie to coś mechanicznego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 2 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2018 od wymiany oleju trzeba zacząć , powinno pomóc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 3 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2018 Dokładnie wymienić olej w skrzyni i najlepiej w dyfrze i obserwować co się zmieniło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 3 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2018 A wiadomo jest czym jest zalana skrzynia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KotMorderca Opublikowano 3 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2018 Nie wiadomo czym zalana skrzynia, auto posiadam niecały rok. W sumie to już kupiłem nowy olej do skrzyni i dyfra tylnego, ale jak tak pomyślałem o cenie tego oleju to się zacząłem zastanawiać czy zaczynać od wymiany czy zaczynać do rewizji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mmarcinek Opublikowano 3 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2018 (edytowane) 2 godziny temu, KotMorderca napisał: Nie wiadomo czym zalana skrzynia, auto posiadam niecały rok. W sumie to już kupiłem nowy olej do skrzyni i dyfra tylnego, ale jak tak pomyślałem o cenie tego oleju to się zacząłem zastanawiać czy zaczynać od wymiany czy zaczynać do rewizji. Z opiłkami złota olej kupiłeś? Ja robiłem raz w roku zmianę płynów w napędach, nigdy tragedii nie było. Litr w okolicach 2-3 dych. W skrzyni ok 4 litry, w dyfrach lałem 0,8l. Raz wlałem Motula Gear 75W90, drugi Shell Spirax 75W90. Na shellu skrzynia była 'ciaśniejsza', może to złudzenie, bardziej pewna. Edytowane 3 Lutego 2018 przez mmarcinek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 3 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2018 1 godzinę temu, mmarcinek napisał: Na shellu skrzynia była 'ciaśniejsza', może to złudzenie, bardziej pewna. też tak to odebrałem kilka lat temu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 4 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2018 Miałem takie same objawy i wymiana oleju niewiele zmieniła. Dopiero jak robiłem UPG i był wyciągany silnik to po tej operacji skrzynia nawet przy -10st chodzi jak masełko. Coś tam zostało wyczyszczone i przesmarowane, ale nie mam pojęcia co. Nie mniej olej warto zmienić, możliwe, że to zamknie temat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KotMorderca Opublikowano 4 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2018 (edytowane) W dniu 3.02.2018 o 15:14, mmarcinek napisał: Z opiłkami złota olej kupiłeś? Ja robiłem raz w roku zmianę płynów w napędach, nigdy tragedii nie było. Litr w okolicach 2-3 dych. W skrzyni ok 4 litry, w dyfrach lałem 0,8l. Raz wlałem Motula Gear 75W90, drugi Shell Spirax 75W90. Na shellu skrzynia była 'ciaśniejsza', może to złudzenie, bardziej pewna. Za namową Carfita wziąłem Millers Oils CRX 75w90 NT+. Butelka 5L to koło pół tysiąca. 500zł na tle rewizji skrzyni jest całkiem sporą częścią całej kwoty. 9 godzin temu, Tomasz_555 napisał: Miałem takie same objawy i wymiana oleju niewiele zmieniła. Dopiero jak robiłem UPG i był wyciągany silnik to po tej operacji skrzynia nawet przy -10st chodzi jak masełko. Coś tam zostało wyczyszczone i przesmarowane, ale nie mam pojęcia co. Nie mniej olej warto zmienić, możliwe, że to zamknie temat UPG (i całą resztę...) miałem robione w sierpniu także chyba nie powinno być z tym problemu. Swoją drogą problem ze skrzynią zauważyłem po ostatniej wymianie oleju w silniku. Zbiegło się to w czasie z niskimi temperaturami no i nie widzę związku, ale na wszelki wypadek napiszę tu o tym. Edytowane 4 Lutego 2018 przez KotMorderca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
namiot Opublikowano 5 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2018 powiem tak w sti 2002 olej elf 75w90 do skrzyni bardzo dobrze sobie radził ale ten za 500 pewnie będzie rewelacyjny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się