lutek34 Opublikowano 22 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2019 3 godziny temu, mRoZiOo napisał: I bardzo dobrze, że jest zmiana podejscia czasem mniej znaczy więcej... czytając ten wątek, to ludziska kręcą te silniki do podobnych wartości jak Twoje a niektórzy nawet większych, z tym że modzą z dolotami, wydechami, EGRami, TGV i nie znalazłem wpisu o wykorbieniu się silnika. https://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=2675766&page=52 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maverick Opublikowano 23 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2019 Temat szeroko opisywany za oceanem. Zrób search po WRX FA connecting rods. Generalnie wszystko powyżej stage 2, czyli ok. 450Nm, bez kucia jest ryzykowne. Poczytaj choćby tu: http://blog.jepistons.com/inside-subarus-fa20dit-engine-for-bigger-boost https://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=2894184 Wiele też zależy od kultury użytkowania np. stopa w podłodze przy niskach obrotach silnika, itp. Jakim olejem byłeś zalany? Lepkość większa od zalecanych 5w30 nie każdemu wychodziła na zdrowie. To co sprawdzało się w EJ, w przypadku FA już niekoniecznie. Tutaj ciekawe zestawienia raportów olejowych: https://docs.google.com/spreadsheets/d/15axNf04S9hatJ497qHD6H8UPCZrkqzcSbjcQatGl9Cg/pubhtml# Sent from my SM-G960F using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekmix Opublikowano 23 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2019 Na forum z tego co pamietam były opisywane chyba ze 3 przypadki wykorbienia Forka DIT przy fabrycznych gratach . Silnik ponoć ten sam, kwestia oprogramowania, może jakaś zależność jest między tymi przypadkami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kokos Opublikowano 23 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2019 4 godziny temu, Maverick napisał: Tutaj ciekawe zestawienia raportów olejowych: https://docs.google.com/spreadsheets/d/15axNf04S9hatJ497qHD6H8UPCZrkqzcSbjcQatGl9Cg/pubhtml# Ciekawe..... Moje ASO zalewa mi FA20DIT 0W50 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
acik666 Opublikowano 23 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2019 W dniu 22.10.2019 o 18:05, mRoZiOo napisał: I bardzo dobrze, że jest zmiana podejscia czasem mniej znaczy więcej... A skoro już zabrałem głos to w końcu w dniu dzisiejszym dotarł do mnie nowy silnik. Myślę, że w tym tygodniu uda się odpalić samochód po tak długiej przerwie! normalnie czuje tremę i ekscytację, ale też niestety strach. Bedzie MB robił.remap.? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mRoZiOo Opublikowano 23 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2019 8 godzin temu, Maverick napisał: Jakim olejem byłeś zalany? Lepkość większa od zalecanych 5w30 nie każdemu wychodziła na zdrowie. 5w30 millersa - pierwsza wymiana po 10 tys, druga po 8 tys i po kilku dniach strojenie i booom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mRoZiOo Opublikowano 23 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2019 (edytowane) @Acik, No zdecydowanie musi to obciachać, na pewno ten peak momentu przy 2900 RPM . A jak się szybciutko odgrzebie z wydatków to pewnie odwiedzę Nowy Sącz dla czystości sumienia Edytowane 23 Października 2019 przez mRoZiOo 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DanPlut Opublikowano 28 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2019 (edytowane) Panowie i Panie powoli decyduje się na Imprezę ale do końca nie wiem czy Sti czy Wrx (2015+) . Jeżeli Wrx to zastanawiam się nad skrzynia CVT dobrze to jeździ warto się w to pchać. Czy warto wogóle Wrx czy lepiej Sti wybrać? Budżet 85 tyś. Edytowane 28 Października 2019 przez DanPlut Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
allu Opublikowano 28 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2019 52 minuty temu, DanPlut napisał: Panowie i Panie powoli decyduje się na Imprezę ale do końca nie wiem czy Sti czy Wrx (2015+) . Jeżeli Wrx to zastanawiam się nad skrzynia CVT dobrze to jeździ warto się w to pchać. Czy warto wogóle Wrx czy lepiej Sti wybrać? Budżet 85 tyś. Ja bym brał sti, ale za 85k nie wiem czy wyrwiesz coś. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DanPlut Opublikowano 28 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2019 Jak jest taka różnica to może budżet się pociągnie. A automat CVT w Imprezie dobrze się spisuje czy tylko manual? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 28 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2019 Jeśli to ma być auto na codzień, to ja bym brał WRX. Rzuć okiem na mój temat - masz tam w pierwszym poście linki do dwóch filmów na YT - może pomogą Ci podjąć decyzję 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 28 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2019 (edytowane) Pany wracam do pytania o tylny spoiler, ktoś z Was sprawdzał czy spoiler sprzed 2015 da się zamontować na klapę z rocznika po 2015? Patrząc na zdjęcia to wyglądają one niemal identycznie. Edytowane 28 Października 2019 przez lutek34 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mRoZiOo Opublikowano 28 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2019 (edytowane) Kurcze, musiałbyś pewnie na YT albo NASIOC szukać. Nie wiem czy ktoś tu robił taki przeszczep. Poproś kogoś z wersji <14 niech pomierzy wszystko i skonfrontujesz z naszymi wymiarami >14 Edytowane 28 Października 2019 przez mRoZiOo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DanPlut Opublikowano 29 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2019 @Kambol dziękuję przeczytałem ale nadal się waham przy skrzyni CVT. Fajnie się to czytało ja mam podobne doświadczenia bo w czerwcu ściągałem Wranglera 2017r. Ostatnio sprzedałem Focusa RS i chyba chce Imprezę. Narazie szukam u nas ze względu na czas jaki to wszystko trwa. Znalazłem jednego czerwonego z CVT który nie wygląda źle i się zastanawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 29 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2019 Wydaje mi się, że WRX z CVT może być bardzo fajnym autem na co dzień. Zobacz tego czerwonego, może będzie szansa się przejechać. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 29 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2019 (edytowane) Przez przypadek nabylem dosc rzadkie w naszych stronach rosyjskie felgi VSMPO (juz nie produkowane) w rozmiarze 7×16 ET45, ktore pasuja na seryjne przednie hamulce Widok bez dystansu (jest na styk, nie ma miejsca na odwazniki, ale felga sie obraca) Widok z dystansem 15mm Edytowane 29 Października 2019 przez eddie_gt4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DanPlut Opublikowano 30 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2019 (edytowane) A czy ktoś się orientuje jak jest z remapem w Wrx z CVT? Szukam trochę po internetach i jest różnie. Czy MT ma dużą przewagę w podniesieniu moc względem CVT? Nie wiem czy sie rzucać na Wrxa czy dołożyć ok 20 i kupić Sti. Edytowane 30 Października 2019 przez DanPlut Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 30 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2019 Godzinę temu, DanPlut napisał: A czy ktoś się orientuje jak jest z remapem w Wrx z CVT? Szukam trochę po internetach i jest różnie. Czy MT ma dużą przewagę w podniesieniu moc względem CVT? Nie wiem czy sie rzucać na Wrxa czy dołożyć ok 20 i kupić Sti. remap w WRXie z CVT powinien byc podobny do tego w FXT z 2.0 DiT (firma z Poznania troche pracowala nad tym tematem, warto z nimi pogadac) jezeli jezdziles obecnym FXT, to masz wyobrazenia, jak jezdzi WRX CVT (choc tu jest torque-vectoring oraz VTD) 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 30 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2019 (edytowane) 1 godzinę temu, DanPlut napisał: (...) Nie wiem czy sie rzucać na Wrxa czy dołożyć ok 20 i kupić Sti. WRX - zza wielkiej wody, czyli po wiekszych czy mniejszych przygodach... z innej strony, dla mnie sporym plusem WRX'a jest to, ze bez problemu jezdzi na 95'ej benzynie, nie ma slawetnego 2.5T pod maska i ma mniejszego lag'a, co w codziennym uzytkowaniu jest dosc istotna kwestia, imho (pamietam gdzies byly testy, pokazujace ze (edit) z zatrzymanego startu z rolki do ok. 100-120 km/h WRX jest nawet szybszy od STI) edit: oto link - https://www.roadandtrack.com/new-cars/car-comparison-tests/reviews/a6306/2015-subaru-wrx-vs-sti/ Edytowane 30 Października 2019 przez eddie_gt4 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DanPlut Opublikowano 30 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2019 Dziękuję poczytam. Wrx byłby z US ale jest w miarę ok Sti mam na oku krajowego po wymianie silnika i skrzyni w ASO. Musiałbym dołożyć 17tyś. Z tym że Wrx dopasiony a Sti bida. Dawno nie miałem takiego dylematu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mRoZiOo Opublikowano 30 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2019 3 minuty temu, DanPlut napisał: Dziękuję poczytam. Wrx byłby z US ale jest w miarę ok Sti mam na oku krajowego po wymianie silnika i skrzyni w ASO. Musiałbym dołożyć 17tyś. Z tym że Wrx dopasiony a Sti bida. Dawno nie miałem takiego dylematu. A rocznikowo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DanPlut Opublikowano 30 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2019 Wrx 2016 a Sti 2014 modelowo 15 polski salon. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mRoZiOo Opublikowano 30 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2019 Biorąc pod uwagę wszystkie argumenty za i przeciw tylko w jeden sposób możesz podjąć decyzję. Zrób jazdę testową jednym i drugim. Zobaczysz w którym lepiej się czujesz , który ma lepsze właściwości, dźwięk itp w skrócie - który po prostu jest skrojony pod Ciebie. Myślę, że to jedyna sensowną podpowiedź 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 30 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2019 Oczywiście. To są tylko podobne samochody. Różnic w napędzie, ukł. kierowniczym, zawieszeniu, hamulcach jest sporo. Przejażdżka sti powinna Ci rozwiać wątpliwości - albo uznasz, że się nie nadaje na codzień, albo przepadniesz i już nawet nie będziesz chciał próbować WRX (tylko przekalkuluj wtedy koszty użytkowania ). 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FilipBB Opublikowano 30 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2019 4 godziny temu, eddie_gt4 napisał: remap w WRXie z CVT powinien byc podobny do tego w FXT z 2.0 DiT (firma z Poznania troche pracowala nad tym tematem, warto z nimi pogadac) jezeli jezdziles obecnym FXT, to masz wyobrazenia, jak jezdzi WRX CVT (choc tu jest torque-vectoring oraz VTD) Mam nowego FXT oraz WRX MT i jeździłem WRX CVT. Uważam, że to są totalnie 3 odmienne samochody. FXT z WRXem łączy tylko kod silnika FA20. WRXa CVT z FXT łączy jeszcze dodatkowo skrzynia ale jeździ to zupełnie inaczej, dużo przyjemniej. Jeszcze tylko spalanie jest podobne w tych 3 modelach. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się