Jump to content

Dziwny zapach po piłowaniu. SPRZĘGŁO? impreza wrx 2.0t GD


ziulotomek
 Share

Recommended Posts

Cześć! dzisiejszego dnia postanowiłem sie pobawić na 1/4mili zaraz ze startu poczułem opony (normalka) po paru startach jakby dalej czułem ten zapach tylko lekko inny nie umiem tego opisać bo niewiem jak czuć spalone sprzęgło... dodam, iż było to czuć z maski. Możliwe, że klocki? tylko czemu ten smród z maski dochodził? po 20min przerwy w kabinie nic nie czuć tylko dalej z maski smród sie wydobywał. autkiem dojechałem do domu (7km) bez problemu. moim zdaniem to klocki/tarcze ale czemu czuć było z pod maski? 

Zdarzyło Wam się juz takie cos?

Pozdrawiam i dzięki za pomoc!

Subaru impreza WRX GD 2.0t 225KM 2003r.

Edited by ziulotomek
Link to comment
Share on other sites

Hej, ja miałem kiedyś sytuację, że po pałowaniu po krętej drodze górskiej, ośnieżonej, na samej górze jak stanąłem poczułem właśnie taką jakby spaloną gumę, coś takiego. Trochę miałem problem z tym bo ani opony bo śnieg, ani sprzęgło bo automat i okazało się, że winna była rozwalona osłona przegubu, przy wyższych obrotach wywalało smar na kolektor, smar się palił, no i stąd ten smród.

Pozdro

Edited by krvrad
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Właśnie wczoraj odebrałem auto od mechanika i była wymieniana osłona przegubu  ( przednia prawa) chyba, że kolejna poszła ale wątpię bo auto dałem do serwisu specjalizujacego się w subaru i powiedzieli ze jest wszystko ok (oleje płyny wszystko wymienione + ta manżeta )

Link to comment
Share on other sites

5 minut temu, ziulotomek napisał:

Właśnie wczoraj odebrałem auto od mechanika i była wymieniana osłona przegubu  ( przednia prawa) chyba, że kolejna poszła ale wątpię bo auto dałem do serwisu specjalizujacego się w subaru i powiedzieli ze jest wszystko ok (oleje płyny wszystko wymienione + ta manżeta )

Miałem po każdym dłuższym butowaniu ImprezyGT taki właśnie ciężki do wykrycia gumowaty smrodek spalenizny. Wreszcie nakryłem winowajcę: olej ze wspomagania leciał na gorący kolektor wydechowy. Myślałem wpierw że to sprzęgło. Poszukaj wszelkich wycieków olejów i płynów. 

Link to comment
Share on other sites

34 minuty temu, ziulotomek napisał:

Właśnie wczoraj odebrałem auto od mechanika i była wymieniana osłona przegubu

Mozliwe ze dopalaja sie resztki smaru wywalonego wczesniej, a zauwazyles dopiero przy pilowaniu bo sie wydech nagrzal bardziej niz zwykle.

Zapytaj tez nechanika, czy zalozyl oryginalna oslone, bo chyba nie ma zamiennika, ktory dobrze by sie trzymal i mozliwe ze ta nowa oslona sie zsunela i dalej wali smarem po wydechu.

Edited by pajac_am
Link to comment
Share on other sites

Jutro będę z nim gadał wiec dam znać  co i jak

Zatem dzisiaj gadałem z mechanikiem powiedział, że na 90% to sprzegło (jednorazowo go przypaliłem) przedtem moje autko to był tył napęd, a w 4x4 sprzęgło jest podatne na spalenie, ale jechałem na 4 i na 5 biegu dodałem gazu i autko przyśpiesza jak burza więc nic powaznego sie nie stało. Przy starcie starałem się naraz puścić sprzęgło, więc jak mogłem go przypalić... 

dziwi mnie ten zapach, podobno sprzęgło czuć na stare jajka... a mi to było czuć na spalenizne... (olej... chooy wie co)

Edited by ziulotomek
Link to comment
Share on other sites

13 godzin temu, ziulotomek napisał:

w 4x4 sprzęgło jest podatne na spalenie, ale jechałem na 4 i na 5 biegu dodałem gazu i autko przyśpiesza jak burza więc nic powaznego sie nie stało. Przy starcie starałem się naraz puścić sprzęgło, więc jak mogłem go przypalić... 

Raczej sprzęgło. Smród podobny do klocków -chyba że masz ceramiczne:).Zahamuj ostro kilka razy i poniuchaj przy kołach . Nawet przy strzale OEM sprzęgło przypalisz trochę. pozdr.

Link to comment
Share on other sites

5 minut temu, respect napisał:

Raczej sprzęgło. Smród podobny do klocków -chyba że masz ceramiczne:).Zahamuj ostro kilka razy i poniuchaj przy kołach . Nawet przy strzale OEM sprzęgło przypalisz trochę. pozdr.

no to chyba już wiemy, że to sprzęgło. czyli lepiej unikać gwałtownych startów ze sprzęglem OEM ? bo jesli tak dalej będe robic to sprzęgło padnie, prawda?

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, ziulotomek napisał:

no to chyba już wiemy, że to sprzęgło. czyli lepiej unikać gwałtownych startów ze sprzęglem OEM ? bo jesli tak dalej będe robic to sprzęgło padnie, prawda?

i to bardzo szybko padnie ;)

Link to comment
Share on other sites

z ciekawości zapytam ile kosztuje lepsze sprzęgło do WRX'a (kompletne) ? nie chodzi mi o sprzęgło spiekowe tylko mocniejsze sprzęgło od aktualnego ale takie co by się dało w mieście jezdzić korki itd. oraz co jakis czas butować na 1/4mili

pozdrawiam!

Link to comment
Share on other sites

z tego co mi wiadomo to w WRX nie

Kiedys gdzieś czytałem żeby mniej sprzeglo dostawalo w kość to po każdym wyścigu/starcie np 1/4 to należy dać chwile odpocząć silnikowi po czym znowu startować  (chodzi mi o to żeby nie był start za startem ) dobrze mowie czy się mylę? 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...