Jump to content

Mały szatanek za 10-13k?


555marcin

Recommended Posts

W związku ze zmianą pracy, a więc i dystansu do pokonania z 5km na 45km, poszukuję jak wyżej.

 

Wymagania/uwagi:

- Musi dać się bez problemu zagazować (choć bezpośredniego wtrysku w tym budżecie nie uświadczę :-) ) - jak regulacja zaworów by była na śrubki to już w ogóle malyna

- Bagażnik nie jest specjalnie istotny - i tak ląduje tam zbiornik walcowy

- Fajnie jak by w trasie nie żłopał za wiela :D

- W związku z przebiegami rzędu 30kkm rocznie, dobrze gdyby części eksploatacyjne były w miarę dostępne

- Umiarkowana awaryjność

-    >100KM

 

Takie wstępne typy (kolejność losowa):

- Citroen C2 VTS

- Honda Civic EP2

- Renault Clio 2 sport

- Punto HGT

- Toyota Yaris TS

 

Z powyższych jeździłem jedynie EP2, więc wszelakie argumenty za/przeciw danemu modelowi będą bardzo mile widziane :-)

Mile widziane również inne propozycje.

Link to comment
Share on other sites

Ja bym się zastanowił czy warto kupować takie auto. Jak liczysz koszty, to uwzględnij dodatkowe ubezpieczenie, przeglądy, to ile wydasz na sam zakup, itd. Za te pieniądze możesz kupić paliwo do palącego więcej Forka lub Miaty.

Link to comment
Share on other sites

26 minut temu, PR7EMEK napisał:

lub Miaty.

O, to, to...:thumbup:. Bardzo milo wspominam moja-kompletnie bezawaryjne, jak na 140 kucy wrazenia z jazdy swietne, a jak nie cisniesz to i oszczedne. Przyjemnosc z prowadzenia w gratisie - chyba ze masz powyzej 190 cm wzrostu. Powinienes znalezc cos w przyzwoitym stanie w tym budzecie, a  NA to juz w zasadzie youngtimer.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, PR7EMEK napisał:

Ja bym się zastanowił czy warto kupować takie auto. Jak liczysz koszty, to uwzględnij dodatkowe ubezpieczenie, przeglądy, to ile wydasz na sam zakup, itd. Za te pieniądze możesz kupić paliwo do palącego więcej Forka lub Miaty.

 

Generalnie to Żona ma jeszcze Mini, i nastąpią roszady takie, aby pozostały dwa wozy, choć to ciężki temat... :mellow:

 

1 godzinę temu, pmlody napisał:

Od kilku miesięcy jeżdżę C2 VTS. Od razu mówię, że na trasy zapomnij. Przy 120km/h i 5 tym biegu obroty są pod 4rpm. Do miasta tak, na trasy nie.

 

A orientujesz się, jak to wygląda w VTR? To ta sama skrzynia tylko zautomatyzowana (+ oczywiście mniej mocy)?

 

Godzinę temu, tremba napisał:

O, to, to...:thumbup:. Bardzo milo wspominam moja-kompletnie bezawaryjne, jak na 140 kucy wrazenia z jazdy swietne, a jak nie cisniesz to i oszczedne. Przyjemnosc z prowadzenia w gratisie - chyba ze masz powyzej 190 cm wzrostu. Powinienes znalezc cos w przyzwoitym stanie w tym budzecie, a  NA to juz w zasadzie youngtimer.

 

Tak się składa, że MX-5 posiadam. Posiadam również 190cm wzrostu :-) Ale tłuc codziennie tyle kilometrów, w tym zimą, to jednak trochę szkoda...

Link to comment
Share on other sites

8 minut temu, 555marcin napisał:

Generalnie to Żona ma jeszcze Mini, i nastąpią roszady takie, aby pozostały dwa wozy, choć to ciężki temat... :mellow:

Chcesz kupić małe coś, które zastąpi... no właśnie co? Bo jeśli Forka to już nie będzie Subaru, Mazda jest raczej unikatowa ze względu na brak dachu, a Mini... to jakby zamienić Mini na inne mini ;)

 

8 minut temu, 555marcin napisał:

Tak się składa, że MX-5 posiadam. Posiadam również 190cm wzrostu :-) Ale tłuc codziennie tyle kilometrów, w tym zimą, to jednak trochę szkoda...

To w takim razie dlaczego nie Forkiem? Przy emeryckiej jeździe spali tyle co przyciśnięte mikro-autko ;) Pomijam, że 45km (w jedną czy w dwie strony?) to nie jest jakiś mega dystans ;)

Edited by PR7EMEK
Link to comment
Share on other sites

Sygnatury zapomniałem zmienić, Forka już nie ma. 

 

Generalizując, jesteśmy niedawno po ślubie i remoncie generalnym mieszkania więc trzeba się nieco odkuć i zubożyć stajnię do 2 aut. Eko wozidła w LPG + kombiwozidła. MX-5 też pójdzie w lato pod młotek, coby jeszcze pomęczyć czuprynę. Jak się odkuję, wrócę do NC. Tymczasem:

 

- C2 stosunkowo krótka skrzynia

- Civic - wadliwa skrzynia :blink:

 

 

 

Aha, 45km w jedną stronę.

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, 555marcin napisał:

A orientujesz się, jak to wygląda w VTR? To ta sama skrzynia tylko zautomatyzowana (+ oczywiście mniej mocy)?

Nie mam pojecia.

2 godziny temu, PR7EMEK napisał:

Bo jeśli Forka to już nie będzie Subaru

Kolejny argument za :)

Link to comment
Share on other sites

Saxo VTS 16v albo C2 VTS (tylko trzeba zmienić zębatkę 5go biegu na taką ze skrzyni od 1.4 - da się zrobić na aucie ;) )

 

Saxo stare ale szybsze, c2 bardziej komfortowa, niestety mega krótki 5ty bieg i podróżowanie powyżej 130 jest mało komfortowe. Spalanie przy 200 - 19,5l/100km :D (na niemieckiej autostradzie)

 

Clio, punto bym odpuścił z racji awaryjności.

 

Sam dojeżdżam teraz C2 40km w jedną stronę, głównie autostradą i średnie spalanie mam 8,5l/100km, utrzymując ok 120km/h i później stojąc w korkach.

 

Gaz bez problemu - to stare TU5, nie wynalazek THP, sam w przyszłym tygodniu zakładam.

Link to comment
Share on other sites

Mialem juz ze 4 clio sporty i jakos sie specjalnie nie psuja (trzeba sprawdzic skrzynie), czesci poza rozrzadem tanie, wrazenia z jazdy b. Dobre, a i na tor mozna smialo wyskoczyc, gazuje sie latwo bo to popularne F4r...

 

Ja bym bral clio albo honde... C2 czy saxo na trasy to porażka... Z yaris i punto nie mialem do czynienia

Edited by boorek
Link to comment
Share on other sites

Z tej listy Clio sport ale najlepiej wersję przed liftową (gaz na linkę). Najmniej problemów z elektryką. 

 

Natomiast do listy dodałbym E46 2,8 192 KM najlepiej w najładniejszej (:D) budzie czyli Compact. Na codzień komfort, cisza, lubi gaz, regulacji luzów nie robisz bo hydraulika. Do wygłupów też się nadaje, a compact będzie się najlepiej z całej rodziny E46 prowadził. Z tym silnikiem naprawdę już konkretnie jedzie. Na minus - koszty eksploatacji przy dużych przebiegach mogą jakieś się pojawić. (drogie zawieszenie, potencjalne problemy z silnikiem - pobór oleju, przegrzanie). No i obowiązkowa zwyżka za OC :)

Link to comment
Share on other sites

13 godzin temu, konrads napisał:

Saxo VTS 16v albo C2 VTS (tylko trzeba zmienić zębatkę 5go biegu na taką ze skrzyni od 1.4 - da się zrobić na aucie ;) )

 

Tzn słabszy silnik ma dłuższą piątkę? Czy inne przełożenie główne?

 

Dzięki Panowie za cenne rady, pozostaje przewieźć zadek i ewentualnie to przybliży ostateczną decyzję :)

Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, pmlody napisał:

Poproszę opis!

 

Miałem gdzieś oznaczenie skrzyni ale mi zginął tamten wątek

http://www.c2club.co.uk/showthread.php?29518-Citroen-C2-vts-too-short-5th-gear

http://www.suzukituning.com/PSA/MA5 Gearbox/5th gear change.htm?sub_category_id=20&cat_category_id=2

 

Znalazłem "Here is the comparison of stock VTS fifth gear assembly from 20CQ21 gearbox (top) to fifth gear from 1.4 Citroen C3 20CQ13 (bottom):"

2drvyub.jpg

Edited by konrads
  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

W dniu 9.01.2018 o 20:57, michal_ napisał:

Panowie, a Fiesta ST? Mam bardzo podobne kryteria i na wiosnę mocno myślę właśnie o Fieście (nie miałem styczności)

 

Nie ta kasa, tak samo jak Swift Sport.

 

Z wymienonych przez autora wątku brałbym Clio Sporta, ale baaaardzo ciężko będzie o dobrą sztukę.

Może P206 1.6 lub 2.0? Choć wcale nie będzie tu łatwiej.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Miesiąc minął, trochę pooglądane i pojeżdżone. Głównie jeździłem u handlarzy, więc nie mam wyrzutów sumienia - za to co oni piszą i zapewniają, powinni mieć dużo większe.

Na chwilę obecną typy są dwa, Yaris TS i C2 VTS.

Przy okazji pojeździłem też Coltem CZ3 1,3 95KM - na papierku wygląda lichawo, ale w realu - zadziwia. Tylko silnik problematyczny do LPG bo regulacja zaworów kosztowna a i głowice ponoć liche.

No i na pewnym placu wyhaczyłem Siriona, ale handlarz chyba przejrzał me zamiary i nie chciał umożliwić jazdy próbnej. Ktoś miał styczność z tym pudełkiem?

Edited by 555marcin
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...