Skocz do zawartości

Wszystko o LETNICH oponach do subaru


komancz

Rekomendowane odpowiedzi

w forku typowy :P

 

-- Pt sty 14, 2011 2:42 pm --

 

Toyo Proxes T1-R 225/50R17 94 Y ZR 540,00 zł (z VAT)

Toyo Proxes CF-1 225/50R17 94 W 639,00 zł (z VAT)

 

Yokohama ADVAN Sport V103 225/50R17 98 Y ZR 675,00 zł (z VAT)

Yokohama A.drive AA01 225/50R17 94 W 1 047,00 zł (z VAT)

 

Dunlop SP Sport 01 225/50R17 94 W 562,00 zł (z VAT)

Dunlop SP Sport 01 225/50R17 94 Y 654,00 zł (z VAT)

Dunlop SP SPORT MAXX TT 225/50R17 98 Y, ZR XL 675,00 zł (z VAT)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chcę kupić bridgeston turanza er300 i zastanawiam się w jakim rozmiarze będą się spisywać najlepiej na seryjnej feldze od forestera, czyli 16. Zastanawiam się nad 4 rozmiarami 205/60r16, 215/60r16, 225/50r16 i 225/55r16. Jak myślicie najlepsze trzymanie w zakrętach będzie na jakim rozmiarze? 225 wejdzie na tą 16?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w ogole polecam porady lukass'a.

oki, to moze kolega sie wypowiedziec na temat tej opony Falken ZIEX ZE-912

ciekaw jestem jak ja lukass, oceni 8)

To zaczniemy od Falkena. Jest to marka japońska należąca do koncernu Sumitomo, który jeszcze parę lat temu był właścicielem Dunlopa zanim sprzedał go Goodyear-owi. Tak więc zaplecze technologiczne jest jak najbardziej ok. Natomiast na rynku polskim opona ta występuje w ilościach śladowych ze względu na brak przedstawicielstwa czy generalnego importera - to co jest to "prywatny" import z Niemiec bądź Azji. W związku z tym szczerze przyznaję że nawet takiej opony nie "macałem", ale zakłądając że jest dobrana odpowiednia mieszanka i konstrukcja karkasu (przy doświadczeniu Sumitomo można tak założyć) na suchym i wilgotnym powinno być ok. Patrząc na wzór bieżnika można powiedzieć że raczej priorytetem była przyczepność na suchym, a stojąca woda (koleiny i kałuże) będzie już na bank dawać znać o sobie wcześniej niż w innych bardziej deszczowych oponach.

lukass,

brak przechyłów na oponie

dobre trzymanie się drogi suchej i mokrej :D

 

cena myślę do 750pln za sztukę

Po pierwsze żeby opona się nie kładła to polecałbym coś z indeksem XL czyli w rozmiarze 225/50r17 bezie nośność 98.

Jeżeli półka premium to w kolejności alfabetycznej:

Bridgestone RE05A

ContiSportContact 3 lub nowość 5 ( jeszcze jej nie testowałem, ale będę na testach w marcu/kwietniu :wink: )

Dunlop Sport Maxx

-niech Cię ręka Boska broni od wszelkich letnich GY(dramat jakościowy i ciągłe zmiany modeli) czy Michelinów (nie za tą cenę :!: )

półka środkowa:

Uniroyal Rainsport 2 - rewelacja na wodzie i akceptowalna na suchym, stosunek jakości do ceny bardzo ok.

W tej półce nie bardzo jest co polecić jeszcze akurat w tym rozmiarze :(

 

Toyo Proxes T1-R 225/50R17 94 Y ZR 540,00 zł (z VAT)

Toyo Proxes CF-1 225/50R17 94 W 639,00 zł (z VAT)

 

Yokohama ADVAN Sport V103 225/50R17 98 Y ZR 675,00 zł (z VAT)

Yokohama A.drive AA01 225/50R17 94 W 1 047,00 zł (z VAT)

 

 

Yokohamy nie polecam - bardzo miękkie boki i bez szału - polatałem parę ładnych kilometrów rajdową Astrą GSI na ich topowym produkcie Parada spec2 (coś jak RE070) i ta opona strasznie pływała i nawet dogrzana nie powalała przyczepnością :? Już chyba lepiej to Toyo, choć dla mnie te opony są "przereklamowane" :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uniroyal Rainsport 2

 

polecam, naprawde jest dobra na deszcz. na suche też zresztą

 

na suchym, w ciasnych zakrętach kładzie się jak naleśnik niestety

 

w ogole polecam porady lukass'a.

 

ja też, prawie wszystkie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na suchym, w ciasnych zakrętach kładzie się jak naleśnik niestety

Bo to nie jest opona do upalania czy ostrej jazdy po suchym w STi :wink:

 

teraz już o tym wiem, ale jeśli coś ma na boku napis RAINSPORT to oczekiwałem chociaż odrobiny tego "sportu" ... a tu niestety klops. Mało, że bok bardzo miękki i w zakrętach nie chciała trzymać to jeszcze klocki bieżnika najpierw dosyć szybko się zdeformowały a potem wyrywało z nich całkiem spore fragmenty. Umarły po jednym Ułężu :(

 

Ale do dupowozu na miasto i do jazdy na mokrym mogą być

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Umarły po jednym Ułężu :(

Dodatkowo Ułęż ma t do siebie że jest w stanie zabić każdą oponę i to szybko.

RAINSPORT to oczekiwałem chociaż odrobiny tego "sportu"

Jedynka była twardsza, ale i znacznie głośniejsza. Ogólnie to bardzo dobra opona na nasze drogi z kałużami i koleinami, ale trzeba pamiętać, że nie walczymy o kolejne 2km/h więcej na suchym ciasnym zakręcie :wink:

A i jeszcze jedna taka ogólna prawidłowość (oczywiście mowa o produktach markowych)

Opony kierunkowe generalnie są lepsze na wodę, ale kosztem precyzji prowadzenia w zakętach na suchym, tu wyraźnie lepsze są opony asymetryczne, tyle że znowu słabiej na wodzie (głębokiej) i bardziej nerwowo zachowują sie w koleinie (nawet suchej - cały czas próbują jakby z niej wyjechać)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po nieudanym eksperymencie z Rainsportami upalałem 225/45R17 Dunlopa Sport Maxx TT i polecam :)

To dwie różne półki cenowo-jakościowe :wink:

to ja dziekuję szybciej jakis zakret zrobie i mi sie coś walnie to ja dziękuję

To lekka nadinterpretacja :P , bo Forester z jego zawieszeniem i jazda codziena to zgoła odmienne warunki niż WRX do upalania na Teinie i megaprzyczepny Ułęż :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GOODYEAR F1 GSD3TOYO PROXES T1-R

 

wg mne obie się nie nadają

 

o ile GY polecił bym "normalnemu" użytkownikowi do do subaru już nie. W moich na bokach porobiły się z niczego bomble (jeszcze za czasów poprzedniego auta)

 

toyo wogóle bym nie polecił. wogóle nie polecam opon w jodełkę. odprowadznie wody to ściema nie l licząć powyższego gy

 

opona musi mieć 2-3 porządne wzdłużne kanały do wywalania wody - koniec.

 

co do samych opon, opony XL sa lepiej zrobione, nie odkształcają się przyszybszej jeździe, nie kładą się jak durne i są bardziej odporne na przeklęte bomble.

 

eagle daje radę świetnie jak jest nagrzana, ale na zakrętach mocno się kładła. Przyspieszanie i hamowanie super,

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lynx, dla mnie 225/45/17 to troche za duży hardcore, ale pomyślę nad 225/50/17 :mrgreen:

 

jasne, że do Forka tego zakładał nie będziesz :)

 

-- 16 sty 2011, o 01:32 --

 

co do samych opon, opony XL sa lepiej zrobione, nie odkształcają się przyszybszej jeździe, nie kładą się jak durne i są bardziej odporne na przeklęte bomble

 

Są robione dokładnie tak samo jak inne i pies nie jest pogrzebany w tym "że są lepiej zrobione" tylko w tym, że XL to konstrukcja wzmocniona, wytrzymująca większe obciążenia i bardziej wytrzymała mechanicznie .... a przeklęte bąble - przynajmniej wg mojej wiedzy - to w 95 przypadkach na 100 wina uszkodzeń mechanicznych boku opony (dziury w jezdni, najazdy na krawężniki, kamienie itp).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są robione dokładnie tak samo jak inne i pies nie jest pogrzebany w tym "że są lepiej zrobione" tylko w tym, że XL to konstrukcja wzmocniona,

 

ja tam się nie znam, ale tak odp. eksperci, a dokładnie ekspert od continentala

http://www.opony.com.pl/opony-porady-ekspertow/opony-wzmacniane-xl-fakty-i-mity/?id=19

 

co do bąbli- na dunlopach się nie pojawiły

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tam się nie znam, ale tak odp. eksperci, a dokładnie ekspert od continentala

http://www.opony.com.pl/opony-porady-ek ... ity/?id=19

No i tam nigdzie nie jest napisane że są "lepiej zrobione" tylko że mają inną/wzmocnioną konstrukcję :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i tam nigdzie nie jest napisane że są "lepiej zrobione" tylko że mają inną/wzmocnioną konstrukcję

 

hmm...

 

W przypadku opon wzmocnionych trudno mówić o wyraźnych wadach lub zaletach. Opony takie są oczywiście mocniejsze dzięki czemu istnieje szersza możliwość ich zastosowania. Posiadają niewątpliwie lepszą charakterystykę sportową. Dzięki większemu wzmocnieniu są mniej komfortowe co w niczym nie przeszkadza w przypadku aut sportowych, które z natury do komfortowych nie należą. W autach sportowych liczy się przede wszystkim szybkie przeniesienie mocy silnika poprzez opony na nawierzchnię drogi, duża stabilność jazdy oraz czas reakcji (szybka odpowiedź na ruch kierownicą). Konstrukcja opon wzmacnianych różni się od opon zwykłych. Opony te mogą posiadać dodatkowe warstwy opasań lub inne wzmocnienia. Wykonanie lub materiał z których są zrobione może się również różnić. Czasami zwiększenie gęstości tkania kordów daje również pożądany efekt.

 

Opony wzmacniane stosowane są zarówno w autach o dużej masie całkowitej jak i również w tych, które ostały wyposażone w silniki o dużej mocy. Dzięki sztywniejszej ścianie bocznej są bardziej stabilne podczas jazdy (samochody ciężkie) oraz pozwalają na osiąganie wysokich prędkości podczas, których nie dochodzi do zjawiska nadmiernych odkształceń.

Opony takie mają lepszą przyczepność podczas pokonywania zakrętów i dają kierowcy większe doznania z szybkiej jazdy.

 

powyższe argumenty dekoduje jako "lepsze"

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lukass napisał(a):

No i tam nigdzie nie jest napisane że są "lepiej zrobione" tylko że mają inną/wzmocnioną konstrukcję

 

 

hmm...

 

Cytuj:

W przypadku opon wzmocnionych trudno mówić o wyraźnych wadach lub zaletach. Opony takie są oczywiście mocniejsze dzięki czemu istnieje szersza możliwość ich zastosowania. Posiadają niewątpliwie lepszą charakterystykę sportową. Dzięki większemu wzmocnieniu są mniej komfortowe co w niczym nie przeszkadza w przypadku aut sportowych, które z natury do komfortowych nie należą. W autach sportowych liczy się przede wszystkim szybkie przeniesienie mocy silnika poprzez opony na nawierzchnię drogi, duża stabilność jazdy oraz czas reakcji (szybka odpowiedź na ruch kierownicą). Konstrukcja opon wzmacnianych różni się od opon zwykłych. Opony te mogą posiadać dodatkowe warstwy opasań lub inne wzmocnienia. Wykonanie lub materiał z których są zrobione może się również różnić. Czasami zwiększenie gęstości tkania kordów daje również pożądany efekt.

 

 

Cytuj:

Opony wzmacniane stosowane są zarówno w autach o dużej masie całkowitej jak i również w tych, które ostały wyposażone w silniki o dużej mocy. Dzięki sztywniejszej ścianie bocznej są bardziej stabilne podczas jazdy (samochody ciężkie) oraz pozwalają na osiąganie wysokich prędkości podczas, których nie dochodzi do zjawiska nadmiernych odkształceń.

Opony takie mają lepszą przyczepność podczas pokonywania zakrętów i dają kierowcy większe doznania z szybkiej jazdy.

 

 

powyższe argumenty dekoduje jako "lepsze"

AdaSch lepsze do pewnych zastosowań to nie to samo co lepiej zrobione - bo w przypadku tego samego producenta jedne i drugie są tak samo dobrze lub źle zrobione. To tak jakbyś porównywał wolnegossaka 2.0 i 2.0 turbo. Turbo lepiej jeździ co nie oznacza że jest lepiej zrobione, ale to lepiej też jest względne, bo na przykład dla kogoś jest priorytetem ekonomia (mniejsze spalanie) i radzenie sobie w terenie (reduktor) i okazuje się że jednak wolnyssak jest lepszy :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lepsze do pewnych zastosowań to nie to samo co lepiej zrobione

najwidoczniej mamy nieco inną wizję "lepszego"

Dzięki sztywniejszej ścianie bocznej są bardziej stabilne podczas jazdy
Konstrukcja opon wzmacnianych różni się od opon zwykłych
Opony takie mają lepszą przyczepność podczas pokonywania zakrętów

 

jak dla mnie lepsza przyczepność stanowi, że opona jest lepsza :mrgreen:

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...