Skocz do zawartości

Wszystko o LETNICH oponach do subaru


komancz

Rekomendowane odpowiedzi

Mervin, nie wazne jak mocno napompujesz opony (zakladajac cywilna geometrie) i tak brzegi opony przy ostrej jezdzie bedziesz mial zjechane - przy 10-15 min scandinavian flickow z opony zaczna wystawac druty,

 

Wiesz zupelnie inaczej zachowuje mi sie przy tym samym cisnieniu Potenza 070 na torze w porownaniu do innych opon o zdecydowanie miekszym boku, wierz mi jest spora roznica. pomijam ze 15 minut slidem to bardziej driftem mi zajezdza, ja generalnie na torze jezdze na czas a nie poslizgami, ale kazdy jezdzi jal lubi. Mimo wszystko anwet do driftu polecal bym opone z twardszym barkiem, pompowanie mega cisnien powoduje ze bieznik nie przylega cala powierzchnia i tracisz na tym niesety. Ciagle nie napisales ile wg Ciebie znaczy mocno napompowana opona, bo wypowiadam sie troche po omacku, dla jednego mocno to 2,4 dla innego 2,8 a znam takich co wala po 3,4 ...

Nie jestem zwolennikiem przeginania z cisnieniem, ze juz nie wspomne (ale to pewnie wiesz doskonale) ze przy upalaniu cisnienie w oponie idzie Ci w gore ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.4 to jest max na tor (nring), 2.6 to scandinavian flickow przy oponie 205/55/16 w przednionapedowce na suchym, tyl 2.3, ale czesto jezdze na 2.2 - a ze mam bardziej ciagoty do rajdow niz wyscigow to szuter 2.3 i 2.2

w sti nie kombinuje i lece na standardzie badz +0,1 - IMO nie ma sensu przy takim profilu i geometrii -2 pompowac wiecej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na Ringu jeździłem na 2.6 przód, 2.2 tył w RE070 i było super. Mówię tu o ciśnieniu początkowym, nie mierzonym po zagrzaniu opony.

24-25.04 bede pierwszy raz STI na nringu to sprawdze jakie cisnienie mi najbardziej pasuje, aczkolwiek na te okazje chce kupic pilot sport cup lub jakies advany, ew. r888 - a moze lepiej bedzie jak pierwszy raz pojade na tych szrotach co mam teraz (fulda carat exellero) ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a moze lepiej bedzie jak pierwszy raz pojade na tych szrotach co mam teraz (fulda carat exellero)

 

Nie będzie lepiej. Każdy dodatkowy promil przyczepności na Ringu może być warunkiem dojechania w całości.

 

Pisałem o tym parę razy: któregoś dnia wyjechałem na tor na nierozgrzanych oponach (mimo próby dogrzania na kawałku prostej przed mostem) i niższym ciśnieniu, bo mi tacy Angole powiedzieli, że mam za dużo, a wyglądali profesjonalnie (jeden miał buga-replikę WRC) i uwierzyłem - mogło się to skończyć straszliwym dzwonem, którego uniknąłem chyba cudem :twisted:.

 

Biorąc pod uwagę warunki pogodowe na Ringu w okresie, w jakim jedziesz, powinieneś wziąć komplet opon deszczowych i na suchy i zmienić w zależności od pogody w danej chwili. Wokół Ringu jest sporo warsztatów, można to zrobić w kilka minut, a zapewniam Cię, że opłaca się poświęcić ten czas :twisted:. W trackie naszego ubiegłorocznego, trzeciego zresztą w moim przypadku :cool:, wyjazdu na Ring padało, ludziska jeździli na R888 i dla wielu skończyło się to ŹLE :twisted:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja jeszcze jedno,ale istotne pytanie-Na felgach,które kupiłem mam opony 6-cio letnie :shock: Nie za stare one oby do bezpiecznej jazdy?Wymieniac na nowe czy jeżdzić bez obawy :?:

 

Jezeli mozesz to ja bym poszedl w kierunku zmieny, opona to guma a guma sie wulkanizuje, twardnieje i auto bedzie latwiej wpadac w poslizg (przerobilem to na starych gumach na torze winkiel ktory normalnie biore 80 km/h na 7 letniej pirelce p5000 skonczyl sie spinem przy 60 km/h)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biorąc pod uwagę warunki pogodowe na Ringu w okresie, w jakim jedziesz, powinieneś wziąć komplet opon deszczowych i na suchy i zmienić w zależności od pogody w danej chwili. Wokół Ringu jest sporo warsztatów, można to zrobić w kilka minut, a zapewniam Cię, że opłaca się poświęcić ten czas :twisted: . W trackie naszego ubiegłorocznego, trzeciego zresztą w moim przypadku :cool: , wyjazdu na Ring padało, ludziska jeździli na R888 i dla wielu skończyło się to ŹLE :twisted: .

bylem na nringu pare razy, jezdzilem rowniez w deszczu - w sumie na tyle dlugo katowalem tam samochod, ze 2 razy odmawial mi tam posluszenstwa :) pare razy mialem tez nieciekawe sytuacje, wlacznie z "prawie" wyladowaniem na scianie adenau bridge, aczkolwiek samochod toyota corolla miala 192KM a nie ponad 300 :) tak sobie kombinuje ze na razie starczy mi czas w okolicach 8:40 i bedzie to rozgrzewka przed wypadem w pazdzierniku

Jaki mam czas do pobicia? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja dzis testowalem ZG2 ;-) i musze powiedziec ze ;-) ;-) ;-) ;-) miodzio ;-) sie normalnie kleje do asfaltu ;-) potem zaczal padac deszcz ;-) i najpierw zwalnialem przed zakretami i na zakrecie dodawalem gazu zeby zobaczyc jak... i potem spokojnie szybciej przez te same zakrety ;-) normalnie jestem w szoku... ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki rozmiar opon letnich kupic do legacy 3.0 z 2004r. 215/45/17 czy 225/45/17 ?

 

TU

http://www.opony.com.pl/opony/opony_zamienniki.asp

wpisz w tabelkę rozmiar opon, który jako standardowy/fabryczny masz podany w instrukcji i zobaczysz co się nadaje, a co nie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki mam czas do pobicia? :)

 

O 10 sekund lepszy, choć 8:40 to rewelacyjny czas. Rozumiem, że liczone "od mostu do mostu"? Tj. od tego mostu za szykaną przy wyjeździe z bramek do tego, gdzie jest ograniczenie prędkości do zjazdu poza tor?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja z przyjemnością wyciągnę z nich druty.

:mrgreen:

Pruszków zaprasza! :twisted:

No i opłacało się pojechać do Pruszkowa, bo wygląda na to, że tych drutów tak szybko, jak na początku myślałem, nie wyciągnę.

Problemy w czasie zdejmowania opon z felg sugerują, że boki są bardzo twarde, więc nic... tylko upalać :twisted:

Dzięki Krzychu :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O 10 sekund lepszy, choć 8:40 to rewelacyjny czas. Rozumiem, że liczone "od mostu do mostu"? Tj. od tego mostu za szykaną przy wyjeździe z bramek do tego, gdzie jest ograniczenie prędkości do zjazdu poza tor?

dokladnie - w corolli mialem 9:20, wiec mysle ze da rade zrobic 8:40 w sti

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja z przyjemnością wyciągnę z nich druty.

:mrgreen:

Pruszków zaprasza! :twisted:

No i opłacało się pojechać do Pruszkowa, bo wygląda na to, że tych drutów tak szybko, jak na początku myślałem, nie wyciągnę.

Problemy w czasie zdejmowania opon z felg sugerują, że boki są bardzo twarde, więc nic... tylko upalać :twisted:

Dzięki Krzychu :lol:

 

A niech będzie na zdrowie! :)

I dziękuję za słowność i słońce Kalifornii :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poprzedni komplet wygląda przy nich jak ostatnie śmietniki:

 

To Ty chyba nie widziałeś zużytych RE070. Zaraz zrobię fotę tych na moim wozie :mrgreen:.

 

spodziewalem sie lepszych wynikow po tym toczydle

 

He he :twisted:. Każda sekunda mniej poniżej 9 minut to już kwestia ciężkiej walki i niemało szczęścia (=żeby ktoś nie zablokował drogi). W końcu mówisz tu o poprawieniu czasu od 40 sekund, czyli 2 sekundy na kilometrze. Niby niedużo, ale... dużo :twisted:

 

 

Ten artykuł brzmi jak ulotka reklamowa. Zero testów, tylko gadanie przez cały czas o szerokości powierzchni przylegania. Ja wiem, że to ważne, ale to jeszcze nie wszystko, co decyduje o wartości sportowej opony... :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...