Skocz do zawartości

Wszystko o LETNICH oponach do subaru


komancz

Rekomendowane odpowiedzi

Ja załozyłem te oponki po takiej rozmowie:

 

Ja: Jakieś opony chcę

C: Jakie?

Ja: Dobre i tanie :mrgreen:

C: SZ90 mogą być?

Ja: yyyyy co?

C: w moim pińcet-konnym Sti takie są jak jadę po bułki

Ja: o tak, tak, mogą być :mrgreen:

 

:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piszcie cos o tych SZ90 ;-)

a co tu pisać...

Wyglądają kozacko :mrgreen: , są stosunkowo niedrogie i nieźle trzymają.

Do tego mają twarde boki, więc nieco trudniej uszkodzić felgę.

 

To takie moje laickie przemyślenia :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godlik, o wlasnie o taka wypowiedz mi chodzilo ;-)

bo przez dwie ostatnie strony czytam tylko super, fajnie wygladaja ;/ fiat grande punto tez fajnie wyglada albo skoda roomster... ale nie o wyglad chodzi ;-)

ja mam Nokiany ZG2 ale to sa opony do mercedesa, audi albo Lexusa... ;-) miekkie i do duzych predkosci ;-) chce je pogonic i wlasnie sie zastanawiam na SZ90, R1R albo Lassa Sport ;-)

 

uzywal ktos R1R juz ?? albo Lassa Sport??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ma ktos jednego Avona od Adamusa ?? albo Continentala ?? 205x50x16

albo racze 3 ;-)

Mam 4 sztuki Avonów o tym rozmiarze, jeszcze na felgach. Oddam w zamian za zdjęcie ich z felg (zostawiam sobie je jednak na lato) no i może jakieś wino, dobre, tanie, czerwone, wytrawne :mrgreen:

 

Obrazek

 

Obrazek

 

Obrazek

A ja z przyjemnością wyciągnę z nich druty.

:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja zamieniłem pare dni temu 215/45/17 Potenza 050A na 205/50/16 Fulda Carat Extremo i jest żle...na zakretach potrzebuje dodatkowego pasa :mad: Czy wynik to wysokości opony większej czy to takie 'słabe opony'?Byly na felgach,które kupiłem,zamontowane więc to nie mój wybó :neutral: r...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja zamieniłem pare dni temu 215/45/17 Potenza 050A na 205/50/16 Fulda Carat Extremo i jest żle...na zakretach potrzebuje dodatkowego pasa :mad: Czy wynik to wysokości opony większej czy to takie 'słabe opony'?Byly na felgach,które kupiłem,zamontowane więc to nie mój wybó :neutral: r

zamieniles dobra gume na srednią i w dodatku wezsza - czego sie spodziewasz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja zamieniłem pare dni temu 215/45/17 Potenza 050A na 205/50/16 Fulda Carat Extremo i jest żle...na zakretach potrzebuje dodatkowego pasa :mad: Czy wynik to wysokości opony większej czy to takie 'słabe opony'?Byly na felgach,które kupiłem,zamontowane więc to nie mój wybó :neutral: r

zamieniles dobra gume na srednią i w dodatku wezsza - czego sie spodziewasz :)

 

Nie tylko wezsza ale i wyzsza ze slabszym barkiem wiec ze zdecydowanie wieksza tendencja do podwijania sie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tylko wezsza ale i wyzsza ze slabszym barkiem wiec ze zdecydowanie wieksza tendencja do podwijania sie

raz tylko podwinela mi sie opona - teraz w innym samochodzie mam profil 55 i po prostu na rallysprinty/tory laduje wiecej i nie ma problemu - najwyzej troche brzegi opony dostana :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raz tylko podwinela mi sie opona - teraz w innym samochodzie mam profil 55 i po prostu na rallysprinty/tory laduje wiecej i nie ma problemu - najwyzej troche brzegi opony dostana :)

 

Ona sie podwija caly czas :mrgreen: Tylko tego nie czujesz,a le jedziesz na boku opony :razz: Z ciekawosci ile pompujesz na pojezdzawki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ona sie podwija caly czas :mrgreen: Tylko tego nie czujesz,a le jedziesz na boku opony :razz: Z ciekawosci ile pompujesz na pojezdzawki?

to chyba inaczej rozumiemy podwijanie ;) albo jeszcze nie miales okazji :)

 

Nie mialem okazji podwinac opony? Zalezy jak to rozumiesz, dla mnie opona zaczyna sie podwijac kiedy zaczynasz tracic kat 90stopni pomieszy bokiem opony a jezdnia co prowadzi do tego ze krawedz bieznika opony i jej boku zaczyna dotykac jezdni i za jakis czas zlewac sie z bokiem (czyli jest wyszlifowana na okraglo), czyli nie mam docisku powiezchnia bierznika tylko bakiem opony zaczyna sie podwijac, oczywiscie podwijac sie moze w roznym stopniu. Generalnie scigam sie na profesjonlnych gumach odpowiednio napompowanych wiec zjawiska nie ma, ale moge Ci pokazac fotki z rajdowki (po jezdzie na seryjnej niskoprofilowej mocnonapompowanej gumie po torze, na miekki bark nic nie pomoze).

Chyba ze przez podwiniecie sie rozumiesz dotkniecie rantem felgi podloza, to owszem tak nigdy nie podwinalem opony.

 

[ Dodano: Nie Mar 15, 2009 12:02 am ]

raz tylko podwinela mi sie opona - teraz w innym samochodzie mam profil 55 i po prostu na rallysprinty/tory laduje wiecej i nie ma problemu - najwyzej troche brzegi opony dostana :)

to chyba inaczej rozumiemy podwijanie ;) albo jeszcze nie miales okazji :)

 

No skoro brzegi opony dostaja to znaczy ze sie podwija bardziej badz mniej. Sam to napisales :mrgreen: Zreszta wyjasnij co wedlug Ciebie znaczy podwijanie sie opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale mi podwijało na niby dobrej 050A,bo zew.krawędzie przy kącie-0.5 i zerowej zbieżności/rozbieżności były mocno zjechane...to teraz chyba mi zawija...Mimo zaleceń producenta wrócę chyba jednak na 17stki...A moze jast jakiś mocny/twardy bok na 16"?Albo 215/45/16 ? Co radzicie?Nie jeżdżę po torze ale często możliwości opon/samochodu sprawdzam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No skoro brzegi opony dostaja to znaczy ze sie podwija bardziej badz mniej. Sam to napisales :mrgreen: Zreszta wyjasnij co wedlug Ciebie znaczy podwijanie sie opony.

Mervin, nie wazne jak mocno napompujesz opony (zakladajac cywilna geometrie) i tak brzegi opony przy ostrej jezdzie bedziesz mial zjechane - przy 10-15 min scandinavian flickow z opony zaczna wystawac druty, wrecz nawet przy mniejszym cisnieniu ten efekt bedzie mniejszy, bo i predkosci mniejsze - przy mniejszym cisnieniu samochod nie bedzie stabilny i w przypadku zwiekszania predkosci w szybkim luku lub najlepiej przy zaciesniajacym sie zakrecie (zwiekszania przeciazenia) opona nagle mocno sie ugnie i jest mocno nieprzyjemne uczucie - w przypadku mocno napompowanej opony wszystko bedzie rownomierne i nie odczujesz naglej zmiany przyczepnosci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...