Gregorius Opublikowano 17 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2017 (edytowane) Dzisiaj podczas jazdy autostrada zaplalila mi sie kontrolka czujnika cisnienia. Njapierw migala, a potem pali sie ciagle. Zajechalem na stacje benzynowa pod kompresor i wszystko z kolami w porzadku. 2 tygodnie temu zmienialem kola, ale zimowki mialem zalozone na felgi w ASO. Pewno jakis czujnik padl, ale po 2 tygodniach? Gwarancja powinna to pokryc be problemu, ale nie chce mi sie kolowac do ASO. Jakies porady? Edytowane 17 Listopada 2017 przez Gregorius Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kukson Opublikowano 17 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2017 No ASO samo do Ciebie nie przyjedzie. Trzeba najpierw zrestartować przyciskiem i zobaczyć czy będzie się świeciło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 17 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2017 (edytowane) 56 minut temu, Gregorius napisał: Jakies porady? miałem podobnie w XV na letnich( już to opisywałem w którym z tematów o tmps). Zaczęło się podczas jazdy w deszczu tzn najpierw zaczęła migać później zapaliła się na stale po czym po jakim czasie zgasła. Później działo się tak zawsze podczas jazdy 140km/h +. Ciśnienie w oponach sprawdzałem i wszystko było ok. Też myślałem ze któryś czujnik padł ale problem sam się rozwiązał tzn. po zmianie opon na zimowe ( zrobiłem już na nich dobre 3-4k km autostrada i do tej pory się nie zapaliła ani nie zamrugała). Nie wiem czy to możliwe że np. któryś czujnik się "zawiesza" ale wydaje mi się że w moim przypadku problem naprawiło przedmuchanie czujników świeżym powietrzem tzn napompowanie nowej opony. Spróbuj może pomoże Edytowane 17 Listopada 2017 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Siemek Opublikowano 17 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2017 W Foresterze zapaliła mi się tydzień temu, bez żadnych zmian kół/opon, tak po prostu, pierwszy raz. Zresetowałem przyciskiem i po temacie, na razie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gregorius Opublikowano 17 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2017 12 minut temu, Siemek napisał: W Foresterze zapaliła mi się tydzień temu, bez żadnych zmian kół/opon, tak po prostu, pierwszy raz. Zresetowałem przyciskiem i po temacie, na razie Jak to zresetowales? U mnie wcisniecie przycisku przy wylaczonym silniku, a wlaczonym zaplonie zmienia ustwienia TPMS z 1 na 2 i 3. Ponowne dluzsze wcisniecie to zaakceptowanie ustawien. Nie bardzo wiem jak to zresetowac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Siemek Opublikowano 17 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2017 Godzinę temu, Gregorius napisał: Jak to zresetowales? U mnie wcisniecie przycisku przy wylaczonym silniku, a wlaczonym zaplonie zmienia ustwienia TPMS z 1 na 2 i 3. Ponowne dluzsze wcisniecie to zaakceptowanie ustawien. Nie bardzo wiem jak to zresetowac. Nie jestem pewny czy było to zresetowanie - po prostu przytrzymałem dłużej przycisk TPMS umiejscowiony w Foresterze poniżej konsoli sterowania klimą. Lampka kontrolna zgasła i już. Nie kojarzę i nie zauważyłem w Foresterze przełączenia TPMS na 1,2,3 - nic nie ma takiego chyba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gregorius Opublikowano 17 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2017 (edytowane) 17 godzin temu, Siemek napisał: Nie jestem pewny czy było to zresetowanie - po prostu przytrzymałem dłużej przycisk TPMS umiejscowiony w Foresterze poniżej konsoli sterowania klimą. Lampka kontrolna zgasła i już. Nie kojarzę i nie zauważyłem w Foresterze przełączenia TPMS na 1,2,3 - nic nie ma takiego chyba. U mnie przycisk sterowanai TPMS jest w schowku pasazera. Nic o resecie w OBKu nie znalazlem. Chyba jednak wizyta w ASO mnie czeka. Juz wiem o co chodzi. Bylem w ASO. Okazuje sie, ze czujniki w zimowych i letnich oponach musza byc skalibrowane. Mam im przywiesc letnie opony to mi skalibruja. Spytalem sie czemu tego nie zrobili jak mi wydalawli opony? Pytanie pozostalo bez odpowiedzi. Przejzdze zime z migajacym swiatelkiem i skalibruje zimowe opony jak bede zmienial na letnie. Edytowane 18 Listopada 2017 przez Gregorius Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M-Nowy Opublikowano 22 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2017 To "skalibrowanie" to chyba po prostu sklonowanie czujników TPMS z kół letnich (dla tego karzą przywieść letnie) ... ktoś mówił że aktualny system Subaru pamięta tylko 1 zestaw czujników Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gregorius Opublikowano 22 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2017 Godzinę temu, M-Nowy napisał: To "skalibrowanie" to chyba po prostu sklonowanie czujników TPMS z kół letnich (dla tego karzą przywieść letnie) ... ktoś mówił że aktualny system Subaru pamięta tylko 1 zestaw czujników Nie wiem, nie zaglebialem sie w szczegoly. Zaluje, ze ten system posiadam. Pozytku malo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jatyon Opublikowano 26 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2017 Podbijam! Szukam programtatora TPMS, ktory bedzie wspolpracowal z subaru OBK MY17 - jest kilka roznych modeli na rynku, ale nie mam jeszcze potwierdzenia, ktory dziala. Kontrolka zapalila sie kilka dni po zmianie zestawu kol na zimowe - zmienialem sam. Nie chce jezdzic do ASO i im placic. Dlatego szukam dzialajacego urzadzenia - ktos ma doswiadczenia? wszytkie sugestie mile widzane https://www.amazon.de/Autel-Diagnosegerät-Reifendruckkontrollsystem-Werkzeuge-programmieren/dp/B01M34C1TR/ref=sr_1_fkmr1_1?ie=UTF8&qid=1511695674&sr=8-1-fkmr1&keywords=tpms+programmieren+outback https://www.amazon.de/VXDAS-anlernsystem-reifenventilaktivator-reifendrucksensor-GM-Serienfahrzeuge/dp/B072BK693N/ref=sr_1_fkmr1_2?ie=UTF8&qid=1511695674&sr=8-2-fkmr1&keywords=tpms+programmieren+outback Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastian.R Opublikowano 26 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2017 W dniu 17 listopada 2017 o 22:07, Gregorius napisał: U mnie przycisk sterowanai TPMS jest w schowku pasazera. Nic o resecie w OBKu nie znalazlem. Chyba jednak wizyta w ASO mnie czeka. Juz wiem o co chodzi. Bylem w ASO. Okazuje sie, ze czujniki w zimowych i letnich oponach musza byc skalibrowane. Mam im przywiesc letnie opony to mi skalibruja. Spytalem sie czemu tego nie zrobili jak mi wydalawli opony? Pytanie pozostalo bez odpowiedzi. Przejzdze zime z migajacym swiatelkiem i skalibruje zimowe opony jak bede zmienial na letnie. Masz przywiezc opony do kalibracji? Czy całe koła? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gregorius Opublikowano 26 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2017 57 minut temu, Sebastian.R napisał: Masz przywiezc opony do kalibracji? Czy całe koła? Skrot myslowy - opony mam na felgach. 4 godziny temu, jatyon napisał: Podbijam! Szukam programtatora TPMS, ktory bedzie wspolpracowal z subaru OBK MY17 - jest kilka roznych modeli na rynku, ale nie mam jeszcze potwierdzenia, ktory dziala. Kontrolka zapalila sie kilka dni po zmianie zestawu kol na zimowe - zmienialem sam. Nie chce jezdzic do ASO i im placic. Dlatego szukam dzialajacego urzadzenia - ktos ma doswiadczenia? wszytkie sugestie mile widzane https://www.amazon.de/Autel-Diagnosegerät-Reifendruckkontrollsystem-Werkzeuge-programmieren/dp/B01M34C1TR/ref=sr_1_fkmr1_1?ie=UTF8&qid=1511695674&sr=8-1-fkmr1&keywords=tpms+programmieren+outback https://www.amazon.de/VXDAS-anlernsystem-reifenventilaktivator-reifendrucksensor-GM-Serienfahrzeuge/dp/B072BK693N/ref=sr_1_fkmr1_2?ie=UTF8&qid=1511695674&sr=8-2-fkmr1&keywords=tpms+programmieren+outback Czy to oznacza, ze za kazda zmaiana opon trzeba je kalibrowac? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guliwer Opublikowano 26 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2017 11 minut temu, Gregorius napisał: Czy to oznacza, ze za każda zmiana opon trzeba je kalibrować? Taką informację dostałem też od Dealera. Na razie mi to nie przeszkadza, ale wolałbym nie jeździć na wymianę opon 75 km w jedną stronę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastian.R Opublikowano 26 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2017 Co zmiane opon, czy co zmiane kół (felga plus opona)? To spora różnica. Nie bardzo wyobrażam sobie w jakim celu by kalibrowali po zmianie samych opon... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guliwer Opublikowano 26 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2017 Kół, oczywiście. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastian.R Opublikowano 26 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2017 (edytowane) Troche wyglada na to, ze to nie kalibracja tylko auto moze zapamietac maksymalnie jeden zestaw czujników. Więc prawdopodobni czeka Cie podróż 2x w roku do serwisu. Troche niefajne jest stosowanie takiego systemu, zamiast czytac z czujników abs, jak kazdy vw, skoda, audi. Nie dosyć, że problem z odczytem w aucie dwóch kompletów to dodatkowo wulkanizator może uszkodzić czujnik. Powinni poszukać jakiegoś rozwiązania - może klonowanie czujników? Ja np zrezygnowałem z kupna drugiego kompletu oryginalnych felg przez tego rodzaju problemy. Edytowane 26 Listopada 2017 przez Sebastian.R Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jatyon Opublikowano 26 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2017 ok, jest slabo - to juz wiemy. Nie chce mi sie z tego powodu inwestowac swoj czas i pieniadze, zeby ASO mi "pomoglo" Czy ktos sprawdzil programator TPMS, ktory dziala z SUBARU OBK 2017???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 27 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2017 Ja mam klony i nie mam problemów. Po zmianie kół te drugie „udają” fabryczne i niczego nie trzeba kalibrować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastian.R Opublikowano 27 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2017 ... To moze byś sie pochwalił jakie/jakiej firmy i temat byłby do zamkniecia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gregorius Opublikowano 27 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2017 Myslalem, ze jak juz je raz skalibruja to moge zmieniac kola, gdzie chce. To urzadzenie jest chyba nikomu nie potrzebne. Chyba, ze ASO:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 27 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2017 2 godziny temu, Sebastian.R napisał: ... To moze byś sie pochwalił jakie/jakiej firmy i temat byłby do zamkniecia Niestety nie Pamiętam - gumiarz dobierał. 1 godzinę temu, Gregorius napisał: Myslalem, ze jak juz je raz skalibruja to moge zmieniac kola, gdzie chce. To zależy jakie masz czujniki - jeśli takie, które klonują numery przypisane do oryginalnych czujników, to niczego nie trzeba ponownie kalibrować. Jeśli natomiast kupisz czujniki, które mają własne numery (inne od tych oryginalnych), to za każdym razem po wymianie kół trzeba te numery wpisać do komputera samochodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jatyon Opublikowano 27 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2017 3 godziny temu, Gregorius napisał: To urzadzenie jest chyba nikomu nie potrzebne. Chyba, ze ASO:) Rozumiem, ze tobie nie jest potrzebne - ok. Moze komus sie przydac - osobiscie chcialbym nmiec taka wiedze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 27 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2017 1 godzinę temu, jatyon napisał: Rozumiem, ze tobie nie jest potrzebne - ok. Moze komus sie przydac - osobiscie chcialbym nmiec taka wiedze ciekawe komu i jaką wiedzę ? Kiedys czujników w kołach i nie było problemu, teraz czujniki są i są problemy. Jeszcze rozumiem gdyby te czujniki reagowały natychmiast jak wyczują że masz mało powietrza w kole ale one reagują po ładnych paru kilometrach. Imo zbędny i nikomu nie potrzebny gadżet 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 27 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2017 15 minut temu, Karas napisał: Imo zbędny i nikomu nie potrzebny gadżet Dokładnie, a skoro był już przymus wprowadzenia tego rozwiązania, można było zrobić kontrolę sensoryczną jak w VAG, bez żadnych czujników i cyrków... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gregorius Opublikowano 27 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2017 8 godzin temu, jatyon napisał: Rozumiem, ze tobie nie jest potrzebne - ok. Moze komus sie przydac - osobiscie chcialbym nmiec taka wiedze Tylko, ze z ta wiedza jest wiecej klopotow niz pozytku. Ostani raz mialem kiche pewno z 10 lat temu. 10 godzin temu, spawalniczy napisał: Niestety nie Pamiętam - gumiarz dobierał. To zależy jakie masz czujniki - jeśli takie, które klonują numery przypisane do oryginalnych czujników, to niczego nie trzeba ponownie kalibrować. Jeśli natomiast kupisz czujniki, które mają własne numery (inne od tych oryginalnych), to za każdym razem po wymianie kół trzeba te numery wpisać do komputera samochodu. Czujniki mam fabryczne. nie chce mi sie ladowac kol na pake, jechac do ASO tylko po to, zeby mi je skalibrowali. Lampka torche wkurze, ale przyzyje zimowe miesiace - rozjasnia troche otoczeni;). W kwietniu zmmienie opony to pojade do nich i zrobie przy okazji serwis roczny.hetnie bym z tej opcji zrezygnowal, gdybym wiedzial ile z tym zachodu. jak dla mnie zyupelnie zbedny gazdzet. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się