Skocz do zawartości

Chciałbym mieć samochód rajdowy


SR

Rekomendowane odpowiedzi

w autach koncernu VAG owszem. do zlikwidowania z resztą przez przecięcie jednego kabelka.

A ASO jednym "przecięciem" odetnie Cię od gwarancji :lol:

 

Jednym przecięciem można też odłączyć ABS, TC i inne "wspomagacze" :wink:

 

to weź się w końcu zdecyduj czego oczekujesz od auta. chciałeś rajdówkę za mały pieniądz i masz zamiar jeździć nim do ASO? pół rocznego auta Ci szkoda do katowania, to do zabawy kupisz takie które jeszcze ma gwarancje?

nic ja już nie rozumiem z Twojej koncepcji.

 

Nie chce nowego, bo mi takiego szkoda zwłaszcza na szutry. Nie chce mieć w nim ABS, TC, ani żadnych wspomagań. Pisałem o ABS itp. zupełnie poza moją "koncepcją" rajdowego auta do zabawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 97
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

No dobra... Powiedzmy co kto lubi. Dla mnie LFB z serwo jest zupelnym bezsensem. Moze tez i mialem tylko do czynienia z takim samochodami, ktore mialy tak nieliniowa charakterystyke, ze nie dawalo to zadnego zysku.

 

Dobrze że auta którymi jeżdżę o tym nie wiedzą.

G... daje LFB, jak się ma ABS, wspomagnaie (servo) i BAS. Chyba lepiej byłoby w aucie z tym wszystkim posłużyć się hamulcem ręcznym w celu korekty podsterowności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zreszta Juha wcale nie uzywal LFB i wolno nie jedzil, innymi slowy - przereklamowane!

 

Ale Tommi używał, Carlos używał, Colin używał, Richard używał, Marcus używa podobnie jak i Sebastien.

 

13 tytułów na 4 :twisted:

 

Poza tym Juha jest kierowcą wychowanym w 100% na RWD, i RWD stanowiło znaczną część jego kariery więc specjalnie nie używanie LFB w jego przypadku mnie nie dziwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

G... daje LFB, jak się ma ABS, wspomagnaie (servo) i BAS. Chyba lepiej byłoby w aucie z tym wszystkim posłużyć się hamulcem ręcznym w celu korekty podsterowności.

 

 

:mrgreen:

 

 

SR, powiedz, że Ty sobie jaja robisz :mrgreen:. Co do ABSu i BAS się zgodzę.

 

 

Ale korekta podsterowności hamulcem ręcznym!? :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisales, ze to bezsens. Powiedz wiec w takim razie do czego uzywasz LFB skoro nie do likwidacji podsterownosci... mozna jej zlikwidowac tak duzo, az dostaniesz nadsterownosc ;-)

 

Napisalem, ze dla mnie LFB w samochodzie z serwo jest bezsensem. Nigdzie nie napisalem, ze LFB jest bezsensem. I jak najbardziej uzywalem LFB do ustawienia samochodu w zakrecie...

 

Ale Tommi używał, Carlos używał, Colin używał, Richard używał, Marcus używa podobnie jak i Sebastien.

 

Miliardy much nie moga sie mylic!:P

 

Ostatnie zwyciestwo 3xK to 1999.

 

Poza tym Juha jest kierowcą wychowanym w 100% na RWD, i RWD stanowiło znaczną część jego kariery więc specjalnie nie używanie LFB w jego przypadku mnie nie dziwi.

 

Wychowany tak, ale czy wieksza czesc kariery RWD? Wydaje mnie sie, ze od polowy lat 80 to juz byly tylko 4x4 (czyli po Celinie).

 

 

Edit: Owocku, a co robisz przy nawrocie na recznym;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wychowany tak, ale czy wieksza czesc kariery RWD? Wydaje mnie sie, ze od polowy lat 80 to juz byly tylko 4x4 (czyli po Celinie).

 

Czy taj uważnie - nie napisałem, że większość, tylko, że dużą część kariery - Juha rozpoczął karierę w 1978 roku startował i na początku startował Escortem RS2000, potem Mantą GT/E, następnie przez 3 sezony(!) Celicą TCT, dopiero w 1986 roku wsiadł pierwszy raz w 4x4 -Peugeot. Jakby nie patrzyć 8 lat za kierownicą RWD na początku kariery na pewno wyrobiło nawyki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wurc nie sposób się z Tobą nie zgodzić, ale mam jedno ale... nasze rajdowe podwórko i specyficzne potwory pod postacią kaszlaka wrc :wink: żeby toto zechciało skręcić trzeba było również trzymać lewą o czym wspominał choćby śp Janusz Kulig.

moim skromnym zdaniem używanie LFB ma sens w RWD zwłaszcza jeśli auto ma lekki przód i jest źle wyważone (maluch czy porsche 911 :mrgreen: - wymienione razem jednym tchem! :wink:). niestety książkę Sobka czytałem dawno temu i nie pamiętam czy coś o tym wspominał. natomiast jeśli auto ma klasyczny podział masy (escort, manta itp z super mocnym silnikiem z przodu i mostem z tyłu) to bez LFB można się obejść... chociaż nie wiem jakby wypadło porównanie dwóch tych samych aut i różnych technik na tym samym odcinku. prawdopodobnie LFB byłoby bardziej efektywne.

SR, powiedz, że Ty sobie jaja robisz :mrgreen: . Co do ABSu i BAS się zgodzę.

 

 

Ale korekta podsterowności hamulcem ręcznym!? :mrgreen:

 

owoc nic się nie znasz. przecież przy 150 km/h podcięcie ręcznym jest drugim najlepszym sposobem na walkę z podsterownością w ośce... zaraz po wciśnięciu sprzęgła :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

G... daje LFB, jak się ma ABS, wspomagnaie (servo) i BAS. Chyba lepiej byłoby w aucie z tym wszystkim posłużyć się hamulcem ręcznym w celu korekty podsterowności.

 

 

:mrgreen:

 

 

SR, powiedz, że Ty sobie jaja robisz :mrgreen:. Co do ABSu i BAS się zgodzę.

 

 

Ale korekta podsterowności hamulcem ręcznym!? :mrgreen:

 

Tak, gdy masz samochód, w którym nic nie możesz zrobić, bo ma ABS, TC itp, przez co na zakręcie możesz sobie dusić hamulec i gaz, a i tak kół nie zablokujesz, ani przyczepności nie zerwiesz, to w trudnej sytuacji (w tym przypadku chodzi o podsterowność) tylko ręczny Ci pozostaje. Dotyczy to oczywiście trudnej sytuacji, do której dochodzi w czasie normalnej jazdy po zwykłej drodze, a nie jazdy rajdowej, bo do rajdów takie auto się oczywiście nie nadaje. Zrozumiałeś, o co chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy taj uważnie - nie napisałem, że większość, tylko, że dużą część kariery - Juha rozpoczął karierę w 1978 roku startował i na początku startował Escortem RS2000,

 

No rzeczywiscie jakos nadinterpretowalem to to:)

Ale przez 13 lat jezdzil 4x4... I wygrywal! Wygrywal tez wtedy, gdy konkurencja uzywala LFB.

 

Wurc nie sposób się z Tobą nie zgodzić, ale mam jedno ale... nasze rajdowe podwórko i specyficzne potwory pod postacią kaszlaka wrc żeby toto zechciało skręcić trzeba było również trzymać lewą

 

Nie tylko nasze podworko. Tylko to byly troche inne czasy - uzywano H&T (czyzby ze wzgledu na skrzynie biegow wlasnie?). Rajdowy PF125p mial przerobiony pedal gazu, co by latwiej moc operowac w ten sposob - pewnikiem inne wozy tez.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jest jakis samochod w ktorym LFB nie dziala?

 

Czasem ABS przeszkadza w nietórych autach/typach nawierzchni.

 

Znaczy zaczyna dzialac "za wczesnie"? Zanim kola zaczynaja sie blokowac? fuj

 

W jaki sposob TC moze uniemozliwic LFB?

TC wtrąca sięmiędzy CIebie i hamulce.

No to, ze sie wtraca to ja wiem - ale czy TC bedzie sie awanturowac przy wywalaniu przodu z zakretu, czy zareaguje na samo nacisniecie hamulca?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to, ze sie wtraca to ja wiem - ale czy TC bedzie sie awanturowac przy wywalaniu przodu z zakretu, czy zareaguje na samo nacisniecie hamulca?

 

Różnie bywa. Niektóre TC działają w ten sposób, że naciśnięcie pedału hamulce = odcięcie gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym proponował coś tańszego, używanego , co już ze sportem mialo do czynienia. Jeżeli chcesz startować i osiągać jako takie wyniki na przykład w PPZM to wybrałbym astrę GSi jak proponował Harlos, a jeżeli chcesz mieć frajdy po sufit kup sobie za niecałe 20 000 (można od 13-15 koła ) seicento sporting w specyfikacji VK. Nie jest to najbezpieczniejsze autko (te rozmiary) ale tyle frajdy co ono, na razie żaden samochód mi nie dał. Jeździ się tym jak rasowym kit karem, ma szpere, krótką skrzynię (mozna dostac modele z kłowką), naprawde dobre hamulce i mało kosztuje. A radość z jazdy moim zdaniem większa niż w Astrze. Mimo że wolniejszy , w seju wydaje się jakbys jechał wurcem. To takie moje 3 grosze ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup Swifta GTI z lat 90-tych. Za 1000 euro (plus minus) będziesz miał samochód z motorem 1.3 na wtrysku, 101 koni, 8.5 do setki - do tego lekkie, więc nadające się idealnie na wszystkie amatorskie zręcznościówki.

 

Równie tanio, bo za jakieś 400,00 zł kupisz do niego osprzęt umożliwiąjący zmianę kąta pochylenia przednich i tylnich kół. Jeszcze tylko rozpóki na przód i tył i do zabawy w 100% wystarczy.

 

Jak chcesz więcej, dorzuć: szperę na przód, potem: quick-shifter, lekkie koło zamachowe, twarde mocowanie silnika i regulowany zawias.

 

Drugą opcją jest Civic / CRX z silnikiem i-VTC (czy jakoś tak). Lekkie bo ważące ok. 1100 kg auto z 150 konnym motorem. 8,5 do setki. Pełno części - w tym co najważniejsze - blach :D Niestety za sensownego Civica trzeba dać jakieś 2.500 euro.

 

Wszystkie "wydumki", w szczególności uturbione będą więcej stały zepsute niż jeździły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...