Skocz do zawartości

Forester SJ brzęczy deska


Paul100

Rekomendowane odpowiedzi

Polecam przyjrzeć się co w tym zakresie robi koleżka z LastHumansGarage

Co prawda większość filmów dotyczy Imprezy ale same pomysły na miejsca do wyciszenia myślę, w wielu przypadkach pokrywać będą się z Foresterem czy generalnie innymi Subarakami.

 

https://www.youtube.com/user/LastHumansGarage/search?query=rattle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też zaczęło hałasować na nierównościach. Mam wrażenie, że w okolicach podszybia na środku. Dociśnięcie daszka nad wyświetlaczem komputera powoduje ulgę dla uszu, ale tylko do momentu w którym przestanie się go dotykać. Strasznie mnie to irytuje. 

 

Wie ktoś, jak zdjąć ten daszek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam brzęczący prawy przedni słupek, nie wiem czy pod osłoną coś dzwoni czy w rejonie głośnika? Ktoś ma podobne doświadczenia i udany sposób usunięcia? Warto rozbierać osłonę słupka? Znajdę pod nią jakieś potencjalne elementy warte dokręcenia czy pryskania silikonem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak kupiłem Forestera to wygłuszyłem drzwi deskę oraz tunel środkowy. Widziałem że mają patent, rozebrali schowek zegary itp, wszystkie miejsca styku plastiku z innymi materiałami psikali takim teflonem w sprayu, chyba Forsch, pozniej wklejali takie pianki pochłaniające hałas. W drzwi to standardowo maty butylowo aluminiowe. Powiem tak... Inne auto, czy lato czy zima nic nie trzeszczy. Poprzednio miałem Toyote i tez przerabiałem te dziwne plastikowe odgłosy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też zaczęło hałasować na nierównościach. Mam wrażenie, że w okolicach podszybia na środku. Dociśnięcie daszka nad wyświetlaczem komputera powoduje ulgę dla uszu, ale tylko do momentu w którym przestanie się go dotykać. Strasznie mnie to irytuje. 
 
Wie ktoś, jak zdjąć ten daszek?
Daszek na środkowymi zegarami demontuje sie w kierunku wnętrza auta po odkręceniu 2 śrub ktore zakrywa maskownica biegnąca od dołu wyświetlacza do kratek nawiewu centralnego, ja natomiast demontuje sie także w kierunku do srodka auta po wcześniejszym demontażu panelu srodmowego deski rozdzielczej


XV też chciałem tylko poprawić ;)


tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

U mnie skrzypi daszek nad wyświetlaczem, cos pod szyba w nawiewie i obudowa lewego słupka na styku z deska rozdzielcza...poza tym czasem trzeszczy najprawdopodobniej szyba- którą, jeśli bedzie sie nasilalo, chyba oddam do wycięcia i przeklejenia. Z pozostałymi atrakcjami bede walczył jak sie zrobi troszkę cieplej...:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Paul100 napisał:

Można rzeczywiście uspokoić 3/4 tych objawów stosując olej silikonowy w sprayu.  Polecam, wiele miejsc zupełnie przestało trzeszczec. 

A w których dokładnie miejscach psikales tym sprayem? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak z szumem powietrza? U mnie szumi od ok 60km/ h wzwyż w okolicy trojkatnych szybek w bocznych drzwiach,rejon lusterek. Jakby powietrze szlo przez uszczelki...próbowałem juz to zaklejac, podklejac uszczelkami okiennymi, cuda wianki, ale szumi dalej...:) wiec chyba sie przyzwyczaje....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic z tych rzeczy, z dwóch stron szumi tak samo...auto ma przejechanie niecałe 60 tyś, p.Marek z DDZ wsiadł i wg niego wszystkie tak mają...ale moim zdaniem tak być nie powinno:) i w tym wypadku ten szum z uszczelek dałoby się jakoś wygluszyc...gdybym wiedział jak...musze sie gdzieś przejechać podobnym rocznikiem z podobnym przebiegiem do porównania...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzisiaj popsikałem miejsca które skrzypią w desce (tak mi się wydaje ,że to te miejsca) użyłem do tego spraju silikonowego.Spray wg producenta służy do konserwacji plastików,

jest poprawa , skrzypienie zostało ograniczone a nie całkowicie wyeliminowane.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ech, że wcześniej tego tematu nie widziałem...

Jedno miejsce terkotania na dziurach to... śruby mocujące deskę do podszybia. Trzeba zdjąć maskownice głośników na podszybiu i tam jest po jednej śrubie na stronę. Deska nie jest przykręcona na sztywno, tylko trzyma się na kołnierzu śruby poprzez przekładki materiałowe. Jak się wypracują to nie trzymają deski, tylko ma ona możliwość tak niewielkiego ruchu i stąd stukanie przy podstawie szyby. Jeśli przyciśnięcie deski w kierunku szyby eliminuje hałas, to polecam dodać warstwę jakiegoś materiału pod kołnierz śruby. Klucz nr 10, najlepiej nasadka z przedłużką co najmniej 10 cm.

U mnie są jeszcze czujniki parkowania przód/tył, autoalarm i ISR, więc pewnie jeszcze każda z tych instalacji swoje stukanie wnosi.

 

Edit..

Doczytałem jeszcze o hałasującym fotelu. U mnie hałasował, chyba piszczał, ale wspornik od zamka pasa bezpieczeństwa, i tylko w niektórych położeniach fotela na wysokość. Po przebudowie fotela, zniknęło, choć zamek ze wspornikiem pozostał oryginalny.

Połączenie deski z osłoną słupka. Generalnie dość luźno siedzi maskownica głośnika na podszybiu i może ona wpadać w jakieś drgania. A i osłona słupka tuż przy desce też się rusza. U mnie w tym miejscu wychodzi kabel wyświetlacza czujników parkowania, więc to miejsce mam "uszczelnione".

Edytowane przez ntgale
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...