palmall Opublikowano 21 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2017 Hejka, Taka przypadłość mi się trafiła ostatnio parę razy - missfire na pierwszym cylindrze. Generalnie podczas jazdy przy przyśpieszaniu jak trochę wkręcę na obroty - ale nie zawsze, raz na kilka, kilkanaście "wkręceń" się trafia. Czuć że silnik jest słabszy, po odpuszczeniu gazu telepie delikatnie, po chwili (5-10 sek) wraca wszystko do normy i jadę dalej. Kontrolka check engine sobie zamiga kilka razy sygnalizując ten missfire po czym znika. W kompie zostaje błąd oznaczony jako "pending". Przeważnie dzieje się to na lpg, ale też i na tym paliwie w 98% czasu jeżdżę, po przełączeniu na pb w trakcie występowania tego zjawiska - mija. Ale mija także jak i nie przełączę na pb. Od czego zacząć sprawdzanie ewentualnie? Chodzą mi po głowie wtryski od lpg, ale gaziarz powiedział że niekoniecznie - nie jest w stanie wyczaić tego bez występowania błędu przy sprawdzaniu. Czy missfire oprócz telepania i braku mocy ma może prowadzić do jakichś innych skutków ubocznych w dłuższej perspektywie czasu? Pozdro! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 21 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2017 Zamień wtryskiwacz z 1 cyl. na np. 2 i zobaczysz czy wina jest po stronie LPG. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemowrc Opublikowano 21 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2017 U mnie bardzo podobnie zaczynał się koniec wtryskiwacza gazu z tym, że jak check gasnął to zostawał ślad w postaci migającej kontrolki od tempomatu. Ale objawy typu telepanie się zgadza. Ja bym zrobił tak, tak mówi tedimy99Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 22 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2017 Jak zamiana wtrysków lpg nic nie zmieni, zamień miejscami cewki z 1 i 3 cyl. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
555marcin Opublikowano 22 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2017 A do świec kiedy było zaglądane? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 22 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2017 Ja miałem przypadek identyczny po wymianie świec na nowe. Jedna świeca była wadliwa. Po kolejnej wymianie tej jednej na kolejna nowa wszystko ustało. Wiec nie zaszkodzi wymienić świecę lub zamienić miejscami dla sprawdzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
palmall Opublikowano 22 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Września 2017 Świece wymieniałem jakoś ponad rok temu, więc raczej sprawne powinny być. Zacznę od zamienienia miejscami wtryskiwaczy i zobaczę jaki efekt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4444 Opublikowano 30 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2017 (edytowane) Zacznij od bardziej banalnego zabiegu = podmień kable wysokiego napięcia lub zlej je wodą najlepiej nocą, oraz zobacz czy nie masz obgryzionych uszu gumowych na końcach kabli tuż przy pokrywie zaworowej. A druga sprawa to mogły być niedopięte/zatrzaśnięte wtyczki w okablowaniu silnika = np. podczas wymiany świec lub innych "serwisówkach". Ostatecznie najdroższy z zabiegów to brak regulacji zaworów = szczególnie jeżeli masz LPG. Edytowane 30 Września 2017 przez 4444 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się