Jump to content

Missfire


palmall

Recommended Posts

Hejka, 

 

Taka przypadłość mi się trafiła ostatnio parę razy - missfire na pierwszym cylindrze. Generalnie podczas jazdy przy przyśpieszaniu jak trochę wkręcę na obroty - ale nie zawsze, raz na kilka, kilkanaście "wkręceń" się trafia. Czuć że silnik jest słabszy, po odpuszczeniu gazu telepie delikatnie, po chwili (5-10 sek) wraca wszystko do normy i jadę dalej. Kontrolka check engine sobie zamiga kilka razy sygnalizując ten missfire po czym znika. W kompie zostaje błąd oznaczony jako  "pending". 

Przeważnie dzieje się to na lpg, ale też i na tym paliwie w 98% czasu jeżdżę, po przełączeniu na pb w trakcie występowania tego zjawiska - mija. Ale mija także jak i nie przełączę na pb.

 

Od czego zacząć sprawdzanie ewentualnie? Chodzą mi po głowie wtryski od lpg, ale gaziarz powiedział że niekoniecznie - nie jest w stanie wyczaić tego bez występowania błędu przy sprawdzaniu. 

 

Czy missfire oprócz telepania i braku mocy ma może prowadzić do jakichś innych skutków ubocznych w dłuższej perspektywie czasu?

 

Pozdro! :)

Link to comment
Share on other sites

U mnie bardzo podobnie zaczynał się koniec wtryskiwacza gazu z tym, że jak check gasnął to zostawał ślad w postaci migającej kontrolki od tempomatu. Ale objawy typu telepanie się zgadza. Ja bym zrobił tak, tak mówi tedimy99

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Ja miałem przypadek identyczny po wymianie świec na nowe. Jedna świeca była wadliwa. Po kolejnej wymianie tej jednej na kolejna nowa  wszystko ustało. Wiec nie zaszkodzi wymienić świecę lub zamienić miejscami dla sprawdzenia.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Zacznij od bardziej banalnego zabiegu = podmień kable wysokiego napięcia lub zlej je wodą najlepiej nocą, oraz zobacz czy nie masz obgryzionych uszu gumowych na końcach kabli tuż przy pokrywie zaworowej.

 

A druga sprawa to mogły być niedopięte/zatrzaśnięte wtyczki w okablowaniu silnika = np. podczas wymiany świec lub innych "serwisówkach".

 

 

Ostatecznie najdroższy z zabiegów to brak regulacji zaworów = szczególnie jeżeli masz LPG.

Edited by 4444
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...