Jump to content

Syf (piasek?) pod korkiem od chłodnicy


Narrator
 Share

Recommended Posts

Cześć

 

Odkręciłem dzisiaj korek od chłodnicy i moim oczom ukazał się niepokojący widok.

Nie wygląda to na olej a raczej na piasek i takie też sprawia wrażenie pod palcami.

Skąd pod korkiem może znaleźć się taki syf?

 

korek.thumb.jpg.8335b6be7476dec13a672d6e7a83b28c.jpg

 

 

Link to comment
Share on other sites

Chlodnica dostała kamicy.Na dnie będzie znaaacznie więcej. Ja bym dobrze przepłukał nawet sama woda z węża i to szybko dopóki się coś nie zaczopuje

Wysłane z mojego Mi-4c przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, STomasz napisał:

A nie płukałeś ostatnio układu jakąś płukanką lub octem? Może to pozostałości po ostatnim czyszczeniu.

 

Wymieniałem ostatnio chłodnicę na używaną bo moja mi pękła. Ale wypłukałem ją dokładanie przed montażem.

 

Teraz się zastanawiam czy nie miałem tych kamyczków wcześniej i czy nie był to powód pęknięcia mojej chłodnicy gdy np. piasek przytkał ujście do zbiornika wyrównawczego.

Link to comment
Share on other sites

Ale po plukankach to pasowałoby przepłukać układ z węża coby szlam wyszedł z układu a nie osadzał się z powrotem. Również po stronie silnika a nie tylko chłodnicy!

Wysłane z mojego Mi-4c przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

22 godziny temu, Oczkoo15 napisał:

Ja ostatnio wlałem do srodek czyszczenia i ochrony chłodnic Tunap 144, polecony mi w jednym z dobrych warsztatów Subaru.:DPowinno pomóc.

http://www.subarak.pl/tunap/1263-tunap-mp144-preparat-ochronny-do-ukladu-chlodzenia.html

 

 

Wygląda obiecująco, sam chyba zastosuję akurat mam układ przepłukany chyba z 7 razy wodą + nie dawno zmieniałem płyn a nigdy pewności nie ma że jest czysty w 100%. 

Link to comment
Share on other sites

Dnia ‎2017‎-‎09‎-‎17 o 13:55, Oczkoo15 napisał:

Ja ostatnio wlałem do srodek czyszczenia i ochrony chłodnic Tunap 144, polecony mi w jednym z dobrych warsztatów Subaru.:DPowinno pomóc.

http://www.subarak.pl/tunap/1263-tunap-mp144-preparat-ochronny-do-ukladu-chlodzenia.html

Też mam H6 więc chyba warto zastosować.:yahoo:

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, Narrator napisał:

Wszystko fajnie ale dlaczego to takie drogie jest? :huh:

Technologia NASA?

Może dlatego że nie musisz wymieniać całego płynu chłodniczego jak w większości takich środków.

Po wlaniu do chłodnicy nie możesz przekraczać 3500 obr/min przez 150 km.Po przejechaniu tego dystansu środkek przekształca się w płyn chłodzący.I co ważne faktycznie działa:D

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Narrator, no i co tam dalej zrobiłeś w temacie płynu, jeśli można spytać i nieco odświeżyć temat ? :)

 

Z Tunap 144 rzeczywiście niezła sprawa. Tylko czy coś pomaga, bo rzeczywiście -  tani nie jest :(.

 

A takie mam zapytanie trochę poboczne do tematu, a propos wymiany płynu w chłodnicy w H6, a mianowicie:

 

Czy jest korek na dole do spuszczenia płynu, czy trzeba któryś wąż zdejmować i jak wygląda sprawa z odpowietrzaniem chłodnicy a także co wlać po wymianie - czy kolor płynu jest istotny, czy lać dowolny ?

Edited by thorxahest
Link to comment
Share on other sites

U mnie skończyło się na tym że spuściłem cały płyn, zalałem wodą destylowaną, pojeździłem tak tydzień i później zalałem już Prestone. Na koniec jeszcze dolałem Tunapa i do dzisiaj w układzie ani grama brudu.

Nie wiem jak w H6 ale u mnie na dole chłodnicy od strony pasażera jest mały plastikowy zaworek do spuszczania płynu. Problem w tym że jak już uda się go odkręcić to marnie płyn zlatuję. Jestem zwolennikiem zdejmowania dolnego węża.

Odpowietrzałem tak:

- zalałem układ do pełna

- ogrzewanie i nawiew na maksa

- odpaliłem silnik i czekałem aż osiągnie temp pracy

- w między czasie jak poziom płynu się zmniejszał to dolewałem

- jak już miał 85*C to zwiększyłem obroty do 4k

- uzupełniłem układ płynem i zakręciłem korek nie odpuszczając obrotów

 

Pewnie trochę na około bo układ powinien się sam odpowietrzyć w czasie eksploatacji...

 

Co do koloru to chyba nie ma znaczenia. Prestone jest zielony lekko fluorescencyjny, dobrze widać przy ewentualnych nieszczelnościach układu.

 

 

Link to comment
Share on other sites

No to super, bardzo się cieszę, że wszystko chodzi należycie i dziękuję za podpowiedź, pójdę w Twoje ślady odnośnie odpowietrzenia. Tą płukankę to muszę chyba nieco mocniejszą zrobić, bo u mnie nieźle zakamieniony, zdejmę z ciekawości ten korek od chłodnicy ciekaw jestem jak to wygląda :D

 

Przez chwilę z nim walczyłem, po odkręceniu o 90st nie chciał zejść, ale doszedłem, że należy go wcisnąć jeszcze ciut odkręcić - ktoś wcześniej chyba odkręcał na siłę, bo powstały w plastiku wyżłobienia od tej metalowej zapadki.

 

Po zdjęciu korka, takie śliczności się ukazały :blink: Przepłuczę go chyba wodą kilkukrotnie i za 3 razem wleję jeszcze jeden Prestone (bo pierwszy dolałem dziś do starego płynu i przejadęok 100km) i dopiero wleję płyn do chłodnicy oraz wleję TUNAP jako wspomagacz, zobaczymy jak za jakiś czas to będzie wyglądać, mam nadzieję, że co najmniej tak dobrze, jak Twój korek przed czyszczeniem :D

 

Pozdrawiam!

IMG_20180712_204424.jpg

Edited by thorxahest
aktualizacja
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...