Gość IRAZU Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2010 I pomyśleć , że ja musiałem skakać z AN2 . Bez spadochronu , to strach było w nim nawet stać na lotnisku . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jachu93 Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2010 nie wiem czy było, bo duużo postów już na forum na ten temat było, ale wrzucam: jak dla mnie, to wszystko się straaaaaaasznie dziwne i podejrzane robi... :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubryk Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Kurs latania samolotem: 1. Start jest zawsze dobrowolny; lądowanie - zawsze obowiązkowe. 2. Jeśli oddasz drążek, domy zrobią się większe. Jeśli go ściągniesz - zmaleją. Oczywiście jeśli będziesz nadal go ściągać, one znowu urosną. 3. Latanie nie jest niebezpieczne. To co niebezpieczne, to kraksa. 4. Zawsze lepiej jest być tu - na ziemi, marząc by być tam - w powietrzu, niż być tam i marzyć, żeby znaleźć się tutaj. 5. Jedyna sytuacja, w której masz za dużo paliwa jest wtedy, gdy płoniesz. 6. Śmigło to tak naprawdę tylko duży wentylator, służący do chłodzenia pilota. Gdy się zatrzymuje, można na własne oczy zobaczyć, jak pilot zaczyna się pocić. 7. Jeśli nie wiesz co robić, nabieraj wysokości. Nikt się jeszcze nie zderzył z niebem. 8. Dobre lądowanie, to takie, po którym możesz o własnych siłach wyjść z samolotu. Świetne lądowanie, to takie, po którym samolot nadaje się do dalszego użytku. 9. Ucz się na błędach innych. Nie pożyjesz tak długo, by nauczyć się czegoś na własnych. 10. Jeśli doturlanie się do terminala wymaga pełnej mocy silników, to znaczy, że lądowałeś ze schowanym podwoziem. 11. Prawdopodobieństwo przeżycia jest odwrotnie proporcjonalne do kąta podchodzenia. Im większy kąt, tym przeżycie jest mniej prawdopodobne i na odwrót. 12. Nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził 5 minut temu. 13. Nie wchodź w chmury. Ta srebrna linia, o której mówią wszyscy na pokładzie może się okazać innym samolotem, lecącym w przeciwną stronę. Z pewnych źródeł wiadomo także, że w chmurach lubią ukrywać się góry. 14. Staraj się by łączna liczba wykonanych przez Ciebie lądowań była równa liczbie startów, które wykonałeś. 15. Są trzy proste zasady, które pozwolą Ci zawsze gładko wylądować. Niestety - nikt ich nie zna. 16. Zaczynasz z pełnym workiem szczęścia i pustym workiem na doświadczenie. Cała sztuka, to napełnić worek na doświadczenie zanim worek ze szczęściem się opróżni. 17. Śmigłowce nie mogą latać; są po prostu tak brzydkie, że ziemia je odpycha. 18. Jeśli jedyne, co możesz zobaczyć za oknem, to ziemia kręcąca się w kółko, a jedyne, co możesz usłyszeć, to hałasy z kabiny pasażerskiej, wiedz, że nie wszystko idzie jak powinno. 19. Umiejętność prawidłowej oceny przychodzi z doświadczeniem. Niestety doświadczenia przybywa w wyniku niewłaściwej oceny. 20. Zawsze najlepiej trzymać ten zaostrzony koniec tak daleko z przodu, jak się da. 21. Rozglądaj się. Zawsze jest coś, czego nie zauważyłeś. 22. Pamiętaj! grawitacja to nie tylko ciekawa idea. To prawo! I jak na razie nie zanosi się na jego zniesienie. 23. Trzy najbardziej bezużyteczne rzeczy, to wysokość nad Tobą, pas startowy za Tobą i 1/10 sekundy temu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
STIFF Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2010 ciekawy artykuł o mało znanych okolicznościach katastrofy Kopernika http://www.newsweek.pl/artykuly/sekcje/ ... ar,55047,1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mile Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Dlaczego żeby zostać pilotem należy mieć stan uzębienia w bardzo dobrym stanie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyzio_d Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Żeby mieć czym zgrzytać jak dostaniesz wypłatę... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyzio_d Opublikowano 1 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2010 Amerykanie zgubili super tajny samolot: http://technowinki.onet.pl/wiadomosci/r ... tykul.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon Opublikowano 1 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2010 Dlaczego żeby zostać pilotem należy mieć stan uzębienia w bardzo dobrym stanie ? Gdybys doznal kiedys bolu zeba spowodowanego przez wyrownywanie sie cisnien wewnatrz korzenia to nie zadawal bys takich pytan Poza tym jak wiadomo, ryba psuje sie od glowy, a czlowiek od zebow Kubryk, kapitalna lista, dawno jej nie widzialem, dzieki za wklejenie 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hiszpan25 Opublikowano 13 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2010 znalazłem fajny filmik o czeskich MiGach 21 PZDR! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
romek_l Opublikowano 27 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2010 A ja mam pytanie do Simona: czy pilot wojskowy ma ustalone swoje indywidualne minima (minimalna wysokość decyzyjna, minimalna widzialność) przy których wolno mu lądować? Czy takie minima obowiązują go zawsze, czy są jakieś odstępstwa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
romek_l Opublikowano 27 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2010 A tak oprócz pytań, to fajny filmik (raczej slideshow): http://vimeo.com/11972781 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Giechu Opublikowano 10 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2010 Dziś przed południem siedząc w domu usłyszałem niesamowity hałas- coś z silnikiem odrzutowym przeleciało nad moim domem max. paręset metrów (kilkadziesiąt?). Niestety nie zdążyłem dobiec do okna i zobaczyć co to. Nie wiedziałem nawet w którą stronę poleciało. Domyślam się tylko, że to nie był samolot pasażerski, ale wojskowa maszyna. Podobną sytuację widziałem parę lat temu, kiedy jeszcze mieszkałem w bloku, jak dwa myśliwce przeleciały tuż nad dachami bloków :shock: Robiło wrażenie 8) Czy tak niskie pułapy to elementy treningu, czy też jest to może takie lotnicze 'jadę nielegala' ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hubeeert Opublikowano 16 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2010 Kolejny Vulcan - tym razem jeden z tych co Falklandy bombardowały i ten co w Brazylii lądował awaryjnie po złamaniu sondy. Cała historia fajnie opisana w książce VULCAN 607 - gdyby ktoś chciał poczytać sobie po angielsku - pożyczę, sam jej szukałem ponad rok czasu. Stoi sobie w National Aviation Musem w Szkocji. Mają tam tez Concorde i trochę innych ciekawostek - polecam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
T8LEK Opublikowano 17 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2010 "Stoi sobie w National Aviation Musem w Szkocji. Mają tam tez Concorde i trochę innych ciekawostek - polecam." Byles i znaka nie dales? >fochczens< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hubeeert Opublikowano 17 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2010 "Stoi sobie w National Aviation Musem w Szkocji. Mają tam tez Concorde i trochę innych ciekawostek - polecam." Byles i znaka nie dales? >fochczens< Przepraszam. Nie było mnie na Forum dość długo, nawet Plejady jakoś przegapiłem i dopiero jak mi Subaryta powiedział, że były to się zorientowałem, że w tym samym czasie w Szkocji bawiłem... Ale Szkocja mi się baaaardzo spodobała i może jeszcze w tym roku znów się pojawię Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mikad Opublikowano 17 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2010 T8LEK, co za BMW kupiłeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hiszpan25 Opublikowano 20 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2010 dzisiaj byłem z Monią w Berlinie w muzeum lotnictwa... Było bardzo teges! Troszkę fotek właśnie się ładuje na Picassa: http://picasaweb.google.com/Hiszpan25/L ... m20100620# PZDR! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
STIFF Opublikowano 24 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2010 http://wyborcza.pl/duzy_kadr/1,97904,81 ... iemia.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
T8LEK Opublikowano 27 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2010 Ale Szkocja mi się baaaardzo spodobała i może jeszcze w tym roku znów się pojawię jak bedziesz sie wybieral, to daj znac :!: T8LEK, co za BMW kupiłeś? to tak apropos watku lotniczego? :roll: bordowe V8 4.4 http://wyborcza.pl/duzy_kadr/1,97904,81 ... iemia.html az ciarki przechodza :shock: http://www.youtube.com/watch?v=kzbWya87gbo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hubeeert Opublikowano 2 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2010 jak bedziesz sie wybieral, to daj znac Daję znać, że może się wybiorę ;-) -- 2 sie 2010, o 22:16 -- http://www.youtube.com/watch?v=wgMOSVKm ... re=related :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon Opublikowano 5 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2010 Heh... Berkut... no dziwny samolot, ruscy sprawdzaja co mozna wybudowac majac niezly komputer i doszli do wniosku, ze jak odwroca skrzydla i kaza komputerowi traktowac je jako normalne to tez sie da latac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paul_78 Opublikowano 6 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2010 Heh... Berkut... no dziwny samolot, ruscy sprawdzaja co mozna wybudowac majac niezly komputer i doszli do wniosku, ze jak odwroca skrzydla i kaza komputerowi traktowac je jako normalne to tez sie da latac Chyba to zbyt skomplikowane, po prostu jak to Ruscy, popili i... :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hubeeert Opublikowano 6 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2010 Simon o ile pamiętam z takim układem skrzydeł kombinowali najpierw Amerykanie. Tak czy inaczej - wygląda to kosmicznie :shock: Jakie zalety może mieć takie rozwiązanie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
STIFF Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2010 takie że obserwator będzie myślał że samolot leci w drugą stronę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Pijany pilot UPS Cargo - Najważniejsze informacje - Informacje - portal TVN24.pl - 12.08.2010 www.tvn24.pl 1,8 promila alkoholu miał w wydychanym powietrzu amerykański pilot UPS Cargo przed startem samolotu z Okęcia. Jego zachowanie podczas kontroli wzbudziło podejrzenia służb lotniska. Dostał dzień na wytrzeźwienie, dziś zostanie przesłuchany. Noo... to sie zwolnilo miejsce na fajna maszyne :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się