Skocz do zawartości

Simon

Rekomendowane odpowiedzi

Kurs latania samolotem:

 

1. Start jest zawsze dobrowolny; lądowanie - zawsze obowiązkowe.

 

2. Jeśli oddasz drążek, domy zrobią się większe. Jeśli go ściągniesz - zmaleją. Oczywiście jeśli będziesz nadal go ściągać, one znowu urosną.

 

3. Latanie nie jest niebezpieczne. To co niebezpieczne, to kraksa.

 

4. Zawsze lepiej jest być tu - na ziemi, marząc by być tam - w powietrzu, niż być tam i marzyć, żeby znaleźć się tutaj.

 

5. Jedyna sytuacja, w której masz za dużo paliwa jest wtedy, gdy płoniesz.

 

6. Śmigło to tak naprawdę tylko duży wentylator, służący do chłodzenia pilota. Gdy się zatrzymuje, można na własne oczy zobaczyć, jak pilot zaczyna się pocić.

 

7. Jeśli nie wiesz co robić, nabieraj wysokości. Nikt się jeszcze nie zderzył z niebem.

 

8. Dobre lądowanie, to takie, po którym możesz o własnych siłach wyjść z samolotu. Świetne lądowanie, to takie, po którym samolot nadaje się do dalszego użytku.

 

9. Ucz się na błędach innych. Nie pożyjesz tak długo, by nauczyć się czegoś na własnych.

 

10. Jeśli doturlanie się do terminala wymaga pełnej mocy silników, to znaczy, że lądowałeś ze schowanym podwoziem.

 

11. Prawdopodobieństwo przeżycia jest odwrotnie proporcjonalne do kąta podchodzenia. Im większy kąt, tym przeżycie jest mniej prawdopodobne i na odwrót.

 

12. Nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził 5 minut temu.

 

13. Nie wchodź w chmury. Ta srebrna linia, o której mówią wszyscy na pokładzie może się okazać innym samolotem, lecącym w przeciwną stronę. Z pewnych źródeł wiadomo także, że w chmurach lubią ukrywać się góry.

 

14. Staraj się by łączna liczba wykonanych przez Ciebie lądowań była równa liczbie startów, które wykonałeś.

 

15. Są trzy proste zasady, które pozwolą Ci zawsze gładko wylądować. Niestety - nikt ich nie zna.

 

16. Zaczynasz z pełnym workiem szczęścia i pustym workiem na doświadczenie. Cała sztuka, to napełnić worek na doświadczenie zanim worek ze szczęściem się opróżni.

 

17. Śmigłowce nie mogą latać; są po prostu tak brzydkie, że ziemia je odpycha.

 

18. Jeśli jedyne, co możesz zobaczyć za oknem, to ziemia kręcąca się w kółko, a jedyne, co możesz usłyszeć, to hałasy z kabiny pasażerskiej, wiedz, że nie wszystko idzie jak powinno.

 

19. Umiejętność prawidłowej oceny przychodzi z doświadczeniem. Niestety doświadczenia przybywa w wyniku niewłaściwej oceny.

 

20. Zawsze najlepiej trzymać ten zaostrzony koniec tak daleko z przodu, jak się da.

 

21. Rozglądaj się. Zawsze jest coś, czego nie zauważyłeś.

 

22. Pamiętaj! grawitacja to nie tylko ciekawa idea. To prawo! I jak na razie nie zanosi się na jego zniesienie.

 

23. Trzy najbardziej bezużyteczne rzeczy, to wysokość nad Tobą, pas startowy za Tobą i 1/10 sekundy temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego żeby zostać pilotem należy mieć stan uzębienia w bardzo dobrym stanie ?

 

Gdybys doznal kiedys bolu zeba spowodowanego przez wyrownywanie sie cisnien wewnatrz korzenia to nie zadawal bys takich pytan :P

Poza tym jak wiadomo, ryba psuje sie od glowy, a czlowiek od zebow :mrgreen:

 

Kubryk, kapitalna lista, dawno jej nie widzialem, dzieki za wklejenie 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

A ja mam pytanie do Simona: czy pilot wojskowy ma ustalone swoje indywidualne minima (minimalna wysokość decyzyjna, minimalna widzialność) przy których wolno mu lądować?

Czy takie minima obowiązują go zawsze, czy są jakieś odstępstwa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dziś przed południem siedząc w domu usłyszałem niesamowity hałas- coś z silnikiem odrzutowym przeleciało nad moim domem max. paręset metrów (kilkadziesiąt?). Niestety nie zdążyłem dobiec do okna i zobaczyć co to. Nie wiedziałem nawet w którą stronę poleciało. Domyślam się tylko, że to nie był samolot pasażerski, ale wojskowa maszyna. Podobną sytuację widziałem parę lat temu, kiedy jeszcze mieszkałem w bloku, jak dwa myśliwce przeleciały tuż nad dachami bloków :shock: Robiło wrażenie 8) Czy tak niskie pułapy to elementy treningu, czy też jest to może takie lotnicze 'jadę nielegala' ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMG_8386.JPG

IMG_8309.JPG

IMG_8303.JPG

 

Kolejny Vulcan - tym razem jeden z tych co Falklandy bombardowały i ten co w Brazylii lądował awaryjnie po złamaniu sondy. Cała historia fajnie opisana w książce VULCAN 607 - gdyby ktoś chciał poczytać sobie po angielsku - pożyczę, sam jej szukałem ponad rok czasu.

Stoi sobie w National Aviation Musem w Szkocji. Mają tam tez Concorde i trochę innych ciekawostek - polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Stoi sobie w National Aviation Musem w Szkocji. Mają tam tez Concorde i trochę innych ciekawostek - polecam."

 

Byles i znaka nie dales?

 

>fochczens<

Przepraszam. Nie było mnie na Forum dość długo, nawet Plejady jakoś przegapiłem i dopiero jak mi Subaryta powiedział, że były to się zorientowałem, że w tym samym czasie w Szkocji bawiłem...

 

Ale Szkocja mi się baaaardzo spodobała i może jeszcze w tym roku znów się pojawię :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Ale Szkocja mi się baaaardzo spodobała i może jeszcze w tym roku znów się pojawię

 

jak bedziesz sie wybieral, to daj znac :!:

 

T8LEK, co za BMW kupiłeś?

 

to tak apropos watku lotniczego? :roll:

 

bordowe :P V8 4.4

 

 

az ciarki przechodza :shock:

 

http://www.youtube.com/watch?v=kzbWya87gbo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh... Berkut... no dziwny samolot, ruscy sprawdzaja co mozna wybudowac majac niezly komputer i doszli do wniosku, ze jak odwroca skrzydla i kaza komputerowi traktowac je jako normalne to tez sie da latac :mrgreen:

 

Chyba to zbyt skomplikowane, po prostu jak to Ruscy, popili i... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pijany pilot UPS Cargo - Najważniejsze informacje - Informacje - portal TVN24.pl - 12.08.2010

www.tvn24.pl

‎1,8 promila alkoholu miał w wydychanym powietrzu amerykański pilot UPS Cargo przed startem samolotu z Okęcia. Jego zachowanie podczas kontroli wzbudziło podejrzenia służb lotniska. Dostał dzień na wytrzeźwienie, dziś zostanie przesłuchany.

 

 

 

Noo... to sie zwolnilo miejsce na fajna maszyne :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...