Skocz do zawartości

Legacy IV wagon spec B projekt


Adrian713

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim. Zaczynam budowę Legacy IV. Dawcą części jest Japońska wersja Spec B z silnikiem EZ30 i manualną sześcio stopniową skrzynią biegów  z 2008r. Plan jest taki, aby wszystkie podzespoły ze speca wypiaskować, polakierować i przerzucić do europejskiego nadwozia. Na dzień dzisiejszy mam rozebrany cały zespół napędowy i zawieszenie, które czeka już na piaskowanie. Jeśli będzie zainteresowanie tematem będę wrzucał relacje zdjęciowe z krótkim opisem z postępów projektu.

IMG_1151.JPG

IMG_1152.JPG

IMG_1154.JPG

IMG_1156.JPG

IMG_1180.JPG

Edytowane przez Adrian713
  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.0 gt będzie następnym projektem trochę ciężko osiągalne auto nawet w Japonii kosz około 30-40 tys za średni egzemplarz. Wybrałem H6 ze względu na małą awaryjność.Buda będzie z diesla a wiązkę przerobie ze speca. Trochę zabawy mnie czeka ale dla takiego auta w 6mt warto. Z tego rocznika w wagonie ciężko znaleźć manual, o ile w ogóle taki istnieje w Polsce 

Edytowane przez Adrian713
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie łatwiej byłoby zrobić przekładkę kiery, zamiast przenosić wszystko do innej budy? Ta japońska buda wygląda na zdrową. 

Wrzucaj foty, na bank sporo osób będzie obserwować postępy prac, takie już z nas pojeby subarowe :P

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i prościej akurat mam taką budę a przekładkę będzie ciężko sprzedać bo to jednak ingerencja w nadwozie spawanie i te sprawy. A na jedno wyjdzie bo i tak bym musiał wszystko rozebrać do renowacji. Trochę się z tym zejdzie bo robię to po godzinach w domu i to nie codziennie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Adrian713 napisał:

Może i prościej akurat mam taką budę a przekładkę będzie ciężko sprzedać bo to jednak ingerencja w nadwozie spawanie i te sprawy. A na jedno wyjdzie bo i tak bym musiał wszystko rozebrać do renowacji. Trochę się z tym zejdzie bo robię to po godzinach w domu i to nie codziennie 

 

Bardzo ciekawy projekt:) Mi osobiscie wydaje sie, że łatwiej będzie sprzedać ori JDM po przekładce, niż bude euro lhd, w której jest niby spec, ale to nie do końca spec, bo po vinie jakiś dizel wychodzi;) Tak czy inaczej będzie trochę grzebania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dotarło zregenerowane i wzmocnione przez Pana Radzikowskiego sprzęgło. W wolnej wieczorowej chwili przerobiłem tunel środkowy tak, aby dźwignia hamulca była po lewej stronie oraz wyposażyłem w sterowanie si drive i podświetlenie miejsc na kubeczki niby niewiele a oko cieszy.

IMG_1382.JPG

IMG_1381.JPG

  • Super! 1
  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

kolejna porcja zdjęć, tym razem auto do którego trafią wszystkie podzespoły ze spec B buda przed i po lakierowania podwozia i komory silnika, były delikatne ogniska korozji których się pozbyłem. na innych zdjęciach widać wahacze i zwrotnice uzbrojone w oryginalne tuleje, jedynie dyferencjał będzie zamocowany na poliuretany + dodatkowo przewody hamulcowe w stalowym oplocie pokryte czerwoną osłoną przeźroczystą

IMG_1407.JPG

IMG_1409.JPG

IMG_1411.JPG

IMG_1412.JPG

IMG_1414.JPG

IMG_1418.JPG

IMG_1419.JPG

IMG_1420.JPG

IMG_1421.JPG

IMG_1396.JPG

IMG_1417.JPG

IMG_1423.JPG

Edytowane przez Adrian713
  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno poli do dyfra to nie jest dobry pomysł. Jest zbyt twarde i przenosi drgania i różne dźwięki na budę, chyba Carfit kiedyś o tym wspominał. Póki masz możliwość popytaj mądrzejszych, jak złożysz auto to będzie trudniej o zmianę.
Ale ogólnie robota profi!


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Carfit pisał o poliuretanach ale chyba tych od sanek, a przynajmniej ja z nim o tym rozmawiałem odnośnie mojego forka, że wlasnie tam się nie nadają, ale ręki nie oddam. Wg mnie pod dyfer tragedii nie powinno być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...