Jump to content

Legacy IV wagon spec B projekt


Adrian713

Recommended Posts

Cześć wszystkim. Zaczynam budowę Legacy IV. Dawcą części jest Japońska wersja Spec B z silnikiem EZ30 i manualną sześcio stopniową skrzynią biegów  z 2008r. Plan jest taki, aby wszystkie podzespoły ze speca wypiaskować, polakierować i przerzucić do europejskiego nadwozia. Na dzień dzisiejszy mam rozebrany cały zespół napędowy i zawieszenie, które czeka już na piaskowanie. Jeśli będzie zainteresowanie tematem będę wrzucał relacje zdjęciowe z krótkim opisem z postępów projektu.

IMG_1151.JPG

IMG_1152.JPG

IMG_1154.JPG

IMG_1156.JPG

IMG_1180.JPG

Edited by Adrian713
  • Upvote 3
Link to comment
Share on other sites

2.0 gt będzie następnym projektem trochę ciężko osiągalne auto nawet w Japonii kosz około 30-40 tys za średni egzemplarz. Wybrałem H6 ze względu na małą awaryjność.Buda będzie z diesla a wiązkę przerobie ze speca. Trochę zabawy mnie czeka ale dla takiego auta w 6mt warto. Z tego rocznika w wagonie ciężko znaleźć manual, o ile w ogóle taki istnieje w Polsce 

Edited by Adrian713
Link to comment
Share on other sites

A nie łatwiej byłoby zrobić przekładkę kiery, zamiast przenosić wszystko do innej budy? Ta japońska buda wygląda na zdrową. 

Wrzucaj foty, na bank sporo osób będzie obserwować postępy prac, takie już z nas pojeby subarowe :P

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Może i prościej akurat mam taką budę a przekładkę będzie ciężko sprzedać bo to jednak ingerencja w nadwozie spawanie i te sprawy. A na jedno wyjdzie bo i tak bym musiał wszystko rozebrać do renowacji. Trochę się z tym zejdzie bo robię to po godzinach w domu i to nie codziennie 

Link to comment
Share on other sites

16 godzin temu, Adrian713 napisał:

Może i prościej akurat mam taką budę a przekładkę będzie ciężko sprzedać bo to jednak ingerencja w nadwozie spawanie i te sprawy. A na jedno wyjdzie bo i tak bym musiał wszystko rozebrać do renowacji. Trochę się z tym zejdzie bo robię to po godzinach w domu i to nie codziennie 

 

Bardzo ciekawy projekt:) Mi osobiscie wydaje sie, że łatwiej będzie sprzedać ori JDM po przekładce, niż bude euro lhd, w której jest niby spec, ale to nie do końca spec, bo po vinie jakiś dizel wychodzi;) Tak czy inaczej będzie trochę grzebania.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Dotarło zregenerowane i wzmocnione przez Pana Radzikowskiego sprzęgło. W wolnej wieczorowej chwili przerobiłem tunel środkowy tak, aby dźwignia hamulca była po lewej stronie oraz wyposażyłem w sterowanie si drive i podświetlenie miejsc na kubeczki niby niewiele a oko cieszy.

IMG_1382.JPG

IMG_1381.JPG

  • Like 1
  • Upvote 3
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

kolejna porcja zdjęć, tym razem auto do którego trafią wszystkie podzespoły ze spec B buda przed i po lakierowania podwozia i komory silnika, były delikatne ogniska korozji których się pozbyłem. na innych zdjęciach widać wahacze i zwrotnice uzbrojone w oryginalne tuleje, jedynie dyferencjał będzie zamocowany na poliuretany + dodatkowo przewody hamulcowe w stalowym oplocie pokryte czerwoną osłoną przeźroczystą

IMG_1407.JPG

IMG_1409.JPG

IMG_1411.JPG

IMG_1412.JPG

IMG_1414.JPG

IMG_1418.JPG

IMG_1419.JPG

IMG_1420.JPG

IMG_1421.JPG

IMG_1396.JPG

IMG_1417.JPG

IMG_1423.JPG

Edited by Adrian713
  • Like 1
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Podobno poli do dyfra to nie jest dobry pomysł. Jest zbyt twarde i przenosi drgania i różne dźwięki na budę, chyba Carfit kiedyś o tym wspominał. Póki masz możliwość popytaj mądrzejszych, jak złożysz auto to będzie trudniej o zmianę.
Ale ogólnie robota profi!


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Carfit pisał o poliuretanach ale chyba tych od sanek, a przynajmniej ja z nim o tym rozmawiałem odnośnie mojego forka, że wlasnie tam się nie nadają, ale ręki nie oddam. Wg mnie pod dyfer tragedii nie powinno być.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...