Skocz do zawartości

Subaru Outback [BS.2] (MY18=>MY20)


malysmok

Rekomendowane odpowiedzi

16 minut temu, Lisek napisał:

Dlaczego w MY17 predkosc maksymalna wynosi 210 a w MY 18/19 tylko 198 ?

Faktycznie ciekawe może coś przeprogramowali w kierunku ekologi lub dołożyli kilogramów wygłuszeniem lub innymi dodatkami.

8 minut temu, msi napisał:

Co to jest prawdziwe AWD? Które są prawdziwe a które nie? 

mam na myśli stały napęd na cztery koła - cena takich pojazdów jest sporo wyższa od aut z Haldexem

AWD Subaru, Quattro Audi, XDrive BMW, 4Matic Mercedes 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Michał W. napisał:

mam na myśli stały napęd na cztery koła - cena takich pojazdów jest sporo wyższa od aut z Haldexem

AWD Subaru, Quattro Audi, XDrive BMW, 4Matic Mercedes 

 

Chyba powinieneś trochę poczytać o "stałych" napędach ;) 

 

4 minuty temu, Nonie napisał:

Czyli po odjęciu akcyzy i cała może się okazać, że producent dopłaca :)

 

No bo kto by takie niedopracowane auta kupił bez dotacji :biglol:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, Nonie napisał:

W takich chwilach nigdy nie wiem czy rozmówca żartuje z auta czy z siebie, że dał się  nabrać :)

 Tego nie wiem ale znam kilka osób, które lubią swoje Subaru mimo ich pewnych problemów. Znam też inne osoby, które w życiu nie zdecydują się na Subaru bo w ich mniemaniu to jakaś porażka. Ja osobiście bardzo lubię swojego OBK i nie mogę doczekać się Forka, ale nie każdy tak ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Michał W. napisał:

Tego nie wiem ale znam kilka osób, które lubią swoje Subaru mimo ich pewnych problemów.

 

A są w ogóle jakieś auta bez jakichkolwiek problemów?

Uprzedzając odpowiedź - w tych, które są najbardziej dopracowane, problemem jest cena ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Michał W. napisał:

Chodzi Ci o to, że nie są „stałe” czy nie są droższe od Haldexa? ;)

Nie tak dawno pewien znany dziennikarz napisał: https://autokult.pl/32692,koda-i-4x4-prawdziwy-naped

 

W różnych wątkach, tematach na forum wypowiadał się m.in. @Dyrekcja gdzie w przystępny sposób tłumaczył jak to jest z napędem w Subaru.

 

Wydaje mi się, że właściwie jest słowo "skuteczny" niż prawdziwy. Bo Subaru że skrzyniami CVT niczym nie różni się od tzw. Haldexa :) zdaję sobie sprawę z różnych niuansów, ale ogólna zasada jest taka sama :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, GREGG napisał:

 

Gdzieś ty takie rewelacje z USA wyczytał? Są to bzdury, normalnie jadąc 3,6 w OBK palił mi w trasie na poziomie 10 litrów. W USA przy ich stylu jazdy spokojnie można zejść niżej

Rozmawialem z dwoma posiadaczami OBK 3.6l z USA i stwierdzili ze jak na osiagi to pali za duzo - jeden stwierdzil ze duzo a drugi ze za duzo. W testach wyszlo chyba grubo ponad 14l/100 w cyklu mieszanym albo miejskim wiec w realu to pewnie pod 16-18 bedzie podchodzic.

 

4 godziny temu, msi napisał:

Nie tak dawno pewien znany dziennikarz napisał: https://autokult.pl/32692,koda-i-4x4-prawdziwy-naped

 

Wydaje mi się, że właściwie jest słowo "skuteczny" niż prawdziwy. Bo Subaru że skrzyniami CVT niczym nie różni się od tzw. Haldexa :) zdaję sobie sprawę z różnych niuansów, ale ogólna zasada jest taka sama :)

Ten artykul troche smierdzi sponsoringiem i chyba mija sie z prawda w kilku miejscach... No i te niuanse sa istotne. Dla Subaru trybem normalnym jest napedzanie obu osi a dla Skody jest to tryb wyjatkowy.

Edytowane przez blejzu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, blejzu napisał:

Rozmawialem z dwoma posiadaczami OBK 3.6l z USA i stwierdzili ze jak na osiagi to pali za duzo - jeden stwierdzil ze duzo a drugi ze za duzo. W testach wyszlo chyba grubo ponad 14l/100 w cyklu mieszanym albo miejskim wiec w realu to pewnie pod 16-18 bedzie podchodzic.

 

Dla niektórych najlepiej jakby silnik chodził jak rakieta i jeszcze produkował paliwo :lol:

W trasie jak pisałem 3,6 palił umiarkowanie, pewnie niewiele więcej niż 2,5. 6 cylindrów pasuje do tego auta. Po mieście nie jeździłem to się nie wypowiem, ale z racji na gabaryty w żadnej wersji silnikowej nie jest to pojazd do miasta

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, blejzu napisał:

Dla Subaru trybem normalnym jest napedzanie obu osi a dla Skody jest to tryb wyjatkowy.

Ja nie twierdzę że napęd Skody jest "skuteczniejszy" czy "lepszy", zauważam tylko, że przy ruszaniu, podobnie jak w Subaru napędzane są obie osie, później jest inaczej, to są te niuanse. Bywały w historii Subaru (z automatem) modele z inicjalnym podziałem 95:5, czy to również jest "prawdziwy" napęd? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, USA. Ale i Australia czyli wschód :) Chodzi o ten nowy Star-Link. Pierwsze przypadki wymieniali ale przestali wymieniać bo po jakimś czasie te nowe też "blank" :) więc informują, że czekają na partię wolną od wad.

A dlaczego tonący? Dosłownie z pewnością nie ale ogólne wrażenie powstające po lekturze forum mam właśnie takie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze problem dotyczy tylko aut produkcji USA - wsadzili tani chipset do radia i maja teraz problem :)  Na forum widac raczej brak zgody na zmiane profilu firmy ze sportowej na rodzinna i postawienie akcentu na bezpieczenstwo i eko a nie moc. Takie zycie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem. Ja tu czytam raczej o rozczarowaniu jakością. Rozumiem, że auto może być tańsze a przez to mieć gorsze materiały, gorzej wyciszone, prostsze konstrukcyjnie. Ale ta buda faktycznie jest "miętka". Każdy komentarz pod filmem brzmi "got the same issue".  Taka ilość to nie jest przypadek. I oczywiście - roszczenia gwarancyjne odrzucone.  Ale zawsze można pogadać o napędzie 4x4 :)

 

Edytowane przez Nonie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Im więcej czytam tym bardziej cieszę się, ze zakończyłem przygodę z OBK po 2 latach. Mi przeszkadzał w sumie brak dynamiki i będący tego konsekwencja słaby zasięg. Przegląd droszy niż w Mercu tylko trochę zirytował. Ale z przebiegiem poniżej 30k nie doświadczyłem usterek to się nie wypowiem. Choć pamietam, ze fotel kierowcy zaczynał „trzeszczeć”, a jeździła Żona co wazy raczej mało ;)

Zamieniłem w sumie w znacznie niższych pieniądzach na pewnego 6-letniego CLSa od przyjaciela. I, no cóż... przepaść pod każdym względem... No poza asfalt słabiej, ale na pneumatyce da się podnieść do 16cm wiec coś tam ujedzie. Zaraz ktoś powie ze to inne segmenty - fakt. Ale za cenę nowego OBK można mieć 4letnie auto premium. Kwestia wyboru. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Tsunetomo napisał:

Ale z przebiegiem poniżej 30k nie doświadczyłem usterek to się nie wypowiem. Choć pamietam, ze fotel kierowcy zaczynał „trzeszczeć”,

 

Trzeszczący fotel też kilka osób wrzucało :) Ale ta pękająca szyby to przypadek modelu 2018 i wyżej, poliftingowego czyli teoretycznie "poprawionego" - miałeś szczęście :)

Zaczynam rozumieć, dlaczego Subarowców określa się mianem sekty :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A pomijając te modele, które już zostały wymienione to jakie auto kolega @Nonie bierze jeszcze pod uwagę ? Pytam, bo mam bardzo podobne rozterki w kwestii zakupu i nie bardzo mogę znaleźć ewentualnej alternatywy.

A czy na naszym rynku ktoś spotkał się z tematem z pękajacych szyb czołowych ? Może ten problem dotyka tylko modeli na rynek USA, etc.?

Edytowane przez McSudi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, McSudi napisał:

A pomijając te modele, które już zostały wymienione to jakie auto kolega @Nonie bierze jeszcze pod uwagę ? Pytam, bo mam bardzo podobne rozterki w kwestii zakupu i nie bardzo mogę znaleźć ewentualnej alternatywy.

A czy na naszym rynku ktoś spotkał się z tematem z pękajacych szyb czołowych ? Może ten problem dotyka tylko modeli na rynek USA, etc.?

 Brałem to pod rozwagę. Samochody w USA są montowane w USA. Nasze są, podobno, japońskie. Ale jakoś nie potrafię sobie wyobrazić, że projekt konstrukcji jest inny. Mogą się różnić wyposażeniem, ale raczej nie sztywnością skrętną nadwozia albo grubością szyby czołowej.  Jestem klasycznym przykładem syndromu zawodu i odrzucenia. Naprawdę miałen ochotę na to auto :) A tu babol jeden za drugim. Internet to straszliwie szybkie i nośne medium.

A do ASO mam 100km.

 

Co poza Outbackiem, Allroadem i V60 CC? Nic mi, kurcze, nie pasuje :) Może jeszcze hybrydowy NX ale bardziej na zasadzie fascynacją techniką/inżynierią niż wyglądem i ogólnym stylem. To jednak, w moim odczuciu, bardzo kobiece auto :)

 

 

Edytowane przez Nonie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Nonie wystarczy ze inny stop stali jest wykorzystywany a ze lobby mocne to pewnie tak jest. Szyba tez moze byc inna bo lokalnie robiona.

 

V60 to tak z 30-40k wiecej jezeli dobrze pamietam a passerati alltrack tylko w dieselu. Tez mialem te rozterki i albo sie budzet nie dopinal albo prowadzenie bylo nieszczegolne. A poprzedni outback byl w miare niezawodny (pomijam silnik) i byl w stanie  wjechac tam gdzie chcialem wiec wybor prostszy... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, a mnie właśnie jakoś cała grupa VAG nie przekonuje pod paroma względami i chyba jednak zaryzykuję i pójdę w kierunku Outbacka tym bardziej, że zakładam 2-3 lata leasingu. A Jeśli okaże się, że wszystko będzie ok to zostanie na dłużej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...