maciek323 Opublikowano 7 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2017 Czy impreza WRX z 2006 roku z silnikiem 2.5 posiada zawór PCV? Jesli jest, to czy ktos moze mi go wskazac na fotce? I czy warto zmienic taki zaworek na nowy? Wiem że w wolnossakach jest i sie go wymienia i pomaga to na parę dolegliwości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BelegUS Opublikowano 7 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2017 (edytowane) http://www.clubwrx.net/forums/engine-performance/168076-diy-pcv-valve-replacement-pictures.html Stawiam że 2.5 ma tak samo. Wymienić warto, kosztuje grosze, a potrafi nieźle namieszać. EDIT: http://www.iwsti.com/forums/diy-mods-and-installations/158206-replacing-pcv-valve.html W 2.5 STi nie jest to na liście "regular maintenance"... ciekawe. I tak bym wymienił. Edytowane 7 Czerwca 2017 przez BelegUS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arnoldpe Opublikowano 7 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2017 ...ale o co w ogóle chodzi :)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szociu Opublikowano 7 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2017 o takie coś co jak jest niesprawne to boost wydmuchuje olej przez odmy dlatego jest ważne żeby było sprawne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek323 Opublikowano 8 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2017 odmy sie wymienia w subaru?? albo czysci?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szociu Opublikowano 8 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2017 zaworek pcv można spróbować czyścic ale zdecydowanie pewniej jest go wymienić, w dodatku nie jest specjalnie drogi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matt1992 Opublikowano 9 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2017 Aa jakie sa objawy niesprawnego takiego zaworka ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ura_bus Opublikowano 9 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2017 Dnia 7.06.2017 o 16:14, BelegUS napisał: Wymienić warto, kosztuje grosze, a potrafi nieźle namieszać. U mnie prawdopodobnie "miesza" od dłuższego czasu. Przynajmniej taką mam nadzieję bo szukałem, regulowałem i wymieniałem już prawie wszędzie poza wymianą PCV. "Mieszanie" w moim przypadku polega m.in. na dziwnym odgłosie z wydechu podczas pełnego otwarcia przepustnicy, szczególnie na niskich obrotach. Takie głuche świergotanie, buczenie, którego wcześniej nie miałem. Czasem wydech brzmi wówczas jak rozklekotany traktor, który słyszę zamiast aksamitnego dzwięku turbiny. Towarzszy temu (takie mam wrażenie) spadek mocy i tzw turbodziura. Raz na jakiś czas, objawy samorzutnie ustępują i przez krótkie chwile auto budzi się do życia ale zdarza się to coraz rzadziej. Dziasiaj dzwoniłem do serwisu z pytaniem gdzie u mnie jest ten zawór. Miałem wątpliwości bo na youtub`ie na niektórych filmikach pokazują, że jest osadzony w jednym z ramion takiego trójnika z tworzywa a w innych, że jest wkręcony bezpośrednio w kolektor pod przepustnicą. Wg serwisu u mnie jest pod przepustnicą. Dostęp do obu miejsc jak zwykle fatalny. Mam nadzieję, że nie będę musiał demontować kolektora dolotowego żeby wymienić to ustrojstwo. I oczywiście zaworu nie ma w kraju. Trzeba zamówić i czekać. Podobno ok. 2 tygodni. Koszt w granicach 80 PLN. Pozdrawiam, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szociu Opublikowano 11 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2017 u Ciebie jest pod przepustnicą, wystarczy ściągnąć IC i przepustnicę, nie ma konieczności demontażu kolektora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uxon Opublikowano 12 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2017 Dnia 10.06.2017 o 00:01, ura_bus napisał: U mnie prawdopodobnie "miesza" od dłuższego czasu. Przynajmniej taką mam nadzieję bo szukałem, regulowałem i wymieniałem już prawie wszędzie poza wymianą PCV. "Mieszanie" w moim przypadku polega m.in. na dziwnym odgłosie z wydechu podczas pełnego otwarcia przepustnicy, szczególnie na niskich obrotach. Takie głuche świergotanie, buczenie, którego wcześniej nie miałem. Czasem wydech brzmi wówczas jak rozklekotany traktor, który słyszę zamiast aksamitnego dzwięku turbiny. Towarzszy temu (takie mam wrażenie) spadek mocy i tzw turbodziura. Raz na jakiś czas, objawy samorzutnie ustępują i przez krótkie chwile auto budzi się do życia ale zdarza się to coraz rzadziej. Dziasiaj dzwoniłem do serwisu z pytaniem gdzie u mnie jest ten zawór. Miałem wątpliwości bo na youtub`ie na niektórych filmikach pokazują, że jest osadzony w jednym z ramion takiego trójnika z tworzywa a w innych, że jest wkręcony bezpośrednio w kolektor pod przepustnicą. Wg serwisu u mnie jest pod przepustnicą. Dostęp do obu miejsc jak zwykle fatalny. Mam nadzieję, że nie będę musiał demontować kolektora dolotowego żeby wymienić to ustrojstwo. I oczywiście zaworu nie ma w kraju. Trzeba zamówić i czekać. Podobno ok. 2 tygodni. Koszt w granicach 80 PLN. Pozdrawiam, Podobno takie objawy (te dziwne dzwieki z wydechu) daja niesprawne zawory (za maly luz albo wypalone zawory). Sprawdzales to? Masz lpg albo niestandardowy soft? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ura_bus Opublikowano 12 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2017 Mam lpg. Soft standardowy poza "wyłączeniem" pompy i zaworów powietrza wtórnego. Regulacje zaworów robiłem w 1-szej kolejności i zaraz po zrobieniu i później najczęściej jeździłem na PB bo podejrzewałem, że lpg może być przyczyną. Podmieniałem przepływkę, wymieniłem świece, wyłączyłem "wtórne powietrze", sprawdzałem szczelność dolotu i jak do tej pory nic wyraźnie wadliwego nie znalazłem. Teraz wymienię ten zawór PCV i zobaczę czy coś się poprawi, chociaż po dzisiejszej krótkiej rozmowie z "Marasem" mocno osłabła moja nadzieja, że to będzie tzw. strzał w 10. Pozdrawiam, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek323 Opublikowano 18 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2017 Autoryzowany serwis Subaru nie potrafil niestety znalezc numeru części tego zaworka który pasował by do mojego Subaru. Moze ktos zna numer czesci do silnika 2.5 z 2005 roku?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się