wrcfan81 Opublikowano 29 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2017 Obróciło panewkę w w STi 2.5 STi z 2008 i muszę coś z tym zrobić. Opcja pierwsza remont i opcja druga która chodzi mi po głowie to swap na silnik z 2.0 z STi 2005. Mam możliwość zakupu takiego silnika z tym że bez DCCD u mnie jak wiadomo DCCD czy będzie z tym jakiś problem ? Jestem ciekawy czy ktoś już przerabiał ten temat i na jakie natknął się problemy i ewentualnie jakie poniósł dodatkowe koszty. Z góry dzięki za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szociu Opublikowano 29 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2017 elektronika jest zupełnie inna i to się nie uda przy seryjnym komputerze. Swap na silnik z wersji jdm sti z 2008 owszem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkadius 73 Opublikowano 29 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2017 Remont to remont wiesz co masz , kupując gotowca i tak musisz zrobić rewizję silnika , po drugie komp i masa gratów trzeba dokupić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rutek111 Opublikowano 29 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2017 Może chcesz sprzedać STI (może ma kolor biały lub niebieski )? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wrcfan81 Opublikowano 30 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2017 10 godzin temu, arkadius 73 napisał: Remont to remont wiesz co masz , kupując gotowca i tak musisz zrobić rewizję silnika , po drugie komp i masa gratów trzeba dokupić Tak z ważniejszych co masz na myśli masa gratów ? Zakładałem że większość osprzętu przełożę z 2.5. 9 godzin temu, rutek111 napisał: Może chcesz sprzedać STI (może ma kolor biały lub niebieski )? Kolor czarny. A jak jesteś poważnie zainteresowany pisz na priv. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkadius 73 Opublikowano 30 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2017 37 minut temu, wrcfan81 napisał: Tak z ważniejszych co masz na myśli masa gratów ? Zakładałem że większość osprzętu przełożę z 2.5. Musisz popytać mądrzejszych bo ja tylko z teorii wiem , co mi mówili Spece , wszystko da się ale nie budżetowo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gaceq Opublikowano 31 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2017 A jak to wygląda gdyby się chciało tylko blok zmienić z ej25 na ej20? Osprzęt zostawić z 2,5. Spotkałem się kiedyś z Lanosem STI '08 fest porobionym w mapteku, gdzie zastosowano zamknięty blok ej22. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojciechowski Opublikowano 31 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2017 skoro da się wsadzić 2.5 STI do GT to i w drugą stronę się da........przekładasz osprzęt i czujniki ze swojego 2.5 do 2.0...możesz też głowice jak chcesz mieć zmienne fazy i pomijając najstarsze bloki wszystko pasuje prawie jak lego. Potem trzeba się udać do stroiciela żeby to ogarnął ..... moim zdaniem to najlepsza i najtańsza opcja naprawy autka a przy okazji pozbędziesz się problemu UPG raz na zawsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kefir Opublikowano 1 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2017 jakby miał sti 2008 w otyginalne i walnął by mi motor to zrobiłbym remont ,co innego buda gc8 tam bym pakował już coś innego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szociu Opublikowano 1 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2017 Dnia 31.05.2017 o 14:00, Gaceq napisał: A jak to wygląda gdyby się chciało tylko blok zmienić z ej25 na ej20? Osprzęt zostawić z 2,5. Spotkałem się kiedyś z Lanosem STI '08 fest porobionym w mapteku, gdzie zastosowano zamknięty blok ej22. głowice z 2.5 da się owszem przykręcić do bloku 2.0 ale rozmiar komory spalania jest większy niż przy głowicach z 2.0 i wystaje poza obręb tulei. Przy 2.2 problem jest ale minimalny bo tam średnica tłoka to 97 mm a nie 92mm jak przy 2.0 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maras Opublikowano 1 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2017 Dnia 31.05.2017 o 21:30, wojciechowski napisał: skoro da się wsadzić 2.5 STI do GT to i w drugą stronę się da........przekładasz osprzęt i czujniki ze swojego 2.5 do 2.0...możesz też głowice jak chcesz mieć zmienne fazy i pomijając najstarsze bloki wszystko pasuje prawie jak lego. Potem trzeba się udać do stroiciela żeby to ogarnął ..... moim zdaniem to najlepsza i najtańsza opcja naprawy autka a przy okazji pozbędziesz się problemu UPG raz na zawsze. Proszę Cię, Ty już nie doradzaj,na prawdę.Nie wiesz,lub może słyszałeś,ale masz błędne informacje.Pozdrawiam. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojciechowski Opublikowano 2 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2017 nie takie rzeczy ludziska robią......i da się.....ale nie na tym forum, bo tutaj należy podać adres właściwy dla osiągnięcia pełni zadowolenia z dobrze zainwestowanych oszczędności... ale żeby było uczciwie to faktycznie nigdy nie robiłem jakiś kombinacji w GH, natomiast w GD i owszem....przepraszam za zamieszanie Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
llkuba Opublikowano 2 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2017 motor 2.5 jest bardziej elastyczny od dołu ... nie wiem jaki masz budżet ale Ja bym remontował i został przy oryginale ... Vin wszytko Ci powie ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maras Opublikowano 2 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2017 1 godzinę temu, wojciechowski napisał: nie takie rzeczy ludziska robią......i da się.....ale nie na tym forum, bo tutaj należy podać adres właściwy dla osiągnięcia pełni zadowolenia z dobrze zainwestowanych oszczędności... ale żeby było uczciwie to faktycznie nigdy nie robiłem jakiś kombinacji w GH, natomiast w GD i owszem....przepraszam za zamieszanie Pozdrawiam Mam dla Ciebie propozycję, przeczytaj dobrze raz jeszcze ze zrozumieniem cały tekst...... Jeżeli myślisz,że mówię to po to,aby pozyskać klienta,to ciężko sie mylisz.Mam co robić i przede wszystkim nie doradzam głupot. Co do tematu,to jak niby zaadoptujesz oprzyrządowanie z 2.5 do 2.0 ???? Ułatwię Ci, nie do zrobienia,wiec raz jeszcze powtórze, nie doradzaj jak się po prostu nie znasz.Dobre podpowiedzi się ceni, głupie się gani. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojciechowski Opublikowano 3 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2017 Masz Maras rację .....niestety ...jestem głupim elektronikiem a mój syn równie tępym informatykiem (czasem coś tam drutujemy) i przepraszam że się odezwałem nie mając żadnej fachowej wiedzy na temat wtyczek czujników i innych elektronicznych dupereli....tak mi się tylko wydawało że się da. Ale ponieważ chciałbym jednak czegoś się jeszcze nauczyć to proszę napisz czego nie da się zaadoptować z tych rzeczy do bloku i 2.0 ? I jeszcze może przy okazji podpowiedziałbyś mnie mi bo się z synem rozglądamy za H6 do GTka i teraz nie wiem czy się da? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 3 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2017 Miałem się nie odzywać, ale mnie nosi. Wszystko się da zrobić. Kwestia czasu i pieniędzy. Na pewno wykonalne jest zmniejszenie pojemności silnika - w tym przypadku do 2,0. Podobnie jak montaż silnika parowego. Też da się zrobić przy odrobinie fantazji. Jedynie SI-Drive może nie działać prawidłowo przy zasilaniu węglem. Natomiast z punktu widzenia ekonomii naprawy, taniej będzie naprawić oryginalny silnik niż kombinować ze zmianą pojemności i generacji silników. A podejrzewam, że właśnie chęć obniżenia kosztów kieruje założycielem wątku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siewcu Opublikowano 3 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2017 Pazerny płaci dwa razy.... Jedyna IMO sensowna opcja, tak jak szociu wspomniał, to swap z jdm. Jak policzysz koszty, to jedyną sensowną opcją zostanie remont 2.5. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maras Opublikowano 4 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2017 Dnia 3.06.2017 o 07:29, wojciechowski napisał: Masz Maras rację .....niestety ...jestem głupim elektronikiem a mój syn równie tępym informatykiem (czasem coś tam drutujemy) i przepraszam że się odezwałem nie mając żadnej fachowej wiedzy na temat wtyczek czujników i innych elektronicznych dupereli....tak mi się tylko wydawało że się da. Ale ponieważ chciałbym jednak czegoś się jeszcze nauczyć to proszę napisz czego nie da się zaadoptować z tych rzeczy do bloku i 2.0 ? I jeszcze może przy okazji podpowiedziałbyś mnie mi bo się z synem rozglądamy za H6 do GTka i teraz nie wiem czy się da? Kolego Wojciechowski, nie bardzo rozumiem,dlaczego tak się unosisz.Nikt Ciebie tutaj nie obraża i nie przypominam sobie, abym to uczynił,wiec odpuść sobie tego typu wycieczki w moją stronę.Jeżeli tylko masz ochotę dowiedzieć się co nie co na ten akurat temat, telefon do mnie można znaleść bardzo łatwo.Będzie mi miło odpowiedzieć na Twoje pytanie.Piszę serio. Natomiast co do meritum, Kolego wrcfan81, zrób ten motor od podstaw,na solidnych zabawkach,wyjdzie na pewno taniej, niżeli robić z tego auta hybrydę,którą potem ani nie sprzedaż,bo wynalazek, a jak wejdziesz w takie mody to droga daleka do realizacji całego projektu.Pochłonie to spory budżet ,moim skromnym zdaniem, bez sensu.Jedyne co bym zrobił, jak bym zdecydował sie na mody to tylko spec C n14.Ale to już fura kasy, no chyba,ze budzt jest nie ograniczony.Auto bardzo fajne,dobrze uszykować i bawić się ile wlezie.Czego serdecznie życzę.Pozdrawiam Kolegów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gaceq Opublikowano 7 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2017 (edytowane) A gdyby tak mieć np. głowice od Spec C N14 - jest właśnie komplet na graciarni za 1600, do tego blok ej207 półzamknięty, na to cała góra od zepsutego silnika 2,5, strojenie i zagada to czy dalej będzie kiepsko? Czy osprzęt "górny" też inny jest w jdm n14 2.0? Zainteresowałem się tym tematem, bo kiedyś o mały włos nie kupiłem Lanosa STI z wykichanym motorem i planowałem tam właśnie 2.0 wsadzic nie zdawając sobie sprawy, że to nie takie jednak proste Edytowane 7 Czerwca 2017 przez Gaceq Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szociu Opublikowano 7 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2017 głowice z N14 STI owszem ale muszą być kompletne z wałkami zaworami etc, uzbrojenie gołych głowic jest baaardzo dużym wydatkiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się