Skocz do zawartości

Czarny Hawkeye od Grzecha


Grzecho

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ;) od piątku 05.05. bieżącego roku jestem szczęśliwym (mam nadzieję) posiadaczem Imprezy GD 2,0 i R 160 KM z 2007r. Autko na chwilę obecną wizualnie w stanie średnim, trzeba zrobić zaprawki, wyciągnąć kilka wgniotek, najgorsza na prawych tylnych drzwiach, do tego lakier do przepolerowania (reflektory zresztą też) bo i kilka przetarć z prawej strony jest (błotnik, lusterko). Kosmetyką jednak będę się zajmował później. Zawieszenie poza jednym wybitym sworzniem bez zarzutu, silnik suchy, bez wycieków pracuje równo, skrzynia sucha, podwozie bez większych oznak korozji. Obecny przebieg nie całe 147k. W dniu zakupu autko jeszcze na zimowych oponach, w środku usyfione nieziemsko, nigdy wcześniej żadne moje autko nie było tak zaniedbane od środka. Generalnie jakaś większa historia mogła się wydarzyć, zderzak tylny przetarty ale nie pęknięty, nie do końca spasowany chyba ślizgi będą zmęczone, wnęka na koło zapasowe nienaruszona, bez korozji, trochę pogniecione profile na progach z tyłu ale to raczej wina nieumiejętnego podnoszenia auta, spękana osłona przy rurze wlewu paliwa. Przód ksenon z świeżo wymienionymi czujnikami położenia reflektorów. Lewa strona na drzwiach ma pozostałości po świeżo malowanych pasach na drodze. Tyle jeśli chodzi o jakieś mankamenty. Technicznie stan autka oceniam na 7/10 wizualnie na 5/10. Trochę pracy mnie przy nim czeka. Temat chcę prowadzić nie jako dziennik tego co zrobiłem, jeśli kiedyś przyjdzie mi zmienić na inną Imprezę to będzie ładny zapis tego :) 

18275152_10213137834511404_2472218170810595146_n.jpg.8cb3f93b4b3ebf1e91776d5e6aa107b2.jpg

Edytowane przez Grzecho
literówka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowe hamulce Textara z przodu założone, ale wyszedł problem z klimą, tzn na włączonej coś zaczęło strasznie piszczeć, myślę pasek ale nie - jest ok, napinacz też w porządku, ale nie włącza się drugi bieg tzn drugi wentylator, na razie będzie jeździł bez klimy, problem będę rozwiązywał później ;) 

 

18485966_10213244572779794_2900583453054369357_n.jpg.3167a1cdc481a12a92335c3b5e8938a4.jpg

 

@miketyson nie to nie ten po gradobiciu, swojego przywiozłem z BB ;) @Igor28 często śmigam przez Chorzów do Mysłowic do pracy więc myślę na pewno się trafimy kiedyś ;)

 

dzięki panowie :)

 

 

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@update 

 

4.thumb.jpg.fe2620b73c1d1d70f154850ef574bb64.jpg

 

tarcze założone ;)

 

wrzucam zdjęcia tego co mnie na już boli 

 

1.thumb.jpg.62f3cc12e182d967483b7a6cf98d7039.jpg2.jpg.e49c3b8c7730a3453b40ddef3e49ba02.jpg3.thumb.jpg.f527ee4cbd77592af1c9d653b06661ef.jpg

 

w tym tygodniu zajmę się wybitym sworzniem bo już nie zdążyłem wcześniej, w przyszłym postaram się ogarnąć problem z klimą, później rozrząd i blacharka - zderzak tył, wgniotki, zaprawki ;)

 

@update2

 

Niestety wczorajsza droga do pracy kończy się w ten przykry sposób, uszkodzony błotnik, zderzak, relfektor

 

a1.thumb.jpg.e4e396ac9d8e2a43e2d4c3f4f2bf81fc.jpg

a2.thumb.jpg.deee878e71b43d8efc392346882e660b.jpg

Edytowane przez Grzecho
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W oczekiwaniu na wycenę szkody Hawk dostaje parę nowych gratów - rozrząd z pompą SKF, świece Denso, po tygodniu stania przy odpaleniu pojawił się biały dym więc biorę się od razu za namierzanie problemu.

 

18947126_10213398904958002_1130133416_o.thumb.jpg.32fef49bcc2d402a7097e8ee240a510a.jpg

Edytowane przez Grzecho
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

@update 3 

 

po naprawie uszkodzeń (błotnik, zderzak, reflektor i parę innych mniejszych rzeczy, które ładnie zamknęły się z wypłaconej szkody) pora na przywrócenie Subie stanu, który może cieszyć oko, z mechanicznych klimatów - rozrząd założony wraz z pompą Hepu przy przebiegu 147500 km, zalany świeżym olejem Shell Ultra Racing 10w/60, wymieniona pompka spryskiwacza reflektorów (oryginał, używka w bardzo dobrym stanie), wyciągnięte wszystkie wgniecenia, lakier po polerce, zderzak tył nowy, nowe mocowania zderzaka, ogarnięta klimatyzacja. Taka mała dygresja - poprzedni właściciel nie powinien mieć w rękach nic poza jakimś Golfem czy Passatem, bo autem zająć się nie potrafi. 

 

20271764_10213909372399369_1707910624_n.thumb.jpg.d05857546a8f7465f6a8662007d1bf14.jpg

 

20257902_10213909386519722_74548144_o.thumb.jpg.248eaa64e48e269603ddb00eb3bf5780.jpg

 

20251176_10213909370919332_531873825_o.thumb.jpg.af1067851031c20a72bd302885b7d76d.jpg

 

 

20227672_10213909387319742_2046633022_o.jpg

Edytowane przez Grzecho
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 21.07.2017 o 17:46, faza20 napisał:

Plus za brak znaczka STI.

 

zdjęcie z oznaczeniem STI było jeszcze w dniu zakupu, tak się zastanawiam ale świnek kleił chyba nie będę. 

 

A co do klejenia, auto ma jeszcze pozostałości po naklejkach, kiedyś było całe oklejone symbolem 555 Subaru, jest już lepiej po pracy która została włożona ale i tak miejscami jeszcze coś widać, jakieś pomysły jak się tego pozbyć? 

 

Dnia 21.07.2017 o 12:59, Dottoree napisał:

Grubo...

 

hm... w sensie nie bardzo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.07.2017 o 14:41, elmo napisał:

Olej 10W60 do codziennej jazdy to zdecydowana przesada. 5W40 to max. dla tego silnika w polskich warunkach.

 

On już był takim zalany jak go kupiłem

Edytowane przez Grzecho
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zaczyna mnie zastanawiać to dymienie, ustaje po przejechaniu krótkiego odcinka ale jest przy kazdym odpaleniu, płynu nie ubywa, oleju też nie, na korku i bagnecie żadnej mazi czy innego niż olej zabarwienie, kompresja jest ok, czy te typy po prostu tak mają czy to może się tylko coś skrapla (ale co by to miało być)? 

 

VID_20170726_070417.mp4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 3.08.2017 o 21:09, rosaskc napisał:

A sprawdziłeś te uszczelniacze zaworowe?

 

Nie sprawdzałem bo musiałbym głowicę ściągnąć, a innego sposobu chyba nie ma? Szukałem jeszcze pod kątem zapłonu, ale świece nowe, kable ok, cewki błędu nie wykazują, podpiąłem go pod komputer w historii kasowanych błędów nie ma, parametry ok, wypadania zapłonu nie pokazał, check nie świeci. Przy odpalaniu jakby nie dopalała na jednym cylindrze a po zagrzaniu jest ok, choć nie szarpie przy ruszaniu. Nie wiem, na razie będę obserwował co się będzie działo. W przyszłym tygodniu przyjedzie do mnie parę gratów to będę się bawił dalej.

 

@update 4

 

Przegoniłem wieczorem Hawka i prawdopodobnie któryś wtrysk nie domyka po odjeciu gazu i paliwo zbiera się w kolektorze, a ten dym to efekt wypalania paliwa, które się zbiera. Myślę w przyszłym tygodniu przyjrze się temu.

Edytowane przez Grzecho
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

 

Dla porządku pierwsza mała paczka gratow - kierownica z airbagiem w bardzo fajnym stanie, dysza spryskiwacza reflektora, halogen, wszystko oczywiście oryginalne, niestety to efekt jeszcze po kolizji z czasem wyszło że nie wszystko jest jak być powinno, pas bezpieczeństwa bo ten mój strasznie piszczy przy zapinaniu i lusterko wewnętrzne. Płyn chłodniczy Valvoline MaxLife, w najbliższym czasie chce go zalać jeszcze płynem hamulcowym z ATE. 

 

 

Edytowane przez Grzecho
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

IMG_20170922_093648.thumb.jpg.f3184c496c9f7d647cd46c4496a676db.jpg

 

@update 5

 

Parę rzeczy udało się zrobić od ostatniego posta więc tak w skrócie. Dymienie opanowane w znacznym stopniu. Nie sprawny okazał się... czujnik temperatury na bloku. Czujnik z serwisu za stówkę załatwił temat :D Reflektory po polerce, ofc w profesjonalnym warsztacie a nie jakimiś śmiesznymi wynalazkami mimo że są takie choćby z philipsa ale nie ufam im, świecą się jak nówki :D wygięte profile pod progami wyprostowane i wstępnie zabezpieczone antykorozyjnie, za nie długo i tak zrobię porządną konserwację łącznie z wewnętrznymi profilami. 

Edytowane przez Grzecho
kosmetyka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
W dniu 23.07.2017 o 14:41, elmo napisał:

Olej 10W60 do codziennej jazdy to zdecydowana przesada. 5W40 to max. dla tego silnika w polskich warunkach.

 

Po kilku rozmowach faktycznie 10W/60 było delikatną przesadą, jutro zaleję go Motulem 5W/40 8100 X-CESS od razu też skrzynia i dyfer dostaną nowy olej Motul 75W90 Motylgear a hamulce płyn ATE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

 

W dniu 3.11.2017 o 01:45, Barney napisał:

A jaka tam kierownice miales, ze wymieniles na taka jak na zdjeciu?

 

Nie mam zdjęcia żeby wrzucić jak było, w tej w tej chwili wygląda to tak:

 

1.thumb.jpg.29df2625bf23db33862baa3521717060.jpg

 

Także etap pozbywania się znaczków STI po poprzednim właścicielu niemal zakończony, zostały dywaniki które zaliczą wyjazd jak pojawi się pierwszy śnieg i nakładki na pedałach ale one akurat chyba zostaną, nie widać a dobrze się jeździ. W planach na najbliższą przyszłość to wciąż ta nieszczęsna konserwacja którą odkładam z braku czasu i znalezienie białego felungu, od dawna choruję na ATS StreetRallye. Przy okazji przeczyściłem przepływkę chemią z Liqui Moly.

 

1.jpg.ef06bed2be1d7386a25f826c2b4a152e.jpg

 

Edytowane przez Grzecho
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

blotnik.thumb.jpg.63d622214e598b7f52038e8dd8224fa2.jpg

 

Dziś dojechało do mnie takie coś ;) na wiosnę pozbędę się szpachli z tylnego błotnika, nie mam jej co prawda specjalnie dużo  ale już sam fakt jej bycia jest jak drzazga w oku. Będzie to robił blacharz, który na co dzień zajmuje się odrestaurowywaniem starych samochodów więc myślę będzie ładnie zrobione ;) zdjęcia z wymiany postaram się wrzucić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Pora na małe podsumowanie roku i tego co udało się zrobić:

 

04.05. zakup (23,500) - przebieg w dniu zakupu: 146 810 km

16.05. wymiana - klocki + tarcze przód TEXTAR (450,00)

24.05. szkoda - m. in. błotnik, reflektor lewy przód, zderzak (oczywiście na OE)

08.06. wymiana - rozrząd SKF, pompa HEPU, przegląd olejowy, serwis klimy, pasek osprzętu (1200,00) - przebieg: 147, 507 km

12.07. wymiana - zderzak tył (600,00)

21.07. wyciągnięcie wgniotek, polerka (400,00)

24.10. wymiana - olej MOTUL 5W/40 8100 X-CESS (200,00)

31.10. wymiana - lusterko wewnętrzne, kierownica, airbag (ze względów czysto wizualnych), pas, płyn chłodniczy VALVOLINE MAX LIFE, olej w skrzyni i dyfrze MOTUL 75W90 MOTYLGEAR (800,00)

27.12. aktualny przebieg: 151 801 km

 

to tak z grubsza, po drodze trafiały się mniejsze rzeczy jak pompka do spryskiwacza (OE), ślizgi zderzaka (OE), rolka napinacza paska micro (SKF), zaślepka wlewu paliwa, sworzeń wahacza (LEMFORDER), naprostowanie profili progowych itd, te najważniejsze postarałem się ująć wyżej. Na wszystko mam papiery więc ten kto będzie się nim później cieszył dostanie odpowiednią bibliotekę do auta, ale to myślę dopiero za kilka lat, chyba że znajdzie się w między czasie jakiś ładny STI. 

 

Co do planów na przyszły rok - przede wszystkim chcę pozbyć się szpachli z tylnego błotnika, nie ma jej dużo (mniej więcej pas od lampy do klapki wlewu paliwa na wysokości może połowy lampy, nie więcej) ale sam fakt jej bycia drażni. Konserwacja którą już tyle razy odkładałem ale w końcu doczeka się zaraz po wymianie kawałka błotnika i jeśli chodzi o techniczne wady Hawka na tym się kończy, reszta zmian będzie żeby cieszyło oko, ale to wyjdzie w trakcie ;) 

 

26174947_10215230164018334_1199270540_n.jpg.00d73f5dd72346ff7b63c078b6bec9f5.jpg

 

26175029_10215230160298241_417738623_n.jpg.4381debc713af6fc669885b2a64f1751.jpg

 

26105644_10215230162138287_832784371_n.jpg.5299adb6e29f098a01127c170ee7e9c1.jpg

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...