-
Postów
169 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
O szyszymomonn0
- Urodziny 30 Listopada
Profile Information
-
Płeć
mężczyzna
-
Skąd
Zduńska Wola / Łódź
-
Auto
Jest: Impreza WRX (Lanos)
Było: Impreza(Bugeye) -
Zainteresowania
Fotografia, Motoryzacja, Informatyka
Ostatnie wizyty
1335 wyświetleń profilu
Osiągnięcia szyszymomonn0
..:: Bywalec :.. (3/13)
134
Reputacja
-
Dzięki [emoji2] Tak, jest to mój samochód na co dzień. Po zakupie jak ogarniałem wgniotki po poprzednim właścicielu, zostały zakonserwowane profile zamknięte. Teraz po ponad 3 latach myślę, że jest czas na ponowne wykonanie tej operacji [emoji2] Na nadkolu z tyłu po prawej stronie mam jeden nieduży rdzawy punkt, jeszcze na oryginalnej powłoce lakierniczej. Nadkole po lewej stronie robiłem też po zakupie, ale lakiernik się nie popisał i lakier delikatnie zaczyna pękać, więc pewnie będę chciał to niedługo ogarnąć. Od spodu wygląda dobrze, standardowo, części zawieszenia mają jakiś nalot, ale nie ma nic poważnego.
-
-
Bym zapomniał Trochę wcześniej, bo w październiku przy przebiegu 212000 km zostały wymienione oba łożyska razem z piastami z tyłu, łączniki stabilizatora z przodu i tuleje na wahaczach. Dodatkowo wymiana klocków hamulcowych z tyłu oraz jeszcze nawiązując do napraw układu wspomagania - został założony nowy przewód, ponieważ stary był już w średnim stanie. Oczywiście przy okazji został zalany nowy olej i wymienione filtry. Przy ostatnim serwisie związanym z pedalboxem zostały również wymienione świece zapłonowe, poprzednie swoje przejechały i czasem lekko "bujało" budą na postoju. Dodatkowo z racji przebiegu (220tys km) został ponownie zalany nowy olej (standardowo Motul X-clean5w40) i wymienione filtry. Ostatnio przy myciu samochodu zauważyłem, że trochę wody dostaje się do bagażnika przez klapę bagażnika, a podczas serwisu mechanik zauważył, że szyba nie trzyma się jak powinna. Okazało się, że popękały kołki mocujące szybę do klapy. Odprysł również lakier znajdujący się pod szybą na styku z klejem, przez co całość trzeba było oczyścić, pomalować i zamontować szybę od nowa. Temat został od razu rozwiązany przez niezawodne E-subaru w Łodzi! Pod koniec sezonu letniego kupiłem również komplet oryginalnych felg z Subaru BRZ 17" et47 7j (bodajże produkcji firmy Enkei) z myślą pomalowania na biało i założenia ich na zimę. Niestety zająłem się tym trochę za późno, dopadł mnie natłok innej pracy i w końcu założyłem na zimę standardowe 17". Muszę znaleźć chwilę i je dokończyć Impreza zawitała ze mną w grudniu na widowni legendarnego rajdu Barbórka i w związku z tym na szybę trafiła pamiątkowa wlepa.
-
Czas leci, a WRX dalej pokonuje kilometry i cały czas należycie o niego dbam Przebieg przekroczył jakąś chwilę temu 220tys. km. Praktycznie od początku jak posiadam Imprezę był problem ze skrzypieniem pedału sprzęgła - wada konstrukcyjna podobno nie tylko w Imprezach. Były w tzw. międzyczasie wymieniane ślizgi na pedale, ale pomagało to na chwilę. Finalnie okazało się, że przez wadę, wałek idący od pedału sprzęgła pękł. Problem z pedalboxem w tych samochodach to dosyć zawiła historia, ale uściślając - pedał sprzęgła przy naciskaniu pręży na ścianę grodziową, ta się odkształca, pękają przy tym zgrzewy trzymające pedalbox na swoim miejscu i również pękają wałki na pedale sprzęgła. Jak to u mnie - podszedłem na poważnie do tematu, przekopując fora internetowe i szukając rozwiązania. Finalnie do WRXa trafił używany pedalbox w dobrym stanie (nowe są niedostępne, ewentualnie trzeba na nie czekać dłuższy czas na sprowadzenie z JP), dodatkowo zgrzewy na podszybiu/ścianie grodziowej zostały zamienione na śruby z nakrętkami oraz został założony "master cylinder brace" według projektu firmy Perrin Performance, który usztywnił cały układ już po stronie silnika (jest montowany do kielicha, wizualizację jak to działa i zdjęcia z katalogu Perrina wrzucam w post). W końcu nie czuć, że coś się ugina pod nogami i pedał sprzęgła pracuje tak jak powinien od samego początku
-
szyszymomonn0 obserwuje zawartość Reanimacja WRX 2012
-
Powodzenia! Wysłane z mojego SM-S916B przy użyciu Tapatalka
-
Subaru Impreza ( Bugeye ) Wagon Silver ;)
szyszymomonn0 odpowiedział(a) na szyszymomonn0 temat w Nasze Subaru
Jakieś dalsze losy wagona? -
Znowu w wątku trochę ucichło... WRX jeździ i ma się bardzo dobrze Na początku roku przy ujemnych temperaturach pojawiało się wycie z pompy od wspomagania. Jako, że u mnie zawsze samochód musi być w pełni sprawny trafił na serwis. Niestety proces regeneracji pompy nie przeszedł pozytywnie i pompa się potrafiła lekko blokować i pasek się ślizgał wydając nieprzyjemne dźwięki. Po kilku próbach odsyłania na gwarancję, trafiła pod maskę finalnie nowa pompa od STI. Maglownica (również z STI), którą zakładałem jakiś czas temu była przy okazji wysłana na rewizję. W kwietniu Impreza przekroczyła "magiczną" granicę 200 tys. km, z czego tylko u mnie około 55 tys. km. Jako "prezent" niestety dostałem w oryginalną, fabryczną szybę kamieniem. Z powodu słabej dostępności oryginałów, został założony dobrej jakości zamiennik firmy Nordglass (oczywiście dalej z podgrzewaniem wycieraczek) Ostatnio WRX trafił na warsztat olejowy i został ponownie zalany olej Motul X-Clean 5w40 + wymienione filtry. Przy okazji zostały ponownie rozebrane i polakierowane zaciski hamulcowe przednie, ponieważ zaczęły schodzić naklejki "WRX" i trzeba było to poprawić Obecny przebieg to ok. 208tys km.
-
Trzeba trochę odgrzebać wątek Pod koniec września przy przebiegu 185030km ponownie został zalany Motul X-Clean 5w40 oraz oczywiście wymienione filtry, a na początku października trafił na duży serwis układu napędowego. Co zostało zrobione/wymienione? - wymienione sprzęgło kompletne na Exedy, - zregenerowane sprzęgło wiskotyczne (LSD-factory), - wymienione łożyska w skrzyni biegów, - wymieniony irytująco skrzypiący ślizg przy pedale sprzęgła, - olej Eneos 75w90 MTF, - uszczelniacze na półosiach i kilka innych mniejszych pierdół W listopadzie WRX przekroczył granicę 190 000 km i też dlatego trafił na wymianę filtrów i przegląd LPG
-
W ostatnim czasie WRX wziął udział w ważnej dla mnie chwilii i dostojnie zawiózł do ślubu Przy okazji na samochodzie pojawił się również wosk Fusso Coat 12. Dodatkowo wbrew ciszy tutaj na forum - zrobił parę ładnych tysięcy km ze mną (m.in. zaliczył trasę w Tatry). Z przebiegiem dobijamy już do 185 tys. km.
-
Chyba powinienem wykupić jakiś abonament w e-Subaru Łódź - hahah :-) Samochód trafił przy przebiegu ok 175tys. km na wymianę oleju (Motul X-clean 5w40) i filtrów po pewnie małym dotarciu wałków po obróbce. Zostały również wymienione świece na NGK. Na koniec najważniejsze! Pojawiły się ostatnio pewne nieszczelności na wydechu i długo głowiłem się co zrobić, żeby wydech dobrze wyglądał, a przy tym mruczał, lecz w dłuższej trasie nie męczył. Takim sposobem tłumik końcowy powiedzial "papa", a w jego miejsce trafiły dwie końcówki 2x101mm [emoji3] Oczywiscie pod koncówki został uprzednio uformowany zderzak. Dźwięk jak dla mnie - bomba. Przyjemnie mruczy, ale totalnie nie męczy w trasie, a do tego świetnie wygląda. Totalnie bez porównania do tej jednej wklęśniętej, biednej, oryginalnej rurki. (Część zdjęć wykonanych przez e-Subaru Łódź)
-
Dbanie o mechanikę WRXa część dalsza [emoji3] Przebieg 173 967 km. Co zostało tym razem zrobione? - kompletny rozrząd z pompą wody Aisin, - pasek rozrządu Mitsuboshi, - regulacja zaworów, - krzywki na wałkach były lekko starte, dlatego zostały wysłane do obróbki (cieplnej + szlif), - został wykonany mod wspomagający chłodzenie czwartego cylindra (podobno bardzo newralgiczne miejsce w tym silniku), - maglownica od STI została wysłana na gwarancję, bo pojawiły się drobne stuki, - oczywiście nowe uszczelki pod pokrywami zaworów, - nabita klimatyzacja, - wymiana łożyska na sprzęgle. Oczywiście przy tych czynnościach można było podejrzeć kondycję silnika. Tutaj jest bardzo ładnie i bez dziwnych nalotów [emoji3]
-
Subaru Impreza ( Bugeye ) Wagon Silver ;)
szyszymomonn0 odpowiedział(a) na szyszymomonn0 temat w Nasze Subaru
Niestety nie mogę odpalić tego dźwięku. Rozwiązałeś już jakoś problem? -
Fajnie to leży! Jedynie ja bym widział czarną ramkę :-) Masz zdjęcia z procesu przeróbki?
-
Ostatnio WRX zaliczył pierwszą w tym roku trasę w góry i tak nabiłem następne kilometry. Hamulce dotarte [emoji3] W związku z tym obecny przebieg 172tys. km. Przy okazji wymiany kół na letnie zostały ponownie wymienione filtry i olej na Motul X-clean 5w40. Impreza oczywiście na święta została ładnie wypucowana :-)
-
Subaru Impreza ( Bugeye ) Wagon Silver ;)
szyszymomonn0 odpowiedział(a) na szyszymomonn0 temat w Nasze Subaru
Nawet przebieg był prawie 210tys. km. - tym bardziej uważam to za niemożliwe.