Skocz do zawartości

szyszymomonn0

Użytkownik
  • Postów

    169
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O szyszymomonn0

  • Urodziny 30 Listopada

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Zduńska Wola / Łódź
  • Auto
    Jest: Impreza WRX (Lanos)
    Było: Impreza(Bugeye)
  • Zainteresowania
    Fotografia, Motoryzacja, Informatyka

Ostatnie wizyty

1335 wyświetleń profilu

Osiągnięcia szyszymomonn0

..:: Bywalec :..

..:: Bywalec :.. (3/13)

134

Reputacja

  1. Dzięki [emoji2] Tak, jest to mój samochód na co dzień. Po zakupie jak ogarniałem wgniotki po poprzednim właścicielu, zostały zakonserwowane profile zamknięte. Teraz po ponad 3 latach myślę, że jest czas na ponowne wykonanie tej operacji [emoji2] Na nadkolu z tyłu po prawej stronie mam jeden nieduży rdzawy punkt, jeszcze na oryginalnej powłoce lakierniczej. Nadkole po lewej stronie robiłem też po zakupie, ale lakiernik się nie popisał i lakier delikatnie zaczyna pękać, więc pewnie będę chciał to niedługo ogarnąć. Od spodu wygląda dobrze, standardowo, części zawieszenia mają jakiś nalot, ale nie ma nic poważnego.
  2. Dorzucam jeszcze dwa kadry z WRXem
  3. Bym zapomniał Trochę wcześniej, bo w październiku przy przebiegu 212000 km zostały wymienione oba łożyska razem z piastami z tyłu, łączniki stabilizatora z przodu i tuleje na wahaczach. Dodatkowo wymiana klocków hamulcowych z tyłu oraz jeszcze nawiązując do napraw układu wspomagania - został założony nowy przewód, ponieważ stary był już w średnim stanie. Oczywiście przy okazji został zalany nowy olej i wymienione filtry. Przy ostatnim serwisie związanym z pedalboxem zostały również wymienione świece zapłonowe, poprzednie swoje przejechały i czasem lekko "bujało" budą na postoju. Dodatkowo z racji przebiegu (220tys km) został ponownie zalany nowy olej (standardowo Motul X-clean5w40) i wymienione filtry. Ostatnio przy myciu samochodu zauważyłem, że trochę wody dostaje się do bagażnika przez klapę bagażnika, a podczas serwisu mechanik zauważył, że szyba nie trzyma się jak powinna. Okazało się, że popękały kołki mocujące szybę do klapy. Odprysł również lakier znajdujący się pod szybą na styku z klejem, przez co całość trzeba było oczyścić, pomalować i zamontować szybę od nowa. Temat został od razu rozwiązany przez niezawodne E-subaru w Łodzi! Pod koniec sezonu letniego kupiłem również komplet oryginalnych felg z Subaru BRZ 17" et47 7j (bodajże produkcji firmy Enkei) z myślą pomalowania na biało i założenia ich na zimę. Niestety zająłem się tym trochę za późno, dopadł mnie natłok innej pracy i w końcu założyłem na zimę standardowe 17". Muszę znaleźć chwilę i je dokończyć Impreza zawitała ze mną w grudniu na widowni legendarnego rajdu Barbórka i w związku z tym na szybę trafiła pamiątkowa wlepa.
  4. Czas leci, a WRX dalej pokonuje kilometry i cały czas należycie o niego dbam Przebieg przekroczył jakąś chwilę temu 220tys. km. Praktycznie od początku jak posiadam Imprezę był problem ze skrzypieniem pedału sprzęgła - wada konstrukcyjna podobno nie tylko w Imprezach. Były w tzw. międzyczasie wymieniane ślizgi na pedale, ale pomagało to na chwilę. Finalnie okazało się, że przez wadę, wałek idący od pedału sprzęgła pękł. Problem z pedalboxem w tych samochodach to dosyć zawiła historia, ale uściślając - pedał sprzęgła przy naciskaniu pręży na ścianę grodziową, ta się odkształca, pękają przy tym zgrzewy trzymające pedalbox na swoim miejscu i również pękają wałki na pedale sprzęgła. Jak to u mnie - podszedłem na poważnie do tematu, przekopując fora internetowe i szukając rozwiązania. Finalnie do WRXa trafił używany pedalbox w dobrym stanie (nowe są niedostępne, ewentualnie trzeba na nie czekać dłuższy czas na sprowadzenie z JP), dodatkowo zgrzewy na podszybiu/ścianie grodziowej zostały zamienione na śruby z nakrętkami oraz został założony "master cylinder brace" według projektu firmy Perrin Performance, który usztywnił cały układ już po stronie silnika (jest montowany do kielicha, wizualizację jak to działa i zdjęcia z katalogu Perrina wrzucam w post). W końcu nie czuć, że coś się ugina pod nogami i pedał sprzęgła pracuje tak jak powinien od samego początku
  5. Powodzenia! Wysłane z mojego SM-S916B przy użyciu Tapatalka
  6. Znowu w wątku trochę ucichło... WRX jeździ i ma się bardzo dobrze Na początku roku przy ujemnych temperaturach pojawiało się wycie z pompy od wspomagania. Jako, że u mnie zawsze samochód musi być w pełni sprawny trafił na serwis. Niestety proces regeneracji pompy nie przeszedł pozytywnie i pompa się potrafiła lekko blokować i pasek się ślizgał wydając nieprzyjemne dźwięki. Po kilku próbach odsyłania na gwarancję, trafiła pod maskę finalnie nowa pompa od STI. Maglownica (również z STI), którą zakładałem jakiś czas temu była przy okazji wysłana na rewizję. W kwietniu Impreza przekroczyła "magiczną" granicę 200 tys. km, z czego tylko u mnie około 55 tys. km. Jako "prezent" niestety dostałem w oryginalną, fabryczną szybę kamieniem. Z powodu słabej dostępności oryginałów, został założony dobrej jakości zamiennik firmy Nordglass (oczywiście dalej z podgrzewaniem wycieraczek) Ostatnio WRX trafił na warsztat olejowy i został ponownie zalany olej Motul X-Clean 5w40 + wymienione filtry. Przy okazji zostały ponownie rozebrane i polakierowane zaciski hamulcowe przednie, ponieważ zaczęły schodzić naklejki "WRX" i trzeba było to poprawić Obecny przebieg to ok. 208tys km.
  7. Trzeba trochę odgrzebać wątek Pod koniec września przy przebiegu 185030km ponownie został zalany Motul X-Clean 5w40 oraz oczywiście wymienione filtry, a na początku października trafił na duży serwis układu napędowego. Co zostało zrobione/wymienione? - wymienione sprzęgło kompletne na Exedy, - zregenerowane sprzęgło wiskotyczne (LSD-factory), - wymienione łożyska w skrzyni biegów, - wymieniony irytująco skrzypiący ślizg przy pedale sprzęgła, - olej Eneos 75w90 MTF, - uszczelniacze na półosiach i kilka innych mniejszych pierdół W listopadzie WRX przekroczył granicę 190 000 km i też dlatego trafił na wymianę filtrów i przegląd LPG
  8. W ostatnim czasie WRX wziął udział w ważnej dla mnie chwilii i dostojnie zawiózł do ślubu Przy okazji na samochodzie pojawił się również wosk Fusso Coat 12. Dodatkowo wbrew ciszy tutaj na forum - zrobił parę ładnych tysięcy km ze mną (m.in. zaliczył trasę w Tatry). Z przebiegiem dobijamy już do 185 tys. km.
  9. Chyba powinienem wykupić jakiś abonament w e-Subaru Łódź - hahah :-) Samochód trafił przy przebiegu ok 175tys. km na wymianę oleju (Motul X-clean 5w40) i filtrów po pewnie małym dotarciu wałków po obróbce. Zostały również wymienione świece na NGK. Na koniec najważniejsze! Pojawiły się ostatnio pewne nieszczelności na wydechu i długo głowiłem się co zrobić, żeby wydech dobrze wyglądał, a przy tym mruczał, lecz w dłuższej trasie nie męczył. Takim sposobem tłumik końcowy powiedzial "papa", a w jego miejsce trafiły dwie końcówki 2x101mm [emoji3] Oczywiscie pod koncówki został uprzednio uformowany zderzak. Dźwięk jak dla mnie - bomba. Przyjemnie mruczy, ale totalnie nie męczy w trasie, a do tego świetnie wygląda. Totalnie bez porównania do tej jednej wklęśniętej, biednej, oryginalnej rurki. (Część zdjęć wykonanych przez e-Subaru Łódź)
  10. Dbanie o mechanikę WRXa część dalsza [emoji3] Przebieg 173 967 km. Co zostało tym razem zrobione? - kompletny rozrząd z pompą wody Aisin, - pasek rozrządu Mitsuboshi, - regulacja zaworów, - krzywki na wałkach były lekko starte, dlatego zostały wysłane do obróbki (cieplnej + szlif), - został wykonany mod wspomagający chłodzenie czwartego cylindra (podobno bardzo newralgiczne miejsce w tym silniku), - maglownica od STI została wysłana na gwarancję, bo pojawiły się drobne stuki, - oczywiście nowe uszczelki pod pokrywami zaworów, - nabita klimatyzacja, - wymiana łożyska na sprzęgle. Oczywiście przy tych czynnościach można było podejrzeć kondycję silnika. Tutaj jest bardzo ładnie i bez dziwnych nalotów [emoji3]
  11. Niestety nie mogę odpalić tego dźwięku. Rozwiązałeś już jakoś problem?
  12. Fajnie to leży! Jedynie ja bym widział czarną ramkę :-) Masz zdjęcia z procesu przeróbki?
  13. Ostatnio WRX zaliczył pierwszą w tym roku trasę w góry i tak nabiłem następne kilometry. Hamulce dotarte [emoji3] W związku z tym obecny przebieg 172tys. km. Przy okazji wymiany kół na letnie zostały ponownie wymienione filtry i olej na Motul X-clean 5w40. Impreza oczywiście na święta została ładnie wypucowana :-)
  14. Nawet przebieg był prawie 210tys. km. - tym bardziej uważam to za niemożliwe.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...