Grzecho Opublikowano 15 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2017 (edytowane) Witam od piątku 05.05. bieżącego roku jestem szczęśliwym (mam nadzieję) posiadaczem Imprezy GD 2,0 i R 160 KM z 2007r. Autko na chwilę obecną wizualnie w stanie średnim, trzeba zrobić zaprawki, wyciągnąć kilka wgniotek, najgorsza na prawych tylnych drzwiach, do tego lakier do przepolerowania (reflektory zresztą też) bo i kilka przetarć z prawej strony jest (błotnik, lusterko). Kosmetyką jednak będę się zajmował później. Zawieszenie poza jednym wybitym sworzniem bez zarzutu, silnik suchy, bez wycieków pracuje równo, skrzynia sucha, podwozie bez większych oznak korozji. Obecny przebieg nie całe 147k. W dniu zakupu autko jeszcze na zimowych oponach, w środku usyfione nieziemsko, nigdy wcześniej żadne moje autko nie było tak zaniedbane od środka. Generalnie jakaś większa historia mogła się wydarzyć, zderzak tylny przetarty ale nie pęknięty, nie do końca spasowany chyba ślizgi będą zmęczone, wnęka na koło zapasowe nienaruszona, bez korozji, trochę pogniecione profile na progach z tyłu ale to raczej wina nieumiejętnego podnoszenia auta, spękana osłona przy rurze wlewu paliwa. Przód ksenon z świeżo wymienionymi czujnikami położenia reflektorów. Lewa strona na drzwiach ma pozostałości po świeżo malowanych pasach na drodze. Tyle jeśli chodzi o jakieś mankamenty. Technicznie stan autka oceniam na 7/10 wizualnie na 5/10. Trochę pracy mnie przy nim czeka. Temat chcę prowadzić nie jako dziennik tego co zrobiłem, jeśli kiedyś przyjdzie mi zmienić na inną Imprezę to będzie ładny zapis tego Edytowane 2 Listopada 2017 przez Grzecho literówka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miketyson Opublikowano 15 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2017 To ten o gradobiciu? Gratuluje i 'zazdraszczam', bede obdserwowac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Igor28 Opublikowano 18 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2017 Życzę bez awaryjności. Może kiedyś się ustrzelimy na drodze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzecho Opublikowano 18 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2017 Nowe hamulce Textara z przodu założone, ale wyszedł problem z klimą, tzn na włączonej coś zaczęło strasznie piszczeć, myślę pasek ale nie - jest ok, napinacz też w porządku, ale nie włącza się drugi bieg tzn drugi wentylator, na razie będzie jeździł bez klimy, problem będę rozwiązywał później @miketyson nie to nie ten po gradobiciu, swojego przywiozłem z BB @Igor28 często śmigam przez Chorzów do Mysłowic do pracy więc myślę na pewno się trafimy kiedyś dzięki panowie 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sikosimazo Opublikowano 18 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2017 Zacne autko sam takiego szukam Powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szyszymomonn0 Opublikowano 18 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2017 Bardzo ładny Hawk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzecho Opublikowano 22 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2017 (edytowane) @update tarcze założone wrzucam zdjęcia tego co mnie na już boli w tym tygodniu zajmę się wybitym sworzniem bo już nie zdążyłem wcześniej, w przyszłym postaram się ogarnąć problem z klimą, później rozrząd i blacharka - zderzak tył, wgniotki, zaprawki @update2 Niestety wczorajsza droga do pracy kończy się w ten przykry sposób, uszkodzony błotnik, zderzak, relfektor Edytowane 25 Maja 2017 przez Grzecho Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzecho Opublikowano 3 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2017 (edytowane) W oczekiwaniu na wycenę szkody Hawk dostaje parę nowych gratów - rozrząd z pompą SKF, świece Denso, po tygodniu stania przy odpaleniu pojawił się biały dym więc biorę się od razu za namierzanie problemu. Edytowane 20 Czerwca 2018 przez Grzecho Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzecho Opublikowano 21 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2017 (edytowane) @update 3 po naprawie uszkodzeń (błotnik, zderzak, reflektor i parę innych mniejszych rzeczy, które ładnie zamknęły się z wypłaconej szkody) pora na przywrócenie Subie stanu, który może cieszyć oko, z mechanicznych klimatów - rozrząd założony wraz z pompą Hepu przy przebiegu 147500 km, zalany świeżym olejem Shell Ultra Racing 10w/60, wymieniona pompka spryskiwacza reflektorów (oryginał, używka w bardzo dobrym stanie), wyciągnięte wszystkie wgniecenia, lakier po polerce, zderzak tył nowy, nowe mocowania zderzaka, ogarnięta klimatyzacja. Taka mała dygresja - poprzedni właściciel nie powinien mieć w rękach nic poza jakimś Golfem czy Passatem, bo autem zająć się nie potrafi. Edytowane 21 Lipca 2017 przez Grzecho Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dottoree Opublikowano 21 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2017 41 minut temu, Grzecho napisał: Shell Ultra Racing 10w/60 Grubo... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
faza20 Opublikowano 21 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2017 Plus za brak znaczka STI. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzecho Opublikowano 23 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2017 Dnia 21.07.2017 o 17:46, faza20 napisał: Plus za brak znaczka STI. zdjęcie z oznaczeniem STI było jeszcze w dniu zakupu, tak się zastanawiam ale świnek kleił chyba nie będę. A co do klejenia, auto ma jeszcze pozostałości po naklejkach, kiedyś było całe oklejone symbolem 555 Subaru, jest już lepiej po pracy która została włożona ale i tak miejscami jeszcze coś widać, jakieś pomysły jak się tego pozbyć? Dnia 21.07.2017 o 12:59, Dottoree napisał: Grubo... hm... w sensie nie bardzo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 23 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2017 Olej 10W60 do codziennej jazdy to zdecydowana przesada. 5W40 to max. dla tego silnika w polskich warunkach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzecho Opublikowano 23 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2017 (edytowane) W dniu 23.07.2017 o 14:41, elmo napisał: Olej 10W60 do codziennej jazdy to zdecydowana przesada. 5W40 to max. dla tego silnika w polskich warunkach. On już był takim zalany jak go kupiłem Edytowane 15 Grudnia 2018 przez Grzecho Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 23 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2017 Rób zatem jak uważasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzecho Opublikowano 3 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2017 Zaczyna mnie zastanawiać to dymienie, ustaje po przejechaniu krótkiego odcinka ale jest przy kazdym odpaleniu, płynu nie ubywa, oleju też nie, na korku i bagnecie żadnej mazi czy innego niż olej zabarwienie, kompresja jest ok, czy te typy po prostu tak mają czy to może się tylko coś skrapla (ale co by to miało być)? VID_20170726_070417.mp4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rosaskc Opublikowano 3 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2017 A sprawdziłeś te uszczelniacze zaworowe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzecho Opublikowano 17 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2017 (edytowane) W dniu 3.08.2017 o 21:09, rosaskc napisał: A sprawdziłeś te uszczelniacze zaworowe? Nie sprawdzałem bo musiałbym głowicę ściągnąć, a innego sposobu chyba nie ma? Szukałem jeszcze pod kątem zapłonu, ale świece nowe, kable ok, cewki błędu nie wykazują, podpiąłem go pod komputer w historii kasowanych błędów nie ma, parametry ok, wypadania zapłonu nie pokazał, check nie świeci. Przy odpalaniu jakby nie dopalała na jednym cylindrze a po zagrzaniu jest ok, choć nie szarpie przy ruszaniu. Nie wiem, na razie będę obserwował co się będzie działo. W przyszłym tygodniu przyjedzie do mnie parę gratów to będę się bawił dalej. @update 4 Przegoniłem wieczorem Hawka i prawdopodobnie któryś wtrysk nie domyka po odjeciu gazu i paliwo zbiera się w kolektorze, a ten dym to efekt wypalania paliwa, które się zbiera. Myślę w przyszłym tygodniu przyjrze się temu. Edytowane 8 Marca 2018 przez Grzecho Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzecho Opublikowano 25 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2017 (edytowane) Dla porządku pierwsza mała paczka gratow - kierownica z airbagiem w bardzo fajnym stanie, dysza spryskiwacza reflektora, halogen, wszystko oczywiście oryginalne, niestety to efekt jeszcze po kolizji z czasem wyszło że nie wszystko jest jak być powinno, pas bezpieczeństwa bo ten mój strasznie piszczy przy zapinaniu i lusterko wewnętrzne. Płyn chłodniczy Valvoline MaxLife, w najbliższym czasie chce go zalać jeszcze płynem hamulcowym z ATE. Edytowane 17 Listopada 2017 przez Grzecho 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzecho Opublikowano 2 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Października 2017 (edytowane) @update 5 Parę rzeczy udało się zrobić od ostatniego posta więc tak w skrócie. Dymienie opanowane w znacznym stopniu. Nie sprawny okazał się... czujnik temperatury na bloku. Czujnik z serwisu za stówkę załatwił temat Reflektory po polerce, ofc w profesjonalnym warsztacie a nie jakimiś śmiesznymi wynalazkami mimo że są takie choćby z philipsa ale nie ufam im, świecą się jak nówki wygięte profile pod progami wyprostowane i wstępnie zabezpieczone antykorozyjnie, za nie długo i tak zrobię porządną konserwację łącznie z wewnętrznymi profilami. Edytowane 12 Października 2017 przez Grzecho kosmetyka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzecho Opublikowano 23 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2017 W dniu 23.07.2017 o 14:41, elmo napisał: Olej 10W60 do codziennej jazdy to zdecydowana przesada. 5W40 to max. dla tego silnika w polskich warunkach. Po kilku rozmowach faktycznie 10W/60 było delikatną przesadą, jutro zaleję go Motulem 5W/40 8100 X-CESS od razu też skrzynia i dyfer dostaną nowy olej Motul 75W90 Motylgear a hamulce płyn ATE. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Barney Opublikowano 3 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2017 A jaka tam kierownice miales, ze wymieniles na taka jak na zdjeciu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzecho Opublikowano 17 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2017 (edytowane) W dniu 3.11.2017 o 01:45, Barney napisał: A jaka tam kierownice miales, ze wymieniles na taka jak na zdjeciu? Nie mam zdjęcia żeby wrzucić jak było, w tej w tej chwili wygląda to tak: Także etap pozbywania się znaczków STI po poprzednim właścicielu niemal zakończony, zostały dywaniki które zaliczą wyjazd jak pojawi się pierwszy śnieg i nakładki na pedałach ale one akurat chyba zostaną, nie widać a dobrze się jeździ. W planach na najbliższą przyszłość to wciąż ta nieszczęsna konserwacja którą odkładam z braku czasu i znalezienie białego felungu, od dawna choruję na ATS StreetRallye. Przy okazji przeczyściłem przepływkę chemią z Liqui Moly. Edytowane 17 Listopada 2017 przez Grzecho 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzecho Opublikowano 7 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2017 Dziś dojechało do mnie takie coś na wiosnę pozbędę się szpachli z tylnego błotnika, nie mam jej co prawda specjalnie dużo ale już sam fakt jej bycia jest jak drzazga w oku. Będzie to robił blacharz, który na co dzień zajmuje się odrestaurowywaniem starych samochodów więc myślę będzie ładnie zrobione zdjęcia z wymiany postaram się wrzucić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzecho Opublikowano 27 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2017 Pora na małe podsumowanie roku i tego co udało się zrobić: 04.05. zakup (23,500) - przebieg w dniu zakupu: 146 810 km 16.05. wymiana - klocki + tarcze przód TEXTAR (450,00) 24.05. szkoda - m. in. błotnik, reflektor lewy przód, zderzak (oczywiście na OE) 08.06. wymiana - rozrząd SKF, pompa HEPU, przegląd olejowy, serwis klimy, pasek osprzętu (1200,00) - przebieg: 147, 507 km 12.07. wymiana - zderzak tył (600,00) 21.07. wyciągnięcie wgniotek, polerka (400,00) 24.10. wymiana - olej MOTUL 5W/40 8100 X-CESS (200,00) 31.10. wymiana - lusterko wewnętrzne, kierownica, airbag (ze względów czysto wizualnych), pas, płyn chłodniczy VALVOLINE MAX LIFE, olej w skrzyni i dyfrze MOTUL 75W90 MOTYLGEAR (800,00) 27.12. aktualny przebieg: 151 801 km to tak z grubsza, po drodze trafiały się mniejsze rzeczy jak pompka do spryskiwacza (OE), ślizgi zderzaka (OE), rolka napinacza paska micro (SKF), zaślepka wlewu paliwa, sworzeń wahacza (LEMFORDER), naprostowanie profili progowych itd, te najważniejsze postarałem się ująć wyżej. Na wszystko mam papiery więc ten kto będzie się nim później cieszył dostanie odpowiednią bibliotekę do auta, ale to myślę dopiero za kilka lat, chyba że znajdzie się w między czasie jakiś ładny STI. Co do planów na przyszły rok - przede wszystkim chcę pozbyć się szpachli z tylnego błotnika, nie ma jej dużo (mniej więcej pas od lampy do klapki wlewu paliwa na wysokości może połowy lampy, nie więcej) ale sam fakt jej bycia drażni. Konserwacja którą już tyle razy odkładałem ale w końcu doczeka się zaraz po wymianie kawałka błotnika i jeśli chodzi o techniczne wady Hawka na tym się kończy, reszta zmian będzie żeby cieszyło oko, ale to wyjdzie w trakcie 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się