Skocz do zawartości

manualna skrzynia biegów


atlas1977

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

Zastanawia mnie temat w jaki sposób pracuje skrzynia a właściwie lewarek w Outbacku. Do tej pory użytkowałem auta z napędem na ośkę i biegi wchodziły płynnie. W subaru zauważyłem, że biegi wchodzą troszkę surowo. Nie wiem dokładnie jak to precyzyjnie wyjaśnić, ale szczególnie po nocy biegi zachowują się dość surowo, nie wchodzą ciężko ale głośno i muszę precyzyjnie je zapinać. Po rozgrzaniu auta jest dużo lepiej ale i tak głośno pracuje lewarek ( w porównaniu z innymi autami którymi jeżdżę )

Czy tak już jest w Outbacku czy należy coś sprawdzić? przesmarować? wymienić olej w skrzyni?

Bardzo dziękuję za wszelkie sugestie

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, atlas1977 napisał:

Witam wszystkich

Zastanawia mnie temat w jaki sposób pracuje skrzynia a właściwie lewarek w Outbacku. Do tej pory użytkowałem auta z napędem na ośkę i biegi wchodziły płynnie. W subaru zauważyłem, że biegi wchodzą troszkę surowo. Nie wiem dokładnie jak to precyzyjnie wyjaśnić, ale szczególnie po nocy biegi zachowują się dość surowo, nie wchodzą ciężko ale głośno i muszę precyzyjnie je zapinać. Po rozgrzaniu auta jest dużo lepiej ale i tak głośno pracuje lewarek ( w porównaniu z innymi autami którymi jeżdżę )

Czy tak już jest w Outbacku czy należy coś sprawdzić? przesmarować? wymienić olej w skrzyni?

Bardzo dziękuję za wszelkie sugestie

Pozdrawiam

Kiedy olej w skrzyni był wymieniany? Sprawdź jego poziom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, atlas1977 napisał:

Czy tak już jest w Outbacku czy należy coś sprawdzić? przesmarować? wymienić olej w skrzyni?

 

Niestety sześciobiegowa skrzynia nie grzeszy precyzją. Moim zdaniem TTTM. Miałem Forka XT MY07 i tam skrzynia (pięciobiegowa) pracowała "po japońsku", tak samo w Legacy D MY09 (też pięciobiegowa). Czasami były tylko problemy ze wstecznym biegiem. Potem przesiadłem się do nowego OBK MY12 z sześciobiegową skrzynią i było rozczarowania. W forku MY14 tak samo czyli "po francusku" (Tak pamiętam moje doświadczenia z Peugeota 307).

Olej zmienia się co 60 000 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, spawalniczy napisał:

 

Niestety sześciobiegowa skrzynia nie grzeszy precyzją. Moim zdaniem TTTM. Miałem Forka XT MY07 i tam skrzynia (pięciobiegowa) pracowała "po japońsku", tak samo w Legacy D MY09 (też pięciobiegowa). Czasami były tylko problemy ze wstecznym biegiem. Potem przesiadłem się do nowego OBK MY12 z sześciobiegową skrzynią i było rozczarowania. W forku MY14 tak samo czyli "po francusku" (Tak pamiętam moje doświadczenia z Peugeota 307).

Olej zmienia się co 60 000 km.

no własnie...zabrakło mi rano tego stwierdzenia- mało precyzyjna. Właśnie tak ją odbieram. Jestem pewny, że oliwa jest nie zmieniona od około 120000km więc już wiem co mam do zrobienia w majowy weekend. JAk już ten wątek podnoszę - podpowiecie co i ile lać ? :)

znalazłem dobre opinie o Motul Gear300 75w90 a co do zalecanego shella to móią że jak zimny to ciężko biegi pracują,

Edytowane przez atlas1977
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motul jest ok, ja mam zalany ENEOS-em SUPER PREMIUM MULTI GEAR 75W90 i nie narzekam. Oczywiście na jednym i drugim mam problemy z wrzuceniem wstecznego, ale ten typ tak ma niezależnie czym zalejesz. Wymiana standard co 60k. Ile? musisz zobaczyć w instrukcji, do mojego wchodzi coś około 4,5l (p+t).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, atlas1977 napisał:

no własnie...zabrakło mi rano tego stwierdzenia- mało precyzyjna. Właśnie tak ją odbieram.

Nie jesteś odosobniony od Swoich odczuciach dotyczących pracy tej skrzyni.Pomimo nowego oleju który niedawno został zalany, nadal szału nie ma.Po poprzednich dwóch Toyotach wrażenia były kiepskie.

Dlatego już zapowiedziałem mojej lepszej połowie( pomimo jej sprzeciwu ),że następne Subaru ( jeśli będzie takowe ) tylko z AT.Dość wachlowania wajchą.;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziękuje Wam bardzo za podpowiedzi, za kilka godzin przy okazji Wielkiego Piątku zmienię sobie ten olej i już. Kupiłem 4 literki MOBILA 75W90 i zobaczę co i jak. Muszę powiedzieć, że bardzo miło zaskoczyła mnie rozmowa z Panem z serwisu Zdanowicz w Gdańsk, który rzetelnie i fachowo wytłumaczył ile wchodzi oleju i jak to zrobić. Oczywiście zaprosił do serwisu ale w tym przypadku nie skorzystam, wprawdzie olej mają tani bo jakieś 50pln za litr ale roboczo-godzina zabija. Za wymianę chcą 300pln.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, WOJO napisał:

I Ty się dziwisz, że kobieta nie chce się na to zgodzić... :D

 

Moja też uważała automat za wynaturzenie. Aż do momentu, kiedy była zmuszona pojechać jeden raz do pracy moim OBK. Efekt - forek żony z manualem właśnie został sprzedany...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 14.04.2017 o 12:41, Karas napisał:

Potwierdzam w XV mam 6 biegową skrzynie manualną. Jest mało precyzyjna, potrafi haczyc W poprzedniej Hondzie czy Yarosławie biegi wchodziły płynnie i pewnie, tutaj jest inaczej

Olej zmieniłem, różnicy nie widzę więc pozostaje mi się przyzwyczaić do takiego działania. Po prostu byłem przekonany, że wszystkie japońskie skrzynie są bardzo precyzyjne i wręcz delikatnie a tu takie rzeczy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...