Skocz do zawartości

Czarny WRX GH Sedan z Trójmiasta


maver

Rekomendowane odpowiedzi

Po ponad pół roku od zakupu w końcu zebrałem się, żeby przedstawić moją Subarynę. Zakupione w październiku zeszłego roku bo dłuuuuuuuuugich poszukiwaniach od użytkownika @usa (którego serdecznie pozdrawiam!). Szukałem hatchbacka bo praktyczniejszy ale po obejrzeniu 3 aut, z których jeden był gorszy od drugiego, już traciłem nadzieję. Poniższy WRX nie był na sprzedaż, ale odkopałem jakiś post z początku 2016 roku i zapytałem czy @usa rozważyłby sprzedaż. Transakcja przebiegła w super bezstresowej i przyjaznej atmosferze.

 

No to teraz szczegóły:

- WRX 2009 sedan, 2.5, 265KM

- przebieg w momencie zakupu: ~143000 km

- silnik po kapitalnym remoncie w JDL przy ~121000km: panewki KingRacing, szpilki ARP, reszta seria - na hamowni wypluł 270KM

- skrzynia po remoncie przy ~125000km

- zawieszenie TEIN (-25mm) z EDFC (sterowanie twardością zawieszenia z kabiny B))

- heble z STI

- stabilizatory Whiteline na poliuretanach

- jestem III właścicielem

 

Środek był w bardzo dobrym stanie jak na ten przebieg a ja staram się ten stan utrzymać najlepiej jak potrafię. Niedługo stuknie 150 tyś. km :)

 

W tak wyglądał jak go kupiłem:

030.thumb.JPG.9a2570262adc8f833ec1ee5da48bafdc.JPG

 

Pierwsze co zrobiłem to usunąłem te straszne owiewki, które wg mnie szpecą auto. Niestety były zamontowane przez I właściciela więc po 7 latach bardzo ciężko było je zdjąć. Pozostało dużo resztek taśmy dwustronnej którą musiałem zeskrobać. Próbowałem wszelkiej chemii, benzyny, denaturatu ale nic nie pomagało poza takim sprayem do usuwania plam na bazie skórki z pomarańczy :) niestety usuwając te owiewki uszkodziłem okleinę drzwi:

IMG_20170401_131124.thumb.jpg.18bac5e9a2dd1fd5904e955fc33a91d8.jpg

 

Bardzo mnie to drażniło/bolało [na pewno znacie to uczucie :angry:] więc kupiłem orginalne listwy chromowane, żeby to zakryć :)

IMG_20170401_125938.thumb.jpg.98b88e78a731247827850c1c439a0e18.jpg

 

W tak zwanym międzyczasie zrobiłem wydech (na razie sam cat-back) w RM-Motors, bo oryginalny wydech już przerdzewiał. Ogólnie nie poszło gładko, nie było miło i nie obeszło się bez pojechania do Olsztyna na poprawki.

 

IMG_20170127_172205.thumb.jpg.cc2555abaf9420d1a35a9bc4c45fcbfe.jpgIMG_20170127_172212.jpgIMG_20170127_172227.thumb.jpg.e7b01197df6cbf9ac9f5bb61a3f82623.jpg

 

Ostatnio zrobiło się cieplej więc założyłem listwy i auto wygląda oto tak:

IMG_20170410_094656.thumb.jpg.9cd678ab9b63aa90554f496f7d265b27.jpgIMG_20170410_094714.thumb.jpg.35fb03e48a4f531ca177f18656d12fb3.jpgIMG_20170410_094727.thumb.jpg.d320741977fc619cddf231618c40559f.jpgIMG_20170410_094741.thumb.jpg.f215f622355e0a3cfedc3950794e2731.jpg

 

A, i kamere cofania założyłem jeszcze :)

 

O planach na przyszłość napiszę w kolejnym poście.

 

Pozdrawiam i do zoba na spocie!

 

 

Edytowane przez maver
  • Dzięki! 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadejszła wiekopomna chwila: 

IMG_20170501_140525.jpg.c9561cd7b7877dee4a4805cc59ad1ae8.jpg

 

Z tej okazji opiszę jakie mam plany:

- przewody hamulcowe w oplocie

- renowacja oryginalnego grilla, który zaraz po zakupie nieopatrznie uszkodziłem :facepalm: + oklejenie go na czarno

- wyciszenie. Jutro jedziemy w trasę na urlop i zobaczymy jak pilny jest do zabieg :)

- lepsze głośniki, bo obecne chyba są seryjne i grają tak sobie, a radio ma duże możliwości

- pod koniec przyszłego roku (jak nic się nie zmieni i mi się nie odwidzi) to DP i remap

 

Zapomniałem o jednej modyfikacji, którą już wykonałem. Mojej żonie przeszkadzało bardzo to, jak nisko się siedzi, a normalnie nie ma możliwości regulowania wysokości fotele pasażera. Z pomocą kolegi @marhof, który robił już to w swoim Forku SG, wymieniłem stelaż na taki z fotela z anglika. Operacja w sumie nie jest trudna tylko trzeba wiedzieć w jakiej kolejności co robić, gdzie są zatrzaski itp.

Edytowane przez m4ver
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dawno nic nie pisałem, więc czas na mały update.

 

W maju byliśmy WRXem w Chorwacji. Trochę się bałem czy nie obędzie się bez kłopotów ale wszystko było OK. Tył trochę przysiadł od bagażów :P

 

DSC_8352.thumb.jpg.19c2e6adf50d5d9430b444bb77ff3578.jpg

 

W czwerwcu byliśmu na Subariadzie (zdjęcia i wątek tu):

597cbceb8a884_IMG_20170531_1440231.thumb.jpg.8c4e39e13d259fb38d119681c132aabe.jpg

597cbd8813a4a_IMG_20170603_1416001.thumb.jpg.4cd22a415c63a6cde568f75ed7a13593.jpg

597cbd9b8f3eb_IMG_20170531_0928331.thumb.jpg.f07f01a366d707bec391b5e19c1498fb.jpg

 

Zaraz po powrocie przegląd okresowy 158 tyś (olej Millers 5W40 NT+, sportowy filtr oleju K&N, filtr powietrza, filtr kabinowy) i zawieszenia. Ku mojemu zdziwieniu poza tulejami tylnymi przedniego stabilizatora nic innego nie było do zrobienia. Widać auto jest Rumunioodporne (a dziury były spore) :D 

 

W tym tygodniu auto było na większych pracach w warsztacie:

- przewody hamulcowe w oplocie HEL + nowy płyn DOT4 -> może mi się wydaje, ale hamulce reagują szybciej i bardziej zdecydowanie.

- wymienione tuleje stabilizatora Whiteline'owe

- wspomniane wcześniej tuleje tylne wahaczy przednich

- wymieniona poduszka skrzyni, bo już uderzała mocno o wydech przy agresywnych redukcjach i hamowaniu

- piasta tylnego prawego kola (ponoć było bardzo słychać, ja jakoś nie zauważyłem :))

- klima odgrzybiona i napełniona

 

597cbf34552ca_IMG_20170729_1323341.thumb.jpg.4fd48d558c613fbdc5fe8557f914b1d3.jpg

 

Plan na sierpień - pojechać z dwa razy na Autodrom. Plan na wrzesień: Kielce.

 

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, faza20 napisał:

też pomyślę o przewodach w oplocie na wszystkie hamulce

 

u mnie to wyszło w Borsku, że po dwóch okrążeniach pedał robił się bardzo miękki, i stąd ten upgrade. Spory koszt tej zabawy, bo ok. 1000zł z robocizną (ponoć dużo roboty z tym jest).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Subariada jednak zebrała swoje żniwo. Od powrotu z prawego przedniego koła schodziło mi powietrze. Powoli ale cały czas. Okazało się, że na jednej z dziur (nawet pamiętam której :)) uszkodziłem felgę i oponę (pęknięcie 5cm pod rantem). W serwisie jak powiedziałem, że wróciłem na tym z Rumunii to nie wierzyli :) Powiedzieli, że felgę pospawają, ale opona do wyrzucenia. "Na szczęście mamy nowy komplet w tym rozmiarze na stanie, to zaraz Panu założymy i będzie Pan miał z głowy" :D .Od początku w sumie chciałem przejść na 18". Jak nie teraz to kiedy? :) tak więc zakupiłem felgi a opony maja przyjść dziś:

IMG_20170812_200714.thumb.jpg.9692fe5fc7b2d5e02db63770496f7a59.jpg

Chciałem sprawdzić czy aby na pewno pasują ale wszystko OK :) Już się opon nie mogę doczekać i pierwszego wyjazdu na tor :)

 

A i jeszcze taka sytuacja była ostatnio:

IMG_20170809_123129.thumb.jpg.34b6a31269f202abc3aa0c7c8d1d920d.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, rosaskc napisał:

Też mi się wydaje, że to OZ Ultraleggera. Piękne koło :) Dobra zmiana, bo mi te ATSy nigdy się nie podobały...

 

21 godzin temu, dr.elich napisał:

Wygląda na OZty na tych spy photo.

heh, zgadza się. Widzę znawcy tematu. Mam nadzieję,  że nie będę miał z nimi problemów. Mają bardzo nietypowe ET43 (reszta standard: 8x18 5x100 56,1mm).  nie znalazłem żadnego sklepu w Polsce, który by oferował takie ET w takim rozmiarze felgi (zawsze ET35 albo ET48).  Za granicą jakieś sklepy internetowe na Słowacji ponoć mają to w ofercie. Napisałem nawet do OZ Italia czy kiedykolwiek produkowali takie ET, bo może to podróbki, ale nic nie opisali (jak to włosi...). Na niemieckich forach znalazłem dwie wzmianki o takim ET w takim rozmiarze felgi: oba na forach toyoty GT86. W jednym miejscu było nawet napisane, że oferowała je sama Toyota jako opcję. Jest więc nadzieja, że nie jest to jakaś kupa.

 

Oponki też już doszły, oczywiście Michelin PS4. Jutro montaż  :yahoo: (i chwila prawdy czy wszystko będzie pasowało etc.)

 

22 godziny temu, faza20 napisał:

Pochwał się co za felgi kupiłeś i na jakie opony się zdecydowałeś?
Stare ATS zostawiasz na zimę?

Tak, ATSy zostają na zimę. Ona już są bardzo zmęczone i w przyszłym roku muszę poddać je regeneracji. Moje wrażenia z ATSów są bardzo złe. Dwa razy musiałem je spawać, a po jednej zimie wszystkie prostować.. No dobra,  jazda w zimie w Borsku pewnie nie pomogła im, ale wszyscy wychwalali je jako pancerne felgi... no nie bardzo.

Edytowane przez maver
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do starego kompletu opon - już przerabiałem dokupowanie równo zużytej używki i spoko - doszła w 2 dni. W Gd jest nawet zakład wulkanizacyjny gdzie wypozyczają Ci oponę w takim rozmiarze aż sobie znajdziesz zamiwnnik.

 

Co do OZ to ponoć mniej pancerne niż ATS, tak więc wiesz...

A tak poza tym to widzę, że pod Carrefourem uprawiasz rozkręcanie auta? Tam jakieś dzieciaki E36 z jednej do drugiej wieczorami przekładają z tego co widziałem.

Edytowane przez dr.elich
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, dr.elich napisał:

Co do starego kompletu opon - już przerabiałem dokupowanie równo zużytej używki i spoko - doszła w 2 dni. W Gd jest nawet zakład wulkanizacyjny gdzie wypozyczają Ci oponę w takim rozmiarze aż sobie znajdziesz zamiwnnik.

Jeżeli piszesz o moim starym komplecie 17tek to już tylko do upalania, bo one maja 6-7 lat, jedna już naprawiana, więc nie będę już ich używał. Ew na Borsk.

 

37 minut temu, dr.elich napisał:

A tak poza tym to widzę, że pod Carrefourem uprawiasz rozkręcanie auta? Tam jakieś dzieciaki E36 z jednej do drugiej wieczorami przekładają z tego co widziałem.

Tak, ale z nimi nie mam nic wspólnego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OZy jak zawsze super. Ja bym dodał jakiś kolorowy akcent (zaciski?) bo tak to wizualnie ciemne koła wydają się małe względem bryły auta - ale to kwestia gustu. Zresztą może tylko efekt zdjęcia - może jak byś z przykuca strzelił.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jest, ale coś zaginęła w transporcie :) Właściwie to odbudowe orginalnego grilla, który uszkodziłem (znaczek Subaru pękł :( ) + oklejenie :)

Edytowane przez maver
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...