Skocz do zawartości

Czarny WRX GH Sedan z Trójmiasta


maver

Rekomendowane odpowiedzi

Ja też nie rozumiem, ale wierzę. Nadzieja umiera ostatnia...

A ja Ci powiem na pocieszenie, że jak miałem DS2000 w Imprezie, ktore piszczały był przy hamowaniu z małej prędkości i przy cofaniu, okazało się, że jedna z blaszek była odwrotnie zamontowana.

 

 

 

Po poprawieniu dalej piszczały...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ale ciszej.

 

 

 

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, dr.elich napisał:

A ja Ci powiem na pocieszenie, że jak miałem DS2000 w Imprezie, ktore piszczały był przy hamowaniu z małej prędkości i przy cofaniu, okazało się, że jedna z blaszek była odwrotnie zamontowana.

 

No, i to jest pozytywne podejście do tematu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już co po niektórzy widzieli zakupiłem te cholerne blaszki za jak zauważył @dr.elich kosmiczne pieniądze (albo Subarowe nic, jak kto woli). Jakoś po świętach będę je montował.

 

Z innej beczki to byłem ostatnio w ASO na akcji serwisowej: https://uokik.gov.pl/powiadomienia.php?news_id=1299:

Cytat

...w niektórych samochodach marki Subaru, modele: Legacy / Outback z roczników 2007-2014, Impreza / WRX z roczników 2008-2014 i Forester z roczników 2009-2013, wyprodukowanych przez Fuji Heavy Industries, istnieje prawdopodobieństwo nieprawidłowego działania przekaźnika pompy powietrza dodatkowego. W skrajnych przypadkach może dojść do zapalenia się wiązki w przedziale silnika.

 

Edytowane przez maver
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Cieszmy się i radujmy albowiem nastała względna cisza przy hamowaniu :yahoo:Nie wiem jak to działa i dlaczego, ale po założeniu blaszek od Brembo RC5+ prawie w zupełności przestały piszczeć na moim 4-tłoczku. Do tego nasmarowałem krótsze krawędzie metalowej podstawy klocka pastą miedzianą dołączoną do zestawu. Powiem Wam, że szczena opada jak taka pierdoła może robić taką różnicę. I założę się, że mnóstwo osób, które skarży się na hałas z klocków, ma ten sam problem. A! no i klocki zaczęły piszczeć przy hamowaniu podczas cofania co utwierdza mnie w przekonaniu, że wszystko dobrze zamontowałem :P

IMG_20171229_165748.thumb.jpg.8f5dfe183ddd6813d536aacc147f9658.jpgIMG_20171229_154716.thumb.jpg.26dbd993d372ae6d103fd9475adbde39.jpg

 

 

Edytowane przez maver
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, faza20 napisał:

Gratulacje! Czy zrobiłeś to samodzielnie w tym warsztacie do wynajęcia na godziny?
Ile czasu Ci to zajęło?

Ponieważ to była pierwsza moja samodzielna naprawa czegokolwiek w samochodzie (poza wymianą koła :P) to zdecydowałem się zrobić to u siebie w firmie na parkingu podziemnym. Zajęło mi to 1,5h, bo sprawdzałem wszystko 3 razy i się nie spieszyłem.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

No dobra, jest maj więc czas na mały update :)

 

Gdzieś w okolicach lutego pojawił się dziwny dźwięk przy odpuszczaniu gazu, szczególnie na 4-5 biegu. Takie bardzo delikatne i bardzo miarowe terkotanie, słyszalne tylko w ciszy. Z racji tego, że kolega @faza20 miał doświadczenia z panewkami, to poprosiłem o przesłuchanie czy to aby nie brzmi podobnie. Ale wg niego to ni jak nie brzmi jak one. Niby remont silnika był 40tyś temu, ale nie wiadomo czy dobrze zrobili itp. Zbliżał się i tak termin na serwis filtrowo/olejowy to poprosiłem o sprawdzenie w Gdańskim nie-ASO. 

 

Panowie w sumie od razu stwierdzili, że może to być silnik, i trzeba pewnie rozebrać, ale zobaczą jeszcze. Ja natomiast poprosiłem o nie wykonywanie gwałtownych ruchów bez telefonu :D Dostarczyłem dokumentację z remontu silnika i w sumie zauważyłem, że jednej rzeczy poprzedni właściciel nie wymienił - smoka olejowego. Spuszczony olej poszedł do analizy na obecność i skład opiłków, a ja poprosiłem o zdjęcie miski, sprawdzenie czy tam nie ma większych opiłków. Opiłków w misce na szczęście nie było :) ale jak już zdjęta to wleciał smok olejowy X-Bike'a, taki o:

smok.jpg.867b0dc5923d486732264953afadb11c.jpg

Niestety nic to nie dało. Umówiłem się na kolejny termin na (jak się spodziewałem) remont silnika albo inną grubszą akcję. Czekaliśmy na wynik analizy, ale Millers dał ciała, bo do czasu kolejnego terminu nie mieli wyników, ba, nie widzieli nawet gdzie dokładnie ta próbka jest.

 

Nie-ASO w osobie pana W. bardzo nie chciało wyciągać silnika i chyba od początku nie wierzyli, że to silnik. Namierzyli, że przyczyna tego dźwięku jest raczej w układzie napędowym. Mijają dwa dni, dzwoni telefon: "Pan przyjedzie" :) "a, i niech Pan weźmie nowy akumulator bo stary umarł " :P Przyjeżdżam na miejsce i pokazują mi o takie coś:

 

5af823964195b_zabezpieczenievisko.thumb.jpg.bbbfa7b20aea51d52a586dbcf652622f.jpgvisko.thumb.jpg.bf09eb11baabef07ca36105923548489.jpg5af8242132942_dupaskrzyni.thumb.jpg.f1a2d82c0090141ee5481481ec1e9099.jpg

 

No, to po lewej to zabezpieczenie wiskozy, które puściło i pękło, ale jeszcze siedziało na miejscu. Jego część wleciała do skrzyni i się zmieliła uszkadzając wałki widoczne na zdjęciu po prawej.  Reszta skrzyni została dokładnie osłuchana i nie daje żadnych oznak/dzwięków.

 

Wiskoza poszła do regeneracji a ja kupiłem dwa nowe wałki w ASO w Bydgoszczy. Do skrzyni poszedł syntetyk Millersa 75W90 + jeszcze łożyska bo też trzeba było wymienić. Całość wyszła 3600 zł. Chylę czoła panom z nie-ASO, bo wykazali się dociekliwością i fachową oceną tematu. 

 

W czwartek odebrałem auto po miesiącu i muszę powiedzieć, że ten dźwięk i odczucia z jazdy są niezastąpione :yahoo:, chociaż po jeżdżeniu Hondą Civic UFO przez ten czas stwierdzam, że magiel w WRX mógłby być krótszy :)  W poniedziałek porządne mycie a w tzw. międzyczasie zamontuję podwyższony podłokietnik, który wyhaczyłem od @raju na promocji garażowej :P

 

Edytowane przez maver
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, dr.elich napisał:

Widziałem, że ciągle u nich stoi. Faza20 mówił, że jezdzisz reklamować piszczące klocki ale jednak trochę poważniejsza sprawa

długo szły te wałki, plus tydzień na regeneracje wiskozy, potem majówka i jakoś tak wyszło. A z klockami sobie poradziłem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi założyli RC5+ i jestem zawiedziony - nie piszczą.

Fajnie, że nie silnik. Przymierzam się do 2,5T ale trochę mnie zniechęcają częste ostatnio wpisy o awariach. Na szczęście u Ciebie się nie potwierdziło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, dr.elich napisał:

Mi założyli RC5+ i jestem zawiedziony - nie piszczą.

Fajnie, że nie silnik. Przymierzam się do 2,5T ale trochę mnie zniechęcają częste ostatnio wpisy o awariach. Na szczęście u Ciebie się nie potwierdziło.

Wyjmij blaszki to zaczną piszczeć :)

 

Co do silnika to temat rzeka. Wg mnie przy zakupie trzeba się liczyć z UPG a w przypadku mocniejszych wersji i z panewkami, ale za to ten silnik jest już dobrze znany, części są dostępne, wiemy czego się można po nim spodziewać :) szkoda, że Subaru wciska wszystkim ten silnik, a u siebie sprzedają EJ207. Wg mnie nie fair.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z mechanicznych rzeczy to wszystko na razie :) muszę naprawić te dokładki progów, które się pouszkadzały na subariadzie trochę, odpryski odrdzewić i zamalować itp. 

 

W sumie jest jedna mechaniczna rzecz. Dostałem mejla od SIPu o akcji serwisowej :) ! Miło generalnie, bo wcześniej musiałem sam szukać na stronie UOKIK.

image.png.7baa8559f103516a2a593f4783d45bf0.png

Edytowane przez maver
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

szybkie aktualności z mojej strony :)

1) zamontowałem podwyższony podłokietnik. Jest faktycznie więcej miejsca ale miałem nadzieję, że dzięki niemu na trasach będę miał gdzie oprzeć łokieć. Niestety brakuje 5 cm :| 

fota_b.thumb.jpg.b0c93a4971db381d9f3dc687d0440154.jpgfota_e.thumb.jpg.a39592d8dacd34e8e51fef27ecb0dfc9.jpgfota_d.thumb.jpg.62351eadb512375c417fcb5dfc0b6d3c.jpg

 

2) zamontowałem zakupione od @MDsuperstar osłony przeciwsłoneczne na tył. Jest spoko wg mnie. Super, że można otworzyć okna a osłony zostają.

fota_c.thumb.jpg.3c0e046c4439e0e54d89da4ecdc86fb8.jpgfota_a.thumb.jpg.766f0c50b232fadc38212b8e769c5ba1.jpg

3) zamontowałem fotelik ^_^

Edytowane przez maver
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

@MDsuperstar o jak miło, dziękuje za pamięć. Długo nic nie pisałem, bo syn mi się urodził i wszystko na głowie stanęło.

 

Jakoś we wrześniu zauważyłem że skrzynia coraz głośniej chodzi/wyje, nawet na 4 i 5 biegu. Serwis spuścił olej i okazało się, że olej ma kolor srebrno/metaliczny od ilości opiłków w nim. Powiedzieli, że trzeba zrobić albo kapitalny remont albo wymianę na inną. Jako że robię dla siebie, to w grudniu zrobiłem kompletny remont skrzyni. Generalnie najpierw szukałem jakiegoś specjalistycznego warsztatu, ale dwa do których dzwoniłem albo nie chcieli się podjąć albo nie mieli żadnego doświadczenia w skrzyniach Subaru.

 

Na szczęście nie-ASO w Gdańsku a dokładnie Wojtek podjął się (ponoć pierwszy i ostatni raz) remontu tej skrzyni. Pokazali mi po rozłożeniu części jak to wyglądało w środku i generalnie masakra. Element wiskozy wpadł do środka skrzyni i został częściowo zmielony ale przy okazji pouszkadzał wałki, łożyska itp. Remont trwał chyba z 1,5 miesiąca i zrobiony został na oryginalnych częściach. Wojtek powiedział, że bez tego remontu ta skrzynia długo by nie pochodziła. Po naprawie skrzynia już wyje tylko na 2 biegu ale to przez wyrobione już trochę przełożenia na osie i ponoć wszystkie WRX i Forki XT z podobnym przebiegiem (175 tyś) tak mają. Zdjęcie znalazłem tylko jedno i przedstawia ono łożyska które trzeba było wymienić:

IMG_20181129_094855.thumb.jpg.150f5fb99556112b353193976acd2b5a.jpg

A poza tym zamontowałem short-shifter i nawet do niego już przywykłem, choć w zmianę biegów trzeba wkładać jeszcze więcej siły ;) A i kupiłem Forka SH w październiku (znowu, tym razem 2012 2.0 N/A) .

 

W maju jak będę na serwisie olejowym to poproszę o zamontowanie rozpórki Staffa z przodu.

 

Pozdrawiam!

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...