kuba_wrx Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Cześć ! Na ostatnim przeglądzie okresowym okazało się że mam z tyłu bardzo słabe hamulce, urządzenie wykryło większy opór po naciśnieniu hamulca ale nieznaczny i rolek nie zablokowało, ręczny nie miał żadnego problemu żeby rolki zblokować. Pierwsza myśl że zapowietrzone ale okazało się że żadnego powietrza w systemie nie ma. Ktoś kojarzy podobny problem ? Bug wrx z 2001 EU, seryjne hamulce. Dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
powerhorse Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2017 (edytowane) Reczny masz zapewne standardowo na bebnie a pedal na tarczy. Dwa "niezalezne" systemy. Jesli tarcze i klocki jeszcze istnieja to szukalbym problemu w zaciskach. Edytowane 5 Kwietnia 2017 przez powerhorse Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szociu Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Mierzyli ci osobno przód i tył na rolkach ? Jeśli tak to gratulacje dla diagnosty bo mógł ci usmażyć centralny mechanizm różnicowy w skrzyni. Rozbierz tylne zaciski, najprawdopodobniej na beton stoją klocki w zaciskach lub tez tłoczki w samych zaciskach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
powerhorse Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2017 3 minuty temu, szociu napisał: Mierzyli ci osobno przód i tył na rolkach ? Jeśli tak to gratulacje dla diagnosty bo mógł ci usmażyć centralny mechanizm różnicowy w skrzyni. Rozbierz tylne zaciski, najprawdopodobniej na beton stoją klocki w zaciskach lub tez tłoczki w samych zaciskach. U mnie zawsze tak robia i wiskoza w centralnym chyba jeszcze zyje przynajmniej nic nie strzela. Sa stacje gdzie robi sie inaczej? Przy tak wolnym kreceniu kolami jednej osi przez tak krotka chwile druga os nawet nie drgnie. Przynajmniej u mnie na seryjnej skrzyni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzejmalut Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Tez ta miałem wymiana tarcz klocków prętów trzymajacych klocek oraz blaszek pomogla. Nie zaszkodzi rozruszac nieco cylinderki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szociu Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2017 8 godzin temu, powerhorse napisał: U mnie zawsze tak robia i wiskoza w centralnym chyba jeszcze zyje przynajmniej nic nie strzela. Sa stacje gdzie robi sie inaczej? Przy tak wolnym kreceniu kolami jednej osi przez tak krotka chwile druga os nawet nie drgnie. Przynajmniej u mnie na seryjnej skrzyni. Tak są stacje gdzie maja rolki pod stały napęd 4x4, na zwykłej stacji gdzie mają tylko rolki do napędu jednej osi diagnosta nie powinien przeprowadzić badania hamulca na maszynie w aucie ze stałym 4x4, ponieważ jeśli jedna oś stoi a druga będzie się kręcić różnicę prędkości obrotowej bierze na siebie centralny mechanizm różnicowy, w tym wypadku wiskoza, w takiej sytuacji zagotuje się w niej olej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
powerhorse Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2017 32 minuty temu, szociu napisał: Tak są stacje gdzie maja rolki pod stały napęd 4x4, na zwykłej stacji gdzie mają tylko rolki do napędu jednej osi diagnosta nie powinien przeprowadzić badania hamulca na maszynie w aucie ze stałym 4x4, ponieważ jeśli jedna oś stoi a druga będzie się kręcić różnicę prędkości obrotowej bierze na siebie centralny mechanizm różnicowy, w tym wypadku wiskoza, w takiej sytuacji zagotuje się w niej olej. Teorie znam pytanie czy przez mniej wiecej 10 sekund wolnych obrotow bo mniej wiecej tyle trwa badanie wiskoza jest sie wstanie zagotowac? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_wrx Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Klocki w stanie dobrym, tarcze tez jeszcze pojezdza. Same zaciski z zewnatrz wygladaja na calkiem swieze, dlatego bardziej obstawialem jakies problemy z ukladem ale dzieki za komentarze rozbiore zaciski i popatrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szociu Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2017 25 minut temu, powerhorse napisał: Teorie znam pytanie czy przez mniej wiecej 10 sekund wolnych obrotow bo mniej wiecej tyle trwa badanie wiskoza jest sie wstanie zagotowac? Ja na swoich Subarakach nie mam zamiaru testować prawdziwości zaleceń producenta, tj. jak długo wiskoza to zniesie, jeśli Ty masz do tego odmienne podejście to Twoja sprawa, Twoja wiskoza i Twoje pieniądze poświęcone na naprawę skrzyni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
powerhorse Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2017 5 minut temu, szociu napisał: Ja na swoich Subarakach nie mam zamiaru testować prawdziwości zaleceń producenta, tj. jak długo wiskoza to zniesie, jeśli Ty masz do tego odmienne podejście to Twoja sprawa, Twoja wiskoza i Twoje pieniądze poświęcone na naprawę skrzyni Jako ze przednie kola nie sa zablokowane to moim zdaniem pierwsze co by sie stalo to wiskoza spiela by przednia os i samochod zjechalby z rolek czyli stalo by sie dokladnie to doczega ona tam sluzy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
recki Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Hehe a autor spytał o hamulce Wiskoza i rolki była poruszana już w kilku wątkach, nawet dyrekcja się odezwała. Jeżeli ekwiwalent przejechania kilku dziesiątek metrów ma zagotować sprawne sprzęgło ... to znaczy że ono nie jest sprawne i to bardzo 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2017 czasami wystarczy wyczyścić zaciski, sprawdzić czy tłoczki się gdzieś nie przytarły, posmarować prowadnice i zalać nowy płyn do układu ... i magicznym sposobem hamulce znów działają jak należy zwłaszcza tylne, o których większość niestety zapomina i skupiają się tylko na przodzie ... sportowe klocki, przewody w oplocie, a później płacz, bo piszczy, nie hamuje, tarcze pogięło ... (a z tyłu "seria", albo "nie wiem co" przecież tył nie hamuje" - tak, jak nie jest sprawny - to nie hamuje). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
docencik12 Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Piter zamienił Imprezę na Legasia a mimo to mądrze prawi ;-) 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_scooby_ Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2017 (edytowane) Nie będę zakładał nowego tematu i podpytam w bieżącym. Planuję odświeżyć zaciski w WRX. Na przednich zaciskach ( czterotłoczek ) napis Subaru jest hmm... jak by to powiedzieć, 3D czyli wystaje ponad zacisk. Z pomalowaniem nie będzie problemu. Zastanawiam się co w przypadku tylnego zacisku ( dwutłok) gdzie napis Subaru jest naniesiony na zacisk i wygląda jak jakiś termotransfer. Czy są jakieś OEM naklejki na te zaciski? Mowa o takich zaciskach jak na fotce poniżej. edit: znalazłem na YT filmik gdzie koleś nakleja takie naklejki jakich szukam. Wie ktoś gdzie mogę kupić taki zestaw? Edytowane 8 Kwietnia 2017 przez _scooby_ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
recki Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Piter zamienił Imprezę na Legasia a mimo to mądrze prawi ;-) Wiesz ... ogólnie właściciele gackow to fajni rozsądni i w ogóle debeche ludzie z którymi nie ma lypy. Także rozsądek kolegi wcale mnie nie dziwi.To pisałem ja - właściciel gacka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_wrx Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Ok, w takim razie rozbieram zaciski, dzięki za odpowiedzi ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_wrx Opublikowano 29 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2017 Wracam do tematu. Rozebrałem zaciski, syfu było sporo i wyglądało na to, że klocki stały w miejscu bo musiałem je wybijać młotkiem żeby wyjąć Po oczyszczeniu i zamontowaniu podjechałem na stację diagnostyczną, jest lepiej ale dalej nie blokuje rolek. Czy to normalne ? Czy szukać problemu gdzie indziej ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Glivek Opublikowano 1 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2017 Wez sobie kogos do pomocy, niech pompuje hamulcem a ty patrz na zdjetym zacisku czy tloczki wychodza bez zapierania sie w fotelu ma to isc, tylko tak z 1.5cm zeby nie wypadly :> mozesz odchylic uszczelke czy nie podrdzewiale, tak samo z wcisnieciem ich nie moze byc duzego oporu dwa lomiki i w recach ma isc. Z przodu jest wiecej zabawy, ale wystarczy ze ejden tloczek stoi i juz nierowno klocek przylega co powoduje bicie, a jak nie chowa sie to nie tylko przy hamowaniu ale i jezdzie czuc bicie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_wrx Opublikowano 2 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2017 Rozebrałem kompletnie zaciski, każdy tłoczek był wyjęty przeczyszczony i wsadzony z powrotem (placami mogłem je wcisnąć). Klocki tez po oczyszczeniu i złożeniu chodziły swobodnie w zacisku, także obstawiam że to ze strony zacisków wszystko jest git, mimo to tak trochę kiepsko to hamuje... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łewap30 Opublikowano 2 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2017 (edytowane) Możliwe że korektor siły chamowania padł lub przewody elastyczne przy zaciskach się rozwarstwiły. Może być jeszcze sama pompa hamulcowa. Edytowane 2 Maja 2017 przez Łewap30 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Glivek Opublikowano 2 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2017 O kolega moze miec racje, sprawdz droznosc przewodow, odkrec zacisk i niech ktos depcze a ty do sloiczka lap plyn, ma walic jak z rozcietej tetnicy :> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
powerhorse Opublikowano 2 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2017 Moze tak ma byc? Pojedz najlepiaj raz jeszcze na same rolki i niech diagnosta sie wypowie czy taka sila hamowania jest ok czy nadal trzeba szukac. Moze sama pompa jesli widzi ze przednie kola stoja zablokowane to odpuszcza i tylnym zeby samochod nadal byl sterowny. Reczny to starozytny mechanizm wiec w nim magii zadnej nie ma. Za jego pomoca zblokowanie kol to nie jest jakis wiekszy problem stad podczas testow na sucho na rolkach czy w powietrzu moze wydawac sie ze reczny jest lepszy od noznego. Ale to tylko moje hipotetyczne rozwazania...:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się