Skocz do zawartości

Z STi do GT-eka


Wojtek Kaczor

Rekomendowane odpowiedzi

Robiłem kalkulacje, strasznie duzo wyszło.

Myślałem że kupie rozwalonego STi EJ25.

I można wsadzić go do GT ale musisz wsadzić wszystko (bo ja chcaiłem EJ25 z US).

Ty masz GT99 i wiązki nie musisz zmieniać ale ja musze mam GT98 + ecu + strojenie.

Do tego wymiana poduszek pod silnik i skrzynie na mocniejsze. Wymiana felg na 17 aby na zaciski pasowały. Mozesz tez zawias wymienić aby był twardy/mocniejszy niz seria.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłem kalkulacje, strasznie duzo wyszło
Czyżbyś się poddał ? Wszystko sprzedajesz.

 

hehehe, nie wiem czy to ma sens.

Jak sam naped kosztuje tyle co GT,

sam silnik 0,5GT

pozniej strojenie i komp 0,5GT

a jezeli rozprzedam graty, sprzedam GT bedzie kasa na STi :-)

ale zobaczymy czy nadal zostane w subaru, oraz czy zostane w kraju.

Wszystko sie wyjasni po 10.02 po mojej wizycie w Stanach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tez Ci zycze powodzenia.

Nie wiem jak ty to planujesz ale masz wrx to lepsza podstawa do budowy.

Ja mam starego GT.

A wkońcu co zrobiłeś:

- pewnie skrzynia od STi ver. EU

- a co w silniku planujesz?? pwenie blok 2.5L (seria czy coś mocniejszego)

- pewnie ecutek na koniec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co w silniku planujesz?? pwenie blok 2.5L (seria czy coś mocniejszego
Zgadza się :?:

 

Seryjny czy mocniejszy (korby i tłoki)

 

pewnie ecutek na koniec
Zgadłeś

 

 

No widzisz, ja musze i kompa i wiazke wywalić i wstawić wizake od GT99, kupić kompa i to dopiero stroić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie lepiej jakies standalone wlozyc implant jakis albo cos w tym stylu ?

 

No własnie i daltego ja tez pytam czy nie taniej i lepiej tez zamiast pchac sie w rzezbe z napedem STI nie lepiej kupic szpery i wkład skrzynki skrzynki Type RA ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Dyfry dyframi ogolnie skrzynia jest mocniejsza z STI no i ma 6 biegow z mozliwoscia regulacji centralnego dyfa i mozliwosc go zblokowania. Nic poza tym.

 

Takie zmiany typu 04-05 STI do 9X impreza sa tutaj na pozadku dziennym. Kwastja kosztow. Za silnik ze skrzynia i wiazka i zawiechem bez amorkow ale z brembo trzeba zaplacic okolo 10000 USD (z rachunkiem) potem to tylko kwestja zabwy zeby to przezucic jak ktos wiec co robi to 3-4 dni robocze przewalic wiazki i przykrecic silnik i skrzynie oczywiscie dla jednej osoby w wiekszym teamie nie mniej czasu. Inna opcja sa przednie polowki sti v2-6 z japonii takie mozna wyrwac z maly przebiegiem od 3000 usd do 5000 usd przychodzi z wiazka i skrzynia i tez jest dosc ciekawy zestaw jezdny w koncu ma sie kolo tych 300 kucy. Jak dolozy sie wydech i inne duperele nawet wiecej. Jezeli o kupowanie calej STI w ameryce to na aukcjach nie wyrwie sie takiej z dobrym silnikiem i skrzynia za mniej niz 10000-12000 usd a w szeczegolnosci przy takich cenach dolara jak dzisiaj. Kupowalem STI z walnietym silnikiem (wiartaki przerwaly pasek rozrzadu) male uderzenie w przod za 8000usd wowczas silnik idzie do rozbiorki i wymiana zaworow sie klania tania sprawa ale czas zajmuje. Najmniej trzeba wyminic 2 a najwiecej 16 zalezy jak sie trafi.

 

Kolejna sprawa z tego co widze ludzie maja tutaj wiekszy sentyment do budy GC i samochody mimo to ze stare 95-00 z silnikem sti czy nawet zwyklego rexa chodza tutaj w cenach za ktore mozna kupic wrx z 04 roku troche dziwne ale prawdziwe. A GC z takim zestawem jest naprawde przyjemnym autem do jazdy zwlaszcza jak sie je zbuduje po swojemu czyli wywali sie stare siedzenia i wrzuci te z STI nawet po malych modyfikacjach deska podejdzie. Koleja rzecza jest to ze takie auto jest szybsze od swojego poprzednika z wersji GD bo jest lzejsze ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co z 2litrowego silnika STI można przenieść do gtka :?: ? To ze cały to oczywiste, ale chodzi mi o osprzęt aby poprawić właściwości gtkowego silnika. no i oczywiscie co warto przekladac :?:

 

Shortblok, intercooler, turbo.

 

Dyfry STi są lepsze od GT'kowych choćby tym że przedni dyfer GT jest otwarty a STi LSD, a centralny i tylny STi są mocniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest lekki problem z półosiami z taką przekładką do GT....

co masz na mysli?

czytalem kiedys, ze skrzynia od STI w GT'eku "niszczy" seryjne polosie w dosc szybkim czasie, tj. wraz ze skrzynia STI trzeba zakladac i polosie od STI (ile w tym prawdy, nie wiem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Półosie do GT i do STi są po prostu inne i nie pasują.

ale jak sie do GT'eka zaklada i skrzynie, i polosie od STI, to jest ok?

do GT MY'99-00 pasuje dowolna skrzynia+polosie od GC STI, czy tez tylko od ver.5-6?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...