Skocz do zawartości

Porada ?


Krzychu24

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie :)

Zglaszam sie do was w pewnej sprawie. Otoz nie pasuje mi jedna rzecz w moim wrx blob , otoz na szybszych ostrzejszych zakretach auto ucieka mi z drogi , nie klei sie. Po dluzszych przemysleniach zastanawialem sie czy to nie wina stabilizatora , wszystko mam sprawne generalnie. Mozliwe ze w takich zakretach auto sie przechyla i kola nie trzymaja tak jak powinny ? Czy dobrze kombinuje ? Ogolnie to amory mam wrx i sprezyny sti , wszystko na ori gumach i zadnych rozporek nie posiadam. Myslalem nad wymiana staba tyl i przod na whiteline 22mm z mocowaniem poliuretanowym. Nie chce tracic duzo na komforcie bo auto do jazdy codziennej czasem troche agresywnej poza trasa. Czy zalozenie tych stabow nie spowoduje ze inne elementy zawieszenia beda dostawaly w kosc bardziej ? Da rade zniwelowac moj problem jakis nie duzym kosztem bo wsumie za 2 kawalki rury 2k to troche duzo , moze wymiana tulei staba na poli wystarczy ? Jak to ugryzc najlepiej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzić geometrie całego zawieszenia, kąty, zbieżność gdy to będzie prawidłowo ustawione i dalej będzie autem przechylało możesz pomyśleć nad wymianą stabów co poprawi właściwości jezdne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie masz gumy?

 

Ja mam AGX (ustawione miękko) + springi Eibacha, geometria zgodnie z zaleceniami w stronę jazdy dynamicznej (tak to określił P. Sylwek :D), guma letnia SZ90 225/45r17 i klei pięknie. Część gum w zawieszeniu zmieniona na poli. No i w sumie rozpórka kielichów przód, ale nie wiem czy coś daje. Myślałem też na grubszym stabelm, ale na razie odpuszczam, bo nie czuję takiej potrzeby.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto sie cale nie klei czy ucieka przodem lub tylem? Na nieskrecanie wiekszosc ludzi narzeka, zeby lepiej skrecalo proponuje przod ustawic w maksymalny negatow i zrobic ciut rozbierzny, tyl zrobic na zero, zbierke i camber. Do tego mozna grubszy stabilozator z tylu( nie polecam jezeli ma sie szpere z tylu ). Jak by bylo malo to mozna zdystansowac tylnie mocowanie przedniego wachacza.
Ale na poczatek proponuje ustawic dobrze cisnienie w kolach, trzeba testowac i znalesc odpowiednie, przod i tyl raczej inaczej. No i sprawdzic rok produkcji opon :)

Wysłane z mojego X5max_PRO przy użyciu Tapatalka

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gumy mam wszystkie ori oem,  nie sa powybijane. Ogolnie auto cale ucieka z zakretu , skreca fajnie czasami jest troche podsterowne glownie to w zimie czulem ale wole zeby tak zostalo. Opony ok 3 lata maja , duzo bieznika good year firma 

Moze na poczatek wsadzil bym poliuretanowe gumy stabilizatora na przod i tyl , co sadzicie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze po prostu za szybko w zakrecie jest:p poliurytan cudow nie robi, choc mam i chwale sobie, ale bardziej za wytrzymalosc i dlugowiecznosc.

Wysłane z mojego X5max_PRO przy użyciu Tapatalka

A jak cale sie slizga to upusc cisnienia w kolach. Po 0.1 i sprawdzaj czy bedzie lepiej

Wysłane z mojego X5max_PRO przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze mozna szybciej ;)  wydaje mi sie ze poli stabilizatora powinno pomoc bo nie bedzie az tak przechylalo autem gdzie w zakrecie kola wew nie maja az takiej przyczepnosci i moze dlatego ucieka samochod. Sproboje tez z tym cisnieniem , a jakie wy polecacie ustawic ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisalem o cisnieniu w jakims temacie. w skrocie, nie ma uniwersalnego, chyba ze to z karteczki na slupku, rozna opona, rozny zawias, rozny asfalt itd roznych zmiennych

Wysłane z mojego X5max_PRO przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto wynosi na równym asfalcie ,czy tylko na nierównym , przód czy tył ?Jeśli na nierónym to stab nie pomoże. A niezależnie od nawierzchni zacznij od ciśnienia-obniż ,ale zachowaj róznicę przodu i tyłu zgodnie z instrukcją Potem opony i geometria.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na rownym asfalcie i szybszym zakrecie auto ucieka z zakretu tzn chce przejechac szybko zakret na swoim pasie przyjmijmy ze jest srodek oznaczony na bialo tak jak na drodze i auto ucieka mi na przeciwny pas gdzie napewno nie jest to kres mozliwosci , nie czuje auta . Na wolniejszych zakretach jest ok. Dlaczego wymiana gum nie pomoze ? Bede probowal z cisnieniem pokombinowac 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pomoze bo nie jest to az taka roznica, jak plynie caly samochod to cztery gumki nie zalatwia sprawy zastanow sie czy napewno to nie jest podsterownosc, czesto musisz kontrowac?

Wysłane z mojego X5max_PRO przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może banalna sprawa.... Kiepski profil opon? To że firma dobra to nic nie znaczy. Masz wyższy profil czy/oraz bardzo miękkie boki opony (deszczówki, część zimówek) to będziesz miał uczucie "pływania". Normalne :) Załóż może niższy profil +oponę z osłoną felgi i zobacz wtedy. Kiepski opon = kiepski "hendling" :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejna sprawa to tor jazdy... takie coś się najlepiej obserwuje np. na torze w Poznaniu. Im gorszym torem jedziesz, tym bardziej musisz walczyć z autem. Potem jedziesz dużo dużo szybciej, ale właściwym torem i jest miód malina :) Może faktycznie SJS będzie najskuteczniejszym modem na twoje problemy? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam krotka skrzynie , nie polece tyle nawet ale amory sa ok , mialem badanie ostatnio robione , nic nie plywa. Zastanawia mnie ten tor jazdy wlasnie , moze zle wchodze w zakrety i wyrzuca mnie po prostu. Za duzo gazu w zakrecie a powinienem przy wyjsciu wsumie dopiero , dobrze mowie ?

Sjs by sie przydal ale 4h jazdy mam do kielc , ciezko z czasem moze kiedys sie uda zalapac. Opony mam nisko profilowane , bieznika jest ok ale nie wiem jaka to jest mieszanka czy dosyc twarda. Podsterownosc napewno nie , cale auto ucieka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 21.03.2017 o 21:16, Krzychu24 napisał:

nie czuje auta

4h do Kielc? Ja bym się nie zastanawiał, ale rezerwował jakiś taniutki hostel, wybrał się dzień wcześniej, a potem zobaczył czy najsłabszym ogniwem nie jest kierowca ;)

Badania na stacji przechodzą całkiem padlinowe amorki, a przynajmniej takie, które z nowymi mają wspólny tylko numer części ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli auto ucieka cale to nie szukal bym w zawiasie(chyba ze zmieniasz calosc) Opona albo lacznik kierownicy i fotela nie jedzi

Wysłane z mojego X5max_PRO przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...