Lukasz123 Opublikowano 23 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2017 Godzinę temu, Tsunetomo napisał: Wiece ze teraz w Czechach WRX STI MY 18 ma 5 letnia gwarancje do przebiegu 200 000km? Niezłe. Trzeba by sprawdzić szczegółowe warunki gwarancji, ale jeśli tak jest to problem awaryjności silnika albo ich nie dotyczy albo "biorą na klatę", bo sadzać po lekturze TF ten silnik nie ma prawa przeżyć takiego przebiegu bez remontu. cena porównywalna z ta w PL. Ciekawe... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tsunetomo Opublikowano 23 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2017 48 minut temu, Lukasz123 napisał: Ciekawe... Bardzo ciekawe. W PL np na Stingera jest 7lat... Ale tylko do 150k km. Taka gwarancja 200k/5 lat w przypadku STI to świetne rozwiazanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kokos Opublikowano 23 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2017 SBD też ma 200 k gwarancji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 23 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2017 (edytowane) . Edytowane 6 Lutego 2019 przez Gość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kukson Opublikowano 23 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2017 45 minut temu, Tsunetomo napisał: Bardzo ciekawe. W PL np na Stingera jest 7lat... Ale tylko do 150k km. Taka gwarancja 200k/5 lat w przypadku STI to świetne rozwiazanie. Dajcie spokój z tymi gwarancjami w Kia bo to głównie chwyt marketingowy, a jak coś się rozsypie na tej gwarancji to już tak kolorowo nie jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tsunetomo Opublikowano 23 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2017 2 minuty temu, Kukson napisał: Dajcie spokój z tymi gwarancjami w Kia bo to głównie chwyt marketingowy, a jak coś się rozsypie na tej gwarancji to już tak kolorowo nie jest. A masz doświadczenia własne? Chodzi o to, ze zaskakuje gwarancja na STI w Czechach. Może to taki sam chwyt jak KIA? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kukson Opublikowano 23 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2017 (edytowane) Miałem i nie tylko ja. Standardowo u nich to ta sama diagnoza czyli zła eksploatacja i pomagały dopiero pisemne rozmowy z centralą. Co do gwarancji na STI w Czechach to można zapytać ich albo może Dyrekcja się na ten temat wypowie. Jest gdzieś na internecie o tej gwarancji? Edytowane 23 Listopada 2017 przez Kukson Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tsunetomo Opublikowano 23 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2017 3 minuty temu, Kukson napisał: Miałem i nie tylko ja. Standardowo u nich to ta sama diagnoza czyli zła eksploatacja i pomagały dopiero pisemne rozmowy z centralą. Co do gwarancji na STI w Czechach to można zapytać ich albo może Dyrekcja się na ten temat wypowie. Jest gdzieś na internecie o tej gwarancji? Jest info na stronie Subaru.cz podjade jak będę na południu Polski i dopytam. Swoją droga to nie przypadek ze masa drogich aut w PL jeździ na blachach CZ. Niższe ceny zakupu, pełen odliczenie VAT... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 23 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2017 Czy to "Final Edition" to jednak prawda? http://moto.pl/MotoPL/7,88389,22684318,subaru-wrx-sti-subaru-rezygnuje-z-rajdowej-legendy-co-z-nastepca.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KASIAiMIŚ Opublikowano 24 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2017 Cytat Od 2011 roku sprzedano w Niemczech zaledwie 859 egzemplarzy tego modelu. To mniej wiecej 5 razy mniej niz w CH. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 24 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2017 10 godzin temu, tzd napisał: Czy to "Final Edition" to jednak prawda? http://moto.pl/MotoPL/7,88389,22684318,subaru-wrx-sti-subaru-rezygnuje-z-rajdowej-legendy-co-z-nastepca.html Najprawdziwsza prawda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukasz123 Opublikowano 24 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2017 W dniu 23.11.2017 o 18:52, Tsunetomo napisał: Bardzo ciekawe. W PL np na Stingera jest 7lat... Ale tylko do 150k km. Taka gwarancja 200k/5 lat w przypadku STI to świetne rozwiazanie. To właśnie miałem na myśli. Bardzo dobra oferta. W dniu 23.11.2017 o 19:39, Kukson napisał: Dajcie spokój z tymi gwarancjami w Kia bo to głównie chwyt marketingowy, a jak coś się rozsypie na tej gwarancji to już tak kolorowo nie jest. Moja żona miała kie soul i po 5 latach kolumna kierownicza o wartosci ponad 5 tys zł była do wymiany. Wymienili ją bez problemu - warunek to serwisowanie w aso kia przez cały okres gwarancji. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hesus Opublikowano 3 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2017 Skoro STI wyleci, to czy jest szansa na powrót „zwykłego” WRX do oferty EU? Chyba mniej drażliwa to opcja dla brukselskich oszołomów, a na takiego daily z CVT nadawałby się idealnie. 1 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 13 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2017 troche krytyki od Australijczykow... https://www.motormag.com.au/reviews/1711/2018-subaru-wrx-sti-spec-r-review Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastian.R Opublikowano 13 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2017 W dniu 3 grudnia 2017 o 20:33, hesus napisał: Skoro STI wyleci, to czy jest szansa na powrót „zwykłego” WRX do oferty EU? Chyba mniej drażliwa to opcja dla brukselskich oszołomów, a na takiego daily z CVT nadawałby się idealnie. Wąpliwy powrót, bo wiecej osob by go kupiło niż STi i ogolny rachunek co2 jeszcze bardziej by sie przestał zgadzać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hesus Opublikowano 13 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2017 W czym problem, żeby wliczyć ten rachunek co2 w cenę pojazdu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastian.R Opublikowano 13 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2017 (edytowane) 2 godziny temu, hesus napisał: W czym problem, żeby wliczyć ten rachunek co2 w cenę pojazdu? O ile dobrze rozumiem to w tym, ze musialbys do wszystkich innych modeli ktore SIP sprzedaje doliczyc. To jest emisja in total - jak sprzedaz 200 wrxow zamiast 20 sti - to rowniez wolnossacym beda musieli podniesc cene. Bo suma co2 sie nie zgodzi. Albo wliczyc w wrxa... Bo sprzedalo sie ich za duzo... Jak nadal bedzie sie sprzedawalo za duzo - to znowu podniesc cene. I tak dojdziemy do ceny STI i straci to sens. STI tylko dlatego byl/jest w ofercie bo udział w łącznej sprzedazy byl znikomy. Takie błędne koło jak nie ma małych pojemności i hybryd. Bo przestaje miec sens sprzedawanie mocnych aut w dużych ilościach... Bo odbije sie to na cenie tych słabszych, które juz sie w duzych ilosciach sprzedają. Edytowane 13 Grudnia 2017 przez Sebastian.R Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hesus Opublikowano 14 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2017 Obecnie dopłata wynosi bodaj 95 ojro od każdego grama emisji CO2 ponad normę, per samochód. I tak, liczone jest to od floty. I nie, nie trzeba by podnosić ceny innych samochodów, lub stopniowo podbijać WRXa w zależności od ilości sprzedanych. Wystarczy doliczyć do ceny WRX taki bonus o jaki przekracza. To akurat prosta matematyka chyba ze są ukryte jakieś dodatkowe kruczki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastian.R Opublikowano 14 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2017 A skąd wiesz ile wrx'ow sprzedasz i ile doliczyć? Musiałbyś z góry założyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hesus Opublikowano 14 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2017 Nie musiałbym zakładać sprzedaży. Jeśli czysto hipotetycznie unia dopuszcza limit 130g/km, a WRX produkowałby 170, to po prostu doliczasz cenę za te 40g do kazdego WRXa. I pare przykładów: * sprzedajesz tylko 2 WRX - srednia 170, placisz za 80 (40x2 pojazdy) nadmiaru. * sprzedajesz 2 WRX i 2 auta o normie 130 = srednia 150, placisz za 80 (20 nadmiaru x 4 auta) * sprzedajesz 2 WRX, 2 auta o normie 130 i 2 Hybrydy z wartoscia 50 = srednie 116. Subaru nie płaci nic, inkasujac nadmiar wliczony w cene WRX To po prostu wynika z rozkładu średniej - jesli doliczysz do WRXa kwotę o jaką przekracza normę, to finansowo się to pospina, co wydawało mi się oczywiste Przy założeniu że w taki sposób to jest obliczane oczywiscie. Problemu raczej należy szukać w coraz bardziej wyżyłowanych normach. od 2020 to ma być 95g/km. A w Subaru taki Levorg produkuje 164g, o STI z wartoscia chyba ponad 250 nie wspominając. Stąd ten pęd w Europie ku elektryczności I tu z czystej ciekawości zastanawiam się jak to obecnie wygląda, bo aktualne standardy zakładają właśnie te 130g, a chyba żaden model Subaru takiej wartości nie jest w stanie dzisiaj osiągnąć: Impreza: 145-152, Forester: 148-197, Outback 145-163 (wszystkie dane z http://www.carbuyer.co.uk - zakladam ze na EU te same wartosci sa). Najprawdopodobniej te kary już są ujęte w cenach pojazdów, bo srednia przekracza normy. I tu też może być przyczyna, dlaczego Subaru nie do końca interesuje się rynkiem EU. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekk Opublikowano 14 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2017 (edytowane) 2 godziny temu, hesus napisał: Wystarczy doliczyć do ceny WRX taki bonus o jaki przekracza. ale to chyba jest doliczane do całej gamy modelowej, nie do konkretnego modelu, zatem do ceny tych wszystkich WRXów by trzeba doliczyć również ten bonus za inne modele. Czyli jak Dyrekcja gdzieś podawała że do listopada zarejestrowało się 1556 Subaraków, zatem załóżmy że przekroczenie flotowe byłoby o 5 gramów x 95 x1556 =739100 euro. Przykładowo sprzedaje się w tym 200 WRXów, masz 3695.5 euro dodatkowego kosztu do kożdego WRXa. Zarzuty tu padają bo za niewiele więcej można kupić Insignie srinsignie i inne, wiesz co wówczas by się działo na forum jakby jeszcze o tyle był droższy taki WRX? Kto pokryje koszty serwerów transferu za dodatkowe jęczenie jakie to drogie niesensowne, gorsze od Skody. Edytowane 14 Grudnia 2017 przez radekk 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastian.R Opublikowano 14 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2017 3 godziny temu, hesus napisał: Nie musiałbym zakładać sprzedaży. Jeśli czysto hipotetycznie unia dopuszcza limit 130g/km, a WRX produkowałby 170, to po prostu doliczasz cenę za te 40g do kazdego WRXa. I pare przykładów: * sprzedajesz tylko 2 WRX - srednia 170, placisz za 80 (40x2 pojazdy) nadmiaru. * sprzedajesz 2 WRX i 2 auta o normie 130 = srednia 150, placisz za 80 (20 nadmiaru x 4 auta) * sprzedajesz 2 WRX, 2 auta o normie 130 i 2 Hybrydy z wartoscia 50 = srednie 116. Subaru nie płaci nic, inkasujac nadmiar wliczony w cene WRX To po prostu wynika z rozkładu średniej - jesli doliczysz do WRXa kwotę o jaką przekracza normę, to finansowo się to pospina, co wydawało mi się oczywiste Przy założeniu że w taki sposób to jest obliczane oczywiscie. Problemu raczej należy szukać w coraz bardziej wyżyłowanych normach. od 2020 to ma być 95g/km. A w Subaru taki Levorg produkuje 164g, o STI z wartoscia chyba ponad 250 nie wspominając. Stąd ten pęd w Europie ku elektryczności I tu z czystej ciekawości zastanawiam się jak to obecnie wygląda, bo aktualne standardy zakładają właśnie te 130g, a chyba żaden model Subaru takiej wartości nie jest w stanie dzisiaj osiągnąć: Impreza: 145-152, Forester: 148-197, Outback 145-163 (wszystkie dane z http://www.carbuyer.co.uk - zakladam ze na EU te same wartosci sa). Najprawdopodobniej te kary już są ujęte w cenach pojazdów, bo srednia przekracza normy. I tu też może być przyczyna, dlaczego Subaru nie do końca interesuje się rynkiem EU. Musialbys zalozyc sprzedaz. Bo jak przekroczysz normy przez nadmierna sprzedaz wrx, to za male auta tez doplacisz. Co zrobisz? Wrxa na zapisy bedziesz przyjmowal? A jaki sens robic limitowane edycje jak trzeba koszty wprowadzenia ponosic plus koszty utrzymania stocku czesci itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hesus Opublikowano 14 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2017 Nic nie musisz zakładać. Mam wrażenie, że nie czytasz tego co napisałem, albo nie rozumiesz na czym polega wartość średnia. Ale jeszcze raz - Wliczając od razu w koszta WRX jego przekroczenie ponad normę, możesz sprzedawać nawet same WRX i cała kara jest przerzucana na klienta. Gdyby Subaru sprzedawało dodatkowo auta poniżej normy, to ew. coś by im zostało jeszcze z tego podatku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastian.R Opublikowano 14 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2017 (edytowane) Nie czytam, bo napisałeś błędnie. Żebyś wiedział o ile CAŁA flota przekroczy co2 musisz znac sprzedaż wrx'a. A nie o ile przekroczy sam wrx. Co2 małych aut też wyplywa na wrxa i odwrotnie. To jest in total. Kończe dyskusje, nie mój biznes. Tylko SIP. Będzie auto w ofercie to kupie. Nie będzie - to nie. Edytowane 14 Grudnia 2017 przez Sebastian.R Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hesus Opublikowano 14 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2017 Jakiś przykład dlaczego uważasz że potrzeba znać całkowitą sprzedaż? Bo mi matematyka mówi, ze nie musisz wiedzieć o ile flota przekroczy, bo zakładasz od razu maksymalną opcję. Możesz sprzedawać nawet same WRXy - u góry są proste przykłady 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się