artus Opublikowano 4 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2007 Jako nowy na forum witam serdecznie wszystkich. Zamierzam kupić Forestera tak z 2003/2004 rok. Wchodzą trzy wersje w rachubę. 2.0 - wolnossący z manualną skrzynią 2.5 - wolnossący z manualną skrzynią 2.5 - wolnossący z automatyczną skrzynią Co radzicie? Zwłaszcza chodzi mi o automat. Stosunek frajdy do kosztów? itd. W PL z tego co widzę jest sporo aut z USA, co o nich sądzicie? Niemcy najchętniej kupują 2.0 z manualną skrzynią i u nich można coś ciekawego znaleźć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
inzynier_mamon Opublikowano 4 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2007 Samochody z USA są często ( nie zawsze) sprowadzane po takich dzwonach, że szkoda się pchac w takie coś. Jeśli jednak chciałbyś mieć Forestera z silnikiem 2.5 to czy automat, czy nie to tylko z USA. Z tego rocznika Forester z 2.0 to ma 125 koni. Rakieta to nie jest, ale daje radę. Zwłaszcza jak są gorsze warunki drogowe, to niedostatki mocy nadrabiasz możliwościami jezdnymi. Podsumowując - samochód ze Stanów warto dokładnie sprawdzić, 2.0 da się jeździć, ale to raczej do spokojnego jeżdżenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artus Opublikowano 4 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2007 czarny to też mój nr1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
so_what Opublikowano 4 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2007 Wybrałbym 2,5 MT. Jeżeli model 2.0 to tylko od MY'06 (158 KM) - ma przyzwoitą dynamikę. Nie myślałeś o 2.0 XT MT :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aero9000 Opublikowano 4 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2007 też uważam, ze 2.0XT będzie najlepszą opcją Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sasiadek_bb Opublikowano 4 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2007 kolega ma 2,5 automat i to jest mega dramat. Automat jak z golfa 3... Mnie nie przypadł do gustu ale może jestem troche skrzywiony przez xt. Pomyśl nad 2,0 xt lub 2,5 manual. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FUKS Opublikowano 4 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2007 158 KM jest całkiem słuszne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 4 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2007 158 KM jest całkiem słuszne. hmmm powiadasz całkiem słuszne :???: do mnie te konie jakoś nie przemawiaja niestety Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
so_what Opublikowano 4 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2007 158 KM jest całkiem słuszne. hmmm powiadasz całkiem słuszne :???: do mnie te konie jakoś nie przemawiaja niestety W porównaniu z trochę dłubnięntym STI to się nie dziwię :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 4 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2007 158 KM jest całkiem słuszne. hmmm powiadasz całkiem słuszne :???: do mnie te konie jakoś nie przemawiaja niestety W porównaniu z trochę dłubnięntym STI to się nie dziwię :wink: AAA tam od razu dłubniety , na dobrym paliwie poprostu jeżdzę :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 4 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2007 A tak na poważnie, mimo że jestem przciwnikiem diesli, to chętnie własnie do leśnika kupiłbym dobrego diesla, poza oczywiście 2,5 turbo bo to dla mnie jest bezapelacyjnie najlepsze rozwiązanie. Ostatnio go przedmuchałem na trasie N.Sącz Rzeszów i spalnie 15 litrów :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FUKS Opublikowano 4 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2007 158 KM jest całkiem słuszne. hmmm powiadasz całkiem słuszne :???: do mnie te konie jakoś nie przemawiaja niestety Ale to chyba więcej niż sto parę, NIE? MAKSYMALIŚCI :razz: . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artus Opublikowano 4 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2007 coraz bardziej skłaniam się do 2,5 bez turbo manual. ale mało tego na allegro i innych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lisek Opublikowano 4 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2007 2,0 158 do normalnej jazdy w 100% wystarczy, jeżeli ktoś liczy ze to ścigacz to srogo się zawiedzie:) Co do spalania mój rekord 16/100 ale tylko na Statoil Superma 98, na zadnej innej benzynie tyle nie spalil. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 4 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2007 coraz bardziej skłaniam się do 2,5 bez turbo manual. ale mało tego na allegro i innych Mało bo to amerykańska wersja, pogadaj z xbike, może Ci sprowadzi jakiegoś sensownego z USA Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artus Opublikowano 4 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2007 2,0 158 do normalnej jazdy w 100% wystarczy, jeżeli ktoś liczy ze to ścigacz to srogo się zawiedzie:) Co do spalania mój rekord 16/100 ale tylko na Statoil Superma 98, na zadnej innej benzynie tyle nie spalil. a jak przy normalnej jeździe? ja ogólnie nie szukam ścigacza, ale chce mieć zapas mocy i móc go wykorzystać od czasu do czasu, teraz mam mondeo kombi 1,8td i kurcze na wczasy super i na trasę ale ucieczka nim przed zagrożeniem nierealna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FUKS Opublikowano 4 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2007 2,0 158 do normalnej jazdy w 100% wystarczy, jeżeli ktoś liczy ze to ścigacz to srogo się zawiedzie:) Co do spalania mój rekord 16/100 ale tylko na Statoil Superma 98, na zadnej innej benzynie tyle nie spalil. a jak przy normalnej jeździe? ja ogólnie nie szukam ścigacza, ale chce mieć zapas mocy i móc go wykorzystać od czasu do czasu, teraz mam mondeo kombi 1,8td i kurcze na wczasy super i na trasę ale ucieczka nim przed zagrożeniem nierealna. 10-11 l/100km z boxem tak ca. do 130 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lisek Opublikowano 4 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2007 10 litrow to dla mnie w trasie minimum, w miescie dla mnie wynik nie osiagalny.Normalnie jest to 12 litrow. Styl jazdy raczej dynamiczny, jezdze na Vpower 95. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MAJ Opublikowano 4 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2007 Moim zdaniem Foryś 2.0 (158 KM) to rozsądny kompromis pomiędzy osiągami i akceptowalnym spaleniem (u mnie miasto 12-13l/100km, trasa ok 10l/km przy jeżdzie sprawiającej frajdę ale bez ekstremów). Co do dynamiki to oczywiście daleko mu do turbo, ale z większością SUV-ów ze swojej klasy radzi sobie całkiem sprawnie i można oglądać je we wstecznym lusterku. Co do 2.0 (125) to to chyba trochę za słaby silnik do auta tej wielkości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 4 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2007 Co do 2.0 (125) to to chyba trochę za słaby silnik do auta tej wielkości. Nie drmatyzujmy. Ten silniczek 125KM osiąga moment obrotowy zbliżony wartością do silnika 165KM - jedyna różnica, to obroty: 3600rpm vs 3200rpm. Nie wiem czy ma to kolosalne znaczenie w codziennej jeździe po mieście, chyba, ze ktoś codziennie pomyka autostradami, to może i większą ilość kucy odczuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aero9000 Opublikowano 5 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2007 Co do 2.0 (125) to to chyba trochę za słaby silnik do auta tej wielkości. Nie drmatyzujmy. Ten silniczek 125KM osiąga moment obrotowy zbliżony wartością do silnika 165KM - jedyna różnica, to obroty: 3600rpm vs 3200rpm. Nie wiem czy ma to kolosalne znaczenie w codziennej jeździe po mieście, chyba, ze ktoś codziennie pomyka autostradami, to może i większą ilość kucy odczuje. kolega ma rację, spokojnie można jeździć 2.0 bez turbo po mieście - gorzej już jest na trasie przy wyprzedzaniu (tylko po to robi się tuning ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 6 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2007 W porównaniu z trochę dłubnięntym STI to się nie dziwię :wink: Lekko dłubniętym. Ale wiesz - on miał tak duży przebieg, że po prostu - się dobrze dotarł . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piter 35 Opublikowano 6 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2007 Jeździłem i 2.0 na ręcznej i 2.0 turbo na ręcznej i automacie . Uważam ,że jak kogoś stać na takie auto to lepiej wybrać wersję turbo . Jest bardzo duże bezpeczeństwo jazdy przy jakimkolwiek wyprzedzaniu i sytuacji ekstremalnej . No i ta przyjemność z jazdy , coś przepięknego . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artus Opublikowano 6 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2007 a kiedy włącza się turbo w 2.0 przy jakich obrotach? i jak turbo ma się do żywotności silnika, raczej będzie mniejsza niż w wolnossącym silniku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malutki Opublikowano 7 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2007 artus skąd jesteś? Jak Wawka lub okolice i chcesz przetrenować 2.0XT automat to zapraszam na PW. Osobiście uważam, że Forester turbo w automacie to kombinacja bliska idealnej, szczególnie jeśli ktos jeździ głównie po mieście. Tak, wiem - dynamika mniejsza niż manual a zużycie paliwa większe. Ale jeśli zależałoby mi na dynamice kupiłebym WRXa a nie Forka. Forek na nasze drogi jest autem zdecydowanie przyjemniejszym niż WRX. Piszę NA DROGI, nie na tor czy do upalania. A dlaczego 2.0XT a nie 2.5XT? Bo jest po prostu ŁADNIEJSZY (choć to podobno kwestia gustu)... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi