wyso91 Opublikowano 19 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2016 Witam, czas trochę spoważnieć i przesiąść się z małych coupe na normalnego sedana - wybór padł na imprezę w wersji GD po lifcie, nie wiem czemu ale te nowe imprezy mi jakoś nie podchodzą. No ale do rzeczy, jaki silnik wybrać, zastanawiam się nad 2.0, ale nie wiem czy wybrać wolnossącą jednostkę czy WRX. Te silniki są na łańcuszku czy na pasku? Turbo w tych autach jest że tak powiem "idioto" odporne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ojciec25 Opublikowano 19 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2016 Od pół roku jestem szczęśliwym posiadaczem imprezy GD przed liftem i uważam, że był to najlepszy wybór w moim życiu. Co do silnika to zależy jakie masz potrzeby. Polecam wrx. Turbo oczywiście trzeba szanować. Co do łańcucha to niech się wypowiedz mądre głowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niebieskiultras Opublikowano 19 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2016 (edytowane) Łańcuch nie jest przypadkiem tylko w h6 i w sbd ? A wszystkie inne na pasku ? Nie ma silników idiotoodpornych. Wolnossak na pewno bedzie tańszy w utrzymaniu ale Turbo da wieksza frajdę i od razu szukaj STI a nie Wrx bo szybko się okaże ze wrx "nie jedzie" Może taki fajny sleper czyli legacy spec b ? uprzedzę Elmo A może skoda ? Bo wiesz skoda>subaru Edytowane 19 Października 2016 przez niebieskiultras Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grooby78 Opublikowano 19 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2016 Silnik jest na pasku, czyli trzeba zadbać o wymianę. Jak już kupować to WRX'a, bez turbo będziesz odczuwał niedostyt Ogólnie bardzo fajne i trwałe auto, jeśli się o nie odpowiednio dba i nie robi drutologii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzejmalut Opublikowano 19 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2016 Wolny ssak ma swoje uroki lub turbo dla szpanu. Moja turbina ma 230 tys km i jeszcze dziala bez halasu. Lacuch tyko h6 lub diesle no chyba, ze byly w jakichs wynalazkach. Od 10 lat jezdze subaru roznymi modelami i nie mam sie do czego doczepic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nhp890 Opublikowano 19 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2016 Moja turbina ma 230 tys km i jeszcze dziala bez halasu Tak z ciekawości zapytam, jeśli moją wyraźnie słychać jak zasysa powietrze (charakterystyczny świst) to coś z nią nie tak? Czy mowa o innych hałasach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wyso91 Opublikowano 19 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2016 Skode to była moja pierwsza fura z silnikiem 1.8t, samochód jak i silnik był mega idioto odporny, ale niestety nie był drzewo odporny ;d następnie były już same japonczyki i tak już zostanie moc dla mnie zbytnio nie ma znaczenia, ale każdy czasami chciałby sobie bokiem polatac w aucie będę spędzał większość swojego czasu gdyż robię średnio 40kkm rocznie, jazda do pracy + częste zjazdy do Polski na weekendy. Dlatego zależy mi jak na najmniejszej awaryjności. Kolejne pytanie do użytkowników wrx - te silniki lubią wypić olej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarcinK Opublikowano 20 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2016 ja też zaczynałem swoją przygodę z Subaru od WRX GD na auto nie mogłem narzekać, więc z perspektywy czasu mogę powiedzieć, że była to słuszna decyzja. Znaleźć teraz tylko jakiś fajny egzemplarz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzejmalut Opublikowano 20 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2016 U mnie turbina gwizdze od 60 tys km i jeszcze sie nie rozleciala tzn objaw raczej normalny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wyso91 Opublikowano 20 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Października 2016 Dzisiaj miałem okazję się przejechać wolnossacym 2.0 i muszę stwierdzić że wystarczy mi taka moc. Na co mam zwrócić uwagę przy kupnie imprezy z tym silnikiem? Mógłby też ktoś mi powiedzieć parę słów o silnikach boksera? Nigdy się z nimi się nie spotkałem i chce wiedzieć czym się różnią od zwykłych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kudlatypawelek Opublikowano 20 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2016 (edytowane) Boxer ma leżące tłoki w układzie przeciwsobnym, co poprawia umiejscowienie środka ciężkości i ogólną kulturę pracy jednostki. Z drugiej strony taka konstrukcja wymaga nieco innej (bardziej pracochłonnej) obsługi przy serwisowaniu - trudniej dostac się do świec, regulacja zaworów wymaga wyciągnięcia motoru, tak samo w przypadku wymiany sprzęgła. Zaturbione jednostki lubią sobie "łyknąć" deczko oleju, ale jak są prawidłowo serwisowane, to ich apetyt na oliwę nie jest kosmiczny. Edytowane 20 Października 2016 przez kudlatypawelek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wyso91 Opublikowano 20 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Października 2016 Jestem w szoku kultury osobistej ludzi na tym forum, na innych forach typu honda/Mitsubishi zaraz bym dostał odpowiedź "poszukaj na forum, było 100 razy". wyczytałem że w wolnossacych jednostkach zawory wypada wyregulowac co 40kkm - jak z tym jest w praktyce? Średnio mi się to uśmiecha jak od stycznia zrobiłem już grubo ponad 50kkm i miałbym dwa razy w roku wyciągać silnik żeby wyregulowac zawory ;d w modelu GH też trzeba ręcznie regulować zawory? Bo tak po mału zaczynam się przekonywać do ich wyglądu 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dzixd Opublikowano 20 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2016 (edytowane) regulacja zaworów wymaga wyciągnięcia motoru, W GD 2.0 poliftowym? Regulacja jest na śrubkach, czy szklankach? Bez gazu regulacja co około 100k km z gazem 50k km. W zależności od potrzeb częściej/ rzadziej. Edytowane 20 Października 2016 przez Dzixd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niebieskiultras Opublikowano 20 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2016 trudniej dostac się do świec, regulacja zaworów wymaga wyciągnięcia motoru, tak samo w przypadku wymiany sprzęgła. .Do wymiany sprzęgła silnik wyjmować ? Przeciez prościej wyjąć skrzynie jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kudlatypawelek Opublikowano 21 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2016 W sumie rzeczywiście lepiej zrzucić skrzynie zamiast wyjmować motor - my bad Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ajax Opublikowano 22 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2016 (edytowane) Jeśli chcesz moc oraz idiotoodpornosc szukaj Lęgący lub Outback h6 WRX wymaga dbania o niego. Ja z czystym sumieniem polecam wolne ssaki. Sa hiper pancerne a też dają frajdę z jazdy. Przy kupnie Wrx zalecana jest druga gorka kasy na pakiet startowy. Niestety panewki czy inne cuda potrafią kosztować. Raczej zalecane jest serwisowanie u specjalisty od Subaru. Edytowane 22 Października 2016 przez ajax Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kudlatypawelek Opublikowano 22 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2016 H6 to też motor, w którym może coś się spsuć . Sam przymierzam się do H6, ale ostatnio popularny stał się temat UPG w tych silnikach - w zasadzie pytanie brzmi - nie "czy", a raczej "kiedy" ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ajax Opublikowano 22 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2016 H6 to też motor, w którym może coś się spsuć . Sam przymierzam się do H6, ale ostatnio popularny stał się temat UPG w tych silnikach - w zasadzie pytanie brzmi - nie "czy", a raczej "kiedy" ? W każdym aucie może coś paść po prostu w H6 jest o to znacznie trudniej niż przy 2,0T. Pancerności 2,0 SOHC to chyba nic nie przebije:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tekaj Opublikowano 9 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2016 Żeby nie zakładać nowego tematu postanowiłem napisać tutaj, ponieważ przymierzam się, a raczej jestem już zdecydowany na zakup pierwszego Subaru. Dokładnie mowa o Imprezie. Od jakiegoś czasu przeglądam forum i na wiele pytań znalazłem już odpowiedz ale na ta chwile nasuwają mi się 2 pytania, na które nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. Szukam wersji wolnossącej 2.0 i będę chciał założyć lpg. Trafiłem gdzieś na informacje ze głębokość wneki koła zapasowego w sedanie jest mniejsza niż w kombi. Czy ktoś kolby potwierdzić? Pytam ze względu na to czy zbiornik toroidalny mieści się w sedanie? Drugie pytanie jest związane z wersja US. 2.0 NA będzie w kwestii mocy cofnięciem. Na utrzymanie WRX mnie nie stać dlatego zastanawiam się na 2.5. Czytałem opinie, ze wbrew skojarzeniu z wersja turbo ten silnik jest bezawaryjny i nie ma tak dużego ryzyka związanego z UPG. Prawda to? ;d Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Voldemort Opublikowano 9 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2016 Niestety, o ile 2.5NA jest bardziej dołolubnym silnikiem niż 2.0NA, o tyle z tego co wiem wciąż są to te same wymiary silnika co uturbionego, a ze względu na parametry termiczne materiałów, z których jest on wykonany (głównie chodzi o rozszerzanie) na zimnym silniku słaby "docisk" głowicy wspomaga dmuchnięcie przez uszczelkę - stąd silnik ciepły to silnik szczęśliwszy. Oczywiście w przypadku turbo ciśnienie wywierane na uszczlkę jest nieco większe, stąd i mniej wybacza frywolne operowanie gazem Żeby nie zakładać nowego tematu postanowiłem napisać tutaj, ponieważ przymierzam się, a raczej jestem już zdecydowany na zakup pierwszego Subaru. Dokładnie mowa o Imprezie. Od jakiegoś czasu przeglądam forum i na wiele pytań znalazłem już odpowiedz ale na ta chwile nasuwają mi się 2 pytania, na które nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. Szukam wersji wolnossącej 2.0 i będę chciał założyć lpg.Trafiłem gdzieś na informacje ze głębokość wneki koła zapasowego w sedanie jest mniejsza niż w kombi. Czy ktoś kolby potwierdzić? Pytam ze względu na to czy zbiornik toroidalny mieści się w sedanie?Drugie pytanie jest związane z wersja US. 2.0 NA będzie w kwestii mocy cofnięciem. Na utrzymanie WRX mnie nie stać dlatego zastanawiam się na 2.5. Czytałem opinie, ze wbrew skojarzeniu z wersja turbo ten silnik jest bezawaryjny i nie ma tak dużego ryzyka związanego z UPG. Prawda to? ;d Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jumpman Opublikowano 9 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2016 o tyle z tego co wiem wciąż są to te same wymiary silnika co uturbionego, a ze względu na parametry termiczne materiałów, z których jest on wykonany (głównie chodzi o rozszerzanie) na zimnym silniku słaby "docisk" głowicy wspomaga dmuchnięcie przez uszczelkę - stąd silnik ciepły to silnik szczęśliwszy. Oczywiście w przypadku turbo ciśnienie wywierane na uszczlkę jest nieco większe, stąd i mniej wybacza frywolne operowanie gazem Z tym, że 2.5 Turbo i 2.5 SOHC to komletnie inne silniki, i ewentualne problemy z UPG w 2.5 NA to wyciek na zewnątrz z kanałów olejowych - z tego co czytałem dotyczy głównie 2.5 DOHC, do 2000 roku ale mogę się mylić. W EJ253 czyli SOHC od 2006 problem jest marginalny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tekaj Opublikowano 9 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2016 @@Jumpman, Z tym, że 2.5 Turbo i 2.5 SOHC to komletnie inne silniki, i ewentualne problemy z UPG w 2.5 NA to wyciek na zewnątrz z kanałów olejowych - z tego co czytałem dotyczy głównie 2.5 DOHC, do 2000 roku ale mogę się mylić. W EJ253 czyli SOHC od 2006 problem jest marginalny. Czyli w EJ251 też? To podobna konstrukcja. A jak wygląda w ogóle kwestia dostępności części u nas. Wiem, że jeśli chodzi o sam silnik to nie ma, bo występował w innych modelach, ale chodzi mi o części do zawieszenia, układ hamulcowy itd. Czy są zamienne z innym modelem, albo takie same jak w innych wersjach Imprez? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się