Skocz do zawartości

Remont silnika EJ20-EJ205


Marcin Simiński

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

1.uszczelki silnika 2.0 Tur. 2172zl

 

Które uszczelki? :D

 

 

 

3.korbowód 1199zł

 

:huh:

 

 

 

5.pompa olejowa 729zł

 

 

11.wał korbowy spec.c wzmacniany azotowany 2821zł

 

1500zł na tych dwóch częściach różnicy. Nie mam znajomości...

Reszty nawet szkoda komentować. Lubią pieniądze klientów :P

 

Przy takim koszcie robocizny powinni chociaż części dać w dobrych cenach.. Nie ogarniam takich ludzi.

Za 1500zł jest to spokojnie do zrobienia.. Nie, nie w szopie ;)


 

 

Za wał spec C 2800!! :th_dash:(u carfita teraz jest promocja i można kupić ten wał za 1990zł)

 

Bez promocji chyba za 1760zł w Warszawie można kupić..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eee tam chłopaki, tragedii nie było, priorytetem miało byc to żeby dobrze zrobili i wzięli odpowiedzialność za robotę, a to sie udało :) nie musiałem samochodu nawet zawozić do Poznania ani go przywozić, wszystko zależy od priorytetów i tego co dla kogo to dużo a co mało, Bartek1986 nie wiem niestety które uszczelki, przepisywałem z faktury :) a tam nie ma wyszczególnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może chodzi o zestaw uszczelek silnika wraz z UPG które można kupić w serwisie za 1600 zł. Tylko że koledze założyli uszczelki głowicy firmy Cosworth więc najdroższe uszczelki z tego zestawu odpadły. Też widziałem te wały za 1700-1800 zł ale podałem tu przykład ze strony Carfita żeby zaraz nie było że te tańsze to z jakiegoś nie pewnego źródła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteście o wiele lepiej zorientowani w mechanice niż ja, niestety nie wiem czy te uszczelki gdzieś tam faktycznie sa ,jesli nie to faktycznie Bartek1986 to skandal, pytanie czy można to jakos sprawdzić? Myśle ze teraz juz nie za bardzo. Zazwyczaj prosze o sumienne zrobienie i płace. Z drugiej strony w tym kraju nie jest to dziwne ze takie praktyki sie stosuje i trzeba sie z czymś takim liczyć stosując mój system. Dzieki za uwagi ,jak będę kiedyś w Poznaniu to z ciekawości zapytam o te uszczelki i wał faktura w końcu jest:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieje ,że MłodyGT który założył wątek nie przeraził sie sakramencko tym co tu wypisujemy, wobec tego co piszecie jestem ciekaw czy ktoś dał radę zapłacić więcej za omawiany remont :) muszę Wam jeszcze napisać ,bo dziś jak myslałem sobie o tej całej sytuacji przypominając ja sobie, przypomniało mi sie ze kilka miesięcy po remoncie jak byłem u naszego Paulusa z Katowic na przeglądzie olejowym to chłopaki po tym remoncie musieli jakies nakrętki dołożyć które sa niezbędne i na bank same nie odleciały. Dziwili sie ze po takim remoncie ich tam nie było. Oczywiście nie mam pojęcia o jakie nakrętki dokładnie chodziło, ale dowodzi to tylko racji o których piszcie, odłożyłem sprawę na pózniej i oczywiście zapomniałem o niej. Na bank ich odwiedzę przy okazji aby zapytać i zobaczyc reakcje. Oczywiście wcześniej sie doucze ,jeszcze raz dzieki . MłodyGT kupuj remontuj i ciesz sie subaru :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może Carfit by sie wypowiedział jak np widzi uszczelki to EJ207 bez UPG za 2100zł.

U Carfita Najtaniej nie jest ale dobrze i części do remontu w realnych cenach.

PS. Tak sobie myśle że w tej cenie co oni Ci zrobili ten remont to dało by to radę ogarnąć na fabrycznie nowym polzamknietym shortblocku. Czyli nowe wszystko, a nie panewki i wał..

Edytowane przez Bartek1986
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoja sprawa. Dla mnie to skandal. Pytałem sie o uszczelki bo jabym po prostu nie zgodził sie zapłacić 2 koła za uszczelki, których praktycznie w tym silniku nie ma...

E, bez przesady ;)

Uszczelki kolektora wydechowego, uszczelki kolektora dolotowego, uszczelki listwy wodnej pod kolektorem, uszczelki pokryw zaworów, uszczelki śrubek mocujących te

pokrywy (których nie widziałem bez nowych śrubek), plus parę miedzianych podkładek i simmeringi na wał i wałki :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takich przypadkach, tj w modzeniu silników worek jest bez dna, zawsze można "coś" dołożyć a rzadko z czegoś zrezygnować.

Robiąc silnik na dobrych komponentach musimy się liczyć z wydatkiem ładnej furmanki pieniędzy.

Daaawno temu porównywałem każdy komponentu u kilku sprzedających/modzących i nie było takiej sytuacji, że zawsze jeden był najtańszy a inny najdroższy.

Części sprowadzają w różnych ilościach, czasami z różnych źródeł więc i rabaty mają różne, robocizna też kosztuje.

Jeżeli komuś nie pasuje bo za drogo, może przecież pójść gdzieś indziej a nie narzekać po fakcie.

 

Jak dla mnie najważniejsze jest kompleksowe i rozwojowe podejście do tematu oraz działanie bez półśrodków....bo jak to zwykłem mówić: półśrodki dają ćwierć-efekty ;)

Więc albo chcemy mieć mega setup na dobrych gratach = duuużo kasy, albo jedziemy półśrodkami gdzie prawdopodobieństwo wysrania jest niestety większe.

 

Ale przed jakąkolwiek robotą sugeruję zdzwonić się albo najlepiej podjechać do speca i wszystko po kolei ustalić

 

Ot jakie to proste B)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bartek rozumiem o co ci chodzi ale niestety nie da się przeskoczyć cen. Jak parę lat temu odbudowywałem ej20k to cena kompletu uszczelek to było coś ok 2000zł. Chore ale niestety. W w/w przypadku pewnie zamówiono zestaw i dokupieno cosworth pod głowice. Sam robiąc na kutym tłoku zrobiłem to za 6000 jednak to ja wziąłem odpowiedzialność za szlifowany wał, za jakość poskładania itp. Dlatego uważam że warsztat który wie co robi i bierze odpowiedzialność za to nie będzie robił tego za czapkę śliwek. Faktem jest że często firmy mocno umocowane na forum i dziwnie promowane generują dziwne procedury napraw, dziwne rachunki itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1480 kosztują razem z UPG. Po minucie szukania w google. Jeśli ktoś chce wszystko zrobić jak fabryka kazała. Da się kupić taniej.

6ibn83.jpg

Ja również pamiętam, że koszt uszczelek na cały motor to było ok. 1500 zł.

Najdroższe są wał i tłoki, ew. blok, jeżeli dany nadaje się już tylko na doniczkę...

 

Skądinąd wiem, że są jeszcze różne drobiaszczki, o których się nie mówi, a które również sumarycznie kosztują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież się nie czepiak kosztu robocizny. Każdy niech bierze ile chce. Ale walenie.. klienta na reszcie i to tak strasznie jest moim zdaniem nieakceptowalne.

Wał - 1000zł przycięte plus normalny zarobek

Uszczelki - 1000zł przycięte plus normalny zarobek

itd..

 

 

Ps. Nie wiem o co chodzi z tymi dwoma latami wstecz? Ceny były praktycznie identyczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dwa lata "musiały" strasznie potanieć części i nawet wiem czemu tak się stało. Kurs Euro średni w 2014 to 4,20 a teraz prawie 4,30 :blink:

P.S. Żeby nie było to oczywiście ironia.

Ceny są zbliżone żeby nie powiedzieć takie same jak w 2014 i mówię tu o ASO, a nie Alledrogo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jestem na etapie końcówki remontu popanewkowego silnika GC8 STI :P Ceny części takie jak podał Bartek1986.

Szlifierz za pełny remont głowic, obróbkę bloku, osiowanie wziął 1100zł(blok std) Wszystkie gumki itd oem Subaru.

Edytowane przez MariuS
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...