Jump to content

łożyska w "dupce skrzyni"


sebba1
 Share

Recommended Posts

Witam

 

Impreza 2002 kombi 2.0 125KM

Wyje jakieś łożysko, most zamieniony, podpora wału nowa; dźwięk rośnie proporcjonalnie z prędkością nie ważne czy się skręca, nie ważne na jakim biegu, hałas zwiększa się przy mocniejszym dodaniu gazu czyli wzroście obciążenia.

znalazłem takie zdjęcie i rysunek, mam kanał, więc chcę to rozebrać

 

1  zostaje chyba tylko skrzynia?

2 czy ktoś wymieniał te łożyska?

3 które pada? - na wałku?

4 ciężko je wyjąć? (ściągacze czy lekko wychodzą)

5 czy ten kawałek łożyska stożkowego na zdjęciu co jest na końcu wałka zdawczego się wymieni bez problemu , bo tutaj widać że po odkręceniu dupki druga część łożyska zostaje w skrzyni?

post-23233-0-89809400-1473352966.jpg

post-23233-0-97727500-1473352976_thumb.png

post-23233-0-49706400-1473356800.jpg

Edited by sebba1
Link to comment
Share on other sites

Najczęściej padają na tym wałku , który łączy się z wałem jak również to na wiskozie. Łożyska zejdą dość łatwo , ale zewnętrzna szalka łożyska górnego wałka, wciśnięta w obudowę skrzyni może przysporzyć trochu zabawy bo nie ma jak jej wybić. Te łożyska na górnym wałku są pół oporowe . Przy okazji sprawdź czy pierścień zabezpieczający wisko siedzi na swoim miejscu.

Link to comment
Share on other sites

jak ściągnę tą część skrzyni co na zdjęciach to wyciągnę też wiskozę? czy trzeba coś jeszcze w skrzyni rozkręcać?

Nie trzeba nic więcej rozkręcać , wystarczy chwycić i wysunąć ze skrzyni.

Link to comment
Share on other sites

Bez problemu wyjmiesz bieżnie łożysk. Należy pamiętać że występowały dwa rodzaje łożysk na górnych  wałkach oraz dwa rodzaje na dolnych.

 

Łożyska kulkowe

 

Wałek górny  63/22x  (22x56x16)

wałek górny   6206      (30x62x16)

Wałek dolny 30BC07S32 (30x72x17) lub TMB207x43 (30x72x17)

Wiskoza 6911 (55x80x13)

 

lub stożkowe na wałku górnym

 

303/22 (22x56x17.25)

30206 (30x62x17.25)

 

Lub

 

Na wałku dolnym występowały również łożyska z kołnierzem czyli oznaczone 24.

 

O ile za 200 PLN kupisz wszystkie łożyska kulkowe o tyle samo stożkowe 303/22 to jakieś 120 PLN. Jeżeli masz jeszcze te z kołnierzem na 4 śruby to również do tanich nie należy. 

 

Łożysk nie kupuj dopóki nie zdejmiesz dupki - było zbyt dużo zmian.

Link to comment
Share on other sites

Ja wymieniałem 4 łożyska w skrzyni nówki a mój mechanik dołożył od siebie tzw. łożysko/pilot które centruje pozostałe - tak w skrócie. Przed wymianą skrzynia głośno pracowała po serisie wszystko ok. Jeżeli potrzebne nr łożysk musiałbym do faktury spojrzeć.

Link to comment
Share on other sites

Ja wymieniałem 4 łożyska w skrzyni nówki a mój mechanik dołożył od siebie tzw. łożysko/pilot które centruje pozostałe - tak w skrócie. Przed wymianą skrzynia głośno pracowała po serisie wszystko ok. Jeżeli potrzebne nr łożysk musiałbym do faktury spojrzeć.

 

Łożysko tzw pilot występuje tylko w dyfrze i jest to podpora dwóch stożkowych, które pracują  na jednej osi. W skrzyni nie ma takiego układu. Wymienił 4 łożyska ->   dwa na wałku górnym i dwa na wału dolnym z czego jedno jest na wiskozie 6911 . 

Link to comment
Share on other sites

Jutro idzie mi auto na serwis, podobne objawy, może się czegoś sensownego dowiem przy odbiorze co Ci może pomóc. 

 

KrisKristoffers napisałbyś mi ile płaciłeś za naprawe skrzyni nie licząc wisko?

Edited by Hiszpanu
Link to comment
Share on other sites

 

 

Jutro idzie mi auto na serwis, podobne objawy, może się czegoś sensownego dowiem przy odbiorze co Ci może pomóc. KrisKristoffers napisałbyś mi ile płaciłeś za naprawe skrzyni nie licząc wisko?

 

Jeżeli wymiana  tylko 4 lożysk to jakieś 150 PLN - robisz na aucie. Rewizja skrzyni z wyjęciem 600 PLN - sprzegło przy okazji gratis.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

wyciągnąłem ściągaczem na dwie łapy- bardzo mocno to siedziało, jutro będę ściągał łożyska.

Teraz pytanie o pierścień na wiskozie, który miałem sprawdzić - gdzie on jest czy to dwójka na rysunku w 1 poście?


Mam 2 łożyska stożkowe, a na wiskozie to na 4 śruby


303/22 (22x56x17.25)

30206 (30x62x17.25)

6911 (55x80x13)

i to na 4 śróby


-łożyska na wiskozę oryginalne 2x 160zł + wysyłka,

-na górny wałek 2x firmy NSK 170+30=200zł + wysyłka

Link to comment
Share on other sites

Wszystkie łożyska oprócz tego z kołnierzem kupisz w sklepie z łożyskami.  Dlatego podałem ci ich numery i wymiary a taki sklep jest w każdym mieście. 

Dla przykładu łożyska na wiskoze 6911 kosztuje 60-70 PLN. Drogie jest 303/22 bo jakieś 120 PLN i te z kołnierzem.  Natomiast 30206 to jakieś 40 PLN.

Weź Fag SKF SNR i będzie Pan zadowolony.

Link to comment
Share on other sites

Dzwoniłem do gościa, który sprzedaje oryginały i powiedział, że Subaru od 4 lat nie produkuje łożysk stożkowych zamiast nich wkładają zwykłe kulowe, stożkowe za szybko się sypią -

 

gościu oddzwonił, że wprowadził mnie w błąd: Są  dalej stożkowe zmienił  się rozmiar bieżni i rolki.

Edited by sebba1
Link to comment
Share on other sites

Dzwoniłem do gościa, który sprzedaje oryginały i powiedział, że Subaru od 4 lat nie produkuje łożysk stożkowych zamiast nich wkładają zwykłe kulowe, stożkowe za szybko się sypią

Są  dalej stożkowe zmienił  się rozmiar bieżni i rolki.

Ostatni zmiana nr OEM była na przełomie 2008/2009.

 

Kulkowe  były w starym typie obudowy skrzyni do 98 r, tj 806222060 i 806230130    

Link to comment
Share on other sites

Racja napisał mi maila po sprawdzeniu:

 

łożyska skrzyni:

Górne  są w dalszym ciągu ślizgowe tj z wałeczkami, zmienił się rozmiar bieżni.

806322080

806330120

 

stare numery:

806322040     

806330080     

 

zostały zastąpione nowymi w  2009r:

806322080    Łożysko wałka zdawczego skrzyni biegów  przednie Impreza Forester Legacy  160 pln
806330120    Łożysko wałka zdawczego skrzyni biegów  tylne  Impreza Forester Legacy   140 pln

dodatkowo łożyska przy wiskozie:

806230170    Łożysko tylne wiskozy skrzyni biegów Impreza Forester Legacy 160pln
806255010    Łożysko przednie wiskozy skrzyni biegów Impreza Forester Legacy  160 pln

uszczelka pod tył skrzyni 15 pln,  uszczelniacz wybieraka 29 pln

olej przekładniowy motul gear 300 75W90  cena za 1l  50 pln


a jak z pasowaniami pierścieni? przy wymianie łożysk

pierścień 1 i 2; 3 to seeger  (rysunek 1 post)

Link to comment
Share on other sites

Ten sprzedawca to balwan a ty razem z nim. Subaru ma dwa rodzaje górnych wałków pod stożkowe i pod kulkowe. Nie możesz przejść na lozyska kulkowe ze stozkowych bo wałek jest krótszy o ok 2-3 mm. Stożkowe weszły pozniej zmieniły kulkowe bo potrafią przenieść obciążenia osiowe i promieniowe . Subaru nigdy nie produkowalo lozysk w 70% idą z polki. Jak chcesz zapłacić więcej to ok kto bogatemu zabroni kupuj Aso ale zapłacisz za pudełko subaru a w środku bedzie koyo które możesz kupić za 50% od skf czy snr

Link to comment
Share on other sites

przejechałem 50km i wszystko chodzi bardzo cicho, przy okazji uzupełnienie tulejek na krzyżaku bardzo poprawiło pracę lewarka;

 

Łożyska mam identyczne jak KrisKristoffers.

 

Bardzo dziękuję wszystkim za pomoc

Link to comment
Share on other sites

Podepnę się pod temat,

mam Legacy I i skrzynia wyje mi podobnie do opisu wyżej. Mam też drugą skrzynię (cichą), czy dobrze kombinuję,że można przełożyć dupki żeby nie wyjmować całej skrzyni?

Czy wyjęcie dupki to tylko odkręcenie wybieraka i śrub łączących z korpusem?

Z góry dzięki za odpowiedzi.

Edited by wojto79
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
9 godzin temu, niebieskiultras napisał:

czy po wymianie łożysk trzeba robić jakieś regulacje napięcia/luzu łożyska ?
w necie różne informacje są na ten temat
pacjent to legacy bh my03

Jeżeli chodzi o tył skrzyni nie trzeba regulować.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...