Skocz do zawartości

łożyska w "dupce skrzyni"


sebba1

Rekomendowane odpowiedzi

47 minut temu, tedimy99 napisał:

Jeżeli chodzi o tył skrzyni nie trzeba regulować.

Czyli moge wymienić wszystkie (na wiskozie + te na wałkach w tyle skrzyni) i bez problemu złożyc ?

 

Na grupie na Facebooku ktoś zadał podobne pytanie(o uszczelkę tyłu skrzyni czy jest potrzebna) i tam właśnie ktoś pisał że cyt.

"No te lozyska wlasnie sie reguluje pod bieznia jest podkladka regulacyjna gruboscia tej podkladki sie to reguluje"

 

I kluczowe pytanie

Tył skrzyni montuje na sam silikon czy jest tam jakaś uczelka ?

Edytowane przez niebieskiultras
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
  • 1 rok później...

Wyjąłem skrzynie z mojego Legacy 2004 bo strasznie huczała po odpaleniu silnika i w trakcie jazdy, a gdy wciskałem sprzęgło była cisza.

Wymieniłem więc łożysko w okolicy 5 biegu o numerze oryginału 806225170, no i przy składaniu okazało się oczywiście, że jest też spory luz na łożyskach stożkowych wałka wyjściowego na wał napędowy.

To moje pierwsze Subaru, nie mam doświadczenia ze starszymi modelami ale tak sobie pomyślałem że skoro do 1998 roku były montowane łożyska kulkowe i nikt się nie skarżył, a gdy pojawiły się łożyska stożkowe zaczęły się problemy to zamiast stożkowych wsadzę tak na próbę kulkowe. Cena w zasadzie teraz podobna, za oba łożyska Koyo zapłaciłem 65zł.

 

Tak więc zamiast łożysk 303/22 (22x56x17.25), 30206 (30x62x17.25) dałem na wałek górny 63/22x (22x56x16) i 6206 (30x62x16).

Aby skompensować mniejszą szerokość łożysk dodałem na wałek z jednej strony podkładkę 1mm, a z drugiej 1,5mm, razem 2,5mm.

Wyszło więc tyle ile powinno być, łożyska podeszły idealnie.

Według serwisówki luz na górnym wałku kasuje się za pomocą podkładki o grubości od 0,5 do 1,5mm, moja oryginalnie miała 0,8mm.

Po przymiarce bez podkładki miałem luz 1,0mm więc gdy dałem moją oryginalną podkładkę wyszło 0,2mm (serwisówka podaje że luz ma być 0,2 - 0,3mm) więc wyszło akurat.

Jak te łożyska będą się spisywały? Pojeździmy zobaczymy :)

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

W czasie którym oczekuje na zregenerowaną wiskozę zabrałem się za wymianę/zakup owych łożysk i tutaj pojawia się problem.

łożysko 303/22 (22x56x17.25) dostępne np koyo wymiary zewnętrzne nie są problemem to już wysokość bieżni/szalki łożyska po prostu są różne w tych łożyskach.

łożysko które siedzi w samochodzie ma grubości szalki łożysk niedostępne w sklepie.

 

Pytanie czy należy się tym przejmować?

 na co zwrócić uwagę podczas montażu?

 

 

Edytowane przez SubaruLPG
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.09.2021 o 20:56, s888 napisał:

Wyjąłem skrzynie z mojego Legacy 2004 bo strasznie huczała po odpaleniu silnika i w trakcie jazdy, a gdy wciskałem sprzęgło była cisza.

Wymieniłem więc łożysko w okolicy 5 biegu o numerze oryginału 806225170, no i przy składaniu okazało się oczywiście, że jest też spory luz na łożyskach stożkowych wałka wyjściowego na wał napędowy.

To moje pierwsze Subaru, nie mam doświadczenia ze starszymi modelami ale tak sobie pomyślałem że skoro do 1998 roku były montowane łożyska kulkowe i nikt się nie skarżył, a gdy pojawiły się łożyska stożkowe zaczęły się problemy to zamiast stożkowych wsadzę tak na próbę kulkowe. Cena w zasadzie teraz podobna, za oba łożyska Koyo zapłaciłem 65zł.

 

Tak więc zamiast łożysk 303/22 (22x56x17.25), 30206 (30x62x17.25) dałem na wałek górny 63/22x (22x56x16) i 6206 (30x62x16).

Aby skompensować mniejszą szerokość łożysk dodałem na wałek z jednej strony podkładkę 1mm, a z drugiej 1,5mm, razem 2,5mm.

Wyszło więc tyle ile powinno być, łożyska podeszły idealnie.

Według serwisówki luz na górnym wałku kasuje się za pomocą podkładki o grubości od 0,5 do 1,5mm, moja oryginalnie miała 0,8mm.

Po przymiarce bez podkładki miałem luz 1,0mm więc gdy dałem moją oryginalną podkładkę wyszło 0,2mm (serwisówka podaje że luz ma być 0,2 - 0,3mm) więc wyszło akurat.

Jak te łożyska będą się spisywały? Pojeździmy zobaczymy :)

 

Jeśli możesz daj znać jak się sprawują łożyska kulkowe

 

30206 (30x62x17.25) To łożysko jest typowe i tutaj nie mam problemów.

 

u mnie podczas pracy wyszło że brakuje mi tej podkładki: 803036051

 

 

Sprostowanie.

podkładka regulacyjna która jest za łożyskiem przykręcanym na 4 śruby to: zabezpieczenie-seger (nie wiem dlaczego jest kilka spasowań)

 

u mnie jedno łożysko które było najbardziej uszkodzone wyglądało w sposób następujący :  

 

Nie wiem jakie macie sposoby obserwacji/diagnostyki takich łożysk.

organoleptycznie można użyć do tego lupy aparatu czy zakręcić szybko łożyskiem.

Jeśli natomiast chcemy łożysko sprawdzić obracając je powoli w palcach (czy nie ma mikro przycięć) to należy łożysko najlepiej pozbawić całkowicie smaru potem możemy nanieść śladowe ilości smaru na łożysko.

jeśli użyjemy "gęstego smaru i damy tego na grubo" to nierówności na bieżni zostaną skompensowane i dla amatora takie łożysko będzie chodzić gładko.

 

 

IMG_20220904_082714.jpg

IMG_20220904_082728.jpg

Edytowane przez SubaruLPG
Błędna informacja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...