Jump to content

uchwyt na rowery na klape peruzzo-padova-3


pitravenwolf
 Share

Recommended Posts

Czołem !

znalazłem taki uchwyt na klape jak w temacie , Miał ktoś  z Was już do czynienia z tym ? Szczególnie ciekawy jestem ewentualnych skutków zarysowań na karoserii i prędkości maksymalnej- bezpiecznej.

Z góry dzięki za pomoc

 

Link to comment
Share on other sites

Miałem podobny z Decathlonu. Pasował na kombi, sedany i hatchbacki, ale nie dawał się zamontować w przypadku jakichś spojlerów (jak w moim xt albo kyronie) oraz gdy górna krawędź klapy była za szkła. Rowery są wysoko i w poprzek, co daje duże opory. Instalacja kłopotliwa. Otarcia zarejestrowałem (szczególnie jak kurz się dostawał między karoserie a punkty podparcia). Zaleta - tanie i mój się nie urwał.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Rowery są wysoko i w poprzek, co daje duże opory. Instalacja kłopotliwa.

Niedawno wyprzedzałem samochód z tego typu bagażnikiem i byłem zdziwiony tym, jak wysoko są zamontowane rowery. Prawie w całości wystawały poza krawędź dachu. Nawet pomyślałem wtedy, że chyba bym wolał klasyczny bagażnik na dach niż taki patent, bo ten na klapę chyba nie ma żadnych zalet w stosunku do dachowego (opory, środek ciężkości) a minusem jest to, że po zapakowaniu rowerów nie dostaniesz się do bagażnika.
Link to comment
Share on other sites

Do tego dochodzi zasłanianie świateł i numerów. Na jednych autach jest ok, a na innych problem. Miałem bagażnik na klapę wiele lat i stosowałem na różnych samochodach. Sprzedałem go jak mi zostały tylko auta z nim nie kompatybilne (choć na kyrona miałem kombinowaną metodę montażu, by ominąć spojler). Ogólnie całej koncepcji bagażnika na klapę specjalnie nie polecam, chyba, że dobrze nam do auta pasuje (siedzi nisko, a nie zasłania świateł i numerów ). Bez przymierzania bym nie kupował.

Link to comment
Share on other sites

Na hak będzie najlepiej, ale ja jeśli chodzi o rowery to zdecydowałem się na rozwiązanie na relingi bagażnik rowerowy.

Bo haka nie mam a montaż interesującego mnie to ponad 800zł.

 

Wolałem kupić  bagażnik dachowy (baza) za 310zl chyba + 2x 50zł za bagażnik rowerowy. w sumie 410zł zamiast 800hak + platforma też pewnie 300-400.

 

Rowery trzymają się spoko, opór jest, świst przy otworzonym dachu z bagażnika bazowego. (Nie ściągam go, tylko na zime go ściągnę albo jak już będę wiedział, że nie będzie potrzebny w sezonie. Montaż 2 rowerów z montażem bagażników rowerowych to tak 20minut około.

Link to comment
Share on other sites

Ja mam uchwyt firmy Thule, na 2 rowery. Dawno już nie używałem, ale pamietam,że świetnie się spisywał -  rowery dobrze się trzymały (tylko trzeba je uważnie i solidnie zapiąć), nie powodował żadnych zatarć itp. A jazda jest zdecydowanie lepsza niz z rowerami na dachu.

To był Forester XT drugiej generacji (2005 r. ?).

W sumie to nie potrzebuję już tego uchwytu ...

Edited by SUBORO
Link to comment
Share on other sites

Moim zdaniem uchwyt na klape to najgorsze z mozliwych rozwiazan. Nie da sie pewnie i bezpiecznie zamontowac rowerow i dodatkowo mozna uszkodzic auto.

Najlepsze rozwiazanie to platforma na hak (najdrozsze ale najlepsze) potem dobry bagaznik na dach a na klape to bym nikomu nie polecil.

Uwaga przy wyborze mocowania roweru jeśli masz rame z karbonu bo bardzo latwo ja zniszczyc.

 

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Ja mam uchwyt firmy Thule, na 2 rowery. Dawno już nie używałem, ale pamietam,że świetnie się spisywał -  rowery dobrze się trzymały (tylko trzeba je uważnie i solidnie zapiąć), nie powodował żadnych zatarć itp. A jazda jest zdecydowanie lepsza niz z rowerami na dachu.

To był Forester XT drugiej generacji (2005 r. ?).

W sumie to nie potrzebuję już tego uchwytu ...

na 2?.... hmm a ile bys cenił ?

Link to comment
Share on other sites

Wszystko zależy od tego jak często będzie się tego bagażnika używać, na jakich odległościach, jaka liczba rowerów oraz jak bardzo ma być to funkcjonalne. Jeśli tylko raz na ruski rok to można zaryzykować i sprawdzić tanie rozwiązania tj. bagażnik na klapę. Sam ostatnio stałem przed takim dylematem. Ostatecznie zdecydowałem się na bagażnik na hak ponieważ posiadam hak. Kupiłem platformę z możliwością odchylenia do tyłu przez co można się dostać do bagażnika bez konieczności ściągania rowerów. Kiedy się przewozi sporo gratów (małe dziecko) jest to rewelacyjne rozwiązanie. Sprawuje się świetnie. Platforma jest zabezpieczona przed kradzieżą poprzez klucz. Polecam. Dodatkowy koszt to tablica rejestracyjna na bagażnik, ok 50 zł w wydziale komunikacji oraz ewentualnie gałki blokujące rowery na kluczyk w razie gdyby komuś bardzo się spodobały nasze rowery podczas postoju ;)

Trzeba to sobie wszystko przekalkulować bo różnica w cenie w tym przypadku jest duża, podejrzewam ponad 1 500 zł (montaż haku, bagażnik, tablica).

Edited by Krzysiek444
Link to comment
Share on other sites

 

na 2?.... hmm a ile bys cenił ?

 

 

Kurcze, chyba wprowadziłem zamieszanie :(  Teraz do mnie dotarło, że są uchwyty na klapę, a ja mam uchwyt mocowany na haku ! Myslałem, że o to chodzi :unsure:

Coś jak to : https://www.thule.com/pl-pl/pl/bike-rack/towbar-bike-racks/thule-euroride-941-_-941000

tylko starszej generacji.

Nie zmienia to faktu, że takie rozwiązanie jest chyba najlepsze, a wygląda na to, że uchwyt na klapę - najgorsze.

Edited by SUBORO
Link to comment
Share on other sites

 

 

na 2?.... hmm a ile bys cenił ?

 

 

Kurcze, chyba wprowadziłem zamieszanie :(  Teraz do mnie dotarło, że są uchwyty na klapę, a ja mam uchwyt mocowany na haku ! Myslałem, że o to chodzi :unsure:

Coś jak to : https://www.thule.com/pl-pl/pl/bike-rack/towbar-bike-racks/thule-euroride-941-_-941000

tylko starszej generacji.

Nie zmienia to faktu, że takie rozwiązanie jest chyba najlepsze, a wygląda na to, że uchwyt na klapę - najgorsze.

 

Dzięki :))) coś mi sie wydaje ze krótki wypad na biki skonczy sie rozłozoną tylna kanapą bo szkoda kasy na rozwiazania tymczasowe...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Witaj.

 

Jeszcze ja się dopiszę, może Ci (albo komuś innemu) się przyda.

 

Stałem przed podobnym dylematem, ale z racji faktu, że lubię rowerować, to od razu zrezygnowałem z półśrodków. Padło na hak plus bagażnik na tenże.

 

Hak: u mnie to SU 44A ze Słupskiego Autohaka. Wersja wypinana (montaż/demontaż 5 sekund). Łatwy montaż na aucie, nic nie trzeba ciąć. Wiązka jakaś uniwersalna, podłączona do wtyku R79 przy prawym tylnym reflektorze + wycięta wiązka od wstecznego. Zarobione wtyczki, wszystko działa. Łącznik wybrałem na wszelki wypadek 13 PIN. Bardzo polecam ten komplet. Link na wszelki wypadek:
http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/70163-monta%C5%BC-haka/?p=2007899

http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Forester/2007/Service%20Manual/Wiring%20System/Wiring%20System%20Section/

(Rear Wiring Harness and Rear Gate Cord)

 

Bagażników na hak masz multum. Thule to klasa sama w sobie. Ja wybrałem Peruzzo, bo w interesującej mnie grupie był dwa razy tańszy. Zależało mi na składaku (ściągasz rowery, demontujesz bagażnik, składasz, chowasz do kufra pod roletę, wracasz, rozkładasz platformę, na hak, ładujesz, odjeżdżasz). Model to Como 3 (w promo był tańszy niż 2). Modele nieskładane są znacznie tańsze a nadal wygodne i praktyczne. Jakoś wykonania nie tak słaba jak Arnold mówi, ale bez wątpienia Thule ma sporo fajnych i porządnych patentów uprzyjemniających użytkowanie. Moim zdaniem nie wartych dopłaty 1200 PLN, ale jakbym miał zbytek kasy, to pewnie bym kupił.

 

Trzym się.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...