Luk@sz Opublikowano 28 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2016 (edytowane) Witam wszystkich forumowiczów Mam problem z moją subarynką: LEGACY 2.0 165KM. Podczas jazdy autostradą przy prędkości ok. 120 km/h auto straciło moc i zgasło. Rozpędem zjechałem na najbliższy zjazd i tam klops. Olej na minimum, bagnet wilgotny. Po odpaleniu silnik wydaje głośne stuki. Dźwięki dochodzą z silnika od strony pasażera. Rozrząd sprawdzony i jest ok, nic nie przeskoczyło. Poniżej link do filmik ze słyszalnym stukiem. https://youtu.be/FwbuivopY1E W rzeczywistości jest on bardziej metaliczny niż na filmie. Czy ktoś ma pomysł co to może być? Nadaje się to do naprawy czy szukać nowego silnika? Z góry dziękuję wszystkim za pomoc. Edytowane 28 Czerwca 2016 przez Luk@sz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MikeZorro Opublikowano 28 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2016 Pewnie panewka:( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luk@sz Opublikowano 28 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2016 (edytowane) @MikeZorro Od razu tak źle:( Czy ktoś zna jakiś patent na diagnozę bez wyciągania i rozbierania silnika? Dodam jeszcze, że kontrolka CE nie świeci. Nie świeci też kontrolka oleju. Edytowane 28 Czerwca 2016 przez Luk@sz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ursusraketa Opublikowano 28 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2016 Można rozciąć filtr oleju jak panewka to bd widać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
renegat Opublikowano 28 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2016 (edytowane) Wysłane z mojego 5025D przy użyciu Tapatalka Edytowane 30 Czerwca 2016 przez BartZ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 28 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2016 Wygląda na coś z układem tłokowo korbowym. Jak lekko dodasz gazu to stukanie proporcjonalnie do obrotów przyśpiesza? Olej gubiłeś czy spaliłeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luk@sz Opublikowano 28 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2016 (edytowane) @respect Częstotliwość stukania zmienia się proporcjonalnie do obrotów. Silnik brał olej w trakcie pracy. Dolewka oleju co 2-3 tankowania, Castrol Magnatec 5W40. Edytowane 28 Czerwca 2016 przez Luk@sz 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dominikd Opublikowano 29 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2016 jak dla mnie panewka, przerabialem w forku turbo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luk@sz Opublikowano 29 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2016 Dziękuję za wszystkie sugestie. Zakładając, że to panewka to czy ktoś się orientuje jaki jest szacunkowy koszt oraz opłacalność takiej naprawy? Czy ktoś z Was mógłby polecić sprawdzony serwis (poza ASO) w okolicach Warszawy który mógłby się tym zająć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 29 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2016 sprawdzony serwis (poza ASO) jak już ten sprawdzony serwis ustali cenę to zadzwoń do ASO i zapytaj o koszt naprawy i warunki gwarancyjne... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kilerzpruszkowa Opublikowano 30 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2016 sprawdzony serwis (poza ASO) jak już ten sprawdzony serwis ustali cenę to zadzwoń do ASO i zapytaj o koszt naprawy i warunki gwarancyjne... Koszt naprawy przewyższy wartość pojazdu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luk@sz Opublikowano 2 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2016 (edytowane) Gratulacje dla tych co stawiali na panewkę, macie dobre ucho Silnik jest już po sekcji. Panewka na 4 cylindrze rozpadła się na strzępy. W perspektywie remont generalny silnika Dziękuję wszystkim za pomoc. Edytowane 2 Lipca 2016 przez Luk@sz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Max 84 Opublikowano 2 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2016 A co w NA ten 4 tłok taki wrażliwy ? U mnie w Wolnym ssaku, już drugi raz wypluło uszczelke na 4 cylindrze. Aż przyszło inne serce wstawić. Luk@sz nie martw się, zrobisz, przebolejesz manko w kasie. I znów będziesz się cieszył z jazdy. Zobaczysz że jeszcze będziesz się z tego śmiał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 2 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2016 Koszt naprawy przewyższy wartość pojazdu W perspektywie remont generalny silnika znam przypadki z Wawy , że "remont generalny silnika" kosztował tyle co shortblock +uszczelki + wymiana..w ASO. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kudlatypawelek Opublikowano 2 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2016 NA też cierpi na syndrom "panewki"? Po lekturze forum wydawało mi się, że to dotyczy bardziej jednostek turbo, a tu taki klops Współczuje i życzę powodzenia. Zdaj relację jak Ci poszło z naprawą... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 2 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2016 Olej na minimum, bagnet wilgotny NA też cierpi na syndrom "panewki"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kudlatypawelek Opublikowano 2 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2016 No OK, przy "panewce" zasadniczo praprzyczyną jest olej. Kolega faktycznie pisał, że motor konsumował oliwę - pytanie czemu? NA to raczej nie są jednostki przesadnie wysilone, do tego nie bardzo się w nich "upala", więc skąd ubytki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 2 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2016 Kolega faktycznie pisał, że motor konsumował oliwę - pytanie czemu? tak do +- 160/180 tyś prawie nie biorą... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lojszczyk Opublikowano 3 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2016 Kolega faktycznie pisał, że motor konsumował oliwę - pytanie czemu? tak do +- 160/180 tyś prawie nie biorą... Mój forek XT ma najechane 140kk i oleju nie bierze. STurbo ma w tej chwili 280kkm (z tego 75kk na gazie) i też po 10 tys na bagnecie jest w połowie. Ciekawe jak był ten legac eksploatowany? Może poprzedni właściciel go nadwyrężył? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się