Skocz do zawartości

Stuki w silniku LEGACY 2.0 165KM


Luk@sz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów :)

Mam problem z moją subarynką: LEGACY 2.0 165KM. Podczas jazdy autostradą przy prędkości ok. 120 km/h auto straciło moc i zgasło. Rozpędem zjechałem na najbliższy zjazd i tam klops. Olej na minimum, bagnet wilgotny. Po odpaleniu silnik wydaje głośne stuki. Dźwięki dochodzą z silnika od strony pasażera. Rozrząd sprawdzony i jest ok, nic nie przeskoczyło. Poniżej link do filmik ze słyszalnym stukiem.

https://youtu.be/FwbuivopY1E

 

W rzeczywistości jest on bardziej metaliczny niż na filmie.

Czy ktoś ma pomysł co to może być? Nadaje się to do naprawy czy szukać nowego silnika?

Z góry dziękuję wszystkim za pomoc.

Edytowane przez Luk@sz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@MikeZorro

Od razu tak źle:(

Czy ktoś zna jakiś patent na diagnozę bez wyciągania i rozbierania silnika?

Dodam jeszcze, że kontrolka CE nie świeci. Nie świeci też kontrolka oleju.

Edytowane przez Luk@sz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za wszystkie sugestie. Zakładając, że to panewka to czy ktoś się orientuje jaki jest szacunkowy koszt oraz opłacalność takiej naprawy?

Czy ktoś z Was mógłby polecić sprawdzony serwis (poza ASO) w okolicach Warszawy który mógłby się tym zająć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratulacje dla tych co stawiali na panewkę, macie dobre ucho :)

Silnik jest już po sekcji. Panewka na 4 cylindrze rozpadła się na strzępy. W perspektywie remont generalny silnika :(

 

Dziękuję wszystkim za pomoc.

Edytowane przez Luk@sz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co w NA ten 4 tłok taki wrażliwy ?

U mnie w Wolnym ssaku, już drugi raz wypluło uszczelke na 4 cylindrze.

Aż przyszło inne serce wstawić.

 

Luk@sz nie martw się, zrobisz, przebolejesz manko w kasie.

I znów będziesz się cieszył z jazdy.

Zobaczysz że jeszcze będziesz się z tego śmiał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NA też cierpi na syndrom "panewki"? Po lekturze forum wydawało mi się, że to dotyczy bardziej jednostek turbo, a tu taki klops :( Współczuje i życzę powodzenia. Zdaj relację jak Ci poszło z naprawą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No OK, przy "panewce" zasadniczo praprzyczyną jest olej. Kolega faktycznie pisał, że motor konsumował oliwę - pytanie czemu? NA to raczej nie są jednostki przesadnie wysilone, do tego nie bardzo się w nich "upala", więc skąd ubytki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Kolega faktycznie pisał, że motor konsumował oliwę - pytanie czemu?

 

tak do +- 160/180 tyś prawie nie biorą...

 

Mój forek XT ma najechane 140kk i oleju nie bierze.

STurbo ma w tej chwili 280kkm (z tego 75kk na gazie) i też po 10 tys na bagnecie jest w połowie.

Ciekawe jak był ten legac eksploatowany? Może poprzedni właściciel go nadwyrężył?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...