Skocz do zawartości

Forester MY12 2.0 MT benzyna silnik FB20 muli


slim2102

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...

W instrukcji 2.0 wpisane jest 95 co ciekawe 2,5 jest dostosowane do 90 oktanowej.

W innym rozdziale do obu silników zaleca sie  95 ale krótkotrwale dopuszcza się stosowanie 90.

O biokomponentach ani słowa jedynie w dieslu nie mogą one przekroczyć 7%.

Edytowane przez Karenz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi biokompontenami to dziwnie jest. Rozmawiałem z pracownikiem gorzelni, którzy twierdzi, że całą produkcję spirytusu wysyłali do rafinerii w Gdańsku. Wysyłali tak już 5lat i nagle w TV pojawił się news, że ówczesny prezydent Kwaśniewski podpisał papier o dopuszczeniu biokomponentów do benzyny.

Gregorius zauważył że Polsce coś z paliwem jest nie tak:

 

Dnia 9.08.2017 o 12:10, Gregorius napisał:

1500 km z centralnej Polski do konca Danii, 99% po autostradach, dosc plynna jazda z tempomatem ustawionym na 140 km/h. 4 osoby na pokladzie, bapelen bagaznik I plena "trumna" na dachu:

- w Polsce spalanie ok 12 l/100km (paliwo z Shella to podobno najlepsze),  w miare ubywania w baku polskiego paliwa I mieszania ze zwyklym niemieckim I dunskim zuzycie spadalo do 10.5l/100km.

 

Dnia 9.07.2017 o 06:33, Tsunetomo napisał:

To wynik rewelacyjny. Może jest coś w teorii o jakości paliwa poza Polską, choć trudno mi w to uwierzyć 

600km przez Lotwe i Szwecje predkosc marszowa kolo 100km/h i dosc plynna jazda w wiekszosci na tempomacie + przejazd przez Ryge  - zuzycie 7.5 przy tankowaniu. Sam jestem zaskoczony. OBK SBD na tej trasie palil tylko okolo litra mniej. Bez trumny na dachu pewno bym sie zmiescil w 7l/100km.

Zla jakosc paliwa sprzedawanego w Polsce to edlug mnie nie sprawa wiary tylko fakt. Nie jest kwestia przyapdku, ze co roku, bez wzgledu nat o gdize tankuje plai mi od razyu pop zatankowaniu w Niemczech mniej. W zeszly roku jak zatankowalem na Orlenie i wyjechalem na autostrade A2 myslem, ze mi silnik pada takie bylo zuzycie. Szybko datankowalem pol baku na Lotosie i zuzycie jeszcze wzroslo do ok. 12 l/100, a po zatankowaniu w niemczech wrocilo do normy 9-9.5 l/100km. Mozliwe, ze moim bledem bylo tankowanie tego ulepszonego diesla. W tym roku mam zamair tankowac najzwyklejsze paliwo.

Edytowane przez Licho
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Licho napisał:

Z tymi biokompontenami to dziwnie jest. Rozmawiałem z pracownikiem gorzelni, którzy twierdzi, że całą produkcję spirytusu wysyłali do rafinerii w Gdańsku. Wysyłali tak już 5lat i nagle w TV pojawił się news, że ówczesny prezydent Kwaśniewski podpisał papier o dopuszczeniu biokomponentów do benzyny.

Gregorius zauważył że Polsce coś z paliwem jest nie tak:

To sa moje wieloletnie doswiadczenia z urlopow w Polsce. Niezaleznie, czy tankuje diesla, czy benzyne I niezaleznie, gdzie tankuje zawsze zuzycie idzie mocno w gore.

Podobne wrazenie ma wielu moich znajomych jezdzacych na urlopy do Polski.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Gregorius napisał:

To sa moje wieloletnie doswiadczenia z urlopow w Polsce. Niezaleznie, czy tankuje diesla, czy benzyne I niezaleznie, gdzie tankuje zawsze zuzycie idzie mocno w gore.

Może to kwestia alternatywnej rzeczywistości na polskich drogach - sposobu i prędkości jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 01/09/2017 o 11:43, Kambol napisał:

Może to kwestia alternatywnej rzeczywistości na polskich drogach - sposobu i prędkości jazdy.

Tankowania tego samego dnia, jazda po autostradzie na tempomacie, to samo obciazenie, 3 rozne stacje benzynowe. 2 polskie i jedna w Niemczech i tak rok w rok - roznica 10-15%. Przypadek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 3.09.2017 o 09:21, Gregorius napisał:

Tankowania tego samego dnia, jazda po autostradzie na tempomacie, to samo obciazenie, 3 rozne stacje benzynowe. 2 polskie i jedna w Niemczech i tak rok w rok - roznica 10-15%. Przypadek?

Nie sądzę... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 1.09.2017 o 07:56, Gregorius napisał:

To sa moje wieloletnie doswiadczenia z urlopow w Polsce. Niezaleznie, czy tankuje diesla, czy benzyne I niezaleznie, gdzie tankuje zawsze zuzycie idzie mocno w gore.

Podobne wrazenie ma wielu moich znajomych jezdzacych na urlopy do Polski.

również mam bardzo podobne wrażenie. Od 9 czy 10 lat pod rząd śmigam na bałkany autem w tym od 3 lat lat XV wczesniej Suzuki jeszcze wcześniej  Hondą. Na polskim paliwie jestem w stanie zrobic około 650km do zaświecenia kontrolki. Na paliwie  słoweńskim, chorwackim czy czarnogórskim spokojnie 800km. Prędkości te same tzn przepisowe autostradowe bo szybciej nie ma sensu+obawa przed wyłapaniem nie taniego mandatu. Nasz paliwo jakby było mniej kaloryczne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po teście z 98 i 95 w XT MY15 na dystansie ok 5 tys km mogę powiedzieć że na paliwie 95 pracuje zdecydowanie równiej , bez drgawki na wolnych obrotach po hamowaniu  które się przytrafiają . 

Nie było ścigania , szaleństwa tylko normalne codzienne użytkowanie . 

Spalanie bez różnicy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...