Jump to content
Garibaldi

Płyn chłodniczy - troche ubywa - czy to kolejna norma ?

Recommended Posts

Witam

To że nowe silniki włącznie z 2.0i potrafią nieźle brać olej już zostało oficjalnie potwierdzone. Nawet serwis mówi że pół litra na 1K to norma :))) Ale zauważyłem że ubywa mi trochę płynu chłodniczego. Po pierwszym (po roku i około 6K tys na liczniku) przeglądzie zauważyłem na fakturze że został uzupełniony płyn chłodniczy. Zrobiłem po 12 godzinach stania w garażu kreskę na zbiorniczku z płynem. Dzisiaj rano po przejechaniu tylko około 2 tys kilometrów sprawdziłem stan i było około 1 cm mniej płynu. Niby nie dużo ale w żadnym poprzednim aucie nie musiałem nigdy nic dolewać. 1.9 CDTI w ciągu 4 lat ani kropli nie łyknął. Czy mam się tym martwić czy to kolejny standard ????

Share this post


Link to post
Share on other sites

A sucho pod wozem po dłuższym postoju?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem tak w Foresterze i ostatnio w Outbacku. Podobno wg. serwisu nic nadzwyczajnego. Płyn ma niższy poziom po rozgrzaniu silnika. Pojechałem do ASO uzupełnić i było po problemie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nic nie kapie - parkuje zawsze w garażu podziemnym. Nawet najmniejsza kropla była by widoczna. Na dole jest zawsze stałą temperatura koło 14 C. Jak by co to zwykłe borygo zielone da rade ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Płyn ma niższy poziom po rozgrzaniu silnika.

 

Eee, no chyba odwrotnie, po rozgrzaniu wyższy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U siebie też musiałem dolewać pomiędzy zakupem a pierwszym przeglądem. Ponoć normalne w 2.0i, że trochę ubywa. Na pocieszenie powiem, że pomiędzy pierwszym a drugim już nie trzeba było dolewać. Najwyraźniej się "ułożyło".

Share this post


Link to post
Share on other sites

W aucie (1 właściciel) z silnikiem 2.0 TDI CR też płynu ubywało, a silnik był w doskonałym stanie technicznym. A co do brania oleju w FB 20, to już przeszłość, chyba że auto było  brutalnie traktowane w trakcie docierania. A po rozgrzaniu oczywiście,  uwagi na rozszerzalność termiczną, stan płynu powinien się podnieść.

Edited by FanSub

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dotychczas w moich autach (37 lat i jakies 12 aut) zawsze ubywalo troche plynu chlodniczego.

W Subaru tez.

 

Skladnikiem tej mieszanki jest i byla woda ktora niestety paruje.

 

Zwykle borygo do Subaru? Niewiem...

Uzupelniam  woda destylowana.

 

Spada punkt zamarzania uzupelniam plynem zalecanym przez producenta.

Ubytek raz na 12-18 miesiecy to okolo 150- 200ml.

 

Wysoko cisnieniowe uklady chlodzace tez nie sa 100 % szczelne.

Wystarczy w zimne dni dotknac od dolu kant korka przy zbiorniku wyrownawczym.

 

Czesto mozna stwierdzic kilka kropelek lub zawilgocenie spowodowne przesiakaniem pary wodnej.

 

Wolny od tej wady byl Fiat 126p ;)

Edited by Forest Gump

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Płyn ma niższy poziom po rozgrzaniu silnika.

 

Eee, no chyba odwrotnie, po rozgrzaniu wyższy.

 

Sorry rzeczywiście było odwrotnie, jak dogrzałem silnik to trochę płynu pojawiało się w zbiorniku wyrównawczym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W zadnym z moich dotychczasowych aut plynu chłodzącego nigdy nie ubywało, nigdy nie dolewałem wszystkimi jezdzilem 3-5 lat. Jezeli układ jest szczelny(głownie chłodnica), auto płynu nie spala to nie ma fizycznej mozliwosci zeby go ubywało

glikol nie paruje,natomiast "pory" w układzie chlodzenia nie sa na tyle duże zeby przepuscic parujaca wodę ( zróbcie test do plastikowej/metalowej/gumowej butelki nalejcie wrzatku i zakreccie-czy widzicie zeby woda parowała przez pory pojemnika? ). A jak wiadomo ilosc plynu w zbiorniczku wyrównawczym nie zawsze jest taka sama. Układ wciąga płyn ze zbiorniczka jak jest zimny a wywala jak jest gorący zadna filozofia

 

Ubytek raz na 12-18 miesiecy to okolo 150- 200ml.

gdyby tak bylo to mialbym ubytki rzedu 1l ... No chyba ze wszystkie moje auta w jakis magiczny sposob produkowaly plyn chlodniczy :) Edited by Karas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trzeba pamiętać, że w układy chłodzenia są ciśnieniowe, dzięki czemu płyn wrze w temperaturze wyższej niż 100 stopni. Jakieś ubytki są zjawiskiem normalnym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

w żadnym samochodzie ze sprawnym układem chłodzenia (i właściwie zaprojektowanym) nie ma prawa ubywać płynu chłodniczego (mówimy tutaj o wartościach mierzalnych). 

Share this post


Link to post
Share on other sites

W żadnym z dotychczasowych aut nie musiałem dolewać płynu chłodniczego, a bywało, że jeździłem 5 lat na tym samym płynie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostatnio zauważyłem niski poziom płynu chłodzącego - poniżej min .Wcześniej był płyn koloru niebieskiego.  Dolałem ok 350ml zielonego płynu marki Prestone (mieszalny z innymi płynami). Kontroluję poziom  , który się ustabilizował w połowie miarki między "min" a "full"- płyn zimny .Po rozgrzaniu płynu , jest on bliski poziomu full.  We wrześniu kilka razy stałem w mega korku na trójmiejskiej obwodnicy i zastanawiam się, czy mogło mieć to wpływ na ubytek płynu . Do tej pory 7 lat eksploatacji i dolewałem tylko sporadycznie płyn . Żadnych wycieków w komorze silnika i pod samochodem  nie zauważyłem .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem EJ25 kupiony z przebiegiem 37 tkm. Ubywało w nieregularnym tempie. Sprawdzane węże, chłodnica, podkładane kartony na noc, żadnych wycieków. A znikało czasami 0,2 l/m-c.  Przy którejś z kolei wymianie oleju przypadkiem odkryłem zawilgocenie wielkości pięciogroszówki ozdobione zielonkawym strupkiem na uszczelce głowicy. Dojeździł do 200000, uszczelki zrobione przy okazji rozrządu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...