Skocz do zawartości

MY2013, 59kkm, diesel, pad silnika


higgs

Rekomendowane odpowiedzi

Informacja z ASO jest taka, że "obróciły się panewki" i "wytarło się w środku". Domyślam się po odgłosie silnika, że wał jest cały, choć pewnie wytarty i/lub zdeformowany. Wniosek ASO do SIP o wymianę bloku. Przy obróceniu panewek wymiana bloku to raczej standardowa procedura na gwarancji - tak przynajmniej wynika z mojej wiedzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Informacja z ASO jest taka, że "obróciły się panewki" i "wytarło się w środku". Domyślam się po odgłosie silnika, że wał jest cały, choć pewnie wytarty i/lub zdeformowany. Wniosek ASO do SIP o wymianę bloku. Przy obróceniu panewek wymiana bloku to raczej standardowa procedura na gwarancji - tak przynajmniej wynika z mojej wiedzy.

Z tego co wiem, to jak obrócą się panewki główne, to blok do wymiany. Jak obrócą się panewki korbowodowe, to blok zostaje ten sam - tak przynajmniej było w moim przypadku. Wtedy koszty remontu "trochę" niższe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wał się nie ukręcił. 

 

Może to jakiś jednostkowy przypadek, bo wcześniej problemem był chyba luz osiowy na panewkach, który powodował "ukręcenie" wału. 

 

W każdym razie współczuję. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Już doszło do zmiany, na outlandera ;)

 

a naprawa nie będzie kosztowała 30 000 zł tylko co najwyżej ułamek tej kwoty

 

http://forum.vw-passat.pl/threads/106814-Gdzie-kupi%C4%99-nowy-silnik-2-0TDI-BMR

 

Nie jest tak kolorowo... Fakt jest taki że w ASO naprawa zatartego 2.0 tdi lub wybuchniętego 1.9 kosztuje nic mniej jak nowy sbd w aso Subaru...

Chyba, że mówisz o kupnie silnika na szrocie to zgoda, będzie dużo taniej. SBD na szrotach nie uświadczy i to zamyka tą tańszą drogę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z kronikarskiego obowiązku melduję, że SIP przyznał mi nowy blok i nową pompę oleju. Czas oczekiwania na części około 10 dni roboczych.

 

z wpisow na Forum wynika, ze na inne czesci czeka sie miesacami... widac short-bloki do SBD to towar chodliwy i stan na magazynach jest odpowiedni... ;):biglol:

 

tak czy siak fajnie, ze SIP nie zostawia uzytkownikow z tym silnikiem (po kabumie) sam na sam

Edytowane przez eddie_gt4
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Z kronikarskiego obowiązku melduję, że SIP przyznał mi nowy blok i nową pompę oleju. Czas oczekiwania na części około 10 dni roboczych.

 

z wpisow na Forum wynika, ze na inne czesci czeka sie miesacami... widac short-bloki do SBD to towar chodliwy i stan na magazynach jest odpowiedni... ;):biglol:

 

tak czy siak fajnie, ze SIP nie zostawia uzytkownikow z tym silnikiem (po kabumie) sam na sam

 

fajnie, kiedy auto jest po gwarancji, a kolega ma z tego co rozumiem auto jeszcze na gwarancji wiec w tym wypadku zdziwilbym sie jak olali sprawe ☺

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gwoli ścisłości, to short block jest dostępny od ręki. 10 dni trzeba poczekać na pompę oleju ;)

 

SIP robi to co wynika z książki gwarancyjnej. Póki co ani mniej ani więcej. Mały minus za to, że trwa to dość długo (w mojej subiektywnej ocenie). Spory plus za sprawność assistance (może mają wprawę ;) ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

płacisz tylko za robociznę

Nie do końca. Przeglądając wątki na forum widać, że nawet bez kosztów bloku naprawa kosztuje nawet do 10 tys. zł. Sama robocizna nie jest tania, dochodzą rzeczy eksploatacyjne (uszczelki, oleje) i ewentualnie inne elementy (np. pompa oleju, głowice itd.). Dodatkowo przyjęcie gestu handlowego od SIP oznacza, że nie ma się rękojmi i gwarancji na wymieniony blok. 

 

Z gwarancją na naprawy jest w ogóle dość dziwnie, bo według SIP wymiana bloku silnika na gwarancji na miesiąc przed jej końcem nie przedłuża gwarancji na wymienione części (nawet sam fakt postoju samochodu w serwisie nie przedłuża gwarancji; obie te rzeczy moim zdaniem są sprzeczne z zapisami KC). Oznacza to, że jeśli nowy blok wytrzyma 5kkm bo np. został źle zamontowany to pozostaje wyjątkowo kręta i kłopotliwa droga sądowa.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Standard.

Jeśli ignorowanie zapisów KC jest standardem to mam wrażenia, że raczej nie europejskim ;)

 

 

 

Robiąc remont i kupując nowy oryginalny wał i panewki czy znowu może powtórzyć się zatarcie po X kilometrach? 

Jak najbardziej może się rozpaść. Skoro rozpadł się silnik składany w fabryce to dlaczego nie miałby rozpaść się silnik składany w ASO?

 

 

 

Żenada, ze nie wymieniają silnika na nowy, tylko robią remont.

Wymieniają short blok i pompę oleju. Pozostały osprzęt (turbina, głowica, koło dwumasowe, sprzęgło itd.) jest przekładany. Dopóki części są wymieniane na nowe a nie regenerowane to ja nie mam z tym wielkiego problemu choć oczywiście powstaje pytanie czemu jeszcze zaszkodziła awaria silnika (np. ponadstandardowe wibracje silnika mogły rozwalić koło dwumasowe, ale ponieważ ono nie jest na gwarancji więc go nie wymienią).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jak najbardziej może się rozpaść. Skoro rozpadł się silnik składany w fabryce to dlaczego nie miałby rozpaść się silnik składany w ASO?

 

Własnie nie koniecznie bo jeśli sprzedawane części OEM nie mają już wady fabrycznej? lub nadal mają ? Więc nie ma pewności czy po remoncie polata jeszcze długo.... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Standard.

Jeśli ignorowanie zapisów KC jest standardem to mam wrażenia, że raczej nie europejskim ;)

Robiąc remont i kupując nowy oryginalny wał i panewki czy znowu może powtórzyć się zatarcie po X kilometrach?

Jak najbardziej może się rozpaść. Skoro rozpadł się silnik składany w fabryce to dlaczego nie miałby rozpaść się silnik składany w ASO?

Żenada, ze nie wymieniają silnika na nowy, tylko robią remont.

Wymieniają short blok i pompę oleju. Pozostały osprzęt (turbina, głowica, koło dwumasowe, sprzęgło itd.) jest przekładany. Dopóki części są wymieniane na nowe a nie regenerowane to ja nie mam z tym wielkiego problemu choć oczywiście powstaje pytanie czemu jeszcze zaszkodziła awaria silnika (np. ponadstandardowe wibracje silnika mogły rozwalić koło dwumasowe, ale ponieważ ono nie jest na gwarancji więc go nie wymienią).

A ja mam z tym problem. Chcę być traktowany poważnie - nie podoba mi się polityka firmy i tyle. Powinni wymienić silnik na nowy i dać gwarancję taką jaka się należy. Może marzenia, ale nie lubię jak się tak traktuje klienta (trochę poczytałem o tych silnikach i problemach kupujących). Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Wojtek Hopkins, Spokojnie. Rozumiem, że może Ci się nie podobać polityka firmy. Ja też mam sporo zastrzeżeń do niej (niestety podobnie zachowują się także inni producenci). Napisz co Twoim zdaniem powinno zostać wymienione. Co to znaczy silnik? Wszystkie elementy mechaniczne? Elektronika? Skrzynia biegów? Przednia szyba?

Co do gwarancji to masz absolutnie rację. Ignorowanie zapisów KC tylko dlatego, że ich wyegzekwowanie wymaga pójścia do sądu jest mocno nie fair.

 

@Djet, Chyba się nie zrozumieliśmy. Nie ma żadnej gwarancji, że silnik po remoncie będzie pracował bezawaryjne - może się jednak także tak zdarzyć. Podsumowując nic nie wiadomo ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Wojtek Hopkins; wymieniają cały short block (czyli de facto "goły słupek") i kawałek osprzętu który szlag trafił (pompa oleju). Przy całym moim zmęczeniu tym samochodem trudno akurat do tego się przyczepić. BTW, ja z kolei zastanawiałem się nad XT. Zniechęcił mnie brak symetrycznego napędu, CVT i stosunkowo mały zbiornik paliwa jak na to co potrafi spalić XT. Z perspektywy czasu myślę, że największym błędem był nie tyle wybór XT vs. diesel tylko w ogóle sięgnięcie po Subaru ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...