Skocz do zawartości

Subaru Forester 2.0X 2003


zbyszekm80

Rekomendowane odpowiedzi

witam

Przedstawiam mój nowy nabytek - forester 2.0X z 2003 roku. Przebieg 223000km, lakier oryginalny , z zewnatrz naprawdę świetny stan. Gorzej w srodku , obecnie walczę z rdzą w okolicach kielichów tylnich. Po lewej stronie mam dziurę na wylot , w bagażniku przez dziurę w nadkolu zbierała mi sie woda po bokach - jednym słowem tragedia. Do tej pory jeżdziłem Seatem Leonem z 2002 roku - i blacha zarówno z zewnątrz jak i wewnątrz była w stanie idealnym ( robiłem tylko próg). Nie było mowy o dziurach na wylot i żeby sie woda lała do środka - tutaj japońska blacha ma ode mnie wielki minus.

Autko prowadzi sie jak dla mnie bardzo dobrze - jest miękko i wysoko - a tego oczekiwałem :) moge jechać po dziurach , wertepach na ktorych mój leon by od razu sie zawieszał :)

 

kilka zdjęc - jeszcze z ogłoszenia na starych blachach  - na razie nie ma warunków abym zrobił jakieś nowe ładne zdjęcia - forek stoi ubłocony pod domem ( w sobotę będę robił chlapacze bo strasznie brudzą mi sie boki auta )

 

post-13959-0-90160600-1454004827_thumb.jpgpost-13959-0-02791800-1454004843_thumb.jpgpost-13959-0-56249500-1454004858_thumb.jpgpost-13959-0-56076200-1454004871_thumb.jpgpost-13959-0-92288700-1454004887_thumb.jpgpost-13959-0-61147800-1454004901_thumb.jpg

 

 

przy okazji - czy są jakieś reparaturki wewnetrrznych blach nadkoli - czy trzeba wszytko docinac z blachy i formować ?   to chyba częsty przypadek z ta rdzą przy kielichach ??  jak macam ręką z zewnątrz samochodu - to w nadkolu obok amortyzatora czuje rdzę i dziurę gdzieś na 10 cm !

 

post-13959-0-87422500-1454005655_thumb.jpg

 

 

pozdrawiam wszystkich

Edytowane przez zbyszekm80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

jako że forek ma ze mną zostać juz dłuższy czas postanowiłem że zajme sie szybko rudą. Nie jestem jednak specjalistą od spawania - wiec auto poszło do znajomego - który podjął wyzwanie naprawy mojego  zgnitka....

postanowiliśmy że najlepiej będzie wyciąc całą górę kielichów z tyłu i z góry wycinać zgnite elementy blachy nadkola od wewnątrz.

Tutaj prawa strona - ta w "lepszym" stanie:

IMG_20160218_170354_zpsrbvhejzt.jpg

 

 

zresztą mocowanie amortyzatora od dołu też nie wyglądało jakoś pięknie - ciekawe czy tylko u mnie czy u innych właścicieli forków jest to samo - tylko wolą żyć w nieświadomości / niewiedzy. Wszystko pójdzie do czyszczenia i odpowiedniego malowania :

IMG_20160218_170225_1_zpsvro4jmcm.jpg

 

 

tak wygląda nadkole / rant błotnika w trakcie czyszczenia z rdzy:

IMG_20160218_170403_zpsz3oerf3d.jpg

IMG_20160218_170831_zps3hmrakcs.jpg

IMG_20160218_170814_zpsgpxyvivd.jpg

 

jak widać blacharz bedzie miał co robić :)

 

 

dodatkowo wymieniłem oba progi - było kilka dużych wykwitów rdzy pod nakładkami plastikowymi , progi wewnętrzne" sa na szczeście w idelanym stanie - tam pójdzie tylko konserwacja do profili zamknietych. - tutaj na zdjęciu juz nowy próg:

IMG_20160218_170757_zpsszklgbbc.jpg

 

 

a tak wygląda lewa strona juz po całej robocie blacharskiej - dla mnie całkiem ok, wszytko jest porządnie zespawane ( bez obaw teraz o to że amortyzator  wleci mi do środka przez pordzewiałe nadkole). T strona to była istna masakra przed naprawą - teraz jest ok , jak to sie u nas mawia "atom tego nie ruszy" :):)

IMG_20160218_170321_zpstd2hrdxx.jpg

 

 

samo nadkole od środka zostało odpowiednio po szlifowaniu , spawaniu i czyszczeniu zabezpieczone antykorozyjnie , oraz walnięte dwie warstwy baranka na wierzch. Chociaż i tak najlepeij było by teraz założyć nadkola plastikowe - niestety nigdzie nie mogę znaleść - ma ktoś jakies namiary na zamiennik z innych modeli - który podejdzie bez wiekszej rzeźby ??

Jako ciekawostka - nadkola z przodu w idelanym stanie - jeden mały wykwit korozji - jednak plastikowe nadkola z przodu daja naprawde wiele i robia dobrą robotę - szkoda że seryjnie nie było plastików z tyłu - zaoszdzędziło by to wielu kłopotów....

 

Dodatkowo we wszystkie profile zamkniete oraz  drzwi / klapę/ maskę (ogólnie wszędzie gdzie się będzie dało dojść a ma kontakt z wilgocią ) oraz pod nakładki plastikowe na drzwiach pójdzie środek konserwujący ( albo tectyl ml albo noxudol 750). Do tego czyszczenie belki pod zderzakiem , oraz pełna i porządna konserwacja podwozia - to wszytsko bede robił już sam. Dodatkowo chcę wywalic cała tapicerkę ze środka - wyprać i przy okazji sprawdzic w jakim stanie jest podłoga od wewnątrz.

 

 

 

 

p.s.

polecam wywalenie gumowych nakładek z rantów blotnika - niezłe ognisko syfu/brudu i wilgoci - idealane środowisko dla rudej !

 

 

jak juz bede miał wszystko gotowe - zrobię zdjęcia jak to wyszło.

 

pozdrawiam

Z

Edytowane przez zbyszekm80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

polecam wywalenie gumowych nakładek z rantów blotnika - niezłe ognisko syfu/brudu i wilgoci - idealane środowisko dla rudej !  

też się właśnie nad tym zastanawiam i z jednej strony gumka została. Na wiosnę robię chyba jednak OUT i zabezpieczę po swojemu :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

dawno nie dawałem żadnych nowych zdjęć forka.

Auto jest juz blacharsko ogarnięte, dól auta zabezpieczony antykorozyjnie , progi też. Teraz trzeba zabrać sie za resztę. ale po kolei...

po tym jak auto odebrałem zacząłem troche forkiem jezdzic po nieutwardzonych drogach. Z dnia na dzien jeżdziłem po coraz gorszych terenach, ąz w końcu sie zakopałem w błocie na amen. Forek usiadł brzuchem na podłożu i tylko traktor mógł go uratować :)

IMG_20160316_170309_zpswkeswa4s.jpg

 

IMG_20160316_174907_zps8bvnsfxt.jpg

 

troche wstyd, ale przynajmniej wiem gdzie leży granica teraz....

postanowiłem że musze zrobić dwie rzeczy: podszkolic sie w jeżdzie w takich warunkach i koniecznie kupic nowe opony. Stare miały juz 3-4 mm bieżnika....

po kilku dnioch spedzonych na necie wybór padł na Yokohama Geolandar A/T-S . Sprawdzałem je ostatnio w podobnym terenie i jest na razie ok. Jezdziłem tez forkiem w deszczu pod górę - samo błoto i trawa - bez problemu ciagnie na śliskim do przodu.

IMG_20160319_094657_zpsmff6lmhl.jpg

 

a tak sie prezentuja nowe na aucie:

IMG_20160319_104557_zps4akh3xmm.jpg

 

troche cienkie - bo standardowy rozmiar na felge 15 wziałem..... moze kiedys zmienie na 16 cali - na razie nie odczuwam takiej potrzeby.

 

 

wykonałem też ze zbrojonej gumy chlapacze ( z formatki dostapnej na forum) - wyszło nie najgorzej, ale guma podwija mi się i chyba zrobie je z innego materiału - bardziej sztywnego:

IMG_20160405_185445_zpsozmvrhki.jpg

IMG_20160405_185415_zpsdih18ox6.jpg

 

 

 

w aucie zagościł tez kolektor różnoodległościowy - teraz poluje jeszcze na jakis wydech końcowy - bo rurka która jest u mnie obecnie jest wyjątkowo cienka i nie pasuje do Subaru - przy okazji jest  bardzo cicha. Skoro jest kolektor - to musi byc też lepszy tłumik- który wydobędzie z auta bulgot:)

mysle o nowym  wydechu ultera, ale jak trafi sie cos ciekawego w używce - też przytule chętnie.

 

pozdrawiam

Z


mała rzecz a cieszy:

przed:

WP_20160414_18_11_20_Pro_zpssqadoqab.jpg

 

po:

WP_20160415_18_04_50_Pro_zpsfk5lkem9.jpg

 

 

dla potomnych: kierownica pasuje p&p do forestera sg. Troche odkręcania jest , ale jak dla mnie efekt ok. Wyszło mi taniej niż obszycie kierownicy skórą.

 

musze tylko troche sie pobawić - i wypoziomować poduszkę powietrzna - wkłąd leży trochę krzywo.

 

a może ktoś chce kupić stara kiere ?

Edytowane przez zbyszekm80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

forek dostał nowe naklejki - z naklejkami od razu wygląda lepiej. Moje dzieci teraz chcą jeździć tylko świniakiem:)

WP_20160421_18_38_53_Pro_zpstdted0rc.jpg

WP_20160421_18_39_21_Pro_zpsuygjgkoq.jpg

 

w weekend zrobiłem też konserwacje nadkoli przód:

CAM00274_zps17pxh03w.jpg

 

 

aha,  w zeszłym tygodniu regulacja zaworów oraz doszedł podtlenek lpg :)

WP_20160421_18_37_53_Pro_zpsfgvrzagx.jpg

 

Do lpg powróciłem po prawie 3 latach przerwy. Na lpg mialem dwa auta , nie moge powiedzieć złego słowa na zasilanie gazem. Oby forek tez dzielnie i bezawaryjnie na nim jeżdził.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Valvoline tectyl ml w profile.

Valvoline bodysafe na wierzch. W nadkola didatkowo dalem extra warstwe baranka . taka guma aby chronic przed uderzeniami kamieni

 

Valvoline robie juz dlugi czas I jestem zadowolony.

Oczywiacie jesli masz rdze to czyscisz rdze ile sie da, na to dobry podklad epoksydowy. Pozniej baranek albo bodysafe. Zalezy kto co lubi. Marek jest bardzo duzo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

w międzyczasie wpadło wygłuszenie pod kanapą tylną - od razu słychać że działa - jest zdecydowanie ciszej w samochodzie:

1 warstwa:

CAM00398_zpsoxxjcy6s.jpg

 

2 warstwa pianka:

CAM00399_zpsnt7xkzjv.jpg

 

 

a ponieważ ostatnio w terenie zgubiłem zaślepke halogena - postanowiłem zapchać dziury prawdziwymi halogenami:

przed:

CAM00432_zpsckaq6vgm.jpg

 

i juz po:

CAM00436_zpsxksbtekh.jpg

CAM00437_zpslnqwl2w4.jpg

 

dzięki halogenom forek zyskał +10 pkt w prestiżu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

kilka fotek z dzisiaj - mój strucel doczekał sie mycia i odkurzania:

 

7f2e8a78-fbcb-44bb-ad74-70816bc5510b_zps

 

w międzyczasie wpadł tłumik końcowy Supersprint - przelot. Nie za głośny - ładnie słychać że to bokser:

31548209-e822-42bb-9ac8-a64c4f9d2a9e_zps

 

 

a tutaj cała flota - moj Forek i Zafira żony - extra auto na wakacje !

ebc43f9a-92e7-48bf-82c1-a96f335b02dc_zps

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po Stracone czasem jeżdżę po górkach:) więc możliwe że to byłem ja. Gaz robiłem w zywcu na ulicy stolarskiej. Jeden warsztat tam jest, robili duzo subaru. U mnie z gazem problemu nie ma żadnego.

Jeżdżę po Bielsku i drugiego takiego forka nie widziałem. Trochę specyficzny kolor jak na ten model więc pewnie bym zauważył.

Apropo błota. Ostatnio powiedziałem sobie że nie będę jezdzil i topił forka w błocie. Ale jak pojechałem na górki w okolicy to jest ogromny fun :) błoto wciąga. Ale teraz zamiast wosku w profilach nam błoto:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

zaczął mnie lekko denerwować wyblakły grill z przodu. Listwy były już nadjedzone od słońca - postanowiłem że to pomaluję. Ze starego auta został mi lakier VW LC9Z perła - najpierw zmatowiłem stary lakier , poleciałem dwie warstwy nowego lakieru, na to dwie warstwy lakieru bezbarwnego i teraz grill wygląda zacnie:)

 

przed:

CAM00436_zpsxksbtekh.jpg

 

i po :

CAM00677_zpshgghm01h.jpg

CAM00678_zpsrry5athc.jpg

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ekstra fura. Miło , że są tacy jak Ty miłośnicy prawdziwych aut a nie elektro-zabawek. :yahoo:

 

Takich miłośników na tym forum jest wielu. Nawet dużo większych widząc jak dbają o swoje samochody. Niemniej Forek na pewno elektro zabawka nie jest i to mnie cieszy. Wiele rzeczy można zrobić przy aucie samemu bo to proste auto. A satysfakcja z tego też duża, przynajmniej dla mnie, bo nie każdy lubi się brudzić przy samochodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...