zbyszekm80 Opublikowano 28 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2016 (edytowane) witam Przedstawiam mój nowy nabytek - forester 2.0X z 2003 roku. Przebieg 223000km, lakier oryginalny , z zewnatrz naprawdę świetny stan. Gorzej w srodku , obecnie walczę z rdzą w okolicach kielichów tylnich. Po lewej stronie mam dziurę na wylot , w bagażniku przez dziurę w nadkolu zbierała mi sie woda po bokach - jednym słowem tragedia. Do tej pory jeżdziłem Seatem Leonem z 2002 roku - i blacha zarówno z zewnątrz jak i wewnątrz była w stanie idealnym ( robiłem tylko próg). Nie było mowy o dziurach na wylot i żeby sie woda lała do środka - tutaj japońska blacha ma ode mnie wielki minus. Autko prowadzi sie jak dla mnie bardzo dobrze - jest miękko i wysoko - a tego oczekiwałem moge jechać po dziurach , wertepach na ktorych mój leon by od razu sie zawieszał kilka zdjęc - jeszcze z ogłoszenia na starych blachach - na razie nie ma warunków abym zrobił jakieś nowe ładne zdjęcia - forek stoi ubłocony pod domem ( w sobotę będę robił chlapacze bo strasznie brudzą mi sie boki auta ) przy okazji - czy są jakieś reparaturki wewnetrrznych blach nadkoli - czy trzeba wszytko docinac z blachy i formować ? to chyba częsty przypadek z ta rdzą przy kielichach ?? jak macam ręką z zewnątrz samochodu - to w nadkolu obok amortyzatora czuje rdzę i dziurę gdzieś na 10 cm ! pozdrawiam wszystkich Edytowane 28 Stycznia 2016 przez zbyszekm80 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cinar Opublikowano 2 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2016 Ładny! Niestety japońskie blachy tak mają, że je ruda rozbiera. Powodzenia w doprowadzaniu do ładu i jak najwięcej frajdy z jazdy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyszekm80 Opublikowano 18 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2016 (edytowane) jako że forek ma ze mną zostać juz dłuższy czas postanowiłem że zajme sie szybko rudą. Nie jestem jednak specjalistą od spawania - wiec auto poszło do znajomego - który podjął wyzwanie naprawy mojego zgnitka.... postanowiliśmy że najlepiej będzie wyciąc całą górę kielichów z tyłu i z góry wycinać zgnite elementy blachy nadkola od wewnątrz. Tutaj prawa strona - ta w "lepszym" stanie: zresztą mocowanie amortyzatora od dołu też nie wyglądało jakoś pięknie - ciekawe czy tylko u mnie czy u innych właścicieli forków jest to samo - tylko wolą żyć w nieświadomości / niewiedzy. Wszystko pójdzie do czyszczenia i odpowiedniego malowania : tak wygląda nadkole / rant błotnika w trakcie czyszczenia z rdzy: jak widać blacharz bedzie miał co robić dodatkowo wymieniłem oba progi - było kilka dużych wykwitów rdzy pod nakładkami plastikowymi , progi wewnętrzne" sa na szczeście w idelanym stanie - tam pójdzie tylko konserwacja do profili zamknietych. - tutaj na zdjęciu juz nowy próg: a tak wygląda lewa strona juz po całej robocie blacharskiej - dla mnie całkiem ok, wszytko jest porządnie zespawane ( bez obaw teraz o to że amortyzator wleci mi do środka przez pordzewiałe nadkole). T strona to była istna masakra przed naprawą - teraz jest ok , jak to sie u nas mawia "atom tego nie ruszy" :) samo nadkole od środka zostało odpowiednio po szlifowaniu , spawaniu i czyszczeniu zabezpieczone antykorozyjnie , oraz walnięte dwie warstwy baranka na wierzch. Chociaż i tak najlepeij było by teraz założyć nadkola plastikowe - niestety nigdzie nie mogę znaleść - ma ktoś jakies namiary na zamiennik z innych modeli - który podejdzie bez wiekszej rzeźby ?? Jako ciekawostka - nadkola z przodu w idelanym stanie - jeden mały wykwit korozji - jednak plastikowe nadkola z przodu daja naprawde wiele i robia dobrą robotę - szkoda że seryjnie nie było plastików z tyłu - zaoszdzędziło by to wielu kłopotów.... Dodatkowo we wszystkie profile zamkniete oraz drzwi / klapę/ maskę (ogólnie wszędzie gdzie się będzie dało dojść a ma kontakt z wilgocią ) oraz pod nakładki plastikowe na drzwiach pójdzie środek konserwujący ( albo tectyl ml albo noxudol 750). Do tego czyszczenie belki pod zderzakiem , oraz pełna i porządna konserwacja podwozia - to wszytsko bede robił już sam. Dodatkowo chcę wywalic cała tapicerkę ze środka - wyprać i przy okazji sprawdzic w jakim stanie jest podłoga od wewnątrz. p.s. polecam wywalenie gumowych nakładek z rantów blotnika - niezłe ognisko syfu/brudu i wilgoci - idealane środowisko dla rudej ! jak juz bede miał wszystko gotowe - zrobię zdjęcia jak to wyszło. pozdrawiam Z Edytowane 18 Lutego 2016 przez zbyszekm80 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
markos007 Opublikowano 19 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2016 polecam wywalenie gumowych nakładek z rantów blotnika - niezłe ognisko syfu/brudu i wilgoci - idealane środowisko dla rudej ! też się właśnie nad tym zastanawiam i z jednej strony gumka została. Na wiosnę robię chyba jednak OUT i zabezpieczę po swojemu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyszekm80 Opublikowano 19 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2016 Najgorsze w tym wszystkim jest to, ze dzisiaj spadło naprawdę duzo śniegu a autem się jezdzic i cieszyć nie da.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyszekm80 Opublikowano 15 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2016 (edytowane) dawno nie dawałem żadnych nowych zdjęć forka. Auto jest juz blacharsko ogarnięte, dól auta zabezpieczony antykorozyjnie , progi też. Teraz trzeba zabrać sie za resztę. ale po kolei... po tym jak auto odebrałem zacząłem troche forkiem jezdzic po nieutwardzonych drogach. Z dnia na dzien jeżdziłem po coraz gorszych terenach, ąz w końcu sie zakopałem w błocie na amen. Forek usiadł brzuchem na podłożu i tylko traktor mógł go uratować troche wstyd, ale przynajmniej wiem gdzie leży granica teraz.... postanowiłem że musze zrobić dwie rzeczy: podszkolic sie w jeżdzie w takich warunkach i koniecznie kupic nowe opony. Stare miały juz 3-4 mm bieżnika.... po kilku dnioch spedzonych na necie wybór padł na Yokohama Geolandar A/T-S . Sprawdzałem je ostatnio w podobnym terenie i jest na razie ok. Jezdziłem tez forkiem w deszczu pod górę - samo błoto i trawa - bez problemu ciagnie na śliskim do przodu. a tak sie prezentuja nowe na aucie: troche cienkie - bo standardowy rozmiar na felge 15 wziałem..... moze kiedys zmienie na 16 cali - na razie nie odczuwam takiej potrzeby. wykonałem też ze zbrojonej gumy chlapacze ( z formatki dostapnej na forum) - wyszło nie najgorzej, ale guma podwija mi się i chyba zrobie je z innego materiału - bardziej sztywnego: w aucie zagościł tez kolektor różnoodległościowy - teraz poluje jeszcze na jakis wydech końcowy - bo rurka która jest u mnie obecnie jest wyjątkowo cienka i nie pasuje do Subaru - przy okazji jest bardzo cicha. Skoro jest kolektor - to musi byc też lepszy tłumik- który wydobędzie z auta bulgot:) mysle o nowym wydechu ultera, ale jak trafi sie cos ciekawego w używce - też przytule chętnie. pozdrawiam Z mała rzecz a cieszy: przed: po: dla potomnych: kierownica pasuje p&p do forestera sg. Troche odkręcania jest , ale jak dla mnie efekt ok. Wyszło mi taniej niż obszycie kierownicy skórą. musze tylko troche sie pobawić - i wypoziomować poduszkę powietrzna - wkłąd leży trochę krzywo. a może ktoś chce kupić stara kiere ? Edytowane 15 Kwietnia 2016 przez zbyszekm80 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szamann1 Opublikowano 15 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2016 Pamięta,j im lepsza terenówka, tym dalej po traktor 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyszekm80 Opublikowano 15 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2016 Ja z buta po traktor mialem prawie 1h. I rzeka do przejścia na skróty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyszekm80 Opublikowano 25 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2016 forek dostał nowe naklejki - z naklejkami od razu wygląda lepiej. Moje dzieci teraz chcą jeździć tylko świniakiem:) w weekend zrobiłem też konserwacje nadkoli przód: aha, w zeszłym tygodniu regulacja zaworów oraz doszedł podtlenek lpg Do lpg powróciłem po prawie 3 latach przerwy. Na lpg mialem dwa auta , nie moge powiedzieć złego słowa na zasilanie gazem. Oby forek tez dzielnie i bezawaryjnie na nim jeżdził. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
555marcin Opublikowano 25 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2016 Możesz coś napisać o technice/środkach przy zabezpieczaniu nadkoli? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyszekm80 Opublikowano 25 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2016 Valvoline tectyl ml w profile. Valvoline bodysafe na wierzch. W nadkola didatkowo dalem extra warstwe baranka . taka guma aby chronic przed uderzeniami kamieni Valvoline robie juz dlugi czas I jestem zadowolony. Oczywiacie jesli masz rdze to czyscisz rdze ile sie da, na to dobry podklad epoksydowy. Pozniej baranek albo bodysafe. Zalezy kto co lubi. Marek jest bardzo duzo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyszekm80 Opublikowano 27 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2016 w międzyczasie wpadło wygłuszenie pod kanapą tylną - od razu słychać że działa - jest zdecydowanie ciszej w samochodzie: 1 warstwa: 2 warstwa pianka: a ponieważ ostatnio w terenie zgubiłem zaślepke halogena - postanowiłem zapchać dziury prawdziwymi halogenami: przed: i juz po: dzięki halogenom forek zyskał +10 pkt w prestiżu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyszekm80 Opublikowano 10 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2016 kilka fotek z dzisiaj - mój strucel doczekał sie mycia i odkurzania: w międzyczasie wpadł tłumik końcowy Supersprint - przelot. Nie za głośny - ładnie słychać że to bokser: a tutaj cała flota - moj Forek i Zafira żony - extra auto na wakacje ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HoQ Opublikowano 11 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2016 Albo twoj Forek ma blizniaka w Bielsku albo cie ostatnio widzialem ze spora warstwa blota gdzies w Straconce btw gdzie robiles gaz? Wysłane z mojego C1505 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyszekm80 Opublikowano 11 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2016 Po Stracone czasem jeżdżę po górkach:) więc możliwe że to byłem ja. Gaz robiłem w zywcu na ulicy stolarskiej. Jeden warsztat tam jest, robili duzo subaru. U mnie z gazem problemu nie ma żadnego. Jeżdżę po Bielsku i drugiego takiego forka nie widziałem. Trochę specyficzny kolor jak na ten model więc pewnie bym zauważył. Apropo błota. Ostatnio powiedziałem sobie że nie będę jezdzil i topił forka w błocie. Ale jak pojechałem na górki w okolicy to jest ogromny fun błoto wciąga. Ale teraz zamiast wosku w profilach nam błoto:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HoQ Opublikowano 12 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2016 Dobrze ze uzywasz lesnika zgodnie z przeznaczeniem Dzieki za info odnosnie warsztatu. Do zoba gdzies w miescie Wysłane z mojego C1505 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyszekm80 Opublikowano 12 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2016 (edytowane) Będę wypatrywał srebrnej imprezy na mieście Edytowane 12 Czerwca 2016 przez zbyszekm80 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyszekm80 Opublikowano 26 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2016 zaczął mnie lekko denerwować wyblakły grill z przodu. Listwy były już nadjedzone od słońca - postanowiłem że to pomaluję. Ze starego auta został mi lakier VW LC9Z perła - najpierw zmatowiłem stary lakier , poleciałem dwie warstwy nowego lakieru, na to dwie warstwy lakieru bezbarwnego i teraz grill wygląda zacnie:) przed: i po : 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyszekm80 Opublikowano 2 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2016 wreszcie udało się kupić w najbliższą zimę forek będzie wreszcie służył przy wyjazdach na narty ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sławek1 Opublikowano 3 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2016 Ekstra fura. Miło , że są tacy jak Ty miłośnicy prawdziwych aut a nie elektro-zabawek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DETT Opublikowano 3 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2016 O, Mont Blanc robiło też OEM'owe bagażniki dla Daihatsu. Tak dla potomnych. Jako ciekawostka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyszekm80 Opublikowano 3 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2016 Ekstra fura. Miło , że są tacy jak Ty miłośnicy prawdziwych aut a nie elektro-zabawek. Takich miłośników na tym forum jest wielu. Nawet dużo większych widząc jak dbają o swoje samochody. Niemniej Forek na pewno elektro zabawka nie jest i to mnie cieszy. Wiele rzeczy można zrobić przy aucie samemu bo to proste auto. A satysfakcja z tego też duża, przynajmniej dla mnie, bo nie każdy lubi się brudzić przy samochodzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartolini Opublikowano 3 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2016 Witam Bielszczanina :-) Od niedawna tez ujeżdżam Forka i w końcu dzisiaj wrzuciłem go na porządne mycie Do zobaczenia na bielskich drogach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyszekm80 Opublikowano 4 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2016 Musisz dać świniaka na lusterko abym szybciej rozpoznał. Jeździ trochę forkow po BB więc ciężko z rozpoznaniem się nawzajem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartolini Opublikowano 4 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2016 Skąd wziąć taką lepe? Wysłane z mojego Nexus 5X przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się