Skocz do zawartości

Dylemat przy zakupie Subaru... MY15


mans

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Jestem szczęśliwym posiadaczem Subaru OBK MY11. Ale ponieważ przyszedł czas na zmianę i pozostawienie starego w rozliczeniu pojawia si pytanie...

Co wg. was wybrac z nowych samochodów:

OBK 2.5 Active

OBK 2.0D Active

Forek XT Comfort

 

mamy rodzinkę 2+1

boje sie ze do Forka sie nie spakujemy na wyjazdy zagraniczne. Po drugie jak siedzenia Forek vs. OBK na długie trasy... Czy jest dużo gorzej?

 

 

będę wdzięczny za info... Bo sprawę będziemy finalizowac w przyszłym tygodniu wiec każda rada jest dobra :)

 

 

z góry dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forester kusi osiągami, ale OBK wydaje się bardziej komfortowy i lepiej wyposażony ja bym celował na dziś w OBK 2.5, ale Comfort/Exclusive lubię raczej pełne wyposażenie. Jak 2.0D to z CVT wg. mnie. Pojeździj jednym i drogim i oceń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz masz OBK diesla, czy benzynę?

 

Ja miałem OBK diesla MY2012 i w maju tego roku miałem podobny dylemat, to znaczy czy wybrać OBK 2,5 czy Forka XT bo z diesla już się wyleczyłem. Początkowo wirtualny wybór był prosty - forek xt. Ale po jazdach próbnych już taki oczywisty nie był. O ile osiągi w foresterze zdecydowanie przemawiają za tym samochodem - to pozycja za kierownicą i jakość foteli to dwa różne światy - przynajmniej w moim odczuciu. Kolejną wadą jest jeszcze gorsza pozycja, jaką wymusza siedzenie pasażera. Kupiłem OBK i nie żałuję - osiągi porównywalne do SBD, spalanie niewiele większe a komfort akustyczny, poziom wibracji nieporównywalny. No i 2,5 ma piękny dźwięk boksera w porównaniu do XT - w którym dźwięk jest normalny ugrzeczniony.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Kupiłem OBK i nie żałuję - osiągi porównywalne do SBD, spalanie niewiele większe a komfort akustyczny, poziom wibracji nieporównywalny
 

 

do tego jest, pomimo "drakońskiej" akcyzy od diesla tańszy oferując - jak się wydaje - mniejsze ryzyko awarii 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co wy ludzie cały dom zabieracie ze sobą, że nie mieścicie się do Forka ? Ja w 5 osób się zapakowałem i pojechaliśmy, a co do foteli to nie wiem czemu jest taki płacz do nich. Owszem bocznego trzymania nie ma(ale to przy normalnej jeździe nie przeszkadza) ale robiłem już kilka ładnych tras i nigdy nie byłem "połamany" po wyjściu z auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Kupiłem OBK i nie żałuję - osiągi porównywalne do SBD, spalanie niewiele większe a komfort akustyczny, poziom wibracji nieporównywalny
 

 

do tego jest, pomimo "drakońskiej" akcyzy od diesla tańszy oferując - jak się wydaje - mniejsze ryzyko awarii 

 

 

Za podobną cenę można mieć lepiej wyposażoną wersję z silnikiem benzynowym.

 

 

 

Co wy ludzie cały dom zabieracie ze sobą, że nie mieścicie się do Forka ?

 

To jest kwestia wyboru odpowiedniego modelu żony. Parametr rzadko brany pod uwagę a potem się okazuje, że każde auto jest za małe ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie pytania mój to SBD.

Moja zona bardzo realnie podchodzi do samochodu wiec pewnie sia zapakujemy do Forka... Szczerze jak czytam amerykańskie fora to ludzie chcący korzystać z marki oelnymi garściami zastanawiają sie nad OBK 3.6 / For XT

 

Ch..ra jasna s u nas 3.6 skonczylo sie w 2011...

ja mam obcnie usmich jak wjeżdżam w las moim OBK SBD bo radzi sobie jak na taki samchod wspaniale, ale wiem ze nowy ma inna zawieche jest... Jakby powiedziec bardzie ucywilizowany...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

(...) mamy rodzinkę 2+1

boje sie ze do Forka sie nie spakujemy na wyjazdy zagraniczne. Po drugie jak siedzenia Forek vs. OBK na długie trasy...

Cześć,

U mnie rodzina 2+2 - co do miejsca na bagaż jest go wg mnie mnóstwo. Wyjeżdżamy na dłuższe wyjazdy z dziećmi średnio trzy razy do roku i nie ma problemu z zapakowaniem. Na dwutygodniowy wypad do Rumunii planowałem początkowo boks na dach ale okazał się zbędny. Z drugiej strony czy OBK oferuje więcej miejsca na bagaż? W obu autach miejsca jest nadto, a po oddzieleniu przestrzeni bagażowej można pakować wyżej - ale kurcze czy to ma być auto do przeprowadzek?

Co do foteli - jednorazowe trasy 1300km robiliśmy faktycznie bez problemu co oznacza że jest OK jednak w Hondzie fotele były wygodniejsze, a z pewnością robiły lepsze pierwsze wrażenie

Co do wyboru pomiędzy OBK/FXT - niestety nie możemy porównać tu aut o podobnej dynamice, ze względu na brak w OBK silniejszego napędu i ten fakt jest tu wg mnie ciężkim orzechem do zgryzienia.

Alternatywą dla FXT jest bowiem OBK 2.0DIT ewentualnie 3,6 H6.

Może jeśli miałeś OBK warto wybrać XT zwłaszcza w wersji poliftowej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kukson jedno pytanie... Co do siedzeń... Czy siedzisko jest tak samo długie jak w obk? Ja do malych nie należę... Mam 180 cm i wagę słuszną.... A w trasy będę latal regularnie... Juz w lutym lecimy do Wloch na narty.

 

@mechanik noe mogę sie z Toba nie zgodzić... Będziemy w salonie jutro... Mam nadzieję ze uda się to ogarnąć... A co do wersji to na pewno będzie FXT po liftowy bo konsola stara... No brakowało w niej tylko kasety :P

Edytowane przez mans
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiscie w pełni swiadomie kierujac sie sercem nie wybrał bym nigdy subaru  ! Mam forestera ale wybranego z rozsadku ! forester MY10 SBD. Miejsca na pakowanie wydaje mi sie bardzo przyzwoicie duzo a dodatkowo samochod poporstu poprzez duza klape łatwo zapakowac i jest pakowny. Dynamika diesla po remapie to rowniez duzy plus a zestawiajac to ze złużyciem paliwa rewelacja ! Dłuższe trasy tragedia ! maksymalnie jak dla mnie niewygodne siedzenia który na zakretach srednio trzymaja, kultura pracy diesla boxer ? hmmm średnia zestawiajac go ze zwykłym zadowym 4 cylidrowym tdi no to na plus ale diesel V6 tdi to juz przepasc na korzysci dla V6, wygłuszenie kabiny przy wiekszych predkosciach tragedia, stabilnosc auta tez na ale to suv wiec tu niekrece nosem taka jego specyfika. Ale po przesiadce z starego audi a6 c5 benzynowego 3.0 , subaru młodsze o 15 lat jest tandetne i biedne i to biedne na krzdym kroku brak lampki tu brak wskaznika tam ,brak tego brak tamtego a toco jest to sdreniej jakosci ! i jeszcze te dewagacje na temat diesla ile wytrzyma i jak dokreci do 200 tys to cud, maskara zywotnoc diesla 200 tys ?! to sa zarty ! No ale jako tak zeby niebyło narazie jestem zadowolony , teraz patrze na praktyczne aspekty , samochod znosny jedzie przyzowicie itp itd, ale ww zyciu niedałbym tych pieniedzy co krzyczał salon za to kilka lat temu.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@NewSuberator ... Odważnie :P

powiem tak... Jeździłem wieloma samochodami before.. Imasz racje jest wiele niedociągnięć w tej marce... Jeżdżę dieslem i sprzedając go teraz każdy kupujący zapytuje z przerażeniem czy silnik czasem nie klekoce etc...

jak mówi mój obecny mechanik to Subaru trzba podchodzić z głową i to zimną głową. Szukać w nim banana na twarzy za wrażenia z jazdy... Bo ta marka pozwala mi na bycia indywidualistą

na drodze...w dodatku poza nią jedynie audi allroad moze pokazac sie z podobnej strony...

co do ceny... Tak tanio nie jest ale jakbym chcial audi kupic to musze wydać nie 140 a 240 k PLN

Edytowane przez mans
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pomiedzy foreserem a audi allroad mniej wiecej z tego samego okresu jest PRZEPAŚĆ !!!! pod każdym względem no i niestety również cenowym zupełnie inne kwoty wchodza w gre. Własnie dzieki takiej zmianie z forestera na allroad ja stałęm sie posiadaczem forestera.(wszystko zostaje w rodzinie :) )  Aktualnie forester ma 102 tys i przez te wszystkie historie przy jakich przebiegach to sie rozpada niemoge poczuc sie komfortowo i wyluzownay w trasie , cały czas mam za uszami ze coś moze strzelic w najmniej oczekiwanym momencie , i wsłuchuje sie w prace tego silnika, ciut gorsze paliwo i juz kłapie hamsko i szarpie bo ma swoje humory. Tymczasem audi tdi 3.0 ma najechane ponad 300 tyś i niema takich humorów niezaleznie od tego sie sie wleje ! Subaru to cos takiego jak Harley , za chiny niewiem czym sie tu podniecac ! wspolne cechy to : drogie , wymaga ciagłych poprawek , napraw i wymian. Tyle ze harley to zabawka i sie mozna pobaic a samochod dla mnie ma byc pewny i nieawaryjny co w subaru niejest oczywiste. Chodzi chyba o jakieś TO COŚ i w harley i subaru i dlatego ludzie lubia ta marke, ja sam popadłęm w pewnego rodzaju  subarufobie i chetnie ogladam , słucham , czytam , porównuje , chciałbym sobie "potuningowac " to audio to zawieszenie itp zeby było jeszcze bardziej rasowe no i wydechy sport w dieslu SUPER !! Mam nadzieje ze poprostu sie niezawiode ze jest jakie jest , ale poszanowane nie klęknie przy 150 tyś. 

 

reasumując bo sie rozpisałęm ciut poza temat.

Wolałbym używane audi w cenie nowego Subaru , napewno wiekszy komfort, mniejsza awaryjność no i samochod o klase wyzej.

Ale zupełnie nie neguje wyboru nowego subaru naprawde to zalezy od indywidualnych preferencji ! niektórzy kochaja subaru pomimo fochów ich samochodów :) także powodzenia w wyborze życzę  :)

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

subarufobie

...rzeczywiście...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

ja mam obcnie usmich jak wjeżdżam w las moim OBK SBD bo radzi sobie jak na taki samchod wspaniale, ale wiem ze nowy ma inna zawieche jest... Jakby powiedziec bardzie ucywilizowany...

 

Ma zmienione nastawy ale ja to odbieram na plus. Lepiej prowadzi się na asfalcie a w lesie nie stracił zalet poprzednika. Wręcz przeciwnie CVT pozwala w terenie na jeszcze więcej niż wersja z dieslem i manualem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam obcnie usmich jak wjeżdżam w las moim OBK SBD bo radzi sobie jak na taki samchod wspaniale, ale wiem ze nowy ma inna zawieche jest... Jakby powiedziec bardzie ucywilizowany...

 

Zapewniam Cię, że uśmiech Ci nie zniknie jeżdżąc w terenie nowym OBKiem. Ale proponuję felgi 17". Trochę go poćwiczyłem i jest naprawdę dobrze. W lesie wyłącz ES!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

NewSuberator powiedział subarufobie ...rzeczywiście...

 

Dopiero teraz zauważyłem mój błąd w nazewnictwie ;) 

 

Subaromanie :) bedzie poprawniejsze choć coś fobi tez coś mam przed ta marka i SBD  :mellow:  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

i wsłuchuje sie w prace tego silnika, ciut gorsze paliwo i juz kłapie hamsko i szarpie bo ma swoje humory.

 

Miałem takie same odczucia używając SBD - jak wszytko grało - jeździł rewelacyjnie - cicho gładko i dynamicznie. Ale był jak kobieta - miał swoje humory i wówczas strasznie mnie irytował. Dlatego wziąłem z nim rozwód i zamieniłem na benzynę, co też poleciłem na początku wątku jego autorowi.

 

Jeśli chodzi o wnętrze, to nowego OBK w stosunku do forestera MY10 dzieli bardzo dużo - zarówno pod względem jakości materiałów, spasowania i wyposażenia (lampki, wskaźniki i inne pierdoły). 

 

No i na plus OBK przemawia jeszcze EyeSight, który jest w standardzie i naprawdę daje radę. Szkoda, że jest niedostępny w innych modelach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mysle że tu cały czas o SBD idzie :D. Dzięki Wam za rady, Diesla nie wezmę bo stać mnie na benzynę :D. Ja jeszcze Fobii nie mam ale komuś bardzo zależało na zniszczeniu dobrego imienia marki i SBD sie do tego przyłożyło. Ciekaw jestem czy Dyrekcja ma statystyki awaryjności . Publikacja tych danych daloby obraz.. Jest ok czy nie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tzn, może ja nie chce generalizować wszystkich subaru , moze moja wypowiedz tak zabrzmiała tendencyjnie ale nie chce mowic ze wszystkie subaru to kupa ! 

autor watku mowi o 

Forek XT Comfort [/quote

zapewne jest zdecyowanie lepsze niz moje , ja tylko neguje z tego co kojarzę cene jak nowego mojego forestera to za te pieniadze tych niedosciagniec ciut dużo. Jak czytam forum i naprawde nieraz ciezkie boje ludzi którzy kupuja salonówki i bujaja sie z problemami róznej maści a to stukowe a tu to a tu smo a tu muli a tam niegra a tamto miga i ASO niby naprawia a po tygodniu problemy wracaja no kurcze ! Przed lektóa forum miałęm zupełnie inne i lepsze zdanie na temat subaru. 

Pytanie ile takich samych problemów maja użytkownicy audi, bmw czy mercedesa ? moze byc zupełnie tak samo tyle ze poprostu nie sledze innych forów. 

Zawsze broniłęm sie rekoma i nogami przed samochodami powyzej 2004r ! to jest moj najowszy samochod a to juz inna filozofia tworzenia samochodow i stad moje moze moje rozczarowania pewnymi samochodami.

 

ALe tak jak mowie mam forestera narazie jestem zadowolony, wybaczam mu pewne braki i mam nadzieje ze tak zostanie i bedzie mnie woził dłuuugo i bezpiecznie :) 

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@spawalniczy Eyesight jest niedostępny jeszcze w Innych modelach w Europie... W USA widziałem zdjęcia Forkow z tym ustrojstwem... A właśnie jak sprawa z gubieniem stacji radiowych w nowych faceliftowych konsolach? U ciebievtez sie to dzieje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@spawalniczy Eyesight jest niedostępny jeszcze w Innych modelach w Europie... W USA widziałem zdjęcia Forkow z tym ustrojstwem... A właśnie jak sprawa z gubieniem stacji radiowych w nowych faceliftowych konsolach? U ciebievtez sie to dzieje?

 

Po aktualizacji oprogramowania - nie występuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mans na twoim miejscu to poszedlbym do salonu, odbyl jazde testowa kazdym z wyzej wymienionych modeli i sam podjal decyzje bez pytania uzytkownikow. Ten kto ma xt bedzie chwalil xt, ten kto ma sbd ten bedzie chwalil sbd itp. Osobiscie biorac pod uwage awaryjnosc/spalanie/koniecznosc dbadnia o samochod/ komfort jazdy kupilbym obk 2,5i - tzn duzy, komfortowy, dobrze wyciszony samochod z  bezawaryjnym motorem, o ktorego nie trzeba dbac w postaci chlodzenia turbiny, zalewania hiper super drogich olejow czy jakis badziewi do paliwa zeby silnik nie klekotal, bez obawy o pekanie wału, dwumase, wymiane swiec zarowych ktore sie zapiekaja,  w dodatku palacy zadziwiajaco malo PB jak na swoja pojemnosc i gabaryty auta - sa to moje spostrzezenia po lekturze tego forum

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kukson jedno pytanie... Co do siedzeń... Czy siedzisko jest tak samo długie jak w obk? Ja do malych nie należę... Mam 180 cm i wagę słuszną.... A w trasy będę latal regularnie... Juz w lutym lecimy do Wloch na narty.

 

Czy jest tak samo długie to nie wiem bo nie mierzyłem. Też mam 180cm ale waga może normalna jak na ten wzrost :) i nie mam problemów po dłuższych trasach ale ja to może już przyzwyczajony jestem bo często latam w trasy po 2 czy 2.5 tysiąca km i czuje się zmęczony a raczej moje nogi  jak pokonam taką trasę autem innym niż XT i bez tempomatu.

Jak miałbym nie patrzeć na osiągi to pewnie OBK będzie lepszym wyborem bo na pewno bardziej komfortowe ale taki XT zapakowany lepiej sobie poradzi jak trzeba np. wyprzedzić bo w OBK 2.5 trzeba kręcić go pod czerwone. Plusem w OBK jest też że ma EyeSight, które jest w innych modelach niedostępne.

 

Co do porównania spalania 2.5 w OBK i 2.0 DIT w XT to niestety ale na takiej samej trasie miałem spalanie prawie identyczne więc czy tak mniej on pali to wątpię.

Edytowane przez Kukson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...