AlexClyde Opublikowano 19 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2016 Witam, jak w temacie Oil Catch Tank, co o tym myślicie, kto ma na wyposażeniu, jaki sens zakładania gdy doloty są czyste i silnik nie ma przedmuchów, nie jest również kręcony dużo na wysokich obrotach( wtedy odma najczęściej wypluwa olej). Czekam na opinie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mmarcinek Opublikowano 19 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2016 Ja mam. Jak czysto to niby żaden, ale zawsze istnieje prawdopodobieństwo, że coś wypluje, nawet czystego Wpadłem na to, po którymś czyszczeniu przepustnicy w Hawku 2.0 r. Szpece mówią, że fajnie, jak jest, ale nie często widywałem to w autach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 19 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2016 (edytowane) Prócz czystego dolotu catch tank oil daje jeszcze i to,że opary i drobinki oleju nie mieszają się z paliwem,gdy jest tego oleju zbyt dużo,może "zastukać". Edytowane 19 Stycznia 2016 przez cybel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AlexClyde Opublikowano 19 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2016 ja mieszkam w niemczech i do przeglądu muszę demontować rzeczy typu Blow off, i doszedłby mi kolejny element:D ale w sumie raz na 2 lata można zdemontować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mmarcinek Opublikowano 19 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2016 ja mieszkam w niemczech i do przeglądu muszę demontować rzeczy typu Blow off, i doszedłby mi kolejny element:D ale w sumie raz na 2 lata można zdemontować Każdy nieseryjny element? Demontaż plus złączenie węży to paręnaście minut, a śpisz spokojnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AlexClyde Opublikowano 19 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2016 No nie każdy, ale sporo, np zawieszenie mam H&R i się nie czepiają, tłumiki mają homologacje i też się nie czepią, felgi mogę mieć tylko 17/18'' tak jak w papierach:) ale Bloww off'a sie czepiali i podejrzewam, że separatora się czepią bo tu ciągle z tą ekologią problemy, spaliny itd;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mmarcinek Opublikowano 19 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2016 No nie każdy, ale sporo, np zawieszenie mam H&R i się nie czepiają, tłumiki mają homologacje i też się nie czepią, felgi mogę mieć tylko 17/18'' tak jak w papierach:) ale Bloww off'a sie czepiali i podejrzewam, że separatora się czepią bo tu ciągle z tą ekologią problemy, spaliny itd;) To proekologiczny łapacz syfu! Mniej gnojówki w dolocie, czystsze spaliny... ale nic nie poradzisz. Fajnie, że temat jest załatwiony na 2 lata. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ForekXT Opublikowano 20 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2016 jaki sens zakładania gdy doloty są czyste i silnik nie ma przedmuchów, nie jest również kręcony dużo na wysokich obrotach Jak nie bierze nadmiernie oleju to znaczy, że catch can jest w zasadzie zbędny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ayu Opublikowano 20 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2016 jaki sens zakładania gdy doloty są czyste i silnik nie ma przedmuchów, nie jest również kręcony dużo na wysokich obrotach Jak nie bierze nadmiernie oleju to znaczy, że catch can jest w zasadzie zbędny. Wybacz, ale nie masz racji. Koledzy wyżej napisali dlaczego i nie ma znaczenia czy bierze olej...Miałem założony w MY06. Zdecydowanie polecam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ForekXT Opublikowano 20 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2016 jaki sens zakładania gdy doloty są czyste i silnik nie ma przedmuchów, nie jest również kręcony dużo na wysokich obrotach Jak nie bierze nadmiernie oleju to znaczy, że catch can jest w zasadzie zbędny. Wybacz, ale nie masz racji. Koledzy wyżej napisali dlaczego i nie ma znaczenia czy bierze olej...Miałem założony w MY06. Zdecydowanie polecam. Jeżeli oleju nie ubywa znaczy to, że nie leci odmą do dolotu (ani nigdzie indziej). A skoro silnik oleju odmą nie wydmuchuje to do czego catch can ma służyć? Wydaje mi się, że jakby było to niezbędne dla silnika urządzenie to zostałoby zainstalowane fabrycznie. Najwyraźniej japoński inżynier uznał, że spalanie śladowych oparów oleju nie stanowi problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mmarcinek Opublikowano 20 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2016 jaki sens zakładania gdy doloty są czyste i silnik nie ma przedmuchów, nie jest również kręcony dużo na wysokich obrotach Jak nie bierze nadmiernie oleju to znaczy, że catch can jest w zasadzie zbędny. Wybacz, ale nie masz racji. Koledzy wyżej napisali dlaczego i nie ma znaczenia czy bierze olej...Miałem założony w MY06. Zdecydowanie polecam. Jeżeli oleju nie ubywa znaczy to, że nie leci odmą do dolotu (ani nigdzie indziej). A skoro silnik oleju odmą nie wydmuchuje to do czego catch can ma służyć? Wydaje mi się, że jakby było to niezbędne dla silnika urządzenie to zostałoby zainstalowane fabrycznie. Najwyraźniej japoński inżynier uznał, że spalanie śladowych oparów oleju nie stanowi problemu. Wielu inżynierów, np w Vagach, jednak uznali, że OCT jest potrzebny. Nie chodzi o to, że jest niezbędny. Niezbędna nie jest też pompa obiegu powietrza wstępnego, ABeeSy i inne bajery. Wielu z nas podnosi moc - a inżynierowie się tym nie zajęli. W końcu w mieście i tak nie można więcej, niż 50 Silnik oddycha odmą, nie koniecznie spalając olej. Są też jego opary, nie koniecznie czyste. A jeśli raz na jakiś czas nawet zdarzy się, że coś więcej przez odmę wyleci i silnik 'przepali' olej układem dolotowym, to wydatek kilkuset złotych może okazać się sensowniejszy, od rozbiórki dolotu i czyszczenia jego elementów w przyspieszonym trybie. Swoją drogą ubytek oleju nie jest równoważny z wydmuchiwaniem go odmą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
osamakiller Opublikowano 20 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2016 Śmiszne cudo....może sobie takie sprawie;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkadius 73 Opublikowano 20 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2016 Mam pytanie bo sam robiłem catch tank w innym wózku rozumiem że zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej wybebeszyłeś czy został na miejscu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szymon Sajmon Opublikowano 20 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2016 Mialem to kiedyś w Hondzie Civic 1.8 N/A 219hp ;-) efekt był taki że podczas okresów ze zmiennymi temperaturami, gromadziła się tam wilgoć, która później parowała pod kapę zaworową, tworząc "masło". Z początku się po prostu bałem że silnik szlag trafił, jednak wywalenie tego zdecydowanie wyeliminowało "masełko" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkadius 73 Opublikowano 20 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2016 to wiem ale jak ktoś robi catch tank bez wybebeszenia zaworu pcv to po co to robi? przecież zawór pcv działa w jedną stronę i bez udrażniania się nie obędzie przy montowaniu oct po drugie zawór ocv to nic innego jak odważnik i spręzynka odpowiednio dobrana Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
osamakiller Opublikowano 26 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2016 A co może być powodem nadmiernego plucia z odmy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AlexClyde Opublikowano 26 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2016 (edytowane) A co może być powodem nadmiernego plucia z odmy? przedmuchy wkręcanie na wysokie obroty Edytowane 26 Stycznia 2016 przez AlexClyde Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
plazgut Opublikowano 26 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2016 Jeśli silnik dbany, nie męczony i zalewany dobrym olejem, to nie jest konieczne zakładanie "łapacza". Mimo wszystko polecam, bo sam też nie chciałbym oddychać oparami oleju. Sprawa ma się podobnie do EGR'a. Ciekawie ma się sprawa natomiast w autach z LPG. W niektórych instalacjach stosowane są dozowniki oleju poprawiające smarowanie zaworów i gniazd przy "suchym" gazie oraz pomagają obniżyć ich temperaturę. Tym samym jestem ciekaw żywotności głowicy z instalacją bez dodatkowego dozownika oleju i bez opar z odmy, gdzie silnik na gazie pracuje z wyższą temperaturą i, jak już wspomniałem, bardziej "suchym" paliwem. Ważna rzecz w całym ustrojstwie to temperatura otoczenia. Weźcie pod uwagę, że opary z odmy zawierają też wodę, która będzie się gromadzić w wężach a ostatecznie w samym filtrze. Pół biedy jeśli będzie się robić "masło", ale co w przypadku, gdy owa woda zamarznie? W ostateczności blokuje przelot zatykając odmę, co skutkuje często wyciekami. Mimo wszystko jeśli zakładane z głową i doglądane co jakiś czas, to uważam to za fajny dodatek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
osamakiller Opublikowano 26 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2016 A dokładniej? A co może być powodem nadmiernego plucia z odmy? przedmuchy wkręcanie na wysokie obroty A dokładniej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mmarcinek Opublikowano 26 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2016 Jeśli silnik dbany, nie męczony i zalewany dobrym olejem, to nie jest konieczne zakładanie "łapacza". Mimo wszystko polecam, bo sam też nie chciałbym oddychać oparami oleju. Sprawa ma się podobnie do EGR'a. Ciekawie ma się sprawa natomiast w autach z LPG. W niektórych instalacjach stosowane są dozowniki oleju poprawiające smarowanie zaworów i gniazd przy "suchym" gazie oraz pomagają obniżyć ich temperaturę. Tym samym jestem ciekaw żywotności głowicy z instalacją bez dodatkowego dozownika oleju i bez opar z odmy, gdzie silnik na gazie pracuje z wyższą temperaturą i, jak już wspomniałem, bardziej "suchym" paliwem. Ja jestem przeciwnikiem gazowni, aczkolwiek postawiony przed faktem 100kkm rocznie wolałbym plejady na gaz niż Paska w tdi... Wracając do tematu tych dozowników, LPG to nie moja działka, ale czy to przypadkiem nie był specjalny płyn, dolewany co ileś kilometrów? Nie kojarzę tematu z olejem... Sensowna mogłaby być hybrydowa instalacja, coś na wzór takiej ciężarówkowej. Nie na sucho, a oszczędnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
osamakiller Opublikowano 26 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2016 I faktycznie czy przy LPG nie zrobi się większej szkody zakładając takie cudo:/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dymian Opublikowano 26 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2016 Lubryfikacja- temat do oddzielnej dywagacji- według mnie zbyteczny bajer. Jak odparowany płyn w kolektorze miałby pomóc w utrzymaniu kondycji zaworów..bueh. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 14 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2016 A macie jakieś sprawdzone tanki? Jest tego sporo i ceny też bardzo róžne. Chodzi o cos takiego co ktoś miał/ma i działa :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Domanski Opublikowano 14 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2016 Miałem w fordzie taki za stówę. Odradzam zakupu tanków w takich pieniądzach. Straszne badziewie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ayu Opublikowano 16 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2016 A macie jakieś sprawdzone tanki? Jest tego sporo i ceny też bardzo róžne. Chodzi o cos takiego co ktoś miał/ma i działa :-) http://allegro.pl/zbiorniczek-odmy-oil-tank-catch-separator-odmy-i5969004496.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się