luki_man Opublikowano 29 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2015 (edytowane) Niedawno wymieniłem sprzęgło w moim foresterku 98r 2.0 122km. Założyłem sachsa i po wymianie sprzęgło szarpie podczas ruszania. Jak nie dodam gazu podczas ruszania to telepie całym autem. Koło zamachowe nie miało jakichś wielkich przebarwień itp., więc go nie ruszałem podczas wymiany. Jak hamuję silnikiem kiedy zredukuję na dwójkę i puszczam sprzęgło to też szarpie. Co byście obstawiali ?Bo ja zastanawiam się nad kilkoma opcjami:1. Uszkodzona poduszka skrzyni lub silnika? - jak oglądałem je dookoła to są takie lekko zmęczone życiem ale nie są pozrywane. Może lekko sparciała powierzchnia poduszki skrzyni. Teraz sprzęgło bierze dość gwałtownie i mocno więc może się dopiero teraz objawiła uszkodzona poducha?2. Uszkodzony wysprzęglnik?3. Jak mocowałem sprzęgło w docisku to osiowałem je "na oko". Na wałek sprzęgłowy wszystko weszło ale może ma to jakiś tam wpływ ?4. Może faktycznie konieczne było by przetoczenie docisku?5. Kilku mechaników mi mówi że to może się ułożyć. Ale powiem Wam szczerze że nie chce mi się w to wierzyć. Sprzęgło od razu musi brać jak trzeba.A tak pracuje poduszka skrzyni podczas ruszania i to ona najbardziej się telepie. Najlepiej to widać pod koniec filmiku: Uprzedzę od razu pytanie. Tak wymieniłem komplet docisk, łożysko, tarczę oraz to małe łożysko w zamachu. Edytowane 29 Grudnia 2015 przez luki_man Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ursusraketa Opublikowano 29 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2015 film nie działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 29 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2015 Szarpie bo zapewne tarcza ma pojedyncze tłumiki drgań . Tak to jest zaoszczędzić pare złotych niestety Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki_man Opublikowano 29 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2015 (edytowane) carfit masz rację ma pojedyncze. Ja sprzęgła nie dobierałem, dobrał mi pracownik hurtowni z częściami. Ciekawe czy mogę to reklamować jako źle dobrane sprzęgło czy coś? Bo nie zależało mi na oszczędności. Poszedłem zamówiłem i poprosiłem o jakieś lepsze więc dostałem sachs-a. Co ciekawe na tarczy soprzęgłowej pod nalepką sachs była grawerka EXEDY. Ps. Poprawiłem filmik Edytowane 29 Grudnia 2015 przez luki_man Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 29 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2015 Nie mam pojęcia czy możesz reklamować , ale oryginał mimo ze tez exedy ma podwójne tłumiki drgań . Pisałem juz kiedyś o tym nawet wstawiałem zdjęcia i różnice pomiędzy exedy aftermarket a exedy OEM Subaru . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki_man Opublikowano 29 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2015 I tak mnie to dziwi bo, przecież tyle ludzi wymienia sprzęgła na nie oem-owe i one biorą normalnie, a moje nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczypior Opublikowano 30 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2015 Miałem podobną sytuację po zamontowaniu sprzęgła EXEDY. Ciężko działał pedał sprzęgła i poszarpywało przy ruszaniu. Zakupiłem nowe w serwisie, było drożej a i tak pieniążków nie żałuję.OEM jak wyżej jest już napisane też EXedy. W porównaniu do LUCA jakiego zamówił mój mechanik to- różnica na pierwszy rzut oka, nawet laik wskaże lepiej wykonane. W SUBARU sprzęgło- to minimum ORGINAŁ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki_man Opublikowano 30 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2015 Dobra rozumiem czyli żeby nie szarpało to tylko oryginał wchodzi w grę. Ale skoro już mam to sprzęgło i czuję że sporo ludzi będzie miało ten problem to pomyślałem o czymś w rodzaju tłumika tych drgań. Gdyby tak zanocować tłumik (coś w rodzaju teleskopu) pomiędzy na przykład skrzynią, a ramą mocującą skrzynię. Myślicie że ma to rację bytu? Rozumiem że miejsce zamocowania takiego tłumika oraz jego dobór miałoby kluczowe znaczenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 31 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2015 Ale skoro już mam to sprzęgło i czuję że sporo ludzi będzie miało ten problem Większość warsztatów zajmujących się Subaru ma ten problem ogarnięty i montuje właściwą tarczę sprzęgła. Przyznam, że Twój post z takim problemem jest jedyny jaki mi przychodzi do głowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki_man Opublikowano 31 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2015 Warsztaty może i mają ogarnięty. Ale ja nie ;-) Cóż człowiek uczy się na własnych błędach. Jak robiłem interfce to też kompa upliłem. Ale opłacało się. Mam interfce i za friko diagnostykę wraz z możliwością ingerencji w mapy. Teraz kwestia sprzęgła... Też jakoś temu zradzę. Moja mama mawiała: "trzy razy zepsujesz, ale potem już wiesz jak to naprawić" i ja się tego trzymam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek_sz Opublikowano 31 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2015 (edytowane) @carfitTak z ciekawości (niedługo czeka mnie wymiana sprzęgła), mam rozumieć, że taki komplet sachs kosztujący 2500 zł (innych nie ma na rynku) będzie nieodpowiedni? I trzeba kupić komplet w ASO? Edytowane 31 Grudnia 2015 przez arek_sz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leonard17 Opublikowano 31 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2015 tak patrze na allegroszu i wszystkie tarcze mają cztery tłumiki, czy te oryginały mają ich 8? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 31 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2015 @carfit Tak z ciekawości (niedługo czeka mnie wymiana sprzęgła), mam rozumieć, że taki komplet sachs kosztujący 2500 zł (innych nie ma na rynku) będzie nieodpowiedni? I trzeba kupić komplet w ASO? Ten komplet to z kołem zamachowym i robocizną, że tyle kosztuje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek_sz Opublikowano 31 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2015 Nie no bez robocizny, sam materiał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gpruszko Opublikowano 1 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2016 (edytowane) 15 tys km kupilem calosc sachs z dwumasa i teraz wymieniam kpl sprzeglo na oem subaru bo nie da sie tym plynnie jezdzic - to tak jakby ktos chcial wlasnie przyoszczedzic nie wiedzac lub zapominajac jak ja (w poprzednich subarakach wrx i gt kupowalem tylko eom) o roznicach... Oem do diesla 1050-1290 zl. Edytowane 1 Stycznia 2016 przez gpruszko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek_sz Opublikowano 1 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2016 Oem do diesla 1050-1290 zl. Ale co tyle kosztuje? Cały zestaw (tarcza, docisk, koło)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ursusraketa Opublikowano 1 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2016 Jak rozróżnić dobre sprzęgło od złego ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek_sz Opublikowano 1 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2016 Właśnie też strasznie mnie to nurtuje - przecież producenci na pierwszy montaż nie produkują swoich tarcz, sprzęgieł itd. tylko montują gotowce najlepszych marek typu ATE, bosch, czy właśnie sachs... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gpruszko Opublikowano 1 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2016 Tarcza docisk lozysko/wysprzeglik, bez dwumasy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek_sz Opublikowano 1 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2016 A dwumasę można w subaru regenerować czy też są jakieś przeciwskazania? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gpruszko Opublikowano 1 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2016 Wszystko mozna, pytanie czy jest sens i warto potem ponownie placic za kolejny demontaz i montaz jesli regeneracja sie nie uda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek_sz Opublikowano 1 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2016 Podciągnę jeszcze temat tych podwójnych tłumików, bo mocno mnie to nurtuje. Z tego co widzę, to wszystkie sprzęgła używane mają 4 sprężyny - tak samo jak wszystkie nowe od sachsa. Czym zatem różnią się te oemowe, z ASO za ok 2x więcej od tych sachsa ze sklepu? Ba, jak widać na zdjęciu poniżej, oryginalne (wg sprzedawcy - z 2009 r.) sprzęgło ma takie wytłoczenie: Jeśli to nie problem, to proszę o konkrety Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 2 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2016 Tłumik dwustopniowy powinien być zbudowany z dwóch rodzajów sprężyn (pod dwie różne pary). Swoją drogą ja zawsze zamawiałem Exedy, ale nie wiem co dostawałem - ważne, że jeździ dobrze Na szczęście nie mam dwumasy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pszumiec Opublikowano 2 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2016 (edytowane) Na zdjęciu poniżej tarcza oryginał Subaru, taka była założona w moim Legacy. udało się wstawić zdjęcie Jak widać sprężynki są podwójne, sprzęgło z taką tarczą działa tak jak tego oczekujemy - bez szarpnięć, płynnie, po prostu prawidłowo. Mechanik, który robił wymianę sprzęgła założył tarczę tego typu: Sprężynki są z grubszego drutu, krótsze i przez to bardziej sztywne. Jazda moim Legacy na takiej tarczy to była masakra, trzeba było się bardzo starać aby dojść do 5 biegu bez szarpania. Jazda w korkach to był koszmar, ciągłe szarpania nawet przy zmianie na 4 bieg. Winna temu jest tarcza, która działa zerojedynkowo. Mechanik twierdził, że się ułoży, dotrze i będzie OK. Niestety, po przejechaniu ok. 8 tyś. km kupiłem sprzęgło oryginalne i po kolejnej wymianie problemy z szarpaniem zniknęły. Edytowane 2 Stycznia 2016 przez pszumiec Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 2 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2016 Pierwszy obrazek nie działa, ale pewnie chodziło i mniej więcej coś takiego: Coś fotka pierwsza się nie wkleiła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się