Skocz do zawartości

Sprzęgło po wymianie szarpie.


luki_man

Rekomendowane odpowiedzi

Niedawno wymieniłem sprzęgło w moim foresterku 98r 2.0 122km. Założyłem sachsa i po wymianie sprzęgło szarpie podczas ruszania. Jak nie dodam gazu podczas ruszania to telepie całym autem. Koło zamachowe nie miało jakichś wielkich przebarwień itp., więc go nie ruszałem podczas wymiany. Jak hamuję silnikiem kiedy zredukuję na dwójkę i puszczam sprzęgło to też szarpie. Co byście obstawiali ?

Bo ja zastanawiam się nad kilkoma opcjami:
1. Uszkodzona poduszka skrzyni lub silnika? - jak oglądałem je dookoła to są takie lekko zmęczone życiem ale nie są pozrywane. Może lekko sparciała powierzchnia poduszki skrzyni. Teraz sprzęgło bierze dość gwałtownie i mocno więc może się dopiero teraz objawiła uszkodzona poducha?
2. Uszkodzony wysprzęglnik?
3. Jak mocowałem sprzęgło w docisku to osiowałem je "na oko". Na wałek sprzęgłowy wszystko weszło ale może ma to jakiś tam wpływ ?
4. Może faktycznie konieczne było by przetoczenie docisku?
5. Kilku mechaników mi mówi że to może się ułożyć. Ale powiem Wam szczerze że nie chce mi się w to wierzyć. Sprzęgło od razu musi brać jak trzeba.

A tak pracuje poduszka skrzyni podczas ruszania i to ona najbardziej się telepie. Najlepiej to widać pod koniec filmiku:



Uprzedzę od razu pytanie. Tak wymieniłem komplet docisk, łożysko, tarczę oraz to małe łożysko w zamachu. Edytowane przez luki_man
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

carfit masz rację ma pojedyncze. Ja sprzęgła nie dobierałem, dobrał mi pracownik hurtowni z częściami. Ciekawe czy mogę to reklamować jako źle dobrane sprzęgło czy coś? Bo nie zależało mi na oszczędności. Poszedłem zamówiłem i poprosiłem o jakieś lepsze więc dostałem sachs-a. Co ciekawe na tarczy soprzęgłowej pod nalepką sachs była grawerka EXEDY.

 

Ps. Poprawiłem filmik

Edytowane przez luki_man
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pojęcia czy możesz reklamować , ale oryginał mimo ze tez exedy ma podwójne tłumiki drgań . Pisałem juz kiedyś o tym nawet wstawiałem zdjęcia i różnice pomiędzy exedy aftermarket a exedy OEM Subaru .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobną sytuację po zamontowaniu sprzęgła EXEDY. Ciężko działał pedał sprzęgła i poszarpywało przy ruszaniu. Zakupiłem nowe w serwisie, było drożej a i tak pieniążków nie żałuję.OEM jak wyżej jest już napisane też EXedy. W porównaniu do LUCA jakiego zamówił mój mechanik to- różnica na pierwszy rzut oka, nawet laik wskaże lepiej wykonane. W SUBARU sprzęgło- to minimum ORGINAŁ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra rozumiem czyli żeby nie szarpało to tylko oryginał wchodzi w grę. Ale skoro już mam to sprzęgło i czuję że sporo ludzi będzie miało ten problem to pomyślałem o czymś w rodzaju tłumika tych drgań. Gdyby tak zanocować tłumik (coś w rodzaju teleskopu) pomiędzy na przykład skrzynią, a ramą mocującą skrzynię. Myślicie że ma to rację bytu? Rozumiem że miejsce zamocowania takiego tłumika oraz jego dobór miałoby kluczowe znaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ale skoro już mam to sprzęgło i czuję że sporo ludzi będzie miało ten problem

Większość warsztatów zajmujących się Subaru ma ten problem ogarnięty i montuje właściwą tarczę sprzęgła. Przyznam, że Twój post z takim problemem jest jedyny jaki mi przychodzi do głowy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warsztaty może i mają ogarnięty. Ale ja nie ;-)

Cóż człowiek uczy się na własnych błędach. Jak robiłem interfce to też kompa upliłem. Ale opłacało się. Mam interfce i za friko diagnostykę wraz z możliwością ingerencji w mapy. Teraz kwestia sprzęgła... Też jakoś temu zradzę.

 

Moja mama mawiała: "trzy razy zepsujesz, ale potem już wiesz jak to naprawić" i ja się tego trzymam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@carfit
Tak z ciekawości (niedługo czeka mnie wymiana sprzęgła), mam rozumieć, że taki komplet sachs kosztujący 2500 zł (innych nie ma na rynku) będzie nieodpowiedni? I trzeba kupić komplet w ASO?

Edytowane przez arek_sz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@carfit

Tak z ciekawości (niedługo czeka mnie wymiana sprzęgła), mam rozumieć, że taki komplet sachs kosztujący 2500 zł (innych nie ma na rynku) będzie nieodpowiedni? I trzeba kupić komplet w ASO?

Ten komplet to z kołem zamachowym i robocizną, że tyle kosztuje?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 tys km kupilem calosc sachs z dwumasa i teraz wymieniam kpl sprzeglo na oem subaru bo nie da sie tym plynnie jezdzic - to tak jakby ktos chcial wlasnie przyoszczedzic nie wiedzac lub zapominajac jak ja (w poprzednich subarakach wrx i gt kupowalem tylko eom) o roznicach... Oem do diesla 1050-1290 zl.

Edytowane przez gpruszko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podciągnę jeszcze temat tych podwójnych tłumików, bo mocno mnie to nurtuje. Z tego co widzę, to wszystkie sprzęgła używane mają 4 sprężyny - tak samo jak wszystkie nowe od sachsa. Czym zatem różnią się te oemowe, z ASO za ok 2x więcej od tych sachsa ze sklepu? Ba, jak widać na zdjęciu poniżej, oryginalne (wg sprzedawcy - z 2009 r.) sprzęgło ma takie wytłoczenie:

 

K00079232_4.JPG

 

Jeśli to nie problem, to proszę o konkrety :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zdjęciu poniżej tarcza oryginał Subaru, taka była założona w moim Legacy.

 

 

post-13336-0-82053300-1451731566_thumb.jpg

 

udało się wstawić zdjęcie

 

 

 

Jak widać sprężynki są podwójne, sprzęgło z taką tarczą działa tak jak tego oczekujemy - bez szarpnięć, płynnie, po prostu prawidłowo.

 

Mechanik, który robił wymianę sprzęgła założył tarczę tego typu:

subaru-impreza-clutch-kit-exedy-5-speed-

 

Sprężynki są z grubszego drutu, krótsze i przez to bardziej sztywne. Jazda moim Legacy na takiej tarczy to była masakra, trzeba było się bardzo starać aby dojść do 5 biegu bez szarpania. Jazda w korkach to był koszmar, ciągłe szarpania nawet przy zmianie na 4 bieg. Winna temu jest tarcza, która działa zerojedynkowo. Mechanik twierdził, że się ułoży, dotrze i będzie OK. Niestety, po przejechaniu ok. 8 tyś. km kupiłem sprzęgło oryginalne i po kolejnej wymianie problemy z szarpaniem zniknęły.

Edytowane przez pszumiec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...