tzd Opublikowano 2 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2016 mi pierwszy obrazek działa, i nie chodzi o to, co wkleiłeś - wygląda na to, że w oem sprężynki są podwójne: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 2 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2016 Teraz po edycji już działa. Realizacja może być dwojaka, zarówno to co wkleiłem jak i to co wcześniej. Doktoryzowałem się wczoraj na jakichś materiałach że szkoły samochodowej i dlatego taki mądry jestem Źródło mej mądrości: http://www.zssplus.pl/transport/pin/sprzegla.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 2 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2016 tłumik drgań skrętnych ... z prostym sprężynowaniem... z podwójnym sprężynowaniem... to za mądre dla mnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek_sz Opublikowano 3 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2016 No dobrze, ale czy macie 100% pewności, że WSZYSTKIE oemowe sprzęgła mają podwójne sprężyny? Bo ja WSZYSTKIE* używki, które widzę na allegro mają pojedyncze... może do diesli są pojedyncze? *) teoretycznie te wszystkie używki mogły pochodzić z takich "pierwszych wymian", jak tu często opisujecie ("ja wymieniłem na nieoemowe, szarpało i wymieniłem na oemowe"). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 3 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2016 Chodzi o to by tarcza miała dwa rodzaje sprężyn. Czy będą to jedna w drugiej czy też dwie różne pary na krzyż to sprawa wtórna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek_sz Opublikowano 3 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2016 No ok, to inaczej zadam pytanie: czy te sprężyny sachsa dostępne w sprzedaży są takie jak powinny być? Bo wyglądają tak samo jak używane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 3 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2016 http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/71246-s-sprzeglo-z-kolem-zamachowym-230mm/ W tym co mialem oem nie wyglada na to ze mialo podwojne czy dwie rozne sprezyny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 3 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2016 Ale masz dwumasę, która bierze część drgań na siebie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek_sz Opublikowano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 Chyba doszliśmy do sedna Czyli jeśli jest dwumasa, to już podwójnego tłumienia nie musi być? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 Ale masz dwumasę, która bierze część drgań na siebie. W tym moim dwumasa? W forku z 2007? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek_sz Opublikowano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 2009, ale tak, jest koło dwumasowe, może to kwestia silnika (SDB). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 W sbd tak, ale ja pokazywalem z forka xt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wally666 Opublikowano 5 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2016 Wiekszosc kompletow sprzedawanych na alle... do forka xt ma tarcze z dwoma sprezynkami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki_man Opublikowano 6 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2016 Tak czytam to o czym piszecie i wydaje mi się to całkiem mądre Skoro na sprzęgle powinny być dwa rodzaje tłumików drgań skrętnych bo jedne tłumią jakiś zakres drgań a drugie inny to zaczynam dochodzić do wniosku że zastosowanie tłumika tych drgań na przykład w poduszce skrzyni powinno załatwić sprawę. Ps. Choć powiem Wam że mam wrażenie że sprzęgło zaczyna brać coraz lepiej i mniej szarpać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 7 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2016 Nauczyłeś się delikatniej ruszać i biegi zmieniać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lojszczyk Opublikowano 7 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2016 Tak czytam to o czym piszecie i wydaje mi się to całkiem mądre Skoro na sprzęgle powinny być dwa rodzaje tłumików drgań skrętnych bo jedne tłumią jakiś zakres drgań a drugie inny to zaczynam dochodzić do wniosku że zastosowanie tłumika tych drgań na przykład w poduszce skrzyni powinno załatwić sprawę. Ps. Choć powiem Wam że mam wrażenie że sprzęgło zaczyna brać coraz lepiej i mniej szarpać. Już to wcześniej pisałem, że po jakimś czasie sprzęgło mi się dotarło i ja też się nauczyłem nowego "brania". Przestało szarpać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki_man Opublikowano 8 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2016 Oby :-) Choć coś jest w tym o czym pisze Carfit. Mam na myśli to że muszą być podwójne sprężyny żeby było idealnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 8 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2016 (edytowane) zastosowanie tych drgań na przykład w poduszce skrzyni powinno załatwić sprawę. NIe , bo sprzęgło tłumi tylko drgania skrętne, a poduszka ruchy boczne i pionowe całego zespołu z silnikiem . Musiałby być aktywny system tłumienia taki jak w super zawieszeniach -sterowanie tego itd... Jeśli szarpie spróbuj trochę przetrzeć (ruszyć z dużych obrotów) Wszyskim życzę ,żeby choinka długo pachniała Edytowane 8 Stycznia 2016 przez respect Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki_man Opublikowano 9 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2016 zastosowanie tych drgań na przykład w poduszce skrzyni powinno załatwić sprawę. NIe , bo sprzęgło tłumi tylko drgania skrętne, a poduszka ruchy boczne i pionowe całego zespołu z silnikiem . Musiałby być aktywny system tłumienia taki jak w super zawieszeniach -sterowanie tego itd... Jeśli szarpie spróbuj trochę przetrzeć (ruszyć z dużych obrotów) Wszyskim życzę ,żeby choinka długo pachniała Też na tym myślałem. Ale skoro już skrzynia drży bo ona podskakuje góra-dół to wystarczy to wytłumić. Tym bardziej że zauważyłem bardzo ciekawą rzecz. Drganie skrzyni i silnika odbywa zawsze w tej samej częstotliwości. Z tego co się kiedyś uczyłem to dochodzę do wniosku że jeżeli coś pochłonie tą częstotliwość to powinien się problem rozwiązać. To takie tylko dywagacje. Ale spróbuję coś podziałać w tej sprawie i powiem Wam co i jak. Będę Pionierem w tym rozwiązaniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 9 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2016 jeżeli coś pochłonie tą częstotliwość to powinien się problem rozwiązać. Tak. Tylko te częstorliwości nakładają się na siebie i są zmienne w czasie. Lubię takich co podejmują wyzwania, ale to jest b. trudne. Próbuj, jak masz możliwość. pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 9 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2016 A pomyśleć, że prościej jest wymienić tarczę na właściwą zamiast obchodzić oczywiste niedociągnięcia Trochę zaczyna to przypominać film „Sąsiedzi” Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki_man Opublikowano 9 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2016 No tak "Sąsiedzi" to było fajne. Pewnie że było by prościej wymienić. Żebym od razu wiedział że ma być takie a nie inne sprzęgło to bym kupił takie jak trzeba. A teraz nie stać mnie tak od strzału na kolejną tarczę. Poprosiłem w hurtowni jakieś lepsze sprzęgło i dostałem to. Staram się nie oszczędzać na takich naprawach ale skoro już tak wyszło to teraz ani to reklamować ani co... jedynie to albo nauczyć się z tym żyć albo opracować coś co rozwiąże ten problem. Więc dumam ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki_man Opublikowano 28 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2016 Ruszę jeszcze raz ten temat. Bo będę jeszcze raz wyjmował silnik bo robię zamianę i wkładam ej22. Efekt szarpania mam nadal. Mam też tą oryginalną tarcze ze zużytymi okładzinami. Pomyślałem że można by było przełożyć sprężyny ze starej tarczy do tej co mam teraz i według teorii Carfit-a szarpanie powinno ustać. Co o tym myślicie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leonard17 Opublikowano 30 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2018 Gdzie najtaniej kupić sprzęgło OEM? https://www.euautoczesci.pl/katalog-czesci/zestaw_sprzegla-10151/subaru/forester/forester-sf/10160-2-0 kilku producentów i kilka sprzęgieł tylko po co to produkują i sprzedają skoro to nie działa jak należy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się