Skocz do zawartości

Strzelanie kołami


Pitz

Rekomendowane odpowiedzi

Miałem to samo. Przy mocno skręconych kołach, strzelało głośno a przód nawet podskakiwał do góry. Po zmianie opon na zimowe jak ręką odjął. Wniosek zurzyte, stare opony. Moje letnie miałem jeszcze po poprzednim właścicielu były już dosyć zjechane. Zimówki mam w lepszym stanie. Podobne symptomy są przy padniętej wiskozie ale mój mechanik powiedziałw tym przypadku różnica jest taka, że symptomy pojawiają się jak się nagrzeje. U mnie problem pojawiał się przy odpalaniu. Wymiana opon rozwiązała problem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wpadajcie w paranoję. Normalny objaw uślizgiwania kół z uwagi na różnicę w przyczepności między kołami przedniej i tylnej osi przy autach 4x4. Nie uświadczysz tego na suchym asfalcie a często występuje to na mokrym /zaśnieżonym podłożu, zapiasczonej kostce brukowej, itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wpadajcie w paranoję. Normalny objaw uślizgiwania kół z uwagi na różnicę w przyczepności między kołami przedniej i tylnej osi przy autach 4x4. Nie uświadczysz tego na suchym asfalcie a często występuje to na mokrym /zaśnieżonym podłożu, zapiasczonej kostce brukowej, itp.

Niebywałe, 7 lat użytkowałem Legacy i nigdy nic takiego nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wpadajcie w paranoję. Normalny objaw uślizgiwania kół z uwagi na różnicę w przyczepności między kołami przedniej i tylnej osi przy autach 4x4. Nie uświadczysz tego na suchym asfalcie a często występuje to na mokrym /zaśnieżonym podłożu, zapiasczonej kostce brukowej, itp.

 

  To co opisujesz, czyli "strzelanie na skręconych kołach" występuje w samochodach 4x4 ale w pojazdach z ręcznie włączanym napędem przedniej osi - bez centralnego mechanizmu różnicowego. W takim rozwiązaniu brak zróżnicowania prędkości obrotowej między  osiami powoduje, że na przyczepnych nawierzchniach, na skręconych kołach, w wyniku naprężeń, koła mogą "strzelać". Stąd nie należy poruszać się z "zapiętymi" napędami po przyczepnych nawierzchniach, gdzie znacznie ograniczamy uślizg kół.

 
W rozwiązaniu napędu m.in. w większości subaru jest stały napęd z centralnym mechanizmem różnicowym z aktywną blokadą - sprzęgłem wiskotycznym, dzięki czemu można śmigać po czarnym i strzelanie nie występuje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nie wpadajcie w paranoję. Normalny objaw uślizgiwania kół z uwagi na różnicę w przyczepności między kołami przedniej i tylnej osi przy autach 4x4. Nie uświadczysz tego na suchym asfalcie a często występuje to na mokrym /zaśnieżonym podłożu, zapiasczonej kostce brukowej, itp.

 

  To co opisujesz, czyli "strzelanie na skręconych kołach" występuje w samochodach 4x4 ale w pojazdach z ręcznie włączanym napędem przedniej osi - bez centralnego mechanizmu różnicowego. W takim rozwiązaniu brak zróżnicowania prędkości obrotowej między  osiami powoduje, że na przyczepnych nawierzchniach, na skręconych kołach, w wyniku naprężeń, koła mogą "strzelać". Stąd nie należy poruszać się z "zapiętymi" napędami po przyczepnych nawierzchniach, gdzie znacznie ograniczamy uślizg kół.

 

W rozwiązaniu napędu m.in. w większości subaru jest stały napęd z centralnym mechanizmem różnicowym z aktywną blokadą - sprzęgłem wiskotycznym, dzięki czemu można śmigać po czarnym i strzelanie nie występuje.

 

Nie piszę o "strzelaniu" tylko o uślizgu z uwagi na różnicę w przyczepności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Tej "zimy" pojawił się u mnie taki sam objaw. Po dłuższym postoju, jak już wszystko jest zimne, wyjeżdżając z miejsca postojowego na maksymalnie skręconych kołach słychać było takie chrobotanie, jakby zużyty przegub. Szczególnie jak było mokro. Przy wyjeżdżaniu tyłem dodatkowo raz czy dwa strzał. Po wymianie kół na zimowe cisza :) a letnie to również Bridgestone. Latem tego nie było, a w ubiegłym roku zmieniłem na zimówki zanim się zrobiło zimno - więc to chyba kwestia opon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a jak sytuacja wygląda w przypadku AT? Zauważyłem dzisiaj na ośnieżonej kostce brukowej przeskakiwanie kół przy pełnym skręcie zarówno do przodu jak i do tyłu. Legacy III AT VDC+VDT

 

W OBK (5eat/VTD) też mi się to przytrafiło, ale na letnich oponach na mokro i było zimno. Na zimowych brak takich objawów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli chyba jednak problem opon.. Zastanawia mnie jeszcze jedna kwestia, mianowicie wiele tematów na forum odnosi się do uszkodzonej wiskozy a jestem ciekaw czym objawia się uszkodzone/zużyte MPT i sprzęgło w wersji AT z VTD? Nigdzie nie znalazłem wątku który by jasno określał jakie są symptomy. Może przeniesienie napędu w AT jest po prostu niezniszczalne? :P

Edytowane przez Wojt_O
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W OBK (5eat/VTD) też mi się to przytrafiło, ale na letnich oponach na mokro i było zimno. Na zimowych brak takich objawów.

 

Czyli chyba jednak problem opon..

Może nie tyle samych opon, co bardzo słabej ich przyczepności (czyli opony + nawierzchnia) - gdy opory mechanizmu są większe niż opór szurania zablokowanymi kołami...(?)

 

Mi też się chyba to przytrafiło (chyba, bo słyszałem tylko jakieś niepokojące piski/skrzypienie/trzaski?) na mokrym betonie na parkingu podziemnym podczas ruszania na maksymalnym skręcie (zimno, opony zimowe, OBK E5AT).

Edytowane przez Kambol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...

Witam. W moim Legacy mam też taki objaw. Przy cofaniu tylne koła przeskakuja po nawierzchni, szczególnie to widać po śladach. Ale Podczas skracania na skrzyżowaniu jest dźwięk jakby przeguby padały. Mam w automacie auto, co może być przyczyną bo w automacie nie ma wiskozy...

 

Wysłane z mojego C6833 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Mam w automacie auto, co może być przyczyną bo w automacie nie ma wiskozy...

Fakt nie ma, ale jest jego ekwiwalent w postaci wielopłytkowego sprzęgła ciernego.

Płytki cierne także mogą ulec zużyciu/przegrzaniu - czyli na samym końcu mamy podobny efekt :blush:  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Mam w automacie auto, co może być przyczyną bo w automacie nie ma wiskozy...

Fakt nie ma, ale jest jego ekwiwalent w postaci wielopłytkowego sprzęgła ciernego.

Płytki cierne także mogą ulec zużyciu/przegrzaniu - czyli na samym końcu mamy podobny efekt :blush:

Ponawiam pytanie. A co w przypadku VTD? Edytowane przez Wojt_O
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam widzę rożnicę. Przy VTD jest normalna wiskoza więc pewnie ona powoduje strzelanie kołami.

Chodzi mi o AT z VTD gdzie nie ma wiskozy.

 

Ja tam widzę rożnicę. Przy VTD jest normalna wiskoza więc pewnie ona powoduje strzelanie kołami.

Chodzi mi o AT z VTD gdzie nie ma wiskozy.
Z tego co wyszperałem w sieci VTD to mechanizm z przekładnią planetarną a nie ciernym sprzęgłem sterowanym. W VTD sterowanie jest hydrauliczne a nie elektroniczne tak jak w przypadku MPT. Jak się mylę proszę o poprawienie :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...