Aph3x Opublikowano 12 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2015 Miałem to samo. Przy mocno skręconych kołach, strzelało głośno a przód nawet podskakiwał do góry. Po zmianie opon na zimowe jak ręką odjął. Wniosek zurzyte, stare opony. Moje letnie miałem jeszcze po poprzednim właścicielu były już dosyć zjechane. Zimówki mam w lepszym stanie. Podobne symptomy są przy padniętej wiskozie ale mój mechanik powiedziałw tym przypadku różnica jest taka, że symptomy pojawiają się jak się nagrzeje. U mnie problem pojawiał się przy odpalaniu. Wymiana opon rozwiązała problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szmajgel Opublikowano 13 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2015 u mnie gdy zrobio sie chłodniej letnie tez strzelały co przyspieszyło zmiane opon na zimowki i spokój. Moze te ma jakies znaczenie ale letnie opony to bridgestone potenza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
palmall Opublikowano 13 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2015 Moje letnie to nówki sztuki, pierwszy sezon więc zużycie raczej nie ma wpływu. Po zmianie na zimówki nie słyszałem ani razu żadnego strzelania, wg mnie to na 100% od opon. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kilerzpruszkowa Opublikowano 14 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2015 Nie wpadajcie w paranoję. Normalny objaw uślizgiwania kół z uwagi na różnicę w przyczepności między kołami przedniej i tylnej osi przy autach 4x4. Nie uświadczysz tego na suchym asfalcie a często występuje to na mokrym /zaśnieżonym podłożu, zapiasczonej kostce brukowej, itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 14 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2015 Nie wpadajcie w paranoję. Normalny objaw uślizgiwania kół z uwagi na różnicę w przyczepności między kołami przedniej i tylnej osi przy autach 4x4. Nie uświadczysz tego na suchym asfalcie a często występuje to na mokrym /zaśnieżonym podłożu, zapiasczonej kostce brukowej, itp. Niebywałe, 7 lat użytkowałem Legacy i nigdy nic takiego nie było. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
palmall Opublikowano 14 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2015 Niebywałe, 7 lat użytkowałem Legacy i nigdy nic takiego nie było. Coś miałeś popsute z pewnością. Większości tu strzela Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzala Opublikowano 15 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2015 Nie wpadajcie w paranoję. Normalny objaw uślizgiwania kół z uwagi na różnicę w przyczepności między kołami przedniej i tylnej osi przy autach 4x4. Nie uświadczysz tego na suchym asfalcie a często występuje to na mokrym /zaśnieżonym podłożu, zapiasczonej kostce brukowej, itp. To co opisujesz, czyli "strzelanie na skręconych kołach" występuje w samochodach 4x4 ale w pojazdach z ręcznie włączanym napędem przedniej osi - bez centralnego mechanizmu różnicowego. W takim rozwiązaniu brak zróżnicowania prędkości obrotowej między osiami powoduje, że na przyczepnych nawierzchniach, na skręconych kołach, w wyniku naprężeń, koła mogą "strzelać". Stąd nie należy poruszać się z "zapiętymi" napędami po przyczepnych nawierzchniach, gdzie znacznie ograniczamy uślizg kół. W rozwiązaniu napędu m.in. w większości subaru jest stały napęd z centralnym mechanizmem różnicowym z aktywną blokadą - sprzęgłem wiskotycznym, dzięki czemu można śmigać po czarnym i strzelanie nie występuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kilerzpruszkowa Opublikowano 16 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2015 Nie wpadajcie w paranoję. Normalny objaw uślizgiwania kół z uwagi na różnicę w przyczepności między kołami przedniej i tylnej osi przy autach 4x4. Nie uświadczysz tego na suchym asfalcie a często występuje to na mokrym /zaśnieżonym podłożu, zapiasczonej kostce brukowej, itp. To co opisujesz, czyli "strzelanie na skręconych kołach" występuje w samochodach 4x4 ale w pojazdach z ręcznie włączanym napędem przedniej osi - bez centralnego mechanizmu różnicowego. W takim rozwiązaniu brak zróżnicowania prędkości obrotowej między osiami powoduje, że na przyczepnych nawierzchniach, na skręconych kołach, w wyniku naprężeń, koła mogą "strzelać". Stąd nie należy poruszać się z "zapiętymi" napędami po przyczepnych nawierzchniach, gdzie znacznie ograniczamy uślizg kół. W rozwiązaniu napędu m.in. w większości subaru jest stały napęd z centralnym mechanizmem różnicowym z aktywną blokadą - sprzęgłem wiskotycznym, dzięki czemu można śmigać po czarnym i strzelanie nie występuje. Nie piszę o "strzelaniu" tylko o uślizgu z uwagi na różnicę w przyczepności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 31 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2015 Tej "zimy" pojawił się u mnie taki sam objaw. Po dłuższym postoju, jak już wszystko jest zimne, wyjeżdżając z miejsca postojowego na maksymalnie skręconych kołach słychać było takie chrobotanie, jakby zużyty przegub. Szczególnie jak było mokro. Przy wyjeżdżaniu tyłem dodatkowo raz czy dwa strzał. Po wymianie kół na zimowe cisza a letnie to również Bridgestone. Latem tego nie było, a w ubiegłym roku zmieniłem na zimówki zanim się zrobiło zimno - więc to chyba kwestia opon. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojt_O Opublikowano 5 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2016 Panowie a jak sytuacja wygląda w przypadku AT? Zauważyłem dzisiaj na ośnieżonej kostce brukowej przeskakiwanie kół przy pełnym skręcie zarówno do przodu jak i do tyłu. Legacy III AT VDC+VDT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 5 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2016 Panowie a jak sytuacja wygląda w przypadku AT? Zauważyłem dzisiaj na ośnieżonej kostce brukowej przeskakiwanie kół przy pełnym skręcie zarówno do przodu jak i do tyłu. Legacy III AT VDC+VDT W OBK (5eat/VTD) też mi się to przytrafiło, ale na letnich oponach na mokro i było zimno. Na zimowych brak takich objawów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojt_O Opublikowano 5 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2016 (edytowane) Czyli chyba jednak problem opon.. Zastanawia mnie jeszcze jedna kwestia, mianowicie wiele tematów na forum odnosi się do uszkodzonej wiskozy a jestem ciekaw czym objawia się uszkodzone/zużyte MPT i sprzęgło w wersji AT z VTD? Nigdzie nie znalazłem wątku który by jasno określał jakie są symptomy. Może przeniesienie napędu w AT jest po prostu niezniszczalne? Edytowane 5 Stycznia 2016 przez Wojt_O Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 7 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2016 (edytowane) W OBK (5eat/VTD) też mi się to przytrafiło, ale na letnich oponach na mokro i było zimno. Na zimowych brak takich objawów. Czyli chyba jednak problem opon.. Może nie tyle samych opon, co bardzo słabej ich przyczepności (czyli opony + nawierzchnia) - gdy opory mechanizmu są większe niż opór szurania zablokowanymi kołami...(?) Mi też się chyba to przytrafiło (chyba, bo słyszałem tylko jakieś niepokojące piski/skrzypienie/trzaski?) na mokrym betonie na parkingu podziemnym podczas ruszania na maksymalnym skręcie (zimno, opony zimowe, OBK E5AT). Edytowane 7 Stycznia 2016 przez Kambol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BullHead Opublikowano 26 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2016 Pomogła wymiana opon na zimówki:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
axello Opublikowano 8 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2016 Witam. W moim Legacy mam też taki objaw. Przy cofaniu tylne koła przeskakuja po nawierzchni, szczególnie to widać po śladach. Ale Podczas skracania na skrzyżowaniu jest dźwięk jakby przeguby padały. Mam w automacie auto, co może być przyczyną bo w automacie nie ma wiskozy... Wysłane z mojego C6833 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzybu Opublikowano 8 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2016 dziwnie sie to czytalo, przez zakupem mechanik wlasnie robil powolutku ósemeczki do przodu i do tylu nasluchujac czy cos nie stuka i nie puka nie przeskakuje - i tak mam do dzis Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m_dz Opublikowano 9 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2016 Mam w automacie auto, co może być przyczyną bo w automacie nie ma wiskozy... Fakt nie ma, ale jest jego ekwiwalent w postaci wielopłytkowego sprzęgła ciernego. Płytki cierne także mogą ulec zużyciu/przegrzaniu - czyli na samym końcu mamy podobny efekt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojt_O Opublikowano 9 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2016 (edytowane) Mam w automacie auto, co może być przyczyną bo w automacie nie ma wiskozy...Fakt nie ma, ale jest jego ekwiwalent w postaci wielopłytkowego sprzęgła ciernego.Płytki cierne także mogą ulec zużyciu/przegrzaniu - czyli na samym końcu mamy podobny efekt Ponawiam pytanie. A co w przypadku VTD? Edytowane 9 Marca 2016 przez Wojt_O Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m_dz Opublikowano 9 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2016 Variable torque distribution - w ogólnym ujęciu nie widzę różnicy pomiędzy VTD a MPT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slawskip Opublikowano 9 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2016 Ja tam widzę rożnicę. Przy VTD jest normalna wiskoza więc pewnie ona powoduje strzelanie kołami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 9 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2016 Ja tam widzę rożnicę. Przy VTD jest normalna wiskoza więc pewnie ona powoduje strzelanie kołami. Raczej sprzęgło do blokowania mechanizmu różnicowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojt_O Opublikowano 9 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2016 Ja tam widzę rożnicę. Przy VTD jest normalna wiskoza więc pewnie ona powoduje strzelanie kołami.Chodzi mi o AT z VTD gdzie nie ma wiskozy. Ja tam widzę rożnicę. Przy VTD jest normalna wiskoza więc pewnie ona powoduje strzelanie kołami.Chodzi mi o AT z VTD gdzie nie ma wiskozy.Z tego co wyszperałem w sieci VTD to mechanizm z przekładnią planetarną a nie ciernym sprzęgłem sterowanym. W VTD sterowanie jest hydrauliczne a nie elektroniczne tak jak w przypadku MPT. Jak się mylę proszę o poprawienie :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m_dz Opublikowano 9 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2016 Przy VTD jest normalna wiskoza więc pewnie ona powoduje strzelanie kołami. Takie jak powyższe wypowiedzi ujawniają kogoś wiedzę/niewiedzę w danym temacie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slawskip Opublikowano 9 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2016 ok, już widzę swój błąd w rozumowaniu - VTD = centralny dyferencjał = wiskoza, a na prawdę jest - VTD = centralny dyferencjał (przekładnia planetarna) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
axello Opublikowano 10 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2016 Wiecie ile może coś takiego kosztować i czy to jest trudne do roboty? I powiedzcie czy też może tylko tak robić przy skrecie w lewo? Ewentualnie jak mam pasażera z tyłu? Wysłane z mojego C6833 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się