Skocz do zawartości

Wspomaganie - Hałas,


Xtri

Rekomendowane odpowiedzi

Heyo, 

Odkąd przygarnąłem SG pod swoje skrzydła, po za SLS'ami dopadło mnie takie oto zjawisko:
 

- podczas postoju, przy maksymalnie skręconej kierownicy pojawiał się hałas jakby "ocieranej gumy" 
dodatkowo, ostatnio
- przy nawet lekkim skręcaniu kół, słychać wyraźne zgrzytanie spod maski 

patrz: https://drive.google.com/file/d/0B5Po1DEfA3nMZHI3X2ppRFdQdTA/view
- kiedy włączam samochód, słychać piszczący pasek którego piszczenie wzrasta przy dodatkowym skręcaniu kół 
Po "przy-gazowaniu" hałas cichnie. (***rozrząd wymieniany 10000 temu) 

 

Spotkał ktoś z Was podobne objawy ? 
Mechanik? czy można to zdiagnozować/sprawdzić samemu? 

Pozdrawiam! 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to wspomaganie tak się zachowuje ponieważ podczas maksymalnego skrętu olej niema gdzie się podziać dlatego tak wyje nierób tak bo dostaje pompa wtedy a jeśli pasek ci piszczy to albo właśnie pompa od wspomagania albo alternator stawia za duży opór pasek od rozrządu niema nic wspólnego to piszczy ten na wierzchu

  • Do kitu 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heyo, 

 

Odkąd przygarnąłem SG pod swoje skrzydła, po za SLS'ami dopadło mnie takie oto zjawisko:

 

- podczas postoju, przy maksymalnie skręconej kierownicy pojawiał się hałas jakby "ocieranej gumy" 

dodatkowo, ostatnio

- przy nawet lekkim skręcaniu kół, słychać wyraźne zgrzytanie spod maski 

patrz: https://drive.google.com/file/d/0B5Po1DEfA3nMZHI3X2ppRFdQdTA/view

- kiedy włączam samochód, słychać piszczący pasek którego piszczenie wzrasta przy dodatkowym skręcaniu kół 

Po "przy-gazowaniu" hałas cichnie. (***rozrząd wymieniany 10000 temu) 

 

 

Spotkał ktoś z Was podobne objawy ? 

Mechanik? czy można to zdiagnozować/sprawdzić samemu? 

 

Pozdrawiam! 

 

Pasek napedu wspomagania jest za luzny, napnij go jak najszybciej bo sie uszkodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to wspomaganie tak się zachowuje ponieważ podczas maksymalnego skrętu olej niema gdzie się podziać dlatego tak wyje nierób tak bo dostaje pompa wtedy a jeśli pasek ci piszczy to albo właśnie pompa od wspomagania albo alternator stawia za duży opór pasek od rozrządu niema nic wspólnego to piszczy ten na wierzchu

 

 U mnie jest coś podobnego, ale tylko na zimno i przy maksymalnym skręcie (na razie go unikam i nic nie hałasuje). A ten hałas przy maksymalnym skręcie to cecha układu czy coś się już kończy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

to wspomaganie tak się zachowuje ponieważ podczas maksymalnego skrętu olej niema gdzie się podziać dlatego tak wyje nierób tak bo dostaje pompa wtedy a jeśli pasek ci piszczy to albo właśnie pompa od wspomagania albo alternator stawia za duży opór pasek od rozrządu niema nic wspólnego to piszczy ten na wierzchu

 

 U mnie jest coś podobnego, ale tylko na zimno i przy maksymalnym skręcie (na razie go unikam i nic nie hałasuje). A ten hałas przy maksymalnym skręcie to cecha układu czy coś się już kończy?

 

 

Mam dokładnie to samo, co Ty! Chętnie się dowiem, czy wymaga interwencji mechanika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak wiem ale nie mam czasu na przecinki. ważne żeby autor tematu zrozumiał o co mi chodzi. a ty jeśli kogoś poprawiasz to mógł byś wnieść coś przydatnego do rozmowy przy okazji .  :OO: spróbuj uruchomić auto z wyłączonymi wszystkimi odbiornikami prądu i sprawdź ten pasek koniecznie.

Edytowane przez ursusraketa
  • Do kitu 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

A ten hałas przy maksymalnym skręcie to cecha układu czy coś się już kończy?

 

raczej cecha, wszystkie auta z hydraulicznym wspomaganiem jakie miałem przy max skręcie wydawały różne piszcząco-wyjące dźwięki.

Dodatkowo jak pasek jest za luźny to te dźwięki mogą się potęgować.

Sprawdź napięcie paska, możesz go trochę podciągnąć (nie trzeba ściągać osłon do tego)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.

- podczas postoju, przy maksymalnie skręconej kierownicy pojawiał się hałas jakby "ocieranej gumy" dodatkowo, ostatnio

to wspomaganie tak się zachowuje ponieważ podczas maksymalnego skrętu olej niema gdzie się podziać dlatego tak wyje nierób tak bo dostaje pompa wtedy

Tak na szczęście nie robię :) - pytanie czysto zagadkowe

raczej cecha, wszystkie auta z hydraulicznym wspomaganiem jakie miałem przy max skręcie wydawały różne piszcząco-wyjące dźwięki.

2.

przy nawet lekkim skręcaniu kół, słychać wyraźne zgrzytanie spod maski patrz: https://drive.google...2ppRFdQdTA/view

rozumiem że to poprzez zwiększenie pracy pompy - traktować te hałasy jako naturalne ?

 

3.

kiedy włączam samochód, słychać piszczący pasek którego piszczenie wzrasta przy dodatkowym skręcaniu kół Po "przy-gazowaniu" hałas cichnie. (***rozrząd wymieniany 10000 temu)

-

Pasek napedu wspomagania jest za luzny, napnij go jak najszybciej bo sie uszkodzi.

-

spróbuj uruchomić auto z wyłączonymi wszystkimi odbiornikami prądu i sprawdź ten pasek koniecznie.

Sprawdź napięcie paska, możesz go trochę podciągnąć (nie trzeba ściągać osłon do tego)

Sprawdzę jeszcze dzisiaj!

Edytowane przez Xtri
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak wiem ale nie mam czasu na przecinki. ważne żeby autor tematu zrozumiał o co mi chodzi. a ty jeśli kogoś poprawiasz to mógł byś wnieść coś przydatnego do rozmowy przy okazji .  :OO: spróbuj uruchomić auto z wyłączonymi wszystkimi odbiornikami prądu i sprawdź ten pasek koniecznie.

Wybacz, ale Wiatrak ma rację. Jeżeli "nie masz czasu" by poprawnie pisać, to tym bardziej Twoja wiedza merytoryczna poddawana jest pod wątpliwość. Piszę to tylko raz, bo potem "nie będę miał czasu" czytać takich wypocin i zastanawiać się co chciałeś przekazać. I szanuj swoich adwersarzy! Zarówno Wiatrak, jak i ja używamy zaimków poprawnie - Tobie zdaje się "brakuje czasu".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepraszam że musisz czytać jak ty to nazwałeś wypociny. osoba która jest moim adresatem będzie wiedziała o co chodzi w mojej wypowiedzi ty nie musisz. dlaczego napisałeś żebym szanował swoich adwersarzy? może nie wiesz co te pojęcie znaczy? a może poczułeś się moim przeciwnikiem bo ja osobiście nie widzę w tym temacie a nawet na tym forum moich adwersarzy a już na pewno nikt mi niemożne zarzucić że kogoś nie szanuję. przepraszam za moje błędy i tego posta bo takie wypowiedzi zaśmiecają te forum i osoba szukająca interesujące je  tematy musi się przekopywać przez takie bezsensowne wypowiedzi jak ta teraz moja. zazwyczaj nie piszę takich postów ale myślałem że te forum jest dla wszystkich nawet tych którzy mają dysekcję lub najzwyczajniej nie umieją poprawnie pisać. komu mają przedstawiać zaświadczenia osoby o dysekcji i temu podobnym. pisząc że nie mam czasu chodziło mi o to że nie muszę się  zastanawiać nad przecinkami. w jakim celu napisałeś swojego posta przecież wiatrak zwrócił mi już uwagę może chciałeś się pochwalić swoją interpunkcją ?  czemu podważasz moją wiedzę merytoryczną? bo nie mam czasu na przecinki ? pozdrawiam i przepraszam jeszcze raz ale ja tylko chciałem pomóc a znalazłem adwersarza i zdałem sobie sprawę że błędy interpunkcyjne są aż tak ważne w dziale technicznym.   :) tak wiem że dysleksja nie tłumaczy moich błędów i nie mam dysleksji tak dla jasności.

Edytowane przez ursusraketa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hey

Dzięki za pomoc. 
Po naciągu paska, piszczenie przy starcie ustąpiło.

 

-bo może jest do wymiany.

 
- był wymieniany razem z rozrządem 10000km temu - wygląda OK

To co nadal mnie trapi, to czy podczas skręcania kół w miejscu / wzmożonej pracy pompy, słyszycie hałas podobny jak u mnie ?

 https://drive.google.com/file/d/0B5Po1DEfA3nMbklFN1NIT2VTZzg/view?usp=sharing

Pozdrawiam!
 

Edytowane przez Xtri
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hahah - tak to jest kiedy przy szklance "coli" odpisujesz na dwa tematy na raz :)
Poprawione

 

Hey Dzięki za pomoc.  Po naciągu paska, piszczenie przy starcie ustąpiło.   respect powiedział -bo może jest do wymiany.   - był wymieniany razem z rozrządem 10000km temu - wygląda OK To co nadal mnie trapi, to czy podczas skręcania kół w miejscu / wzmożonej pracy pompy, słyszycie hałas podobny jak u mnie ?  https://drive.google...iew?usp=sharing Pozdrawiam!
  Edytowane przez Xtri
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
W dniu 30.08.2015 o 22:11, Xtri napisał:


To co nadal mnie trapi, to czy podczas skręcania kół w miejscu / wzmożonej pracy pompy, słyszycie hałas podobny jak u mnie ?

 https://drive.google.com/file/d/0B5Po1DEfA3nMbklFN1NIT2VTZzg/view?usp=sharing


 

U mnie dokładnie taki sam dźwięk przy małych skrętach na zimnym silniku - normalne?

 

Pasek napięty,  300km temu zmieniany był rozrząd, a ten pasek od wspomagania nie wymieniony bo był w świetnym stanie.

Mechanik powiedział (gdy mu powiedziałem telefonicznie że pojawił się "ten" dźwięk przy lekkim kręceniu kierownicą na postoju) mówi że pompa wspomagania po prostu pada.

Koledzy Wam też "padła" czy z czasem się uspokoiło? Na pewno przed wymianą rozrządu nie było problemów i wspomaganie chodziło cichutko.

Autko ma 200kkm przebiegu. Czy może próbować zmienić płyn wspomagania na jakiś luksusowy?

 

Miałem kiedyś taki przypadek w toyocie i pamiętam że wyło, wyło i przestało i jeżdżę nią po dziś dzień (a pompa nie padła).

Edytowane przez runwilder
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...